Dojmy z Gamescomu: Heroes: Olden Era se hrají parádně. Na stylizaci se zvyká hůř
-
Zdravím, jsem účastníkem playtestu už od března, a rozhodně nesouhlasím s tím, ze lidská frakce nemá anděly. Však nejvyšší jednotka je Angel, který se po upgradu mění buď na Archangel nebo Aposteosis. Autor článku by si měl být jistý ve faktech, která uvádí. Co se týče grafiky, tak mapa je výrazně barevnější než v HOMAM 3, to je svatá pravda, ale určitě nepřipomíná mobilní hru, zvyknout se dá rychle a hratelnost hry za to jednoznačně stojí. K broukům Hive, ano, bylo v jednom z úvodních test buildů těžké se v nich na první dobrou vyznat, to se pak změnilo a vyznat se v nich již jde jednoduše. Každý, kdo tu hru odsoudí, aniž by měl tu čest si jí zahrát, přichází o neskutečně boží záležitost, která se HOMAM 3 minimálně již vyrovná
-
-
Ahoj, já tu hru neodsuzuju. Spousta věcí, včetně té stylizace bude o zvyku, jak píšu. Na hru se hodně těším!
Ad andělé: To mi uniklo, v nějakých raných materiálech byla nejsilnější jednotka jakési ostnaté cosi, dokonce to, tuším, ospravedlňovali tím, že andělé lidi opustili. Tak to jsem rád, že tam nakonec jsou! Opravím, díky za info.
-
Co pozeram gameplaye, tak najvyraznejsim pozitivom je pre mna audio stranka - aj hudba aj efekty to cele do velkej miery zachranuju
-
-
Já jsem nikdy posledlost HOMM3 nepochopil. Nedávno jsem si koupil Song of Conquest a byl jsem po chvíli otrávený tou trivialnosti. Podobne to mám u HOMM3. A trochu mne mrzi ze se tenhle zanr nejak nevyviji. Ja treba mam rad v deskovkach koncept battlelore (memoir-44, battles of westeros) a podobne, a tam by se dalo brat inspirace... Pritom s trochou inspirace by to mohl byt velice zabavne.
Noc nic jdu se vratit ke sve kampani Lesnich elfu v WIII total war
-
-
1.) Jo, taky se neřadím mezi velké skalní fandy HOMaM. V té době jsem si to užil, ale teď je doba jinde. Chci hrát něco pokročilejšího.
Tyhle hry jsou očividně určené pro lidi, jejichž vkus zůstal někde v době před 15-20 lety a takové hry považují za vrchol herního designu. Oni nic jiného nechcou.
2.) Můžu se zeptat, jaká je momentální situace v Warhammer 3 Total War? Při vydání to dostalo dost bídu za to, jak to bylo nedodělané. V porovnání s předchozím W2 to působilo jako velké zhoršení.
-
-
Na W3 Total war se kontinualne pracuje a spousta veci se predelava nebo predelala a myslim ze to uslo kus cesty od vydani. Urcite to delaji za cenu toho ze jednou za cas nabidnou nove dlc ale proc ne...
Immortal Empires (spojene mapy vsech tri dilu dohromady) funguje velice dobre a zadnych vyraznejsich chyb jsem si nevsiml.
Zakladni kampan mne prijde docela zajimava ale trochu zdlouhava (oproti dvojce). Ted tedy dodali dve solidni kampane (mimo jine dalsi dlc) - jednu pro trpasliky (inzenyr vzducholode atd) a druhou za imperium (Nekromantka, delostrelecka skola) a ty maji dobre tempo
Dvojka mela urcite lepsi start a hladsi nastup. Trojka je vic robustenejsi ale po chvili prijemnejsi na ovládání, uzivatelske rozhrani je urcite lepsi a obecne celkovy feeling je treba podobny jako kdyz clovek porovna KC:D2 oproti KC:D1.
Bídu taky castecne dostali protoze jejich cenova politika byla ze zacatku: "Je to warhammer tak vyplazni 20 ecek za par blbych jednotek"
-
-
Díky za info. Už jsem nějakou dobu uvažoval, že si to konečně vyzkouším a zahraju.
-
-
Pokročilejšího?
HoMaM 3 dovedla systematiku sub-žánru de facto k dokonalosti.
I proto další 4 nebo kolik dílů nedokázaly sérii už nikam (výrazně) posunout. -
-
Jak jsem napsal, někteří hráči to považují vrchol herního designu. Považují to za dokonalost.
Před 20 leti to možná fakt byl technický vrchol. Ale od té doby herní vývoj pokročil mnohem dál. Co tehdy bylo technicky nerealizovatelné, se teď dá s přehledem zvládnout.
V současnosti to absolutní většina herní komunity nepovažuje za nějaký svatý grál. Spíš se to bere za retro, které docení jen někteří nadšenci.
-
-
-
-
Největší kladem HOMM3 mimo hratelnosti samozřejmě, byl jeho vizuální styl. Od prvních okamžiků kdy byl Olden Era oznámený, jsem naprosto zhnusen tím, jak právě onen vizuální prvek hry vývojáři naprosto nepochopili a zprasili šíleným způsobem.
Přesně jak se píše v komentáři - celou dobu to působí jako laciná mobilní hra - jakýsi pastiš vynikajícího vizuálu právě trojky. Opravdu to působí jako Heroes z Temu.
Odpad už teď, díky nechci. Tahle legendární série je definitivně mrtvá.
-
-
Takze skvele tahovky jako je Songs of Conquest nebo ceske Heroes of Science and Fiction jsi taky odepsal kvuli vizualni identite?
-
-
Ne, Songs of Sirens - teda, Heroes of Science and Fiction, jsou mi velice sympatické a těším se až budou v plné verzi venku. Z tohohle projektu jde cítit, že vývojáři/art designeři dokázali vybalancovat hranu mezi nostalgií a osvěžením formátu. Celá tahle hra je mi extrémně sympatická, o Olden Era se to ale říct nedá a působí to jako kdyby hodili do místnosti tlupu opic (v tom lepším případě), nebo nakrmili AI (v tom horším) a řekli jim, ať udělají HOMM3, ale nový. Je to prostě duchaprázdnej kýč.
Se Songs of Conquest mám problém trošku podobnej - zdá se mi to jako prvoplánová hra na touhu po minulosti "Zabrnkáme trošku na ty devadesátky a kdyby nebylo jasný co jako chcem dělat, tak to ještě rozpixelujem a budem se rozplývat jak to bylo všecko krásný."
-
-
Souhlas - Song of Conquest se rychle omrzelo, ale Heroes of Science and Fiction překvapuje znova a znova.. Je vidět, že je to hra dělaná s láskou..
Grafika je každého věc (vkus), ale mě se líbí.
-
-
Songs of Conquest odepsat nemohl. To je graficky nádherná hra.
-
Já třeba jo. Když jsem někdy před 20 lety snil, jak budou vypadat hry v budoucnu, tak by mne fakt nenapadlo, že se dočkáme tolika her s tak příšernou grafikou.
Největší problém vidím v tom, že se někdo inspiruje něčím "retro", nicméně své době to byla prakticky AAA grafika, která byla pěkná a propracovaná a v té době to ani líp nešlo udělat. Ale na současných retro stylech vidím v první řadě snahu ulehčit si práci s grafikou a následně často minimální talent.
-
-
Ja z velke casti souhlasim. Jen si nemyslim, ze je to nedostatkem talentu (i kdyz, u Heroes of sci-fi mozna i jo), jako spis budget.
Ale ja obecne tyto hry vitam - protoze to v dnesni dobe rozbehas i na kapesnim kalkulatoru, neboli Steam Decku a muzu hrat i ja.
K PC jsem sedl naposledy pred dvema mesici.
-
-
Ale aj tieto hry sa daju robit tak, aby mali nejaku hlbku. Pamatam si prve spustenie HOMAM3, zanechalo to vo mne nejaky umelecky dojem. Ta hra mala svoju vizualnu identitu, dodnes rozpoznatelnu.
Toto co ukazuje Olden era je v podstate prazdna nadoba. Je to pekna kreslena grafika, ktoru ale doda hocake AI, lebo nema vlastny styl, nie je tam “nieco viac”.
Vyzdvihol by som napriklad kresleny styl Daedalicu, kym robili adventury, alebo hru Darkest dungeon alebo kludne Hearthstone… vsetky maju svoju identitu…
Olden era je bohuzial z obrazkov univerzalna mobilna hra☹
-
-
-
-
Ano trochu to vyzera tak, ze kazdu chvilu cakam pop-up “za 9.99€ mate 100 dreva, 100 kamena, 100 zlata a +10 power pre vsetky jednotky na 30minut!” 😂
-