Pod radarem: Ve jménu automatizace, psů, kostek, vlaků a návratu legendárních Zachtronics
-
Super nápad, dávat dohromady výběr takových menších her. Doufám, že to vydrží :).
-
-
já už jsem to tu psal před X lety, že by se měli zaměřit víc na tyhle indie počiny. K čemu je mi recenze na AAA hry, která stejně dostane číslo z horní třetiny desítky podle toho jak moc se to zrovna nepovede a z textu stejně člověk nepoznal jestli to náhodou není recenze na minulou hru z té série. Navíc už mě posledních pár let ty AAA hry stejně nezajímají a už vůbec ne v době vydání, protože většinou ta hra začne být hratelná tak po roce, navíc se přidá v případě úspěch i nějaké to DLC, takže pak mám ucelený zážitek. Navíc stejně se o tom všude píše, takže to člověku úplně neunikne, ale poslední roky mám daleko radši tahle menší studia, která dokáží přijít s novým nápadem, oživovat žánry, kde AAA hraje druhé housle nebo vymýšlet a kombinovat úplně nové žánry. Třeba vlna automatizačních her, kterou rozjelo factorio je fajn, podobně jako Banish odstartoval kolonizačne survivalové hry.
-
-
My bychom rádi, ale bohužel jste opravdu v menšině. Treba to ale pod radarem nakopne!
-
-
bodaj by. do veľkej miery zdieľam názor s @qwe6 a uvítal by som viac obsahu o indie hrách.
-
-
-
jj. Co si budeme nalhávat, tak ono člověk ani nepotřebuje recenzi na nějaké Clair Obscur, Doom Dark Ages apod... protože o tom se píše a mluví všude. Info o snadno přehlédnutelných peckách člověku často přinese přínosnější informaci, protože se dozví i něco, co nevěděl. A vzhledem k tomu, jak jsou story čím dál víc zaspamované AI showelware (takže podívat se na novinky podle data vydání je čím dál těžší), tak to vypíchnutí nenápadných novinek, které se v tom množství shovelwaru ztratí, je super.
Jen škoda, že jiné platformy, než PC jsou tam spíš výjimečně.
-
-
slušný výber. tentokrát, našťastie pre moju peňaženku, nič, čo by som musel mať. i keď ten dawn apart...
-
-
zatím bych to nechal ve wish listu, on ten early access nemusí vždy dopadnout.
-
-
tieto malé vecičky často kúpim aj v EA práve preto, aby som podporil vývoj. mám s tým takú, aj onakú skúsenosť. niečo dozreje do skvelého produktu, vlastním aj pár nepodarkov. je to riziko, ktoré som ochotný podstúpiť. napr. podporu workers & resources, či mashinky dom nikdy neoľutoval.
ale áno, veľká časť vecí ide len do wishlistu. predsalen sú tie zdroje obmedzené. -
-
Jako jo, taky mám pár výjimek potvrzujících pravidlo, zejména pokud se jedná o lokální studio. W&R byla jedna z mála early access her, ještě Satisfactory, Factorio a teď v relativně poslední době jsem kupoval Captain of Industry, který mimochodem také vyvíjí Češi a mají velmi dobře našlápnuto na jednu z nejlepších automatizačních her, jednak už nemusíte běhat s panďulákem, ale ovládá se to víc jako strategie a tím máte už od začátku náklaďáky, což jsou de facto drony (které potřebují palivo a náhradní díly) odpadá ten otravný úvodní grind. Originální je zejména propojení obyvatel jako nutné pracovní síly, automatizace jejich potřeb a následně recyklace odpadu a zároveň musíte i hlídat úroveň znečištění, která vyvažuje možnosti expanze a nutí jít do nových a šetrnějších technologií (ze začátku si můžete dovolit vypouštět odpad v malém množství do moře a ani to jinak nejde, ale nelze to moc dobře škálovat a přirozeně vás to donutí přejít na šetrnější technologie). Na to, že je to EA, tak už teď je tam hodně obsahu a geniální balanc. Navíc je to, co se týče všech výrobních řetězců velmi věrné realitě a to je za mne taky plus, ale pro někoho už to může být až moc hardcore. Např. základní "elektrárna" je jednoduchý diesel agregát, ale hned druhý "tier" už je modulární parní turbína - boiler do kterého můžete posílat různý druhy paliva (ve variantě pevné a kapalné/plynné) + vodu, dostanete odpadní plyny podle toho co pálíte - vodík "hoří" na vodní páru, mazut vám dá hromadu nepěkného kouře (ten lze v pozdějších fázích ještě filtrovat/odsiřovat, než ho pustíte do ovzduší), ale hlavně páru, tu proženete turbínou, později několika stupni a odpadní páru musíte na začátku vypouštět do ovzduší, ale časem se odemknou kondenzační věže, které vám umožní získat většinu vody zpět a zacyklit ji prioritně zpět na boiler. Mezitím na hřídel turbíny přidáte generátory, které už konečně vyrábí elektřinu, nicméně hra simuluje i otáčky hřídele a řeší "spotřebu" páry a tím paliva na roztočení hřídele a elektřina se generuje až při zátěži, proto je ještě nutné připojit několik "mechanických baterií" v podobě obřích disků, které udrží hřídel v otáčkách delší dobu v případě, že nejedete na 100% a tím pak můžete turbínu přepnout do úsporného módu, kdy spotřebovává páru jen když se hřídel dostane pod kritické otáčky, kdy už by nedocházelo k dostatečnému generování elektřiny. A na této úrovni komplexity je skoro všechno. Nicméně i ty moduly elektrárny se odemykají postupně, takže začnete fakt s jednoduchou funkčí kostrou a pak na to nabalujete další moduly a zefektivňujete využití surovin. Už na začátku řešíte odpadní produkty a X výstupů a Y vstupů, začátek je trochu divočejší, ale vše se odemyká postupně a člověk opravdu začíná poměrně jednoduchými řetězci, i když po postavení rafinérie v end gamu mám pocit, že jsem složil zkoušku na VŠCHT a po postavení jaderného reaktoru můžete na ČVUT. Cenovka mne pravda při oznámení EA odradila, ale fakt to stojí za to a bohužel to má strašně malou propagaci přitom se stačí podívat na dev v/blogy, které dost připomínají Factorio, kdy je vidět, že nad tím, než se něco přidá do hry velmi dobře přemýšlí ze všech možný úhlů pohledu a herní design je na velmi vysoké úrovni (nově přidané vlaky mají revolučně pojatou signalizaci - není vůbec potřeba řešit návěstidla a vlak si dokáže rezervovat část cesty + hlídat, kde nesmí zastavit, aby nenastal grid lock), proti třeba přehypovanému Manor Lordu, který jsem bohužel taky pořídil a ten po stránce herního designu totálně selhává a bude to chtít hodně let nebo zázrak, aby dali dohromady víc než současnou relativně povrchní hru.
-
-
pozrel som si trochu viac to Captain of Industry... ak by boli na GOG-u, jasná kúpa pri prvej príležitosti. takto počkám do jesene, či nebude nejaké nové info k plnej verzii (tá by na GOGu mohla byť). vďaka, zabezpečil si mi hru na dlhé zimné večery.
-
človeče, od Captain of Industry si ma dokonale odradil a zároveň navnadil. presne toto by ma bavilo, len tam chýba ten čas, ktorý tomu môžem/vime venovať. podľa tvojho popisu to znie presne tak, ako to vyzerá - nie je to hra na 20-30 minút denne niekedy večer po práci na oddych. aspoň pre mňa nie. mňa by to hnalo zlepšovať reťazce, posúvať sa vpred, vylepšovať a to každý hráč pozná. už len toto a končím...
mňa napríklad Manor Lord nesklamal. jasné, nemá to hĺbku, akú popisuješ, ale je to presne taká oddychovka na pár minút denne, akú potrebujem - jednoduchá a rýchla krivka učenia, mne blízky stredovek. ďalším podobným kúskom je Ostriv.
P.S.: k pôvodnej téme. presne pre toto mi chýba na CZ&SK scéne web/médium, ktoré by aspoň simulovalo záujem o indie scénu a malé tituly. sú toho mraky a asi každý si nájde to svoje. len sa o tom človek nemá kde dozvedieť. svojej doby som náhodou natrafil na iný český klenot - project hospital, ktorý extrémne baví partnerku. rovnako traveller rest, ktorý sa snažíísť v stopách stardew valley, alebo graveyard keeper-a. -
-
Na traveler's rest jsem taky nedávno narazil a nějaký čas jsem s tím taky strávil, ještě to chce péči, ale taky super oddechovka.
Jinak u Captain of Industry ač je neuvěřitelně komplexní a složité, tak jsem neměl problém zvládat ty výrobní řetězce, protože tím jak to věrně kopíruje realitu, tak je to celkem dobře uchopitelné, než když řeším, že mám zelený krystal a teď s ním něco potřebuju udělat, abych dostal hvězdný prach a z něho zase nějakou abstraktní sci-fi věc.
Jinak to co mi na Manor Lords vadí jsou poměrně špatně navržené herní mechaniky, které nutí hrát poměrně striktně nalinkovaným způsobem.
Už konečně začali lehce řešit velmi blbě navrženou mechaniku fungování tržiště na pozadí, kde mi přijde, že nad tím snad ani nikdo moc nepřemýšlel.
Počet stánku se odvozuje od počtu domů, ok. Jejich relativní maximální kapacity bohužel také a prakticky tam není žádný buffer a to má za následek, že i když jsem měl plné sklady hned vedle tržnice, tak bylo vždy malé % populace nedostatečně zásobené. Protože buffer počítá jen domy, ale už ne zvýšenou spotřebu, pokud máte dvojdomy. Pak vám třeba jídlo mizí rychle a problém je ten neexistující buffer, protože trhovec sedí na trhu, někde spotřebuje 1 věc, tak trhovec dostane task - přines 1 jídlo, ale než se dostane do skladu a zpátky, tak někdo sní 2 jídla. Takže stále je někdo kdo si stěžuje, protože trhovec nemůže držet buffer, který by pokryl tyto fluktuace.
Pak se musíte soustředit na kvantitu a ne diverzifikovat, protože domy se "seřadí" dle vzdálenosti od trhu a pak je projede funkce, která každému přiřadí 1 jídlo, pokud je k dispozici. Problém je, že každý druh jídla funkce prochází vždy opět od nejbližšího domu, takže pak jste v situaci, že dům u trhu má 5 různých typů jídla, i když je vůbec nepotřebuje, ale dům na kraji vesnice nemá jídlo žádné a těchto triviálních chyb v herním designu je Manor Lords bohužel plný.
Úplně stačilo, když do early access verze pustili napřed influencery a pak následovalo několik velmi neuvážených nerfů, které úplně zbytečně rozbily hru.
Např. snížení interního skladiště pily na jednu kládu pak fungovalo úplně stejně blbě jako teď tržiště. Někdo dostal task, přines jednu kládu. Přinesl kládu. Input storage plný, takže nosič klád měl volno. Toto triggerovalo nástup do práce pracovníků, kteří zpracovali kládu na prkna, což se stalo celkem rychle, jakmile dorazili do pily. Jelikož v pile nebyla už žádná kláda, tak šli domů a někdo kde se válel doma, dostal task - přines jednu kládu... taková blbost jako absence bufferu vstupních surovin znamenala, že pila byla prakticky nepoužitelná. Sice to během pár týdnů opravili, ale prostě úplně nemám důvěru, že to dělá schopný tým.
-
-
Reakce na příspěvek:
tak za mňa prakticky všetky hry, ktoré mám v EA programe potrebujú viac, či menej doladiť a dopracovať. ja kúpu EA beriem ako podporu vývojárovi, lebo inak možno ten jeho zaujímavý projekt nevznikne vôbec. u väčšiny hier kúpim, zahrám a potom čakám na finálny produkt. o to dôležitejšie sú informácie zo strany herných médií. demoverzie sa dnes nenosia, pirátiť sa mi už nechce a 2 hodiny na vyskúšanie hry a jej prípadné vrátenie sú málo.napríklad práve u traveler's rest som vedel instantne, že toto chcem podporiť. takéto somarinky ma bavia (napríklad aj norland).
Manor Lords máš zjavne nahrané viac, ako ja. mňa si tá hra kúpila na prvú dobrú zasadením a spôsobom spracovania. kúpil som, zahral, vidím potenciál. má pred sebou ešte dlhú cestu, ale to mali aj workers&resources, alebo prison architect keď som hru kúpil. tak snáď bude aj rovnaký výsledok. teraz leží na disku a uvidíme, aký bude jej "koniec".
Captain of Industry pôsobí strašne komplikovane nie preto, že má zložité
reťazce. to problém nie je. skôr je tam veľké množstvo vecí, ktoré
treba "riešiť". mať čas na pravidelné hranie, nemám s tým problém,
naopak, vítam to. ale keď to zapneš raz za tri-štyri dni, tak potrebuješ
instantne naskočiť do hry, nie rozmýšľať, čo som kde ako mal urobiť? aj
preto som ešte ani nezapol baldur´s gate 3. radšej to nehrať, ako si
hru pokaziť. ale CoI si spravil skvelú reklamu. podľa tvojho popisu to bude výborná kúpa.
-
-
-
-
-
-