Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Psychotic

    Představte si ty hry, které AI umožní. Bude to game-changer pro imerzní open-world hry a sandboxy. Představte si Skyrim, navíc třeba ve VR, kde:

    1) svět bude dynamicky reagovat na jednání hráče a vývoj ve světě, třeba budou rasové menšiny a imperiální loajalisté prchat na západ před postupující armádou Stormcloaků, což povede k přelidnění, nedostatku jídla, nepokojům a zvýšené kriminalitě v ulicích Markarthu.

    2) postavy budou místo pre-generovaných dialogů prostě vědět určité věci a budete se jich muset vlastními slovy zeptat na co chcete - o co bude lepší třeba vyšetřování vražd ve Windhelmu nebo hledání redguardky pro Akaviřany

    3) postavy vás budou oslovovat jménem a vědět o vašich činech, nejen komentovat pár opakujícími se replikami vaše skilly nebo příslušnost k frakcím.

    ...Už to chce jen ten nástavec na genitálie.

    • 0011

      Ano, dokážu si to představit živě:

      X:kdo zabil tady toho redguarda?

      Y:támhleten bezdomovec khajit na něj!

      po vyšetřování naprosto zřejmých kontradikcí

      Y: ano pane máte pravdu nebyl to khajit, ale bosmerský mág

      Tohle by dokázalo TES hry akorát tak maximálně rozbít víc než to dokáže sama Bethesda. Na p0rno hry asi ok když ti nevadí iq holky/kluka jako houpacího koně a irelevantní odpovědi

      "who's your daddy" "technically it's gemini, but as an AI i don't have a father" totální imerze...

      • Psychotic

        Yeah, yeah, AI bad, whatever.

        • 0011

          Jasný, AI je naprosto dokonale fungující nástroj bez neustálých korekcí že strany člověka... AI může být dobrý nástroj na automatizaci rozmístění assetů jako je třeba houdini Monolith Soft, ale ok měj si svoje naivní představy o dokonale fungující naživo reagující AI ve hrách, věřit hloupostem nic nestojí 

          • Psychotic

            Njn, kéž by existoval někdo, kdo by ty korekce mohl dělat - kdo by mohl chování AI modelu přizpůsobit konkrétním potřebám konkrétní hry, testovat a opravovat, jakýsi... hm... říkejme tomu třeba game developer. Ale nikdo takový bohužel neexistuje ☹

            Taky je škoda, že vývoj jazykových modelů skončil a už se nikdy nezlepší - i custom AI pro konkrétní účely se budou chovat stejně jako dnešní free chatboty pro širokou veřejnost. Stejně tak se nezlepší hardware. Ani za dvacet let!

            Hele, ani tebe tvůj negativismus nic nestojí. Klidně si mysli, že budou hráči navěky věků preferovat rigidní dialogue trees před reaktivním modelem a že herní studia budou utápět miliony babek za lidské dabéry a copywritery na deset tisíc stran background dialogů, které budou přece o tolik reálnější a umělečtější, když je napíše a namluví člověk! Jojo, seš strašně kůl a krutopřísnej - přeju ti v boji zdar!

            • 0011

              Já se považuju za realistu a tyhle věci ve hrách nechci i kdyby fungovaly bezchybně protože prostě nechci být neustále závislý na internetu. Myslíš si že by se ti někdo s tímhle patlal do single player hry a ne do free to play live service ždímačky? Protože tohle je ta budoucnost co chceš aniž by sis to uvědomoval, na Skyrim se ti každý vypšoukne ty optimisto, stejně jako tě ta tvoje vysněná tříslová přípojka napojená na AI nikdy nebude opravdu milovat...

              • Psychotic

                Reakce na příspěvek:

                Každý pesimista se považuje za realistu.

                Diablo Immortal vydělalo 10 x víc než Diablo 3 a stejně se někdo matlal s Diablem 4. Dokud pro singleplayer hry existuje fanouškovská základna, která jejich vývoj zaplatí, budou se s tím lidé patlat. Kapitalismus.

                • 0011

                  Reakce na příspěvek:

                  Diablo 4 nemá AI reagující na hráče, protože to nepotřebuje, hry obecně tohle nepotřebují, leda specifické případy jako třeba letový dispečer do realistického leteckého simulátoru jako třeba DSC nebo MSFS, tam si to dokážu představit. Ad kapitalismus - ano veškeré výpočty jedou na serverech, jejichž provoz stojí mnohem víc než provoz obyčejných multiplayerových serverů, nikdo se ti nebude dělat se single player single purchase hrou a nezáleží na tom jestli je rok 2025 nebo 2075, proto se to jmenuje kapitalismus a ne altruismus. Jestli tě zajímá použitelná AI, tak ty se používají na tvorbu her kdy skutečně pomáhají s vývojem. Třeba houdini o kterém jsem psal funguje tak, že vývojáři načrtnou terén a AI dodělá detaily, přidá erozi kde to dává smysl. Třeba při tvorbě budov vytvoří veškeré komponenty jako okna, dveře, tašky atd. a pak jenom rozmístí různě velké krychle, ze kterých AI vygeneruje jednotlivé budovy, které podle výšky stanoví počet pater, propojí je schodišti, rozmístí assety interiérů... ale i tady zasahují vývojáři a dolaďují detaily. Dokážeš si tohle představit naživo? Víš jak by to v současnosti fungovalo? 20 Indů by v reálném čase přepisovalo dialogy aby ti na konci nevylézaly nesmysly

            • Jsou dvě různé věci: Použití AI při vývoji a použití AI ve hře.

              Při vývoji to ten mýtický developer ve spolupráci s ještě mýtičtějším testerem může korigovat a je pravděpodobné, že výsledek bude držet pohromadě. Tady nevidím zásadní problém.

              Ve hře už ale nebude za každým hráčem sedět někdo, kdo by korigoval chování hry, které ulítlo proto, že se hráč zachoval značně nepředvídatelně a reaktivní fyzika světa to spolu s AI NPCčky nedokázaly ukočírovat. Snadno by se to dostalo do stavu, kdy hra nepůjde dohrát.

              Jinak používám placené modely při vývoji softwaru. Často ušetří práci, zvlášť, pokud mají dělat něco nového. Ale jindy zase práci a čas seberou, protože jsou schopné se zaseknout na něčem, co není pravda. Pokud nejsi na konkrétní věci expert, strávíš nejdřív čas dohadováním se s AI, proč to nefunguje a snahou to opravit a pak další čas hledáním v jiných zdrojích.

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Ano, ta technologie má své chyby. Ale vývoj jde dál. Co nefunguje korektně teď, může fungovat za 5, 10 či 20 let.

                A ani za 20 let ten AI model nebude neomylný a bude schopný udělat nějaké seriózní chyby. A víš jak to dopadne? Vzniknou na ty chyby MEME a lidi se tím budou na internetu bavit. Jako třeba u Skyrim.


                Mluvím ze zkušenosti. Ve fitku občas používáme generované obrázky od AI k instrukcím jak cvičit. A AI občas ty obrázky totálně zprzní a ruce či nohy jsou tam přetočené v očividně nepřirozeném úhlu. A takový obrázek se hned stane hitem a všichni to sdílí a smějou se tomu. 😀

                • Reakce na příspěvek:

                  To je fajn, že se u mizerných výstupů AI bavíte. Já zase trávím hodiny nad kódem, který podle AI vygeneroval někdo jiný, většinou to funguje, ale v krajních případech to dělá nesmysly. No a ani ta AI neví, proč. Když se zeptáš, většinou vygeneruje něco, co je ti hned jasné a pár blbostí navrch, se kterými občas strávíš další čas, když je ověřuješ, protože na první pohled vypadají legitimně.

                  U her typu Skyrim, které se neberou moc vážně pár úletů navíc nevadí, ale jinde to rozbije atmosféru. Nemluvě o situacích, kdy by ti to rozbilo postup hrou.

                  Jak to bude za 20 let těžko říct. Zatím to profituje z toho, že na internetu je spousta lidmi generovaného obsahu zdarma a "zdarma". Nicméně brzy obsah generovaný AI bude mít navrch a část lidmi generovaného obsahu bude před AI boty schovaná (málokdo chce, aby mu boti tvořili 99,5 % zátěže serveru). Vytvořit lepší modely na datech generovaných starými modely, bude komplikované.

  • bodejt, kdyz genz ma misto mozku brecku

  • AI dokaze spoustu veci delat lepe nez clovek, rychleji a levneji. Dalsi spoustu veci dokaze delat stejne dobre jako clovek, rychleji a levneji a obrovske mnozstvi veci dokaze AI delat o neco hure nez clovek ale nekonecne rychleji a nekonecne levneji. No a pak zbyva mala cast toho, co AI zatim nezvlada.

    Ve vysledku budou hry diky AI kvalitnejsi.

    • Jevo83

      AI nedokaze vytvorit bez cloveka vobec nic. Ale je to dobry pracovny nastroj v niektorych scenaroch.

  • Souhlasím s jeho prohlášením. 

    Je to tragické.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit