Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Review bombing. To je nějaká zábava slaboduchých jedinců?

    • iSpirit

      Házel to tady clovek dole, nevim, proč to smazli. Je to bombardováno nejvíce od Číňanů kvůli anti-cheat systému. Od Číňanů je nějakých 35% v rámci hodnoceni.

      Jinak krásná úkazka, jak je systém hodnoceni nerelevatni. 

  • honcka

    BTW už to umí ultrawide?

    • Absence ultra wide byl pro mě důvod na pass.. 

      Jasně, vydavatelům to asi žíly netrhá, ale mě to trochu mrzí.. Je to dnes už dost standart. 

    • iSpirit

      Ne. Což je zvláštní, když to umí Armored Core VI.

      • Kverulant

        To dělal druhý team z From Software (ten, co dělal i Sekira) :D

        • iSpirit

          😁jo, mas recht, je pravda, že Sekiro i ACVI jsou i graficky úplně v pohode, art je o něco horší ale pořad skvělý. Hoši by se mohli začít bavit, aťˇ máme dobrou optimalizaci i u hlavního týmu. 😁

  • git gud boys

  • iSpirit

    Za to, že se nemůžu stát vyvoleným Miqeully v rámci nového endingu, a DLC je takhle nepochopitelně odtrhnuto od základní hry, si ten bombing zaslouží. Dva roky jsem se těšil, že Miquellu přinesu k Elden Ring a nic. Jen Škoda je, že se nebombarduje za Miquellu, pak bychom se toho konce možná i dočkali.

    • Carnage666

      Tak to se dalo čekat že DLC ending neovlivní main game,  já hraju DLC když už mám Erdtree spálenej pomocí Frenzy edningu. Ale jinak je zvláštní že nějakým způsobem není Miquelly šampion někdo jiný než ten kdo tam je jako final boss. Přijde mi že to malinko Fromsoft rushnul celej ten lore v DLC. Od Messmera jsem očekával taky trochu víc.

      • iSpirit

        No, lorem to právě dává smysl. To se řešilo celou dobu, proč Malenia vytáhla na Radanha a co mu rikala, když spustila rot. Teď to vime, rikala mu, že Miquella na neho ceka, myslela si, ze ho to zabije, ale zabilo mu jen mozek. To, co mi rikala,’ je psáno na itemu sun armoru.

        Malenia šampion být nemohla, protože je empyrian, takze bylo jasné, ze bude taky ascendovat na boha. Radanh byl s Malenii nejsilnější demigod, takže to je logické. Samozřejmě logičtější by byl tarnish, proto absolutně nechápu, proč FS neumožnilo nový konec. Fakt mě to zklamalo, ze tam není nový konec.



        • iSpirit

          Young lion armor Edit.

          • Carnage666

            Já to samozřejmě chápu, ale to víme až teď jaký byl celou dobu plán. Proč místo toho nezkusil navrátit Godwyna je docela škoda. U něj je ale problém se smrtí jeho duše, ale kdyby chtěli nějak by to udělali.

            • iSpirit
              Ten Godwyn by za mě třeba dával smysl, kdyby to bylo navázano nějak na Duskborn ending(Fia quest). Ta duše by se dala obnovit, jsme u Japonců :D.  Jenže to se zase dostáváme k moji výtce, že se vysrali na propojení s původní hrou a to je chyba. Jinak u toho  Radahna jsem přesvědčen, že to tak bylo napsáno už dávno, že tohle věděli už v době, když tvořili původní hru. Jinak souhlasím, že tam mohli dát ještě překvápko Godwyn/ Melina a pomrknout na původní hru. 


  • La_Furia-Roja

    úplně jednoduchý. DLC má novou mechaniku, která výrazně zvyšuje poškození a damage. Shardy jsou všude po světě doslova jako lentilky rozházeny, takhle od začátku tvůrci chtěli, aby se hráči soustředil na průzkum a až pak na bosse. Pokud tam člověk vletí a půjde čistě lineárně po questové linii, bude mít problém, pokud bude prozkoumávat, tak by to měl zvládnout sám. Pokud nechceš prozkoumávat, máš u bossů nejen spirita ale i NPC v rámci questů, takže na bosse můžeš jít ve třech a nemusíš mít absolutně žádný skill a dáš to. Další možnost je si udělat nějaký op build, kterých je dost.  Na výběr je tolik možností, že mi tahle aféra připadá fakt bizárek. 


    • To bych rád věděl co znamená OP build ve hrách od FS, zřejmě neustále někoho řezat mečem, protože v jejich hrál prakticky neexistuje „balanc.  95% schopností je pouze na efekt a v boji naprosto nepoužitelných, stačí základní Glintstone Pebble a je hotovo. Pokud bych to srovnal s opravdovými RPG tituly jako  Baldurs Gate 3 nebo Pillars of Eternity 1+2, tak je to k pláči. Je mi jasné, že Elder ring je pouze akční RPG, ale začínám mít pocit, že dnes se vydává za RPG vše co má přerozdělování bodíků, dnes dokonce už trapný i Far Cry.

      • iSpirit

        máš tady čtyři přísvěvky na Games.cz od roku 2022 a všechny o ER.  Tomu říkám alespoň fanoušek.😉

    • Právě proto si myslím, že ten bombing není kvůli obtížnost. Pokud by to takhle bylo v nějaké nové hře, tak budiž. Ale vzhledem k tomu, co musíš splnit, aby jsi se do DLC vůbec dostal, tak všechno co píšeš hráči DLCčka moc dobře vědí, že takhle to prostě funguje.

      Prostě mám problém uvěřit, že se někdo dokáže dostat do DLC a pak je překvapený s tím, že v Souls hrách jsou někdy protivníci, které se máš nechat na později. Takový hráč by se přece nedostal přes prvního tree sentinela, ne?

    • La_Furia-Roja

      edit: zvyšuje defense ne poškození.  Jsem se upsal.

  • Meow

    Amplifikovaná? :-D

    A k tomu tolik chyb v interpunkci... Kdysi jsem si myslel, že k práci redaktora patří znalost jazyka, ve kterém píše...

  • vonTossis

    Místní fanatická Dark Souls/Elden Ring komunita opět rozjíždí omamnou rétoriku. Ti by zapřeli i rodiče, pokud by měli mít negativní vliv na hodnocení nedotknutelných klenotů. Cokoliv, jakkoliv zpochybní nezpochybnitelné kvality, je automaticky ušlapáno a zesměšněno jako nerelevantní. A tato komunita se pak bije v prsa a pořádá křížové výpravy proti bezvěrcům a plevelí další fóra, aby dali jasně najevo, že je tu jen jeden král.  

    • šílený Horizon fanboy přispěchal na svou křížovou výpravu. Vítej.  Kde jsi byl tak dlouho, fotil jsi Alloy? 

      • vonTossis

        Ne ne ne, já tady opravdu nemám potřebu tahat a obhajovat Horizon, ani ho dávat do srovnání. Není to zdaleka má nejoblíbenější hra, ani herní náboženství, ke kterému se hlásím.  Ale je hezké, že jsi hned přiskočil. Oceňuji, že jsi tomu nenechal ani pět minut a už jsi naběhl. Jen to vlastně vůbec nedává smysl. 

        Aloy jsem nefotil, musel jsem se starat o duplikanty.  

        • tvoje pokrytectví bere dech. Jestli si myslíš, že si tady můžeš psát bez toho, aniž by tě někdo nedal do kontextu s tvým projevem, tak jsi brutálně na omylu. Tvůj fanatismus, co jsi předváděl pod recenzí pod Horizonem, byl do nebe volají, je pak extrémně pokrytecké vyčítat někomu jinému fanatismus.

          • vonTossis

            Já si snad něco takového myslím? Dávej si mě do kontextu, jak chceš. Je to internetová diskuze, klidně tu na mě plivej a házej kýble špíny, odkazuj mě kam a jak chceš. Odkazuj na mé názory nebo je otáčej ve svůj prospěch. Ve finále je to jedna velká digitální legrace bez pravidel, kde se pohádáme,  nikdo si z toho nic nevezme a jedeme dál. Jen si nemyslím, že to byl příhodný kontext, ale o tom se můžeme hádat taky klidně. :-) 

            • Děkuji za potvrzení, že nejvíce fanatická je skupina hejtrů této série. 

              Ono kopnout si je vždy lehčí než argumentovat. Pokud já přijdu do diskuze, udělám si ten čas, vypíši tady nástroje pro ulehčení hry( ashen war, shardy etc), hodím k tomu video, tak je fér k tomu tu argumentu přistoupit a ne to ignorovat a psát nové příspěvky o fanatismu. Pokud hraješ hru, která je  o exploringu a ta hra tě za exploringe rewarduje tak výrazně, že nemusíš u bosse být hodinu ale třeba deset minut, tak bych tohle spíše ocenil a netvořil nový hate, to ty ovšem nechceš slyšet, ty to chceš záměrně ignorovat a kopnout si, protože můžeš. 

              Ale škoda slov. Tady se argumenty nechtěji slyšet, tady se chce jen kopat.

              • vonTossis

                Reakce na příspěvek:

                Já do toho datadisku nekopu. To si ujasněme. Ty jsi na mě naštvaný víc, než bys musel. Aby bylo jasno, já tento datadisk ani nehrál, nemám vůči němu nic zlého ani dobrého. Není to hra pro mě. Tudíž se ti tu opravdu nebudu opírat do mechanismů hry, souhlasit nebo nesouhlasit.  Podstata mého příspěvku byla jen to, že se kritika na ER/DS nenosí, protože je ihned zadupaná jako nerelevantní komunitou, která naběhne a začne znevažovat jakýkoliv negativní názor.  Ale v kontextu mého minulého příspěvku, je to ok, jsme na internetové diskuzi, kde primárně lítají emoce. Tudíž rozumím i té bojové obraně v podobě "předhodím ti Horizon ty kurvo" :-) 

                • Reakce na příspěvek:

                  Ty kopeš do cele komunity a argumenty bereš jako fanatismus a irelevantní příspěvky fanatické komunity, aniž by sis je snažil alepsoň ověřit, korunu tomu nasazuješ tím, že ses nedávno choval úplně stejně, co vyčitáš.

                  • vonTossis

                    Reakce na příspěvek:

                    To je zvláštní zkreslení, u kterého tě nechám. Jak jsem psal výše, za mě tenhle kontext nefunguje, ani není pravdivý. Ani nekopu do celé komunity ("místní fanatická" je velmi úzké specifikum čítající jen několik jedinců). Stačí se podívat pod ty recenze Horizonu, kam naběhla smečka DS fanoušku čeřit vody. Ale to se můžeme hádat do nekonečna. Já teď čeřím pokrytecky vody tady. Tedy už jsem dočeřil, protože to pak přeroste v nekonečné vlákno, kde se ničeho nedobereme. Každopádně jakožto fanoušek her v celé šíři přeji každému jen ty nejlepší herní zážitky, ať jsou z leteckého simulátoru, strategie nebo DS a na jakékoliv platformě. Takže si užij datadisk k ER, diskuze nediskuze a nenech si to kazit nějakým vonTossisem v diskuzi. :-) 


                    • Reakce na příspěvek:

                      Tvůj alibismus a pokrytectví bere dech.

  • Mně se tak zdá, že novináři začali používat termín "review bombing" pokaždé, když má nějaká hra špatný rating.

    Bombení byli třeba Helldivers 2, když přišli s povinností Sony účtu. Když ale hry jako Forspoken, Gollum, Redfall nebo Suicide Squad mají mizerné hodnocení, není to review bombing, je to protože ty hry se prostě spoustě lidí nelíbí.

    • Review bombing je vyznamovo nieco ako "hejtovanie" - samotny vyraz akoby naznacoval, ze nenavist je ucelova a negativna kritika neni opodstatnena. Cize ked nieco dostane vela hejtu, akoby sme to mali lutovat, pritom to moze byt totalna blbost.

    • pokud se vyrojí velká masa negativních recenzí stěžující si na nějaký problém, tak je to bombing.  Tohle je ukázkový příklad bombingu. 20000 negativních recenzí během pár dnů.  Ono nakonec to skončí v dobrých číslech, ale je sranda číst zde obhajobu zoufalých lidí, kteří používají tyhle nástroje úplně pro nejvíce malicherné důvody.

      • Uz zaklad byl po technicke strance tragedie. Engine proste ow nedava. Propady fps na uroven powerpoint prezentace byly na dennim poradku. Neocekaval bych tedy v dlc zlepseni. To je treba vec kuli ktere nemam ER rad. Druha je nesmyslna recyklace assetu.

      • Derp_1337

        Nevím, jestli tak velké propady FPS (a stuttering), že hra je až skoro nehratelná v soubojích, by se daly označit za "malicherný důvod".


        Ale řekl bych, že to je prostě povaha internetových diskuzí. Když si někdo stěžuje na nějaký problém, tak se vždycky objeví nějaký troll (a nebo fanboy), kdo napíše svůj tristní názor "mě se ten problém neobjevil, takže chyba je v tobě a tvoje stížnosti jsou malicherné".

      • Dávat thumbs down, protože mi něco přijde moc těžké, je legitimní.  A spousta těch recenzí si stěžuje na špatný performance, což je taky legitimní, poukazuje na to i spousta recenzentů. Není to klasický review bombing jako u Helldivers 2, protože potom fakt není rozdíl mezi review bombingem a obyčejným udílením nízkých hodnocení.

        • není to legitmní, když výkon šel ještě nahoru viz test od kolegy dole.  Dávat palce dolů u hardcore hry za obtížnost je doslova na palici, ale pokud tedy chceš dávat bosse na tři rány, ty možnosti ve hře tam jsou. Znovu posílám. 

          https://youtu.be/TY3GtY0ctic?t=1388

      • OsamaBinBowlin

        Je to jediný nástroj který mají k dispozici, a funguje... Radši bych nenazýval nikoho zoufalcem, jsi na gamescz, jsi jeden z nich/nás.

        • bombing není nástroj, bombing je vydíraní. Problém je, že se tohle vůbec rozmázává. Kdyby se tohle nešířilo, tak tihle zoufalci nemůžou do budoucna nikoho vydírat.

          Jinak nástroje na ulehčení jsou přímo ve hře a jejich tam mraky. Ale  chápu vydírat je vždy jednodušší, než zkusit něco změnit.

          https://youtu.be/TY3GtY0ctic?t=1388

          • OsamaBinBowlin

            Vydírání? Si snad děláš srandu. 

            "Jak si někdo může dovolit hromadně ohodnotit negativně hru která je v DS komunitě modla? Odporné vydírání!"

            Elden Ring je mi u zádě, ale i kdyby se tohle stalo u hry na kterou myslím každý den a dělám si u toho dobře, nejsem dem**t, podívám se proč to má tyhle recenze, a řeknu si "get gut" a jdu dál. Pochybuju že From Soft něco změní kvůli tomu že pár lidí nazvalo jejich hru obtížnou. 

            Lidi dali najevo svůj názor, a tak to ma být. 

            • La_Furia-Roja

              za mě je to také čisté vydíraní. Tohle není jenom u této hry, z review bombingu se stál úbohý prostředek, jak donutit vyvojáře poslechnout toxiky. 

              ". Pochybuju že From Soft něco změní kvůli tomu že pár lidí nazvalo jejich hru obtížnou. "

              https://games.tiscali.cz/bleskovka/update-pro-elden-ring-shadow-of-the-erdtree-snizuje-obtiznost-579303

              • OsamaBinBowlin

                Reakce na příspěvek:

                Moc nesleduju zprávy spojené s Elden Ringem, takže tohle sem neviděl... To ale nemění nic na tom že tohle je prostě názor hodně hráčů, žádní "toxici", kteří si chtějí zahrát DLC ke hře která je baví, ale prostě nejsou dost dobří na to. 

                Teď nevím kde to bylo, jestli možná report od YongYea, kde uvedl procenta lidí co hru vlastní a nedokázali porazit bose kterej kterej je potřeba k přístupu k DLC je možná 40%? Nepamatuju si to přesně, ale bylo to hodně. Asi to bylo dost lidí že jim to ovlivnilo zisk.

                Pokud hra dostává špatné recenze kvůli naprosto stupidním důvodům, nemá to efekt. Např Hogwarts Legacy. Tam to review bombovali mentálně nemocní, všeci ostatní to ignorovali. 

                A někdo kdo používá slovo "toxický" by se neměl brát vážně. 

  • lito

    https://www.youtube.com/watch?v=cVgvKNWIjkA


    tady test nového patche 1.12. Výkon dokonce vylepšili. Bombing je převážně kvůli obtížnosti. Stejně nesmyslná kauza jako u DD2 za mikro.

    • A DD2 je co? Velikost podprsenky :)?

      Vyhledávače mi hází (v tomto pořadí): Dungeon Defenders 2, Darkest Dungeon 2, Dragons Dogma 2. To je takový problém napsat celý název hry?

      • lito

        Zapominam na lidi, co mají problém s kognitivim myšlením. Člověka by nenapadlo, že tu bude osoba, co si nespojí review bombing, mikro a DD2. Pokusím se příště myslet i na tyhle jedince.

        • Derp_1337

          To jsou strašně arogantní kecy. Udělal jsi chybu a teď se to snažíš vytrollit jakože je to chyba toho druhého.

          Použití ne moc známého akronymu je jenom tvůj problém a ne ostatních lidí. Zapomínáš na to, že ne každý čtenář musí číst úplně každý článek a ještě k nim chodit do diskuze. Někteří lidé se spokojí pouze s čtením článků k hrám, které je zajímají.

          Navíc DD2 fakt není stejně používané jako akronymy typu CoD, WoW, ... atd.

          • lito

            "Použití ne moc známého akronymu je jenom tvůj problém a ne ostatních lidí. Zapomínáš na to, že ne každý čtenář musí číst úplně každý článek a ještě k nim chodit do diskuze. Někteří lidé se spokojí pouze s čtením článků k hrám, které je zajímají."

            Je ti jasné, že se pohybuješ v diskuzi na herním magazínu? Čili se pohybuje v niche komunitě hardcore hráčů, kteří mají potřebu diskutovat o hrách pod článkem! Pokud takový hráč si nespojí dané věci, tak má problém. 

            "udělal jsi chybu a teď se to snažíš vytrollit jakože je to chyba toho druhého."

            To nemyslíš vážně, že ne? Chyba? Rly? jsme v diskuzi pod herním článkem. Jsem nevěděl, že se v diskuzi dělají chyby tím, že použiješ určitou herní zkratku. Můžeš mně někde najít, že použití zkratky v herní diskuzi je chyba. Díky. 

            • Derp_1337

              Kdyby jsi mu odpověděl něco ve stylu " DD2 je Dragons Dogma 2 ", tak to by bylo férová a přiměřená odpověď. 

              Ale to ty jsi nenapsal. Místo toho tady jenom překrucuješ a svaluješ vinu na jiné. Takže problém je v tobě a ne v jiných lidech.

      • Inquisitor

        Tak mikro se dost řešili docela nedávno u Dragons Dogma 2, takže tady je to s nápovědou:)

        • Díky. Tak ta jde zcela mimo mě:)

  • 0011

    Rewiev bombing je vždycky špatný, ať už negativní nebo pozitivní, proto se vždycky vysměju každému, kdo mi argumentuje user score a je jedno jestli ze steamu nebo MC/whatever. Rád si přečtu/poslechnu svoje oblíbené recenzenty/youtubery ale tenhle očividný trolling dávno neřeším.

    • Derp_1337

      Problém je v tom, že neexistuje nějaké hodnocení, které by bylo úplně objektivní bez nějakých negativ.

      Třeba problém agregátů hodnocení od uživatelů je ten, že se to dá snadno ovlivnit nějakým review bombingem kvůli nějakému nepopulárnímu kroku.

      Problem recenzentů a youtuberů je zase jinde. Ti lidé doslova dostanou zaplaceno za to, aby tu hru hráli. Někdy dokonce (youtubeři) dostávají bonusy, když hry chválí. Ono ti pak vyjde úplně jiné hodnocení od člověka, který dostal zaplaceno za to, aby si to zahrál... než od obyčejných hráčů, kteří musí vypláznout 60 až 80eček za zahrání hry. Prostě je tam pak odlišný názor na poměr cena/zábava.

      • 0011

        Takový asi existují, proto čtu/shlédnu skoro jenom ty, co mám ověřené a vím, že například Ranton hodnotí jak to cítí a kódy nedostává, Skillup zase třeba kód dostane ale nezažil jsem od něj podlézavou recenzi. Mortismal zase hodnotí hry po 100% dohrání, takže sice nejsou hned, zato ale jsou nejvíc fundované atd. Výše píšu skoro, protože občas shlédnu i noname nováčka který nedostal kód a nemá ani sponzory a nemá tedy důvod hodnotit jinak než podle sebe.

        • Derp_1337

          Jo, v tom máš pravdu, spousta nováčků na to jde poctivě a ještě nemá žádné sponzory. Ale jakmile je někdo úspěšný a na scéně je delší dobu, tak ti garantuji, že vždycky časem získá sponzory a bude dostávat i kódy her.

    • Doslova článek o tom, že tady moc o review bombing nejde.

      A kromě toho, i kdyby šlo, tak review bombing je naopak skvělej tool jak dát korporátům najevo feedback důrazně. Protože user scores můžou ovlivnit jejich peněženky, tak mají důvod na feedback reagovat. Jak už se mnohokrát v historii stalo, ku prospěchu hráčům.

      • Sorry, ale review bombing má většinou na svědomí hlasitá většina nějakejch aktivizovanejch fanoušků. Takže to vůbec nic nevypovídá o nějakým obecným feedbacku. Často se to děje u velkejch her, kde je 90% lidí spokojenejch akorát nemá potřeba svojí spokojenost ventilovat někde na metacriticu. Napadá mě třeba každej ročník FIFY, kde se user score pohybuje okolo 2-3/10 a přitom je každoročně jeden z nejprodávanějších titulů.

      • 0011

        Napadají mě 2 hlavní případy a to je CP2077 a No Man's Sky, ale tam byl backlash i od novinářů, takže se nedá mluvit o jednoznačném vlivu hráčů.  Většinou je to korporacím šumák viz CoD a v podstatě jakákoliv velká IP. Na steamu je aspoň prokazatelné, že si hráč hru koupil, ale pokud jí "hrál" stylem, že jí spustil a refundoval aby jí mohl poplivat, tak to nemá výpovědní hodnotu. (Nejen) já vnímám review bombing hlavně jako nástroj frustrátů nebo trollů, že hra nevyšla na jejich platformě a jiné malicherné důvody, pokud je mezi nimi někdo, kdo to myslí "dobře" tak má smůlu kvůli zbytku. Jsem ochotný si přečíst uživatelskou recenzi u hry, která dostává vysoká hodnocení a on jí dá třeba 7/10 a obhájí si to argumenty, pokud tomu dá nulu, tak mě jeho argumenty nezajímají, stejně tak mě ale nezajímají profesionální recenze od lidí, kteří zjevně nemají určitý druh her rádi/nejde jim a je z toho vidět že to dostali napsat za trest/nebyli lidi

      • Doslova skoro každá recenze si stěžuje na obtížnost, tenhle článek je alibismus. 

    • jurb83

      moja rec. ked sa vam to nepaci, tak to refundujte, alebo vobec nekupujte a ste bez problemov.

    • lito

      přesně tak, podepisuji. Popravdě se divím, že to ještě funguje, dávno se z toho stal nástroj frustrovaných lidí, to samé je pak u Rottenů či dalších agregátů u filmů.

      • Jako ze vyjadrit nazor je spatne? Kdyz tam ubozaci davaji 10/10 horizonu a vetsina jsou nove zalozene ucty tak je to ok ale kdyz se jedna o kritiku tak je to spatne. Fromsoft se opet vykaslal na optimalizaci skoro jako vzdy. Day one jsou jejich hry nehratelne.

        • lito

          Myslíš 20, 30% zlepšení vykonu od posledního patche je vykaslani na optimalizaci? Co to je za fabulace?

          • Precti si to jeste jednou. Pisu day one. Samotna hra byla day one rozbita jak hracky deti z usti nad labem. Od vyvazenosti zbrani, buildu, dropu predmetu, doskakovani assetu az po framedropy kdekoliv na mape. O tom mluvim.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit