Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Kdo by se chtěl zabavit tak Sony vydalo výroční zprávu: https://www.sony.com/en/SonyInfo/IR/library/presen/business_segment_meeting/pdf/2023/GNS.pdf

  • Peca

    Ne že bych si stěžoval, ale není náhodou definice slova "exkluzivní", že to není nikde jinde? :D

  • Carnage666

    Páni, to mě po těch x hrách co už jsou od Sony na PC vůbec nenapadlo že nebudou vycházet soubežně 😱

  • Inquisitor

    Je tolik her, že tohle mě fakt netrápí.

  • lito

    Nejlepší  bývalá Sony exkluzivita, co vyšla na PC, je zatím Returnal. Co jsem koukal, skoro nikdo to nehrál a nikoho ta hra na PC nezajímá, přitom si myslím, že by mohla hodně nabídnout. 

    • Souhlasím. Já čekal, že se to bude prodávat skvěle. Ale myslím si, že u té hry totálně projeli marketing a možná i ty zkušenosti po launchi na PS, kdy se nemohla konzole vypnout aby se ti nesmazal progres té hře moc nepřidaly. 

    • JohnyTheZik

      Bylo to asi nejzajímavější, ale celkově bych řekl, že kvalitativně nejlepší byl Spiderman + MM. Ta volnost z pohybu je prostě skvělá.

      Returnalu za mě trochu škodila nutnost lokace probíhat několikrát, aby se člověk dostal k dalšímu endingu. Mám v tom 44 hodin, de facto platina mimo 2 survey achievementy, ale posledních 15-20 hodin už to byla jen řehole, což je imo trochu škoda. A to ani nepočítám white poppies ve věži.

      • lito

        No, já si myslím, že v rámci gameplaye a příběhu Returnal prostě vede, navíc ten PC port vypadá graficky nádherně, RT to posunul na next-gen level, což trošku PC hráčům závidím. 

        Já osobně jsem si myslel, že by to na PC mohlo uspět, je to neokoukané, má to atraktivní prostředí, není to úplně největší mainstream pod sluncem, má to originální příběh. 

        Obecně to ale Sony strašně zabijí. Returnal za plnou cenu proti Harry Potterovi,  nevím, jako by si Sony svých her ani nevážila a pošle to na PC absolutně nepromyšleně.

        Spidermana jsem hrál jen chvíli v rámci PS Extra, za mě to bylo strašně plytké stejně jako Horizon. Nechci to hodnotit, ale mě to neoslovilo, abych do toho investoval čas.

        No, vypadá to zítra na Bloodborne pro PC, to hodně uspěje, tipuji.

        • JohnyTheZik

          Hele nevim, popravdě ten gameplay koncept není na PC nic novýho. Hades, Deathloop, Dead Cells, Isaac, ETG, Fury. Podobně mysteriozní je zas třeba Control (samozřejmě není PC exkl.), kterej je imo o něco zajímavější. Nicméně nerad bych tu ty hry nějak porovnával, jen že zrovna rogue-like her je na PC spousta a jsou většinou i dost dobrý (což je teda i Returnal).

          S grafikou asi úplně nesouhlasim, Returnal běží super, ale žádný grafický orgie mimo přehršel barevnejch střel se tam nekonají. RT vůbec závidět nemusíš, není tam Global Illumination, takže kromě zrcadel místo vody fakt o nic nepřicházíš. V tomhle třeba Control vede a třeba Spiderman vlastně taky.

          Každopádně velkej souhlas s promem a cenovou politikou. Tam podle mě Sony fakt dost zaostává.

          Co se Spidermana týče, tak chápu, že tenhle FarCry koncept taky není žádná novota, ale na PC mě nenapadá moc her, kde by člověk mohl takhle volně poletovat po New Yorku (nebo kdekoliv jinde). Což je oproti rogue-like prvku Returnalu hrozně velkej tahák. Takováhle hra, resp. volnost, imo na PC už dlouho nebyla.

          U Bloodborne si neodvážim doufat, pokud vyjde, budu jedině rád.

          • lito

            hele jasně, rogue like není nic nového, Hades je navíc v rámci rogue-like za mě lepší, takže i v tomhle to není něco, co by bylo výjimečného, myslel jsem ten svět, dospělé sci-fi se zajímavým story a přesahem je něco, co mi ve hrách chybí.

            Grafiku samozřejmě hodnotím na základě srovnávaček, Returnal na PS5 je dost neostrý, je tam dost mizerný upscale z FH, oproti PS5 je tam velký skok na PC.

            Souhlasím, že na PC je her jako Returnal více, takže ten Spiderman může být ve finále zajímavější.

            Dle toho vyjádření Vás čeká Demon Souls a Ratchet. Obě hry jsou grafické extra třídy v rámci PS5.

            Ratcheta aktuálně hraji v rámci Extra plus a je to fajn oddechovka, která zabaví, i když hráč od toho nemůže čekat nic  extra.


            • JohnyTheZik

              Se vším v podstatě souhlas. To zasazení Returnalu bylo super, story bylo příjemně mysteriózní (v tomhle mi to fakt asi nejvíc připomnělo zmíněnej Control), jen teda ke konci už možná trochu překombinovaný (svět Sentinels/Atropos vs Selene/Helios/Theia a paralely na odloučení od matky atp.).

              Myslím si, že u BB a Demon Souls, pokud se to podívá na PC, je úspěch de facto jasnej, ale tím se vracíme k tomu, cos tu vlastně na začátku zmiňoval. To je úspěch From Software, ne tak úplně Sony, bohužel.

              Ještě by se dalo zmínit Death Stranding, taky de facto PS exkluzivitka. To mělo určitě úspěch velkej.

  • bodmrazu

    No ja teda nevim s kym mluvili ;-) ale me se 2-3 roky na PC port cekat nechce. Rok by byl idealni. Hral jsem vsechny Playstation hry na Steamdecku a naprosta spokojenost, ale ted neni co hrat, snad brzo oznami PC Tsuschimu nebo druhy Horizont. 

    • vonTossis

      Tsuschima nebo Horizont. Dobře. 

  • Predstavte si jak by brecel kdyby Activision vydal CoD jako time exclusivitu na PC a Xbox XD

  • Myslím, že exkluzivity z PS mají na PC z celkového pohledu velmi špatné prodeje a tak je otázkou zda budou vycházet vůbec. Proč mají nízké prodeje je nasnadě a Sony by si mělo přiznat že vydávat na PC 10 let starou hru je prostě trochu zbytečné.

    • Carnage666

      Zdroj na to že se na PC Sony hry prodávají špatně? Protože pokud vim takovej Spider-man a GoW se prodávalo velmi dobře.

    • Sony nejde tolik o prodeje na PC. Pokud se zaplatí port a vydělají něco navrch, tak se můžou radovat. Je to pro ně především reklama, aby se i PCčkáři mohli podívat a vyzkoušet si, co můžou mít majitelé PS hned a nemusí na to čekat dva roky. Sony nemá velký zájem dávat Valve nebo Epicu 30 % z prodeje, když je může shrábnout sama. Samozřejmě to může být kontraproduktivní, protože mnozí PC hráči si raději počkají než by kupovali PS. Předpokládám, že si to v Sony propočítali a vědí, co dělají. Skoro bych řekl, že i ta rozbitost PC verzí může být částečně záměr (nebo to aspoň tolik nevadí). Kupte si to na PS a budete to mít bez problémů.

    • Já si taky říkám, proč se všude píše o závratném úspěchu PS exkluzivit na PC a proč s tím Sony chce pokračovat. Koukám na ta čísla a na zadek si z nich teda nesedám. I největší "hit", první Horizon, prodal něco málo přes dva miliony. Epická, slavná, vyhypovaná, trojáčková hra z otevřeného světa by měla prodat nejmíň jednou tolik, vzhledem k tomu, jak je otevřený svět na PC populární. Vždyť i Kingdom Come, kickstarterová hra od neznámého studia s nulovým marketingem prodala víc, nemluvě o věcech jako Skyrim, Witcher nebo Elden Ring. A osatní PS exkluzivka neudělaly snad ani milion. Prostě hodně překvapivá bída.

      • Já bych to i dokázala rozsáhleji a obchodně vysvětlit, ale obávám se, že by to stejně nikoho nezajímalo. 

        Nicméně je to jak říkáš. Nelze pochybovat o tom, že kdyby Sony dosahovalo na PC nějakých závratných úspěchů rádi by nás o tom informovali. Jaká je realita? Poslední větší čísla o prodejích máme z června 2022. Fakticky prostě kombinace starších titulů a vysokých cen funguje tak, že to prostě nikdo nekupuje nebo to nekupuje za plnou cenu. je docela dobré si třeba projít údaje o tom, kolik lidí danou hru na PC dohrálo atd.

        Mimochodem podle dostupných čísel jsou v podstatě nejprodávanější hry Horizon Zero dawn a Days Gone (ano jsou to také nejstarší tituly uvedené na PC) ale taky to  byly hry, které se nejvíce blížily běžným titulům na PC. a proto si je podle mého Sony vybralo jako první pro uvedení na PC. Podle mě po launchi GoW přišlo velké vystřízlivění mezi hráči. 

        Ono je totiž také dobré uvažovat o tom, jaké komunity lidí hrají na PC a jaké na PS a to nejsou hráči s úplně stejnými preferencemi a zájmy. Na PC je silná komunita hráčů co hrají indie hry, strategie nebo třeba složitejší střílečky. To nejsou hráči, co by měli zájem koupit si akční, lineární příběhovou hru. 

        • medveddd

          Myslím, že mezi těmi hráči tak extrémní rozdíl nebude a určitě existuje slušný pool lidí, kteří prostě hrají na PC a přestože by o PS exkluzitivy měli zájem, nechtějí kvůli tomu kupovat PS (to jsem dřív byl já). Mám ve svém okolí asi 6 lidí, které bych nazval hardcore hráči a přestože se od sebe dost lišíme svými preferencemi, všichni až na jednoho máme kombinaci PC + PS a ani by nás nenapadlo rozdělovat ty platformy podle toho, jaké na ně vycházejí hry. Obrovský rozdíl je samozřejmě na poli indie a strategií, ale pokud se nebavíme právě o těchto žánrech, v rozdílu mezi Horizonem a God of War bych ten důvod horších prodejů nehledal. Chci tím říct, že your average gamer si užije lukostřelecký openworld s mediocre příběhem stejně jako mlátičkovou lineární hru s příběhem skvělým.

          Otázka je, co jsou vlastně dobré prodeje - Karlos tu porovnává celkové prodeje KCD na všech platformách s prodeji PS exkluzivit, co byly po několika letech vydané na PC. Nejenom, že je to tedy pouze jedna platforma, spousta lidí má navíc těch platforem vícero a v okamžiku, kdy hry přišly na PC, mají už dávno odehráno na PS.

          Aboslutně nepochybuju o tom, že udělat slušný port se při prodeji nad milion kusů úplně v pohodě vyplatí, otázka je spíš, jestli se Sony za ten milion prodaných kusů vyplatí podkopávat exkluzivitu svojí platformy.

          • Ale tohle já vůbec nerozporuju že lidi si prostě pořídili kvůli hraní PS exkluzivit PS a to i když mají PC. Ty totiž ve skutečnosti popisuješ jeden z hlavních důvodů proč Sony není s těmi prodeji úspěšná. Spousta těch, co to hrát fakt chtěla si koupila k PC i PS a tím se právě ta skupina lidí, co to hrát chce ale neměla kde hrozně smrskla (myšleno ortodoxní vlastníci PC)

            A to co píšeš o podkopávání exkluzivity kvůli 1 M prodaných kopií je naprostá pravda. Já už jsem to vysvětloval na jiném webu a můj pohled na věc je hodně podobný tvému. Smysl to totiž nemá. Kdyby na PC prodali 5 - 6 M kopií od jedné hry je to ok. Ale jak sám uvádíš oni prodají 1 - 2 M kopií a to není moc dobrým důvodem proč si podkopávat exkluzivitu pro hry. A já si dokonce myslím, že takový port nemá smysl ani ekonomicky. Jasně nebudou ve ztrátě to říct nechci, ale budou v takovém zisku aby to mělo smysl? Pochybuju.

            • medveddd

              Už chápu, jak to myslíš. No možný to je - chtělo by to nějakej pořádnej průzkum :D

              Jinak já si právě kvůli exkluzivitě to PS pořídil (3 a 4) a tak se mi zalíbilo, jak je to hrozně pohodlný, že je z toho tuhle generaci už moje hlavní platforma. Mě si Sony lapilo krásně. To bylo ale v době před těmi porty. Kdyby to bývali začali dělat dřív, možná bych PS dnes vůbec neměl.

              • Reakce na příspěvek:

                Já bych chtěl nějaká data skutečně vidět. takhle vždycky vycházím z předpokladu, že když něco nejde podle představ tak se o tom nemluví nebo mluví co nejméně a to je právě případ portů z PS na PC. A jeden příklad za vše. Máme více než 1 měsíc od launche TLOU na PC a čísla prodejů v podstatě není možné najít. ono se dá vycházet třeba s počtu recenzí na Steamu ale to už je hodně orientační číslo a navíc si myslím, že u TLOU bude recenzí více, protože ten port se nepovedl a lidi mají podle mě tendenci spíše kritizovat (varovat) než chválit a protože tady byl velký prostor pro negativní recenze tak si myslím, že to hodnotilo více hráčů než bývá obvyklé.  

                Co třeba takový Returnal? To je podle mě vyloženě propadák pochybuju že prodali více než 20 000 kopií.

                • Reakce na příspěvek:

                  Hele Returnal byl pokud vím totální propadák i na PS, takže asi není překvapení, že si ho nikdo nekoupil ani na PC. Přitom co můžu soudit z recenzí a videí je to moc pěkně udělaná hra, ale holt ten žánr asi nebude masovka.

                  Pokud jde o to, jaké hry jaké komunity hrají - to určitě bude třeba případ Sackboye, což byla asi úspěšná hra na konzolích, ale na PC je tohle okrajová záležitost. Ale pokud jde o trojáčkové open-worldové věci jako Horizon nebo Days Gone, takové na PC udělají i 10 milionů a víc. 

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  Hele, takové věštění z koule je k ničemu.

                  Kdyby to bylo pro ně ztrátové, tak by ty porty nedělali. Takže na tom určitě vydělávají.

                  A ačkoliv chceš nějaká čísla, aby jsi je mohl soudit, tak oni nejsou jediní, kdo neudává čísla prodejů. Stejně je na tom třeba Micro$oft. U něj se taky nedozvíš žádná přesná čísla prodejů konzolí či her (ať už na konzole či jejich MS Store pro PC).

                  • Reakce na příspěvek:

                    Četl jsi aspoň to, co jsem v těch příspěvcích psal ? Když vyděláš na těch portech řekněme 10 - 15 M USD za jeden port opravdu ti to stojí za to, že si naštveš majitele PS, že podkopáváš exkluzivitu her? A kdyby se díky tomu rozhodlo pro návrat na komp jen 1 % konzolistů je to cca 1,2 - 1,5 M hráčů. A i kdyby každý z nich utratil jen 30 USD ročně tak je ta celková částka 3x větší než ten zisk na 1 exkluzivitě a oni těch portů exkluzivit zase tolik za rok nevydají.

                    Ano je to věštění z křišťálové koule, ale s ohledem na to, že dělám v oblasti byznysu a mám na starost nejen prodeje ale i aplikační podporu atd. pro velkého mezinárodního hráče, jedná se o firmu dodávající technologie pro farmaceutický průmysl s globálním obratem 4,5 MLD EUR a 16 000 zaměstnanci, tak si myslím, že mám celkem slušný odhad na tyhle věci

                    • Derp_1337

                      Reakce na příspěvek:

                      Hele, je hezké, že si myslíš, že jsi nejchytřejší "businessman" na světě. Nicméně ti garantuji, že firmy jako Sony mají celé teamy markeťáků a ti toho vymyslí určitě víc než jedna osoba. Navíc nemáš přístup k jejich interním datům a výzkumům. Prostě jenom hádáš, věštíš z křišťálové koule.

    • frank.horigan

      Furt jak u blbečku na dvorečku, není to 10let stará hra, ale remake. S tím do toho každý jde.

      Resident Evil 4 co teď vyšel asi taky není 21let stará hra. Nebo bys šel do 20let staré hry za 60E?

      • Je to ale uz podobne, vis co ta hra byla, co asi tak bylo ne? Takze vydali spis previdali starou hru aby nemuseli vymyslet novou :)

        Resident Evil 4 11. ledna 2005 je počítačová hra z žánru survival horor určená pro GameCube, PlayStation 2, Wii a PC.

      • Remake je něco, co na daném systému již existovalo a nyní je to přepracované. Jelikož tato hra na PC nikdy vydaná nebyla jen těžko se může jednat o remake. Takže Remake to možná je pro PS ale nikoli pro PC.  Až mi ukážeš, kdy to vyšlo na PC dej vědět. 

        Jo a s dovolením jsem tě nahlásil za to slovo na b co jsi použil. 

        • frank.horigan

          """"Remake je něco, co na daném systému již existovalo a nyní je to přepracované""""


          To myslíš vážně??? Přečti si po sobě co jsi vytvořil...


          Dune 2000 je remake, je snad pro DOS?

          Resident Evil 2,3 JE remake, vyšel tento remake na PSX ???

          Mám pokračovat? 

    • unicz

      Touto logikou by nevycházelo nic 3rd party na Ninteneo Switch, kde v top 20 jsou jen tituly Bintenda 🤔🙂

      • Nintendo má zcela jinou cenovou politiku. zatímco PS exkluzivity se dají na PS pořídit za pár korun tak na pc se to vydává za plnou cenu. To prostě nikdy nebude prodejní trhák. To je holý ekonomický fakt.

        Nintendo slevy v podstatě neposkytuje. Mimochodem je zajímavé sledovat ziskovost jednotlivých platforem, protože Nintendo má sice až 3 nejvyšší obrat z těch velkých hráčů ale z daleka nejvyšší marže. Což je hrozně vtipný, že se to nikde nezdůrazňuje. Jejich ekonomický model je naprosto fenomenální úspěch.

        • Derp_1337

          "zatímco PS exkluzivity se dají na PS pořídit za pár korun, tak na pc se to vydává za plnou cenu"

          Vůbec nevíš, o čem to mluvíš.

          Ještě jsem nezažil nějakou novou AAA hru vydanou na PS či Xbox, která by se dala pořídit "za pár korun".

          A nesnaž se srovnávat hry, které byly vydané na PS před X lety s cenou remasterů, které byly vydané na PC letos. To je prostě nesmysl. Za novinky se platí, to ti řekne každý markeťák.


          A ani starší hry nejsou zas až tak nějak extra levnější. Např. Horizon Zero Dawn pro PS4 koupíš dnes za 449Kč na Alze. Tu samou hru pro PC na Alze koupíš za 440Kč.

  • Je to dobre uz jen pro to, ze by to stejne vychazelo ve srackoidnim stavu. Takhle je o dost vetsi sance, ze kazda z platforem dostane decentni verzi.

    • Teda jestli to dostane na starost nejake kompetentni studio a ne nekdo jako Iron Galaxy (Arkham Knight, Uncharted a Last of Us Pc porty)

    • Přesně. Navíc pak přidávají podporu ultra wide atd.. Klidně si počkám. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit