Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Bez Larianu asi dekuji, nechci.

    Tomu co WOTC delaj s oficialnimi moduly a vubec 5.5e jako takovou se nestacime s partou divit, a stale jeste jsme na 5e.

    • Přecházet na 5.5e v principu nemá význam. Dá se z toho případně vytáhnout pár kousků (třeba systém únavy, nové rasy, některá změněná monstra a jejich obrázky...) a použít to v 5e, které mají všichni zažité. Svým způsobem větší bordel do stolního D&D přinesli právě Lariani. Každou chvíli je třeba někomu vysvětlovat, že nehrajeme podle pravidel BG3 ale 5e.

      Pokud jde o D&D ve stylu lineárního GoW, tak to možná nějak fungovat může. Koneckonců ten poslední film se taky dal. Využít zasazení, zapracovat mechaniky, napsat k tomu slušný příběh a hrát to půjde. Jen pochybuju, že to bude mít větší úspěch než jiné akční adventury. Spíš bych hádal, že to dostane někdo, kdo si řekne, že má silnou značku a tak může zbytek (příběh, hratelnost...) ošidit a stejně vydělat. Ne  jako Lariani, kteří spíš naopak předčili očekávání a hlavně nabídli D&D ve formě co nejpodobnější stolní předloze (byť s pozměněnými pravidly), která se vyznačuje především obrovským množstvím řešení situací, na která hra zvládne smysluplně reagovat.

      • Proto se toho bojim, necekam ze to bude nejaky obzvlast dobry pocin kvuli zdimani znacky.

        Co se tyce BG3/5e, u nas u "stolu" (virtualniho) jsme to trochu zamixovali, ale prevazne hrajeme stale podle 5e, takze ja jako Gloomstalker jsem v podstate neviditelny ve tme, misto toho abych se mohl schovavat jako bonusovou akci. Co si pamatuju, tak lektvary v BG3 byly jako BA, ale to zase neni Larianismus ale Mercerismus, myslim ze to bylo vytisteno v pridavku k Tal'Dorei.

        • Pití lektvarů za bonus akci je celkem běžná domácí úprava vhodná především pro skupiny s nedostatkem léčitelů (možná je i zmíněná v základních pravidlech nebo v oficiálním rozšíření jako alternativa, ale jistý si nejsem). Ale hození léčivého lektvaru na zem (taky za BA), aby vyléčil všechny kolem, výhoda za střelbu z výšky nebo skok za bonus akci (normálně je součástí pohybu) mi připadá víc jako Larian než Mercer. Tím nechci říct, že je to v BG3 špatně, tam to funguje, když si na to zvykneš. Jen se to někomu plete u stolu a to otravuje a zdržuje.

          • Konkretne hazeni lektvaru pochybuju ze je kdekoliv jinde nez u Larianu.

            Piti lektvaru jako BA sem si zkontroloval, jako oficialni zalezitost je to v Tal'Dorei, ale myslim, ze Mercer to vytahnul z popularnich homebrew uprav. Opravdu puvodne, v 5e, je to akce.

            Vylecit lektvarem druheho ale i u nas u stolu je jako akce. A musi to vypit, cili neexistuje nejake hazeni lektvaru - mozna by to DM pripustil jako ze ten lektvar nekomu hodim a on ho potom vypije, ale myslim ze tam bychom hazeli kostkou jestli ho chyti.

            Larian ma spoustu pravidel, na ktere se divam spis jako kdybych mel nejakeho dungeon mastera ktery to proste dovoli u sveho stolu, a ne jako standard. Proste homebrew pravidla daneho stolu... bohuzel asi spousta lidi z BG3 prisla, a tak tohleto nezna.

            Ja jsem taky sice hral 5e uz nekdy v roce 2017, ale to bylo tak kratke a meh (skupina si myslela ze kdyz stravi hodinu sezenim v baraku kde budou piglovat NPC, tak ze je to vrchol roleplaye... no vypadl jsem jak to slo) ze prakticky moje prvni zkusenost byla taky az BG3, a potom az jsem hledal skupiny, nejprve pres Mass Effect mutaci 5e, a pak az Faerun/Forgotten Realms.

  • Hasbro spíš čeká až se zapomene na úspěch a kvality BG3, aby pak mohli najmout nějaké levné noname studio, které jim "vydělá" a nebude se vzpírat zásahům jako Lariani.

    • Derp_1337

      To je typický korporát. Udělat jeden úspěch a pak lacinou prací ždímat značku, tak dlouho dokud jsou lidi ochotni solit prachy. 😐

  • Inquisitor

    Jak slyším hlášku o přiblížení se širokému publiku, tak vidím generickou, nudnou akční slátaninu:)

    • No  přitom právě úspěch BG3 stál na tom, že ta hra přiblížila žánr širšímu publiku :-D

      • Spíš bych řekl, že kvalita a ohlasy během early accessu přiměly širší publikum se o ten žánr zajímat. Není to o tolik přístupnější hra než jiná klasická RPGčka. Část té přístupnosti má na svědomí i WotC a fakt, že pátá edice D&D je přístupnější než ty předchozí i než třeba Pathfinder.

        Další hrou, která svou kvalitou a ohlasy fanoušků přiměla masy hrát dříve okrajový žánr, je Elden Ring.

    • Jevo83

      Keby sa im podaril naozaj D&D God of war alebo Return of Jedi tak by to bolo super, ale obavam sa ze nebudu schopni napisat dobry pribeh a naozaj to bude genericka nuda

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit