„Daří se nám, máš padáka.“ Microsoft předvádí prohnilou esenci korporátní kultury
-
ten nazov Everwild,sa mi zda ze som "pocul" (presnejsie - cital) 1x snad koncom 90.rokov alebo zaciatkom 2k, ale to bude asi ina hra alebo co...
btw. pri tych cislach s ktorymi MS operuje, tak kolko?, 70milard+? za A/Blizzard/Zing, bolo sialene nizke cislo :D
ted vazne :) kedy nieco nove ukaze Blizzard? viem ze vyvoj AAA hry trva roky ale...
-
To je teda jedne velka fabulace. Hodne nakupovali, konsolidace pozic jak to tak bejva u velkejch fuzi. Z posledni doby mam takovej pocit, ze kdyby to same udelalo nintendo, tak to tu bude prezentovany jako masterpiece...ale microsoft holt nevyrabi stejnejch pet her poslednich 40 let porad dokola.
-
Microsoft za poslední tři roky nabral zhruba 50 000 nových zaměstnanců na celkový stav cca 230 000, takže propuštění 9000 zaměstnanců je úplně pochopitelné. Kromě toho jsou to zaměstnanci které nahradila AI, takže to také dává smysl.
Takže celý tenhle elaborát je vlastně mimo.
-
-
Kdyby to byli jen zaměstnanci, které nahradila AI, tak přece nemusí rušit projekty, ne? Spíš je problém, že nevíme, kolik z těch 9000 je z kategorie nahrazen a kolik z kategorie projektových škrtů.
A k tomu nabrání zaměstnanců: Spousta z nich nebyla nabraná ale nakoupená spolu s akvizicemi (hlavně Zenimax, Activision).
-
-
Jinak je také dobré zmínit, že v současné chvíli je 40 her ve studiích MS ve vývoji. Ne 4, ne 14, ale 40. A to fakt není malé číslo.
-
To je klasika. Proč se snažit něco líp řídit, když to můžu prostě zavřít. Typickej Microsoft, koupí nadějnou firmu a postupně ji zničí. Kolikrát už se tohle stalo?
-
-
Povídej, kolikrát.
Většina studií pod MS, pokud produkuje hry, které mají úspěch, tak kupodivu mají nejenom důvěru, ale i finance na své projekty. Nikdo, kdo je při smyslech nebude podporovat hru, co je 11 let ve vývoji a pořád ještě neví, kdy bude hra hotová...Ta neustálá potřeba nadávat na MS je asi stejná, jako že všichni chtějí malý iPhone (aspoň dle diskuzí). A pak se ukáže, že je to naprosto nejhůře prodávaný model v historii Apple. A stejné je to s MS. Už jenom chybí oblíbená věta: "Přešel jsem na Linux."
-
-
Mockrát!
Nokia, aQuantive, Danger Inc., Tellme Networks, Beam, Sunrise Calendar, Havok, Accompli, Groove Music, Xamarin, WebTV, Massive Inc., Farecast, Groove Networks, Yammer, Greenfield Online, Skype, ZenZui, ScreenTonic...
-
-
Když MS koupil Nokii, tak to byl spíše umírající gigant, co nedokázal držet krok s LG, Samsungem, Apple či HTC a naprosto zabil to, co uměl skvěle. MS ho jenom dorazil. AQuantive pokud vím, tak jedna z částí je od roku 2013 pod Metou, ano Danger je zpackaná fúze MS, ale co si budeme, tam taky neměli šanci přežit a pokud vím, tak tam byl nádherný průšvih s daty uživatelů, myslím v roce 2009:)
Beam alias Mixer byl koupený ani ne rok po uvedení. Takže tam spíše bych řekl, že jenom díky MS tak dlouho přežil. A to do něj lili neskutečné prachy. A polovina z nich pak jsou reklamky, mrtvé služby nebo služby, které dostaly konkurenci a nemohly vyhrát.
Ano, MS je klasický korporát, co žere slabší. Nic nového. Ano, udělal neskutečně hloupé fúze, zbavoval se konkurence atd. Navíc některé služby jako Yammer (Viva Engage) fungují stále a podle mě lépe než když byly samostatně. Takže to také není úplně černobílé.
