Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Miluji tento coping mechanismus tvůrců Starefieldu 🥲 jakmile se studio musí snížit k něčemu takovému, tak je něco shnilého ve státě Dánském. Jedině dobře že nebyli nominováni na hru roku, doufám že ani na RPG roku ?

    • Achjo, jsou nominováni na RPG roku, tak snad budou lidi soudní 😄😂

      • twicer

        Pokud to prohraje proti BG3 tak jsou lidi magoři.

        • twicer

          Akvarijní rybička, napsal jsem to přesně naopak než jsem to myslel. Překvapivě nepřišel ani takový shitstorm. ^^

        • BG3 má nesporné kvality, nominace na hru roku není náhodná. Oproti tomu Starfield je pouze v kategorii RPG roku. To samo o sobě hodně vypovídá. Starfield je fajn generická Bethesdí hra, BG3 přináší na stůl něco víc v podobě toho že má zábavný gameplay, příjemný příběh a fajn atmosféru. Takže si myslím úplně to opačné, jestli ocenění RPG roku získá Starfield, tak jsou lidi blázni.

          To i klidně ať ocenění v této kategorii získá Tears of the Kingdom, jen ne Starfield 🥲

        • 0011

          Kolik lidí hrálo BG3 vs kolik Starfield... který je i v gamepassu... vůbec se nebudu divit když vyhraje. Já jsem si obě hry koupil ale hra roku je za mě jednoznačně Tears of the Kingdom, ale hru kterou jsem letos hrál nejvíc je Starfield a to jsem kompletně ignoroval stavění outpostů. BG3 by to za mě vyhrálo, kdyby nebylo plné bugů, měli to minimálně o rok odložit,  až to vyladí bude to jedna z nejlepších her všech dob ale stále to tam není. Za celou dobu ve Starfieldu jsem neměl ani zlomek bugů co jsem narazil v BG3, ale chápu jestli to BG3 vyhraje, je to revoluční hra, jenom je stále rozbitá. Chci si jí zahrát od začátku znovu, ale radši si ještě dlouho počkám, nicméně když vydali u obou dílů DoS ehnanced edice, tak věřím že to časem dopadne, ale letos to určitě nebude.

          • twicer

            Jaké bugy máš konkrétně na mysli? Hrály jsme to za čerstva týdny po vydání, vymlaskly jsme to ve dvou za 150hodin a bugy jsme potkaly dva.

            • 0011

              Kromě obligátní T-posing Raphaela poté, co jsem ho zabil a vzal si jeho brnění, toho, že mi reroll patche sebral 8 hodin progresu, úkoly, které se vyřešili tak, že když jsem šel oklikou zkoumat mapu se vyřešili "samy" bossové prostě umřeli, toho souboje kde se ti zasekne golem na kovadlině v underdarku, takže se ti vyková jenom jeden předmět, takže buď ber nebo reload, toho, že Jergal nebyl tam co měl být a najednou jsem ho měl v táboře a  netušil, co tam dělá a kromě desítek dalších bugů které tady nebudu rozepisovat jsem žádné neměl, proč? Jestli si měl 2 gratuluju, za mě je to nejvíc zabugovaná hra jakou jsem letos hrál a to jsem hrál Starfield...

              • twicer

                Reakce na příspěvek:

                Zajímavé, vybral sis to teda do sytosti. Nevypadá, že by hry měli začít dělat odladěné, takže nejlepší přístup bude nechat to betatestovat někým jiným. :)

                My když šli na draka, tak se na nás sesypala posádka pevnosti ze všech pater, takže jsme se museli prokousat bojem 4 proti 80 který trval klidně 2 hodiny. S celkovou komplexností hry to byla ale jen malá bolístka.

                • 0011

                  Reakce na příspěvek:

                  Ano, masivně betatestovat, mrzí mě to, protože kdyby to vyšlo komplet opravené dal bych to i před Zeldu, ale vzhledem k tomu, že ta vyšla s komplexním fyzikálním enginem a prostě funguje tak je za mě letos ona nejlepší hra. Ještě mám trochu, no spíš dost problém s 5e, ale to nevyřeší asi ani modeři a příliš snadný a levný respec, který ze záseku dělá procházku růžovou zahradou, ale můj rant na netechnické problémy si můžeš přečíst pod recenzí 😀 Přesto tam mám hodin téměř 200, takhle dlouho bych špatnou hru nehrál, akorát jsem byl level 12 dloooouho před koncem, protože musím prošmejdit všecho. Mohli to rok odložit, přidat obsah a udělat level 20, ale jestli si to šetří, protože mají v plánu BG4 rozhodně si to zahraju, možná ale dýl počkám, protože jsem si zkazil zážitek a to jsem to taky nekupoval day one.

          • Prosimte, ve Starfieldu nic nefunguje...hlavni pribeh nedava smysl, ten svet jak ho Bethesda prezentuje nedava smysl, staveni zakladen a lodi jsou jen herni prvky, ktere ale zase nedavaji z hlediska toho sveta smysl. Cely Starfield je jen takova skorapka, ktera na prvni pohled vypada zajimave, ale uvnitr je prazdna jak ty jejich vygenerovane planety. Par zajimavych Q to nezachrani.

          • No jestli je pro Vás hra roku = žádné bugy, tak to potěš koště 😅 Bugy se totiž postupem času odladí, kvalitní základní obsah a příběh nikoliv. Starfield prostě je generická Bethesdí hra, něco jako jsou generické hry od Ubisoftu. Jak jsem tu někde psal, narozdíl od Bethesdy si ale Ubisoftí hry celkem užívám - AC Valhalla je překvapivě dobrá hra a až se dostanu k AC Odyssey, tak tuším že nebudu také zklamán. Zatímco u Bethesdy je Fallout 76 příšernost, Fallout 4 není nejhorší - je to dobrá postapo střílečka, ale špatný Fallout ve smyslu jak si ho představuji, no a hřebíček do rakve si Bethesda zasadila právě Starfieldem, respektive tím že nemají chuť opravovat/částečně měnit některé celé aspekty hry tak aby byli hráči spokojeni. Lariani oproti tomu na prosby hráčů převážně reagují a vydávají kvalitní patche jak na běžícím páse.

            • 0011

              Bugy se neodladí, bugy někdo musí odladit. Jenom mi nepříjde moc fér aby hru roku 2023 vyhrála hra, která "se odladí" v roce 2024 a to kdoví jestli, když Nintendo EPD odložili Zeldu o rok právě proto, aby jí vydali bez bugů, neříkám, že neexistují, ale já jsem za 270 hodin v ní nenarazil ani na jeden. Jinak jestli tě bavila Valhalla, která mě po výborném Odyssey osobně těžce zklamala, tak budeš milovat Odyssey, která je imho nezměrně lepší a má skvělá DLC.

  • Jsou to zoufalci a stejne dopadne dalsi elder scroll, na to vsadim trenky. Ale presne jak bylo zmineno, dokavad to lidi budou kupovat, nic se nezmeni. Osobne mam obavu i z dalsiho Witchera, snad maj polaci vic rozumu. Nastesti japonci furt jedou bomby, takze ja sem v klidu.

  • Je mi to líto, protože je to muselo stát hodně práce, ale načítání všeho je neskutečně otravné a příběh mizerný. Dnes jsem to smazal. 

  • SlavicBes

    Primitivna hra s primitivnymi RPG mechanikami. Lore je ale pekne a pacil sa mi aj subojovy system. Ale slabota inak...

    Paradoxne ma otravovala aj hudba od Inona Zura a ani po 100 hodinach, co som s hrou povodne stravil, som si nezapamatal jedinu melodiu a nepamatam si jediny moment, kedy by ma nadchla. Hudba je tak ako je velkolepa, tak je prazdna ako vesmir sam. To inak potvrdzuje aj fakt, ze hudba zo Starfieldu ani nebola nominovana na Game Awards...

    • bodmrazu

      To musi byt strasna hra kdyz v ni clovek stravi 100+ hodin ;-)

      Me se hodne libili vedlejsi questy, napriklad planeta s klony a nebo lod, ktera nevynalezla medzihvezdny pohon ;-) rozhodne tam dela par hodne vtipnych designeru. Neni to nejlepsi hra vsech dob ale zabavi a kritizovat vse je dneska hodne moderni poza.

      • OsamaBinBowlin

        Spíš je jeho kritika o to víc pravdivá a významnější. 

        • To je právě ta otázka. Spousta lidí si nedokáže představit kombinaci "100 hodin hraji hru, která je špatná" protože, proč by to někdo dělal?

          3patné hry buď nekupuji a nebo když se seknu a koupím, tak v okamžiku kdy mi začne vadit, tak jdu hrát něco jiného, zábavné, ne?

  • Jevo83

    Bethesda najprv vyrobila 1000 copypast planet a teraz 1000 copypast komentarov na recenzie.... bude to asi nejaka ich diagnoza😂

    • AI ve hrách bude totální mor, který bude generovat tuny generického šuntu, stejně jako dnes už generativní AI generuje tuny třetiřadého umění. Lidi co si myslí že AI je nějak inteligentní a že jsme kousek od vytvoření AGI jsou buď neinformovaní nebo lháři (chtějí nalákat peníze od investorů). Bohužel to AI negativní zasáhne i do vývoje her. Proč platit peníze nějakému umělci, když generativní AI obšlehne tisíc jiných ukradených uměleckých děl, a vytvoří z toho jakýsi pseudooriginální hybrid, který pak nacopypastuje do hry.

      • twicer

        Je to nástroj jako každý jiný, mor ztoho udělají lidé.

      • Nemyslim si, ze by to melo byt zhorseni. Naopak, existuje spousta veci co se generuji a na ktere dohlizi clovek...a pokud nedohlizi tak to je uplne peklo. Nikdo proste nezaplati cloveka, ktery bude do hry vyrabet 10k modelu lidi, aby byl kazdy jiny. Pritom pod ,,dozorem,, AI to muze byt super rychly a nenarocny proces.

        • Derp_1337

          Problém s těmi 10k modely je ten, že ti pak budou všechny nějak povědomé a podobné, protože AI je obšlehla odjinud. Žádná spása to nebude.

          Ale asi to bude "revoluce" u nízko a středně rozpočtových her, kde si na žádnou originalitu hrát nebudou.

          • Je to zase o nastaveni. AI ma moznost pracovat s miliardou fotek, muze si ,,precist,, co je povazovane za krasne a co za skarede, jaky je prumer. Vyvojar muze nastavit, ze ,,rodinni,, prislusnici si maji byt podobni atd...

            • Derp_1337

              Tak samozřejmě je to hlavně o nastavení a o množství nasbíraných dat, z kterého bude AI brát vzory. Jednou to možná bude lepší, ale zatím do toho chybí ještě daleko.

          • ked vas tak sledujem.... Kiez by pouzitie AI aj prinieslo znizenie nakladov na vyvoj hry (napr. tymi 10K roznymi ludmi) ale to sa nestane. aspon nie v dohladnej dobe (tak to vidim ja)

            a co sa tyka 10k roznych ludi z ineho pohladu-Teraz si predstav ze v realnom svete sme si tiez hodne podobny, az na par vynimiek, cize +- 10K podobnych NPC by nemal byt az taky okaty problem, ci?

            (a to este nehovorim o inych kulturach, napr. take japonsko kde vsednost/priemernost/zapadnutie do spolocnosti je brane/a ako pozadovana)

            • Derp_1337

              "Teraz si predstav ze v realnom svete sme si tiez hodne podobny"

              Nemyslím si, že to tak je. Máš snad pocit, že by tvoje kamarádka vypadala podobně jako sousedka? 

              Však různé bezpočnostní/policejní složky jsou schopné používat sotfware pro rozpoznání obličeje a podle něj identifikovat různé lidi. Obličeje lidí jsou tak velmi rozmanité skoro jako otistky prstů.


              "take japonsko kde vsednost/priemernost/zapadnutie do spolocnosti je brane/a ako pozadovana"

              Jo, ale to je otázka životního stylu. To neznamená, že by ti lidé měli vypadat stejně a měli mít stejné obličeje a postavy. 😉

              • Reakce na příspěvek:

                na obidve priklady:je to to otazka casu kedy AI bude schopna moznosti verzie viac rozlisovat. (pripadne jej ponuknut vacsi rozsah z coho cerpat)

                k prvemu konkretne: - potrebujes totalne ine tvare (obliceje) u NPC s
                ktorymi ani slovo neprelozis? (ako vravim, casom sa to posunie), to je
                tzv. kolorit, ktory zvycajne neriesis vobec.

                k druhemu:
                kolko japoncov ma inu farbu vlasov nez ostatny? resp. aj oblecenie, ci
                uz skolnopovinny  alebo pracovno zaradeny. - a kedze sa bavime o 10K
                nepodstatnych NPC tak tam par roznych tvari aku velku rolu hraje?

                ci vytvorenie nepodstatnych veci nechat na AI pod dohladom cloveka je celkom OK myslim.Ako
                to uz byva, podstatne veci/postavy urcite ostane cisto u cloveka, ak by
                to tak nebolo. hra strati podstatu/zabavnost/zaujimavost. - co ju
                odsudi na neuspech a tym padom nizke zisky/obrat.

                • Reakce na příspěvek:

                  Jak divne by vypadal film, kdyby vsechny osoby krome hlavnich a vedlejsich postav byly stejne ? Asi dost blbe co ? Hram lidi odpousti veci, ktere by jinde neprosly ani omylem, ale doba, kdy se tohle dalo omluvit nedostatecnou technologii je uz davno pryc. Jenom vyvojari zleniveli.

                  • Reakce na příspěvek:

                    tak zas epozor, porovnat film s hrou je dost blbe. Vo filme ako taky dav ludi zaplnis komparsom, v hre asi tazko :D

                    • Reakce na příspěvek:

                      Vzdyt uz dneska ani kompars nepouzivaji a rovnou to delaji pomoci CGI

                      • Reakce na příspěvek:

                        asi som zaspal dobu, ale tie filmy co som pzeral mali komparz, ine to je napr. v LOTR, kde je jak komparz, pak aj CGI (tisicove armady vs kamera sleduje hl./vedlajsie postavy)

                        • Reakce na příspěvek:

                          Vsak pisu dneska...navic ta technologie se porad zlepsuje a stoji to mnohem min...malokdo ma na to, najmout 1000 komparzistu a nechat je behat po plazi jako Spielberg. Takze technologie jsou a je to jen o tom udelat to poradne.

    • Třeba na to použili tu samou umělou inteligenci.

  • Ja som sa velmi snazil, aby sa mi to pacilo. Ale pri rodine, praci, a tej kope skvelych hier, co tento rok vysli, proste nie je pre Starfield miesto, a asi ani nikdy nebude. A nikdy by som nepovedal, ako velmi ma budu v roku 2023 triggerovat pootvorene dvere pred loadingom, ale prinasa to tak silne Fallout 3 vibes, ze to proste nedokazem prekusnut.

  • JezboX

    U Starfieldu mě hlavně překvapoval ten hype lidí. Sakra vždyť to dělá Bethesha tak co ty lidi jako čekali...

    • KrPa

      ovce, jako u blizzardu

    • SlavicBes

      tak Skyrim je fantasticka hra stale a aj Oblivion ...hmm... 2011, 2006...dnes je 2023 ... Tak je pravda, ze 12 rokov nespravili skutocne dobru hru...

      • OsamaBinBowlin

        Skyrim je skvělý sandbox. Rok po vydání ta hra působila zastarale, ale díky modifikacím je to hra ke které se vracím znovu a znovu, ale asi bych to dokázal dohrát i bez nich. U Starfieldu sem nevydržel.

  • Kdyz on i ten FO76 je lepsi nez Starfield

    • Derp_1337

      Teď možná ano, ale při vydání FO76 rozhodně nebyl lepší. Byl to další zabugovaný bazmek, který je tak typický u Bugthesdy.

      • twicer

        Nevím, FO76 po vydání trpěl hlavně na nedostatek obsahu.

  • spoock

    Starfield je jedno velké zklamání. Tolik let na tom pracovali, aby nakonec z toho udělali další Fallouto Skyrim, který z mého pohledu je daleko horší, nehledě na technickou stránku hry, která je už opravdu na pováženou zastaralá.

    • Derp_1337

      To je problém trhu. Hráči si neustále stěžují na ten zastaralý (a zabugovaný) herní engine od Bugthesdy. Ale je to k ničemu. Tak dlouho dokud lidi budou kupovat jejich hry a Bugthesdě se budou sypat prachy, tak dlouho to budou dělat pořád stejně. Oni nemají potřebu nic měnit, když jsou prachy od fanboys jisté.

  • Starfield jsem nehrál, ale co jsem četl nějaké recenze a viděl nějaká videa, tak myslím že ho ani nikdy hrát nebudu. Čas je omezený a Starfield jím vyloženě plýtvá. Když už hru z vesmíru, tak je tu třeba X4 Foundations (kterou jsem taky nehrál)

    • iSpirit

      Dostat kvalitní hru z vesmíru je v poslední době docela náročná disciplína. Z poslední doby za mě Soma, Prey, Prey Mooncrash(Mooncrash je až geniální), což znamená, že jsem žádnou dobrou sci-fi hru nehrál už pár let...

      • KrPa

        co No Man's Sky?

      • Soma i Prey jsou skvělé, ale to jsou immersive sims. RPGček z vesmíru je jak šafránu, z AAA her vlastně jen Mass Effect a KOTOR. Celkem mě láká Star Ocean Second Story

        • SlavicBes

          Do Star Ocean Second Story R urcite chod ...Samozrejme, je treba mat na pamati, ze je to JRPG

        • iSpirit

          KOTORy považuji ve všem lepší než Mass Effect, Mass Effect jsem zapíchl po dvojce a nikdy jsem to nedohrál a nikdy jsem k němu nevrátil, nějak mi to nesedlo.

          Já hodně pokukoval po The Outer Worlds, dokonce jsem hru koupil, ale pořád jsem k tomu nedokopal. 

          Já osobně jsem doufál, že po Elden Ring příjde mistr se Sci-fi ačkním RPG, bohužel to zase vypadá na nějaká kouzla.

          PS. Ještě jsem zapomněl na Returnal, sice ne RPG, ale příběhově je to velice dobré.

          • a pritom povodne diely MASS Effectu sa mali inspirovat svetom SW :)

            osobne nevidim co je na tych SW take skvele .... filmy berem ako nic moc (je vlasne jedno ktoru trilogiu)

            cize u mna povodne Mass Effecty boli fajn :) (dokonca ma oslovili viac nez moj preferovany fantasy zaner - cize Dragon Age v tomto pripade)

          • The Outer Worlds jsou podle mého něco jako Starfield, neslané nemastné, prostě to člověk odehraje, celkem se u toho i baví, ale žádný hlubší dojem to nezanechá. Osobně se moc těším na Warhammer 40K Rogue Trader - jednak to bude mé vůbec první setkání s tímto univerzem, jednak hry od Owlcat mi naprosto sedí.

      • JohnyTheZik

        Hra z vesmíru

        > SOMA

        hmmmm :D něco mi tu nesedí. Scifi horor je to ale skvělej, o tom žádná.

        • iSpirit

          asi jsem to zobecnil na sci-fi tematiku ve hrách obecně, což je za mě nedostatkové zboží a v rámci RPG je to úplná krize.

          • JohnyTheZik

            S tim asi celkem souhlasim. V posledni dobe me bavil jeste W40K darktide, coz teda taky neni de facto RPG, ale v coopu super.

            • Derp_1337

              Jo, Darktide je super. Ze začátku to sice trpělo nedostatkem late game obsahu, ale vývojáři to postupně zlepšují.

    • tak nejak, naposledy co ma nejaka vesmirka oslovila bolo tusim X2 a X3 a uplne posledne(uz roky s5)  Elite Dangerous. a kedze toto podla toho co som videl je horsie nez vyssie spomenute, tak nic pre mna uz.

    • Podobně, ale rozhodnu se podle modifikací a Dlcček... Příběhy Dlcéček (Shivering Isles, Far-harbor, Dragonborn) od Bethesdy bývají mnohem lepší než původní hra. :-)

      • twicer

        Já ti nevím, že by byl Far Harbor mnohem lepší než základ to bych teda netvrdil. Atmosférická jednohubka z které si pamatuju maximálně Hermit krabáka.

      • Derp_1337

        To ale nic moc neříká. I většina příběhových modifikací od fanoušků (moderů) je lepší než původní hra. Takže DLCčka se taky nemusí moc snažit, aby překonali tu nízkou laťku původní hry.

        • flash789

          Co te tak čtu přijde mi že o BGS hrách víš pramálo a používáš jen prověřené internetové bláboly o tom jak modeři všechno zachrání a tak podobně a kdybych se tě zeptal jakým způsobem jsou dělané dungeony třeba ve Skyrimu nebo jak přesně funguje level scaling tak mi napíšeš další internetový nesmysl. Mám pravdu? :)

          • Derp_1337

            LOL

            Já mám ve Skyrimu a některých Falloutech nahráno dost hodin. Ale to není nutně předpoklad pro to vědět, jak přesně funguje leven scalling, ne? Určitě nejsem jediný, který nezná přesnou matematiku. Spíš bych řekl, že absolutní většina lidí to neví.

            A pokud si dobře pamatuji, tak nepřátelé byly ve Skyrim postupně silnější, ale ten level scalling pro každého nepřátelé fungoval jenom do určité míry. Např. ze začátku hry byli obyčejní bandité postupně silnější, ale pak když už jsi byl např. na lvl 80, tak už silnější nebyli.

            • flash789

              No dle diskuzi by člověk získal naopak dojem ze to kde kdo ví zcela přesně, jako plno dalších věci. Blbě, ale ví.

              Já jen nadhodil dvě věci co často plují internetem a plno lidi je má za skutečnost. Levelujici krysy a náhodné generování a tak podobně. Pak je taky hodně oblíbená zastaralost enginu aniž by někdo řešil proč to tak je. Proste proč nevemou ten Unreal, tvl, jsou blbý nebo co? A tak dále. 

              Nechme být, Ja jen někdy neodolám pokušení když je článek co se týká BGS. :)

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Jasně, chápu tě.


                Jinak ten zastaralý herní engine má jenom jeden jediný důvod: Je to extrémně levné.

                BGS vydělává slušné prachy, ale nechcou investovat do nového engine. A proč by to taky dělali? Tak dlouho dokud to lidi kupujou a prachy se sypou, tak nemají důvod nic měnit.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit