F1 24 – recenze královny motorsportu
-
Zajímalo by mě kolik zdejších chytráků sedělo ve skutečné formuli, že tak perfektně dokážou posoudit jízdní model...
-
Pokud si chcete opravdu zajezdit, pak je série F1 jasná volba. Není větší adrenalin. Samozřejmě musíte vypínat asistenty. Ok, trakce se dá ještě tolerovat. Ale vážně, v novém díle F1 24 jsou určité úpravy v jízdním modelu, které jdou hráčům více naproti. Např.: trakce už je snesitelná i na medium. Monoposty lépe sedí, zatáčení je více responzivní. Trochu slabší je grafika (jako vždycky / stejná jako loni). Chtělo by to posun a nebát se trochu nakopnout požadavky (nebudeme to přece hrát na mobilu). Když vezmu v potaz další změny, pak se jedná o docela svěží přírůstek.
-
-
a pokud chcete simulator, tak ruce pryc :)
-
-
Je možné si ve hře vytvořit vlastní šampionát kde by bylo možné nastavit si počet závodu, tratě na kterých se bude jezdit, počet vozu v závodech atd. ?
Když je tvorba vlastního šampionátu a turnaje možná ve Fifě doufám a předpokládám že je to možné i tady.
-
S touhle značkou je to úplně stejný marast jako svého času s EA vs NHL/FIFA atd. Naprosto minimální změny. Pouhé přebarvení monopostů, proházení jezdců na základě aktuálních smluv (a zde je to ještě 100x horší než v jiných sportech, protože jezdců je oproti hromadě týmů v hokeji a fotbale skromných 20 jedinců), sem tam úprava tratí, dle současných parametrů (co je někdy doslova narovnání zatáčky :-D ) a tím to hasne... Návrh vlastního jezdce? I The Sims jsou asi tak trilionkrát variabilnější. Kariéra je totální nuda. Návrh vlastního vozu osekaný na minimum. Fiktivní polepy. Kolizní systém je už snad 15 let úplně stejný a když si jej člověk prohlédne v záznamu závodu, nestačí se divit jak základní a směšný ve skutečnosti je... Odpadnutí předního křídla + zavěšení kola je 15 let stejná hrůza... Okolí tratí zoufalé a zcela sterilní. Za celé dekády s tím NIC neudělali, protože vývojářům každý rok trvá nastříknout vozy novou barvou a vyměnit polepy za nové sponzory 99,9% času vývoje :-D Takže už holt nezbývá čas řešit okolí tratí, diváky, pit stopy (jsou vtip), atmosféru, soundtrack, dýmovnice, kolize, jakékoliv situace během závodů, kterých je méně než šafránu. Ať už se jedná o bouračky, chcípnutí pohonné jednotky, safety cary, vlajky atd. apod. Vysílačky nudné a je jich poskrovnu. V singlu se jedná o nehoráznou nudu. Žádný systém vyčůranosti a že by měli jezdci např. pamatováka a prováděli hráči všelijaké podrazy typu Ricciarda. Kde je ten slovutný nemesis systém z Middle-Earth: Shadow of Mordor, který prakticky úplně zanikl a žádná hra jej nevyužívá... No jo, je to totiž moc práce! Ono je lepší to přestříknout a vydat za absurdních 89,99 € v Champion Edition. Téhle 10x vyždímané ponožce z boty Cunody, už z principu nedat víc jak 3 z 10. Jinak se NIC nezmění. Až bude skutečný next gen F1 3050, tak mě někdo vzbuďte.
-
-
Odstavce chlapci, to se nedá číst.
-
Tak a teď zpátky od mokrých snů do reality a kontextu ostatních závodních her. V kolika závodních hrách si můžete vytvořit vlastní závodní auto? V kolika závodních hrách je chytrá a vyčůraná ai?V kolika závodních hrách je nějakej realistickej model poškození?Jak přesně byste si představoval nesterilní uzavřený závodní tratě? Souložící páry na loukách, kolotoče, volně pobíhající žirafy a tygry? Když řeknete A ,musíte říct taky B, Championship edition sice stojí 89, ale taky se dá na ea play koupit standardní edice za 62. Změn v kariéře je oproti F1 23 poměrně dost, když to srovnám třeba se změnami v kariéře legendárního GT, které vychází jednou za x let... Jízdní model necílí na simulaci ale na" běžného" hráče a diváka F1, kteří třeba závodní hry vůbec nehrají, ale příčichli k F1 díky Drive to Survive(a že jich je). Samozřejmě ta hra chyby má, nejsem nějakej EA ultras. Ale všechno co jste řekl se dá v podstatě vztáhnout na každou závodní hru a vsechny by tak byly podle vás odpad...
-
-
ja by som tento nazor (TreaRT48), hlavne ohladom fyziky hry nedaval ani tak do kontrastu s recenziou, ako skor doplnenie recenzie o nazor cloveka co sa tym zivi. Mozno sa to recenzentovi nebude pacit, mozno by som sa pozrel este na dalsi "odborny" zavod, napriklad aj s prikladom preco kde a jak isla fyzika dole... A je dost mozne ze F1 24 sadne tento rok viacej "sviatocnym" vodicom, zatial co teda "odbornici" maju zostat pri F1 23.
-
Od F1 2011 suverénně nejhorší díl F1. Po vcelku zvládnutém předešlém ročníku přišel naprostý propadák co je pouze výsměchem pro Codemasters a EA.
Na nějakou podobnost k realitě můžete zapomenout, vozy se ovládají, že to i na pohled bolí. Samo o sobě tomu vypovídá statistika ohledně "peaku" hry. Ten největší každý díl zažívá hned v moment vydání. Díl F1 24 má 3× menší tento maximální počet hráčů v jeden moment než díly F1 2020, 21, 22.
Já, jako jezdec, co se v minulých dílech nacházel v největších turnajích a nejtěžších závodech na konzolích, nedokážu tu hru hrát déle než 10 minut.
Prosím všechny, jestli přemýšlíte o koupi hry F1, podívejte se spíše na díly F1 2020, 21, 23 nebo dřív. Jsou za lepší cenu, kvalitní a nabídnou aspoň hrst realistického chování vozu a ne totální arkádu podobnou Need for speed.
Pro autora příspěvku, před recenzí si prosím hru zkuste a zjistěte názory odborníků a lidí, co se tím živí. Co jsem četl, to byl spíše scam, protože hra je všechno, jen ne dobrá.
-
-
Kolik jsi toho odjezdil ve skutečném monopostu F1?
-
Vážně někdo jezdí simulátory na konzolích? - má to nějakou výhodu oproti PC?
-
-
Sim na konzolích? Assetto Corsa a Assetto Corsa Competizione. That's all. Výhoda asi žádná, v obyč AC možná nevýhoda v možnosti modování.
-
-
No vidíš, ja hraju vsehny závodní hry včetně F1 asi od roku 1990 a letošní F1 se mi zatím líbí . S jízdním modelem jsem spokojenej. Změny v kariéře jsou taky fajn. Nějakou realisticnost od toho nečekam ani nechci, na to mám Automobilistu nebo Assetto...
-
To asi nie je k autorovi celkom fér a mňa tiež zaujíma skôr jeho názor ako názor ľudí čo sa tým živia (online racingom) a teda asi aj tvoj (bez urážky).
-