-
-
-
-
Česko už tým pádom má svojho Jasona Schreiera, ten slovenský sa isto objaví čoskoro. Každopádne výživný článok to nepochybne, skvelo vyniká vedľa tej gigantickej reklamy na Death Stranding 2.
-
Krapet bych se zeptal, v kolika že to korporátech Aleš pracoval a odpověď asi nebude překvapující.
Polovina těch her, co se zrušily byly víceméně ve vývojářském pekle, šušká se, že že "gameplay" trailer na Perfect Dark byl defacto obyčejný "fake" (ten co loni ukázali). Také to vyvíjí kolik 5 let? Co s takovým projektem.
Everwild je další hra, co je ve vývoji od roku 2014...A TURN 10 jako studio také nabral skoro 50% lidí během posledních 5 let. Takže tady nevidím absolutně nic špatného. Everwild ve vývoji 11 let a pořád ho*no, Perfect Dark neukázala také nic a pokud zjistili, že "gameplay" byla ukázka na oko....
Divím se spíše, že jim to MS tak dlouho toleroval. A tak to bude i s dalšími projekty. Často mi přijde, že "veteráni" daných studií jsou neskutečné slibotechny. Ano, není nic horšího než teoreticky PPT manager (protože Excel manažer aspoň umí, no Excel), ale tady to spíše vypadá, že polovina studií a jejich her jsou projekty, co se postavily na pověsti vývojářů a čerpají z jejich minulosti a MS byl buď hloupý nebo naivní, že jim v tom věřil.
Ano, MS je typický korporát. Ale není typický americký korporát, aspoň tady v Evropě. A věřte mi, že zažít "emerickej" pracovní korporát s minimálně 60 hodinami týdně, telefonáty na dovolené, kterou Vám ani nemusí schválit, protože povinná dovolená ze zákona je v USA ve většině států 0, nesmyslné meetingy, grafy, PPT atd. Tak tohle je ještě sranda... -
-
Ty si myslis, ze v Europe Ti US korporacie nevolaju na dovolenku, ktoru Ti ani nemusia schvalit? Ze v Europe nemas zbytocne ppt a meetingy? To si vcelku pobavil....😂
-
-
Ne. Polovina zemí EU ma dokonce i zákon ohledně obtěžování zaměstnce na dovolené. Samozřejmě že ti nemusí schválit dovolenou, ale ze zákona máš 20 dní dovolené. V USA nic takového neexistuje. Žádný můj murica kolega si nikdy nevzal jak týden volna vkuse. Vždy na dovolené i pracovali a byli schopní udělat i meeting. Nikdy jsem nezažil takový počet PPT jako u Muricas, kde se dělal meeting i na meeting, abychom věděli, jak dělat ten meeting.
Korporátní Murica svět je peklo oproti tomu evropskému. Mimochodem když dostaneš jako senior u MS padáka (ne hodinovka), tak většinou máš 6 měsíců odstupné a 2 měsíce výpovědní. V Murice budeš rád, když ti dovolí si dát věci do krabice. Ještě ten den a ano, zažil jsem takového člověka. Měli jsme meeting, o 20 minut později už byl jeho email přesměrován:)
-
-
Vsetko co popisujes som zazil aj v Europe. Jediny rozdiel su krajiny s tradicne silnymi odbormi, ktorych teda rozhodne nie je polovica Europy.
Praca cez dovolenku je uplne bezna vec a meetingy na meetingy taktiez.
Europska legislativa ti garantuje vypovednu dobu a odstupne v urcitych pripadoch, ale Americania maju neporovnatelne vyssie benefity, naozaj nasobne vyssie.
Naviac, v US si pri promotion vacsinou vzdy WW leader cohokolvek, automaticky vyssia pozicia a plat nez vo zvysku sveta.
-
-
Ale děkuji za diskuzi. Člověk občas i dostane nějaké ty informace mimo svou obvyklou "sociální a pracovní" bublinu!:)
-
Ne, práce přes dovolenou fakt není běžná věc a dělá to jenom masochista, který si myslí, že je nenahraditelný. Znám pár takových. A pokud už někdo zvedá telefon, nechá si to nechutně zaplatit skrze přesčasy. A ty si pak rozmyslíš, jestli někoho budeš na dvě hodiny otravovat za 250 € na hodinu.
Už nemají. Kde jsi to vzal? Říkám, pracujeme s nimi denně. A celkem často se stává, že americký kolega se stává evropský kolega s americkým pasem. Obzvlášť pokud nežiješ v nějaké díře jako Lousiana atd. To, co popisuješ ohledně luxusních benefitů platilo kdysi. Teď, pokud vyloženě nepracuješ vyloženě v korporátu z roku 1900 s pravidly z roku 1950, tak jsme na tom +- stejně. Podívej se třeba na Alzu a její systém benefitů. To, co popisuješ jako benefity, tak mnohdy firmy právě zhrouhly (zejména Apple za poslední roky masivně zhrouhl benefity, zejména v Californii, to co nám kamarád popisoval, co měl, tak ano, to bych mu záviděl hned. Teď jsou rádi, že si můžou dát ještě zdarma kávu v kuchyňce a dostanou dotovaný oběd:-D (kdysi dostávali 15-25 dollarů denně jako příspěvěk a mohli jíst kdekoliv) Zkrouhlili jim všechno od dopravy, příspěvků na dopravu, příspěvků na nákup auta, bezúročné půjčky na bydlení, sleva pro rodinné příslušníky, celkem brutální slevy (až 50%) atd. ).
No, to je také trochu zastaralá představa ohledně brutálního platu atd. Ono ne nadarmo se říká, že Američan žije, aby pracoval a Evropan pracuje, aby žil. A opět, záleží v jakém korporátě děláš, na jaké pozici a v jaké oblasti. Ano, třeba v IT jsme na cca 60-70% platů v Americe na stejných pozicích. Ale řekněme, že na konci měsíce jsme na tom mnohem lépe. Tím samozřejmě neříkám, že tam není skvělý život, pokud jsi na pozici například Architekta atd, tak se bavíme o 250k+ ročně.
-
-
celkom a toto zaujalo. A celkom by som videl ze ak s tym napr. Apple prislo, ostatne firmy nasledovali, cuze benefity fuc a tym padom mi vychada len jedine, cim vyssie zisky pre CEO a TOP manazment a ostatni su proste podradny luzri, sorry za vyraz)
a ak by si myslel Architekta v stavebnictve, to mi ani nespominaj, clovek by povedal ze Architekt by mal co to vediet ale na vykresoch a vykazoch je to sialene nemehlo/nemehla) a to este ak si Architekt mysli ze je dizarnej, to je cista katastrofa a ted zvlast ak sa jedna o zenu (sorry, osobna skusenost)
-
-
-
-
-
-
-
pěkný článek, o to mě to více překvapuje v době, kdy MS má slušné portofilo, x různých žánrů, ohlášené poměrně zajímavé věci a přesto to dopadne takhle.
MS je roky stejný bohužel, ať je to Windows Phone či Xbox, dopadne to stejně.
-
Ja nevim, ale kdyz vezmu i jenom udaje primo z clanku, fakt je tak podivuhodne, ze vydavatel zrusi projekt, ktery je sedm let ve vyvoji a zrejme z nej stale neni nic (Perfect Dark) nebo ktery je jedenact let ve vyvoji a byl z nej videt maximalne tak trailer (Everwild)? Ze vydavatele rusi projekty, ktere z jejich pohledu nemaji perspektivu, jsou ve vyvojovem pekle, dalsi naklady versus mozny zisk je prilis rizikove, atd. je bezna vec (akorat se o tom nemusi verejne vedet, protoze hra nebyla zatim oznamena). A v zadnem pripade take neznamena, ze kdyz se nejake firme vede financne skvele, tak ze nikoho nepropusti.
-
-
Jistě, ale pokud je toho tolik , tak to rozhodně nic dobrého neříká o řízení projektů.
Druhá věc je, že MS jako celek se možná má dobře, ale bilanci herní divize pro jistotu neukáže.
-
-
Nemam ted v hlave presna cisla, ale pokud si dobre vybavuju, obrat herni divize oproti minulemu roku dost vyrostl a pokud vim, jsou v zisku. Rozdelanych hernich projektu v aktivnim vyvoji maji podle poslednich zprav neco pres 40, takze tech par zariznutych projektu v tomhle kontextu nepusobi jako "tolik", plus jak poznamenal Veskoslav nize, vinu bych take spise hledal v rizeni jednotlivych studii, ze nebyli schopni dodat hru v prijatelne kvalite a terminu nez v tom, ze by se MS mermomoci chtel neceho zbavit.
-
-
je sice 40+- pekne cislo, ale jaky kkt rozhodne o tom ze takmer dokoncena hra sa proste zrusi a je vybavene... mne to nejak postrada logiku, resp. chybaju informacie.
a ro ze vydas hru v hroznom case ako Indy je tiez riadne na otazku.resp. hra na ktoru cakaju miliony ludi (Seniua) a ty ju proste das do Gamepassu bez raklamy a velkeho halo.... Zato uplne priemernej hre (Avowed)das aspon ako taku reklamu aj ked aj tak ju das do GP bo why not?
-
Tak vyšel jim Doom a Indy, počítat by se mohl i Awoved. Řízení jednotlivých studií je ale závislé i od toho, co jim řeknou nahoře. Pokud jim řeknou ať si nedělají starosti o čas a peníze, tak si je (ti méně předvídaví) dělat nebudou. A pak přijde čistka a najednou jsou čas a peníze hrozně důležité, i kdyby k vydání zbývalo pár měsíců. BTW, tohle není jen informace z článku, hovořil o tom i šéf Moon Studios. Jen ten byl zodpovědnější a předvídavější - projekty dokončoval v rozumný čas a pak pro jistotu od MS utekl. Nechci být špatným prorokem, ale aby se něco podobného nestalo za rok nebo dva i Bethesdě a TES6. Určitě to není o tom, že by se toho chtěli mermomocí zbavit, ale nechovají se k tomu zrovna ideálně.
-
-
TES6 ma jednu velku chybu - prilis skore oznamenie o hre o ktorej vieme ze na 99% raz vyjde ale skeptici vedia ze studio na nej zatial napisalo jednu vetu a to nazov hry a realne na nej nerobilo nic do vydania Starfieldu. +Bethesda je celkom easy*peasy firma co ma mrte casu a aj tak vacsinou vydaju nedokoncenu hru a portnu ti ju na chladnicku, casom...... (ale tusim im Stafield DLC zrusili. snad to uz TED rozdychal :D))
-
Jo, proto uz roky ma Moon povest:
"oppressive place to work" -
No, zrovna v pripade Moon studios bych byl s tim hodnocenim opatrny. Podle drbu je to diky vedoucim studia dost toxicke misto na praci a zli jazykove tvrdi, ze nekyvli na nabidku MS hlavne proto, ze tusili, ze by je pri nejblizsi prilezitosti kvuli tomu vyrazili a nahradili vedeni nekym jinym. Takze tezko rict. :)
-
-
Neříkám, že ne, ale pod MS a s jiným (ležérnějším) vedením by to za chvíli mohlo být místo, kde už pro změnu žádná práce není. Těžká volba.
-
-
-
-
Ono také záleží, kdo ty projekty řídí. Pokud MS, ano, katastrofa. Ale tady mi to spíše přijde, že na vinně bude slepá naivita v to, že "veterán" studia, co je v jeho čele i po akvizici, to dokáže udělat.
-
-
Slepou naivitu a falešné sliby, že čas a peníze nejsou problém, bych pod mizerné řízení projektů klidně zařadil.
-
-
100% souhlasím.
-
-
-
-
-
Teď se hodí vyslovit staré české rčení "Microsoft je banda hajzlů"