Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • danny_the_hound

    Nemám z toho práve najlepší pocit. Všetky doterajšie trailery mali pomer strán 2.35:1 a nie klasický 16:9, takže sa bojím, že aj v celej hre budú mať všetci majitelia klasických monitorov (a televízorov) zhora a zdola orezaný obraz. Navyše trailery často na môj vkus až nezdravo pretekali všelijakými "vylepšujúcimi" post-processing efektami ako depth of field, motion blur alebo chromatic aberration, ktoré teda mne osobne hrozne kolú oči. Dúfam, že aj tie sa budú dať povypínať, avšak v momente, keď tvorcovia hovoria čosi o filmovom pocite z 30 FPS, tak začínam mať strach, že aj všetky tie efekty budú vynútenou súčasťou toho ich filmového "zážitku".

    • frank.horigan

      Buď v klidu, to je "cinematic trailer", prostě jen trailer, renderovaný obraz můžeš mít takřka v jakékoli poměru chceš 

      2.35:1, 16:9. 16:10  blabla atd atd

      • danny_the_hound

        A je to potvrdené? Lebo existujú prípady, keď tvorcovia obmedzili obraz v hre na istý pomer strán - napríklad The Order: 1886 tiež bežal iba v 2.40:1 a udávané dôvody boli tiež veľmi podobné.

        A ako často sa v nastaveniach nedajú zapnúť/vypnúť niektoré grafické hádam ani netreba písať (tu sa ale nádejám, že Unreal engine bude v krajnom prípade rešpektovať aspoň nastavenia v konfiguračných súboroch tak, ako to bolo v prípade prvého Hellblade).

        • Ano, proto je lepsi mit doma vetsi obrazovku TV / monitor, aby to potom az tolik nevadilo, pokud je nekde to az tak uzke napr ve videiich. Snad to mit Hellblade nebude, pripadne u PC to pujde vypnout.

        • Když vyšla první Senua, tak jsem měl čerstvě první ultra wide monitor a hra to podporovala parádně. Takže bych čekal že to bude stejně. 

          Jen dodám, že v sirokoúhlé verzi to byl opravdu parádní audiovizuální zážitek. 

        • J.V.Stalin

          Tak u Order: 1886 to omezení na poměr stran aby to vypadalo "filmově" byly samozřejmě lži, kterýma jen potřebovali zakrýt fakt, že aby hra vypadala tak skvěle, tak se toho dalo dousáhnout pouze tím, že se ti na obrazovce bude vykreslovat míň věcí.

          Později tohle ještě potkalo první Evil Within a tam se později přidal update, kterej umožňoval ten ořez dát pryč, protože na to komunita nadávala.

          Nemyslím si, že by Hellblade II měl mít takovej ořez. Není to v ničím zájmu.

          • danny_the_hound

            Veď práve tu vidím nepríjemnú podobnosť - tých 30 FPS IMHO v skutočnosti tiež nie je pre to, aby hra vyzerala filmovejšie, ako tvrdia vývojári, ale že to XBOX na vyššom framerate prosto neutiahne. No a orezanie obrazu by bola len ďalšia "optimalizácia", obkecaná "snahou o filmovejší look".

            Ale tak pevne dúfam, že som len zlý kuvik a nakoniec to tak (minimálne na PC) nebude.

        • honcka

          JJ např Elden Ring byl taky locklý na 16:9

          • Derp_1337

            From Software jsou doslova proslulý žalostným technickým stavem her a jejich kontroverzními kroky ohledně PC grafiky.

            Jednak Elden Ring nepodporuje ultra wide monitory a je zamčen na 16:9 poměru stran. A jejich hry jsou uzamknuté na 60 FPS. Což je v dnešní době neomluvitelné.

            • La_Furia-Roja

              to už taky neplatí, AC VI je příkládný port.

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Jeden příklad není ještě pravidlo. Však uvidíš, jak vyjde další nová hra a jestli se From Software bude obtěžovat s lepší optimalizací na PC.

  • skaven

    pc je v tom rovnako, aj tak kazdy teraz zapina upscaling, aby si dokazal, ze nema maleho pindika, ale 150fps


    • 30 FPS = STREDOVEK 😂 Pindik nepindik...meli by k tomu davat i vidlicky na vypichnuti obou oci potom co vam z tech 30 zacnou krvacet.

    • Nezapina, jeste o tom neco vedet. Treba Alan Wake 2 umi 70 - 80fps na PC a u 4K nativne a nemusi se zapinat nic jako je DLSS a plati to pro RTX 4090.

      • skaven

        ano, kazdy ma doma rtx4090


        • To nema, potom se musi podle toho zaridit. Bud ma konzole a hradi drahe hry a nebo ma PC a stahne nekde portable tu hru s cz.

          Pripadne nekomu staci upscale, takze koupi i nizsi RTX 4070 ci neco a podle toho se omezi. Je to jen o narokach.

          Ja jen ze to vyznelo, jako ze to nejde, takze jsem chtel upresnit, ze to jde a jak to bezi nativne.


        • frank.horigan

          To sice nemá, ale DLSS přeci není o pindících, koukáš na to úplně blbě.

          Když zapnu v 1080p DLSS Q, tak renderuju 720p, to mi má zvětšit pindika? :)))

          • skaven

            takze renderujes v nizsom rozliseni ako tie konzoly a zevraj pcmr

            nj  :)

            uz terajsie a natuty nasledujuce konzoly tie upscalingy mat takisto budu, takze nebude o com.

            • frank.horigan

              Upscalling nebo dynamické rozlišení se u konzolí používá zcela běžně už od PS3. Jen to bylo "uvnitř" a nepropíralo se v jakém rozlišení co na čem běží.

              Celé to myslím rozpoutala PS4pro, která začala propagovat v jakém rozlišení na ní hry běží, no a logicky se komunita začala pídit v čem tedy ty hry běží na běžné PS4 nebo nedejbože na Xbox one. 

              Tam to bylo běžně 900p a dynamicky to padalo (na krátké okamžiky) klidně i na 640p.  


  • PS5 mám, je to jen taková levná krabička na hraní pro casualy.

    PC Master race !!!

    :)

    • frank.horigan

      Jsi bůh, jsi hyper master race. :)))

  • Tahle generace  konzoli neni next gen, ale lost gen 🙂

    • medveddd

      To jo, zvlášť oproti těm nedávným, kde všechno běželo na 60.

    • frank.horigan

      Chtělo by se říct current gen, next gen je takové samolibé přiblblé označení co mělo jakýsi smysl u PS2 / PS3..

      Tam to ještě byl opravdu viditelný skok. Dnes už nikdo u nové konzole nenavýší výkon na desetinásobek.

  • twicer

    Škoda, že se musí takle matlat med kolem huby pomocí vznešených frází, místo toho aby řekli, že na ten uhrančivý vizuál na novém enginu, prostě nemají na stárnoucí konzoli dostatek výkonu.

    • frank.horigan

      Ale mají dostatek výkonu - na 30fps.. 

      Kde je problém? 

      Ve 30fps dohrálo Tlou2    10miliónů lidí..   A žiju, zdravě.

      • twicer

        Však ano, taky jsem si před 20lety čvachtal při 30fps. Jde o princip, kdyby to vypadalo ještě lépe a běželo to na 20fps, tak ti to přijde jako pokrok, nebo krok zpátky?

      • Derp_1337

        Tak ti lidé přežili. Ale to, že jim to nepřijde jako pěst na oči, je jejich věc. Jiní lidé to třeba vidí a může jim to být nepříjemné.

        To mi připomíná podobnou situaci jako se starými CRT monitory. Dokud ho lidi měli, tak jim to přišlo v pořádku. Když pak ale člověk přešel na LCD monitor a pak se po nějaké době měl podívat zpět na CRT, tak to fakt bylo jako pěst na oko a člověk po nějaké době u monitoru doslova cítil, jak mu to "vypaluje" oči. Fakt nepříjemný pocit. Ale dokud člověk byl zvyklý u toho CRT, tak mu to tak nepřišlo.

        • frank.horigan

          To TloU2 dohráli v 30fps na PS4 hlavně amíci, tak tady neřeš karbanátky a prostě to ber tak že se v 30fps (na padu) dá hrát normálně.  (fakt bez újmy) 

          Ty tak hrát nemusíš. 

          • Derp_1337

            PS4 je starší generace konzolí, tam se těch 30FPS tak nějak akceptovalo. Však jsem to na PS4 taky hrál.

            Ale na nové generaci (Xbox series X ) nemožnost mít "performance" mód s nějakýma vyššíma FPS je dost nečekaná.

            • medveddd

              Lidi se holt zmlsali "mezigeneračním" obdobím, kdy se hry vyvíjely tak, aby běžely na PS4, a takové hry samozřejmě na pětce lítaly jak namydlenej blesk. Teď se jim ke 30 vracet nechce.

              • frank.horigan

                Reakce na příspěvek:

                Ano oni hlavně otevřeli pandořinu skříň už jen tím, že začali nabízet režimy atd. Pokud je limit na grafice je to ok, ale při limitu na CPU dvojnásobek fps prostě nevymyslíš.

                Musíš hru předělat od začátku

  • 30 fps na televizi s gamepadem naprosto OK, kdo s tím má problém ať hraje na PC, nebo ať to nehraje vůbec...

    • 😂😂😂😂 tech 30 je mozna i moc ne ? JESUS LOL

    • spoock

      30fps záleží v jaké hře. Třeba RDR2 je úplně v pohodě, ale pak jsou hry jako Control, kde je v 30fps ghosting jak prase a v 60fps je to v pohodě hratelné.

      Podle mě by to chtělo standartizovat 40fps jako u nekolika titulů na PS5. Je to slušný kompromis.

    • Derp_1337

      Vždycky se objeví nějakým rozumbrada, který ví nejlépe, co dostačují pro úplně každého člověka na světě. Tihle ignoranti nechcou akceptovat fakt, že lidé jsou různí a můžou mít trochu jiný zrak, sluch či čich.

      Nejlepší jsou takoví ti lidé, co nosí brýle se skly tlustýma jak nějaká stěna a tihle chytráci, pak prohlašují, že rozdíl třeba mezi 1080p a 4K není vůbec vidět a že hraní na 4K je absolutně zbytečné.


      Hele, klidně si hrej hry třeba v rozlišení 640*480 a s 20FPS, jestli ti to stačí. Ale nevnucuj svůj vkus ostatním lidem. Ostatní lidé mají trochu lepší zrak a vyšší standarty.

      • Nativne to konzole nezvladne, ty hodne dopocitavaji :)

      • Aby sis nezabarvil trenky vzteky 🙂

        • Derp_1337

          To by jsi nebyl ty, aby jsi se sám od sebe nevložil do diskuze a nevnucoval lidem svůj tristní názor. 🙂

  • frank.horigan

    Jsou tam hold slabý procesůrky, v tom je limit, kdyby byl limit na grafice tak s prostě omezí detaily a máme "performance" režim na 60fps.

    CPU limit nevyřešíš. 

    Zas mě všichni ukamenují, ale od té doby co jsem se naučil na gamepady a odehrál pár her na PS4 v 30fps, tak na padu je ten pocit z 30fps daleko lepší než na myši, kde můžeš "trhnout" hrozně rychle a ten lag neskutečně cítíš.

    Pad je takový plynulý rozvláčný, single hru (ne NFS nebo CS:GO) na tom lze hrát zcela v klidu. 

    • Na PC taky existuje gamepad :) Vetsina uzivatelu taky nevi, ze je mozny koupit vetsi monitor a hrat na PC na gamepadu i z gauce :)

      • To sice jo. Ale monitor ve velikosti televize? 

        Hned musí být člověku jasný že tady bude investice jako prase. Kdežto televizi máš prostě doma a jen dokoupíš krabici (PS nebo Xbox). 

        • Investice byt muze a nemusi. Zalezi jake mas naroky?

          PC muzes koupit levnejsi, ale taky PC za 100 000czk s RTX 4090. Tam ti to jde proti konzoli nativne ve 4K napr Alan Wake 2 pri 70 - 80fps.

          TV jako monitor muzes koupit treba Hisense U8k za cca 26 000czk velikost 65 palcu, ale taky lze mit Sony TV jako mam ja, kde stoji 70 000czk.

          Takze ano muzes to mit levnejsi a kloudny a nebo poradny a drahy. Ja sel do toho poradne, takze ano hraju to na RTX 4090 nativne, nemam rad upscaling a drzim si cca tech 60fps az 120fps dle hry.

          A monitor slo vzit premium tedy v akci byla ted Sony x95L. Anglii i za cenu 41 000czk az 50 000czk.

          To PC hodne zalezi co tam dal kdo chce, pokud vic disku, vic veci na paci, tak to leze cenove vzhuru.

        • Nebo natáhnout kabel od PC k televizi či využít nějakou lokální streamovací aplikaci. Jasně, pokud je vás v domácnosti víc, tak tím zablokuješ televizi i PC ostatním. Konzolí zablokuješ jen telku. Pak už musíš koupit druhé zobrazovadlo nebo druhé herní zařízení. A nemusíš kupovat drahý obří monitor, může to být normální televize, která nemusí být drahá.

          Záleží, jak to máš doma zařízené, ale hraní na PC z gauče nebo jen s ovladačem v křesle, jde ve většině případů zařídit celkem snadno.

          • medveddd

            Jde, ale ten plug-and-play to prostě není. Jasně, můžeš si nastavit na startup, aby ti rovnou skočil steam big picture a tvářit se, že je to konzole, ale pokud chceš používat PC i na něco jiného, taky to není ideální způsob.

            Sednout na gauč, zmáčknout tlačítko na ovladači a hrát - tak jednoduché to na PC většinou zkrátka není.

            • Nemusím se ani učit pracovat na televizní obrazovce jako MutantKiller (ale když mu to vyhovuje, tak mu to neberu). Stačí mít televizi jako druhý monitor s duplikovanou plochou. Na ikonu hry na ploše se dostaneš i ovladačem. Pracovat (a hrát hry, kterým lépe sluší K+M) můžu u stolu na klasickém monitoru. Nebo použiju SteamLink aplikaci do televize a pak se to chová jako konzole na TV a jako PC u stolu s monitorem.

              Nicméně chápu jiné důvody pořízení konzole jako druhé herní zařízení do rodiny, aby se všichni neprali o jedno, exkluzivity, cena, jednodušší nastavení...

            • Blbost, prave ze to tak mam. Je to o tom, naucit se pracovat na takovem monitoru / TV. Proste abych to upresnil, mel jsem doma 27 palcu 1080p. Nasledne Sony 55. To byl nejvic skok, protoze nastavit si pismo, prohlizec, excel, abyse zvyklo ze to neni ideal mit pres cele. Ted mam uz 65 palcu a je to na cca 2 metry akorat.

              Normalne to pouzivam jako monitor i kdyz je to TV miniLED. Maji vic funkcni, lepsi graficky prednes. U TV lze sedet v pohode presne cca 110cm. Pokud hraju hru, sednu na ty cca 2 metry od toho. Gamepad mam bezdrat xbox.

              Pokud by byla pocetna domacnost, tak bych dalsi TV dal jine do pokoje a je to :)

      • frank.horigan

        RE: Mutant - Většina to asi neví, ale já hraju dobrou 1/3 her na PC z gauče na padu u TV. :)

        Na PS4 jsem se s padem jen naučil.

        • Ja to mam tak davno, ale jsem puvodem hrac PS1 her tj s gamepadem. Potom jsem hral dlouho na klavesnici s myskou. Casem co mi nesel porazit titan ve hre jako je Castlevania Lord of Shadow, jsem zakoupil gamepad xbox.

          Prave 65 palcu TV jako monitor je v pohode, jen rada lidi nevi jak to pouzivat. Hodne lidi a to ctu, opravdu vetsina rika ze krcit se nekde u PC monitoru 22 palcu s klavesnici je nebavi.

          Oni to nevedi. Jasne ze lze ziskat dojem, ze hodne lidi hraje na TV, protoze specialni fora o PC nebo pctuning, dalsi gamer tam to sem tam lidi pisi ze kupuji, ale je to jen tak 1 - 2% a neni jich tolik.


          • vonTossis

            Řada lidí ví jak to používat, ale nechce to tak. Třeba já. 

            • frank.horigan

              V tom případě nezbývá než platit a nestěžovat :)

              • vonTossis

                Reakce na příspěvek:

                Platím, nestěžuji si a mega mi to vyhovuje. :-)

    • twicer

      Přijde mi, že na konzolích se ve velkém užívá motion blur a jen menší část uživatelů se před hraním hrabe v nastavení aby si to měnila, ten nižší framerate pak v pohybu s motion blurem, ovladačem a auto aimem nepraští tolik do očí.

      Když jsem hrál na ps4 horizon zero dawn, vypnul si motion blur, tak jsem netrefil ani vrata od chlíva, natož zamířit na slabinu letícího monstra.

      • frank.horigan

        Chce to trochu cviku, já osobně dveře od chlíva netrefil, když jsem prostě ještě neuměl s padem (TloU2), ne kvůli 30fps. 

        A ano, pomáhají si hodně M blurem.

        Osobně mi nic z toho extra nevadí, 60fps je mi mnohem příjemnějších, ale po přepnutí na 30 si brzy zvyknu.   

  • Peca

    Tak on XBOX X už je letitý, proti nejlepší PC grafice má skoro 6x menší hrubý výkon (ke konci 2024 na tom bude ještě o generaci hůř). A Hellblade II chce být výkladní skříň Unrealu 5. 

    Takže je spíš zázrak že jede. 


    • Stručné, ale výstižné.. 👍

  • Tak jsem zvědavý jak náročný to bude na PC železo 🥲

    • Peca

      Herní železo bude mít hlavně nastavitelné detaily. Na konzolích 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit