Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ha, vyjádření o ničem aneb jste blbý že jste to nepochopili a štve nás že jste naštvaní, ale omlouváme se a potřebujeme víc času, aby jsme vymysleli něco co nebude tak moc zřejmý, že s vámi chceme ...

  • sugyn

    Zase se nekdo za neco omlouva. Predpokladam, ze tohle nebyla vymyslena strategie jednim clovekem ktery to potom zverejnil ale dlouhodoby process ktery jiste mel behem vymysleni spoustu meetingu a kde na konci byla nejaka shoda a nekdo v exekutive to musel podepsat a souhlasit, ze tohle je ok a je to nova strategie firmy. 

    At si za tim rozhodnutim stoji nebo nemaji zadnou pater? At si nechaji znicit reputaci, engine a firmu. Treba to potom odkoupi nekdo kdo neni manazersky vykastrovany.

    • Tohle je poslední dobou oblíbený manažerský trik. Nadhodíš nabídku, která nedává smysl a je pro zákazníky v podstatě nepřijatelná. Když pak moc nadávají, vypustíš předem připravenou omluvu s tím, že zákazníci pro tebe byli vždy na prvním místě a že jsi nedomyslel všechny následky a pak vydáš podmínky méně přísné, ale pořád na úrovni, kterou by sis jako první nemohl dovolit vypustit. Zákazníci si řeknou, že to nakonec není tak hrozné a akceptují to. Tedy za předpokladu, že tu první nabídku nepřestřelíš opravdu moc. To má pak dost negativní dopad na reputaci celé firmy. Řekl bych, že tady se to stalo.

      Něco podobného tu bylo před nedávnem s licencí Dungeons and Dragons, kde z původně relativně volné licence, na které si spousta lidí založila živobytí, chtěli dost výrazně profitovat a vnesli velkou nejistotu do budoucna. Výsledkem bylo, že aby zamezili moc velkým škodám, museli tu licenci udělat úplně volnou. A stejně se spousta lidí dozvěděla, že existují i jiná stolní RPGčka než D&D a přešli k nim.

    • Peca

      Přitom stačilo prostě zdražit existující subscribtion a licence. Lidi naštvala ta hrozná nepředvídatelnost. Opravdu velmi hloupé. 

      • Myslím, že hlavně je naštvalo to, že to mělo platit tak trošku zpětně. Takže pokud by jsi měl už vydanou hru (kterou jsi vydával a naceňoval s tím, že tam tyhle poplatky nebudou) tak by ti najednou začali účtovat poplatky. A nejhorší je, že by ti je účtovali za instalace, ale na za prodeje. Takže i když by jsi si řekl "kašlu na to, hru stahuju z všech store, aby se už neprodávala", tak lidé co ji koupili by ji měli pořád k dispozici ke stažení a instalaci (to určitě jako malý indie vývojář neprosadíš, že má třeba Sony zákazníkům z library sebrat zakoupenou hru) a platil by jsi za každý redownload taky.

        Což je prostě strašný nesmysl.

        • Zpětně by fungovali jen počty prodaných kopií. Revenue jsou počítaný ročně. Ale i to naštvalo, protože to je blbost takto zpětně. Asi zpětně by to fungovalo tak, že by to platilo i na hry co už vyšli. Větší firmy s dobrým právníkem by si to nejspíš obhájili a vysmáli by se jim. Jako vývojář bych to konzultoval s právníkem a nepřistoupil bych na nové podmínky dokud by všechno nebylo jasně daný.

          Všechny štve ta nepředvídatelnost, a to že si vymysleli, že výdaje firmy přesunou na zakázníka. To je prostě kravina. Zákazník má platit a ne určovat výdaje firmy...

  • Obľúbený herný vydavateľ Islamský štát posiela oficiálne vyhrážku smrťou.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit