Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • No mě by stačilo, kdyby konečně opravili podporu dvojky na Mac OS. Koupil jsem si ji protože jsem si říkal ze je to jen ideální hra na cesty. Zahrát si to třeba na chatě nebo na hotelu a kdyz to chci spustit tak se to nespustí. 

    Je to opravdová ostuda, jelikož to v obchodě tu podporu Mac OS má, ale novější verzi systému to nepodporuje. Peněz mají jako slupek, trojku nechtějí vydat, rejžují další miliardy na skinech do CSka, ale update rozšiřující podporu na svoji nejlepší hru nejsou schopni vydat. 

  • wakorejsek

    HL3 a Portal 3 budou "dvojhra", která konečně plně propojí obě univerza a všem pochybovačům spadne čelist z mechanik, kdy postup a rozhodování v jedné ovlivní svět v druhé. Sám si nedokážu představit, jak by to mělo fungovat, a o to mi to přijde u Valve pravděpodobnější.😀

    Samozřejmě se jedná jen o můj opilecký výmysl.😛

    Jo a vyjde asi tak na podzim 2037...😂

    • Tím by se mohli šikovně vyhnout tomu, že by použili trojku v názvu. Sami si nejednou dělali srandu z toho, že tu číslovku použít neumí a navíc by tím zabili dvě mouchy jednou ranou. Half-Life: Portal :-D.

      Jako herní koncept by to mohlo být zajímavé. Svět propojený je, stačí propojit příběhy. Střídat hraní za Freemana a Chell, vyměňovat si mezi postavami zbraně, volitelný co-op multiplayer založený na asymetrické výbavě... A pak jsem se probudil :-D.

  • ALHAZRED

    "hardwarových experimentů, jako tomu bylo u Half-Life: Alyx." 

    To myslíš akože tú najlepšiu hru na VR ? Neviem kedy bude HL3, ani aké bude, ale ak nebude mať MINIMÁLNE podporu VR, tak ja záujem nemám...! Nemôžu sa konečne tie lepšie hry robiť priamo s podporou VR? A Budú všetci spokojní, aj tí, čo grcajú, keď si dajú heatset na hlavu, alebo sa im do toho nechce investovať...lebo to ešte nevyskúšali...

    • Derp_1337

      Tak možná to podporu VR bude mít, ale napsal Smaug níž. Ta hra nebude primárně dělaná pro VR.

      Bohužel současná situace na trhu je taková, že VR headset má sotva 1,5% hráčů a to je málo. (číslo dle Steam HW průzkumu)

      • ALHAZRED

        Ani sa nedivím, ty máš VR heatset ?? Slabá podpora, málo hier, a to preto, lebo to má málo ludí...kedy toto kravaťáci pochopia...?!

        Nech mi nikto netvrdí, že Quest 3, ktorý sa dá kúpiť za 500ojro, za čo dnes nekúpiš ani dobrú grafiku, nie je dosť dobrý !!!

        Optika super, rozlíšenie skvelé, FOV parádne, to proste nemá chybu, len musíš hrať kvalitnú hru !! Keď to hráš, tak nečumíš do monitoru, a nešúchaš myšou, ale si priamo v hre, no nedá sa to inak vysvetliť. Ale niektorí ludia sú taký lenivý, že sa im nechce prísť ku mne, a fláknuť si to na hlavu !!

        • Derp_1337

          Ano, hlavním problémem je VR jsou vysoké ceny a nedostatek kvalitního obsahu. 

          A to se asi nezlepší, dokud to nezačne kupovat více lidí a nestane se to "mainstream".

        • Někteří lidi z toho mají po chvíli motion sicknes takže ti na nějaký VR kšlou, to neni o lenivosti ale nepotřebuju si každou hodinu (když už hraju)dát na půl hodiny oraz protože se mi chce zvracet a nativní podpora je vcelku drahej špás na to, že to využije promile hráčů

          • ALHAZRED

            Akooo, nepôjdem za kamošom a neskúsim to, lebo mi určite bude z toho špatne ? Nie, večšina ludí to na gebuli nikdy nemala, to je ten problém a to je lenivosť.

            Áno Derpe, vysoké ceny, a málo obsahu. Treba to ešte pár krat zopakovať že...a hlavne, slabé promo...však ako budú robiť reklamu, keď nemajú čo ukázať... 

            A čo sa týka ceny...hmm je dnes 500€ vela? Ako za čo.

            Ja som pôvodne chcel LEN...VR okuliare k PC... ale tie neexistujú, musíš si kúpiť VR heatset Quest 3, čo se samostatná konzola, ktorá sa dá pripojiť k PC...dobrééé, pretože z tej konzoly využívam asi 1%.

            • “A čo sa týka ceny...hmm je dnes 500€ vela? Ako za čo.”

              Tak třeba pro mě je investice do VR + výkonnějšího pc kvůli několika hrám, na které nemám tolik času pádný důvod. Tipl bych si, že se takových lidí najde víc.

              Ale tím VR nezatracuji. Snad jednou…

            • KrPa

              asi to bude tak tim, ze vr je delane hlavne pro 1st person hry a tech porad neni v zanrech dost

              • ALHAZRED

                Reakce na příspěvek:

                Teraz som kúpil v akcii Aliens: Dark Descent, a dá sa to spustiť vo VRku, a sú aj stratégie na VR, ale celkovo má Meta vela hříček, ktoré sú FAJN, len do toho hupsnúť...Napr. Tripp, to je taká relaxačno meditačná fantázia, nič neriešiš, nechávaš sa unášať hudbou a obrazom...Ale samozrejme, najlepšie vo VR, je zabijanie z vlastného pohladu, či mečom, lukom alebo samopíkom, to strielanie, a šerm...to nemá obdoby...

                Keď som kúpil heatset, hneď som spustil výstup na Mount Everest, 90min, a že to posuniem ďalej, aké to je, a zrazu visím, podo mnou priepasť, nado mnou kolmá stena, v ušiach vietor, parťák ma ťahá hore OMG...Keď je video v slušnom rozlíšení, 180" 360" stupňov, je to proste REALITA...viš co myslim :-D

          • Derp_1337

            Motion Sickness je minoritní problém. Primární problémem jsou vysoké ceny a nedostatek kvalitního obsahu. Ze všech VR si většina lidí chce zahrát hlavně HL:Alyx a Beat Saber.

            • 0011

              Ten "minoritní problém" je dle scinencenews 30-40% testovaných subjektů. Každý koho znám kdo vlastní VR se mu dělá špatně alespoň z jedné aplikace/hry. Z Valve Index se dělalo špatně i lidem, kteří normálně s VR problémy nemají viz například Angry Joe. Takže ano, to že se lidem z VR dělá špatně je hlavní problém, to že na tom jsou 3 dobré hry - ještě si zapomněl Batmana, tomu rozhodně nepomáhá. Kdyby se mi z VR nedělalo špatně už ho mám doma. Mám teda labo, z těch miniher co tam jsou se mi špatně nedělá, ale to jsou hříčky na 5 minut hraní max, ale když jsem na tom zkoušel Zeldu bylo mi špatně do pěti vteřin a musel jsem to odložit. Klasické VR ať už Oculus nebo PSVR nemůžu vůbec, ani když se tam nechodí.

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Ty nerozlišuješ, že jsou 2 různé důvody, proč se lidem dělá špatně.

                Ten 1. taky a nejčastější důvod problémů: Nedostatečný nebo nestálý "framerate" (rychlost generování snímků). 

                Čím výkonější (a dražší) VR headseat, tím menší % hráčů má problémy. Ale i ty lepší VR můžou občas mít problémy s opravdu náročnými hrami. A taky platí pravidlo, že s pomalou a statickou hrou lidi většinou nemají moc problém, spíš mají problémy s hrami, kde se hodně pohybuje (protože více vynikne problém s framerate).


                Ten 2. důvod je nesouhlad mezi tím, co mozku říkají oči (pohyb na obrazovce) a co mu říká vnitřní ucho (nehýbeme se). 

                Tady se to pohybuje mezi většinou lidí, co jsou vůči tomu úplně imunní, a absolutní minoritou lidí, co prostě nedokážou koukat na VR. A pak tu je skupina lidí někde mezi těmi 2 extrémy - v jejich případě platí, že se dá natrénovat odolnost vůči tomu jevu tím, že si člověk dá pauzu, když se mu začne dělat blbě. A postupně se začne prodlužovat doba hraní. 


                Takže celkově 1/3 lidí (30-40%) mělo nějaké problémy. Ale bylo to způsobené různými důvody. Jedno z řešení je koupí lepšího VR (a nebo lepšího PC, v případě kdy VR využívá generovací výkon PC). V druhém případě natrénování odolnosti.

                • mr.clayman

                  Reakce na příspěvek:

                  Jj, mám doma PS VR2, ale co jsem na tom dohrál Alyx (~skoro rok), jsem na to nesáhl. Hlavně teda z časových důvodů, ale nedostatek obsahu je taky silný argument. Ve frontě mi leží Horizon: Call of the Mountain a tu a tam si pohrávám s myšlenkou zkusit Alien: Rogue Incursion, ale jinak nic moc. Ani ten Beat Saber nemůžu říct, že by mě kdovíjak lákal.

                  S nevolností při hraní jsem měl problém taky. Pro mě byl hlavní důvod ten nesoulad, který jsi popsal, a pak taky to, že po delší době s brýlemi na hlavě v nich začíná být dost horko. S tím druhým mi pomohl puštěný větrák. Kromě chlazení možná i ten pocit proudícího vzduchu trochu vyrovnává ten rozkol mezi zrakovým a pohybovým vjemem. I tak ale preferuju ve hrách teleportaci namísto běžného chození a u toho VR modu pro Alien: Isolation jsem si musel dávat extra pozor a nedívat se na předměty zblízka kvůli podivnýmu chování paralaxe, kdy objekty "driftovaly" v zorným poli jinak než by měly vzhledem k pohybu kamery. Z toho mi bylo hodně šoufl.

                  Celkově ale jsem byl za dobrých podmínek snést tak hodinu a půl na herní session.

                  • ALHAZRED

                    Reakce na příspěvek:

                     Moja prvá hra na VR, bola Batman: Arkham Shadow, tú som dostal ako darček k heatsetu, a teda fájn, ale prečo keď sa hýbem, alebo otáčam, tak sa urobí okolo obrazu čierny kruh, ako v tuneli, a potom zmizne...strašná otrava. No myslel som si, že to tá Quest 3 ka bez toho v pohybe neutiahne...OMYL. Je to Vineta, ktorá má zabrániť, aby bolo luďom "špatně", tým, ktorým býva "špatně", našťastie sa to dá uplne vypnúť, a táto hra vyzerá bez toho cool...na to že je výlučne na Quest 3...či tá vyneta pomáha, alebo nie, nemôžem posúdiť, ja to vypínam...

                    Moja prvá strielačka bola Arizona sunshine. Teda grafika žiadna "realita", ale tak ma to vtiahlo, že som začal na obed. Po dvoch hodinách mi heatset vypisuje, že je už slabá batéria, tak som k nemu pripojil kábel.  Potom mi vypisuje, aby som rozsvietil svetlo, pretože heatset môže stratiť vizuálnu kontrolu nad ovládačmi, tak to dám dole z hlavy, že aká tma ??? A vidím, že je je celkom tma a 10 hodín večer...

                    A úplná TOPka na VR, je Lone Echo, nádherná hra, si na vesmírnej lodi, v bezváhovom stave, kamó, keď som sa pri tom nezgracal... 

                  • Derp_1337

                    Reakce na příspěvek:

                    Vyzkoušej Beat Saber. Fakt super hra. Vybereš si tvou oblíbenou hudbu a pak hraješ.

                    Navíc tam většina lidí nemá problémy. Tam se moc nepohybuješ, jenom se pohybuješ v malém čtverci a uhýbáš před překážkami. Ten malý čtverec odpovídá prostoru u tebe doma, takže tvůj pohyb odpovídá pohybu ve hře. Jednoduché řešení.

                    https://www.youtube.com/watch?v=LVaGWZfiLIQ

                • 0011

                  Reakce na příspěvek:

                  Valve Index byl ve své době nejvýkonnějsí a nejdražší headset co se dal koupit, lidi co si to kupovali to rozhodně nejeli na šunkách. Nemůžu najít ten článek myslím že to bylo jenom VR induced motion sickness a kolika lidem se dělá špatně celkově okolo 70%, ale dobře, řekněme že máš pravdu, pořád to znamená že třetině lidí se dělá špatně bez ohledu na příčinu. Pořád je to větší problém než že je to drahé a nejsou na to hry a nepřesvědčíš kupce "hele kámo, když budeš trénovat tak se z toho MOŽNÁ nezebleješ jak doga"

                  • Derp_1337

                    Reakce na příspěvek:

                    "nepřesvědčíš kupce "hele kámo, když budeš trénovat tak se z toho MOŽNÁ nezebleješ jak doga"

                    Trochu podceňuješ odhodlanost lidí. Když je něco považováno za "cool" či "trendovní", tak to lidi začnou dělat bez ohledu na to, jak je to hloupé, nepraktické či nebezpečné.


                    Příkladů je hodně, třeba výzva, kdy lidi žerou extra pálivé chilli papričky. Myslíš, že někoho z nich zastavil fakt, že jim z toho pak může být špatně a v extrémních případech je budou muset odvézt do nemocnice? Ne. 😂

                    Stejně tak tzv. "planking" (lehnout si na břicho hlavou dolů v neobvyklých místech) či pojídání lžičky rozmleté skořice. Prostě hloupé a potencionálně nebezpečné činnosti a stejně to lidi dělají.

                    Takže v zásadě jde o to, že když se z VR stane trend a lidí si ho ve velkém začnou pořizovat, tak se postupně připojí většina lidí bez ohledu na potencionální nevolnosti.

                    • 0011

                      Reakce na příspěvek:

                      VR není trend, je to stejná sociální bublina jako Steamdeck, na internetu to vypadá jako by to měl každý doma dvakrát, ale prodává se málo a polovina majitelů jsou influenceři a většina druhé poloviny jsou nehráči co to pořídili kvůli beat saber.

                      • Reakce na příspěvek:

                        Ty sociální bubliny jsou vysloveně zajímavé. Znám kromě sebe další dva lidi, co mají Steam Deck a jeden z nich uvažuje i o Steam Machine, S VR neznám nikoho (tedy rady typu zajdi si za kamarádem a vyzkoušej, u dost lidí nejspíš fungovat nebudou). Ale zkoušel jsem to ve VR herně, kde se chodí po reálných prostorech, do kterých se mapují herní prvky. Jako za vyzkoušení to stojí, ale domů bych to nechtěl. No a majitele Nintendo Switch znám jen jednoho a úplně nadšený z něj nebyl (odehrál Zeldu a pak pro to neměl využití). Přitom Switch se v obou verzích prodává jako rohlíky. Tedy podle vlastní sociální bubliny se fakt nedají odhadovat celkové prodeje.

                        • 0011

                          Reakce na příspěvek:

                          Switch, momentálně S2 je moje hlavní platforma na které hraju exkluzivity, JRPG a indie hry, pak Xbox pak PC a 3DS občas ještě zapnu. Osobně neznám nikoho, kdo vlastní Switch a znám několik lidí co má VR, ale protože se zajímám o herní průmysl jako celek tak vím, že se Switch prodává skvěle, stejně jako vím, že VR se prodává mizerně. Mám rád data a konkrétní čísla, ale najdeš tu i spoustu lidí co má PhD v dojmologii, teď nemyslím Derpa, modří vědí ale postrádají dostatečnou sebereflexi...

                • Inquisitor

                  Reakce na příspěvek:

                  chce si to vzít kinedryl no:)

            • motion sickness není minoritní problém, týká se tak 1/3 uživatelů, přestože vr headset mám a ty hry mě baví tak tím také trpím, myslel jsem že to vytrénuju ale vůbec, takže jsem rád za hry které mají pohyb teleportem :) ,  další problém je pořizovací cena do které je potřeba započítat i výkonné pc pokud si chce člověk zahrát ty lepší hry

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Ty nerozlišuješ, že jsou 2 různé důvody, proč se lidem dělá špatně.

                Ten 1. taky a nejčastější důvod problémů: Nedostatečný nebo nestálý "framerate" (rychlost generování snímků). 

                Čím drazší VR (popř. PC), tím méně hráčů trpí nějakými problémy. A ve hrách, kde se postava rychle pohybuje, více vynikne problém s framerate.


                Ten 2. problém je způsoben nesouladem mezi tím, co mozku říkají oči (pohyb) a tím co mozku říká vnitřní ucho (nehýbeme se). 

                V tom druhém případě jsou ty reakce různé. Od většiny lidí, co ten problém vůbec nemají, až po absolutní minoritu, která prostě nedokáže koukat na VR. A pak je tu skupina lidí někde mezi tím. U té se dá natrénovat odolnost.

                • Reakce na příspěvek:

                  ano máš pravdu ta 1/3 uživatelů je dohromady, nejhorší je ten nesoulad mozku a očí tím trpím já, myslel jsem že to natrénuji ale vůbec se to nelepší, takže ještě že většina těch her má pohyb teleportem, případně se snažím ten pohyb trochu fyzicky simulovat, ale třeba takové svezení na horské dráze k tomu bych potřeboval Meta blicí kyblík :)

              • ALHAZRED

                Reakce na příspěvek:

                Je mi velmi lúto ludí, ktorým je pri VR zle, a nemôžem im tvrdiť že nie je, keď je, aj keď ja osobne nikoho takého nepoznám...

                Čo sa týka pořizovacej ceny, je to samostatná konzola Quest 3,3S, a 3S je ešte lacnejšie, k tomu PC nepotrebuješ. Ale, keď to chceš mať komplet, a lepšie hry a v lepšej kvalite...+PC. Ja to skôr používam, ako zobrazovacie zariadenie namiesto monitora, a keď mám monitor za 700€, tak 500€ za Quest vela nie je...keď si vezmeš kolko stojí napr. Switch2... :-D

                Mám to presne rok, a poviem ti, že aj keď som to nechel ako samostatnú konzolu, na to čo to dokáže, a aká je to technológia, ako to vyzerá, je aj 500€ málo, je to proste sci-fi...len ti pri tom nesmie byť špatně...

                • Reakce na příspěvek:

                  ano ten headset je ve výsledku levný na to jaká je to suprová technologie, ale jeden z důvodů proč to není masivně rozšířené je potřeba té investice do pc pokud si chceš zahrát ty lepší hry v dobré kvalitě a snímkové frekvenci  tak musíš investovat dalších 30-50k do pc, na beat saber ty brýle stačí, u těch složitějších je dost osekaná grafika o výdrži baterie nemluvě, další generace bude předpokládám 4k na každou čočku tam ta hw náročnost ještě stoupne

    • Podpora VR je víc než pravděpodobná, když představili ten nový headset. Ale věřím tomu, že to nebude VR exkluzivita a půjde to plnohodnotně hrát i klasicky. A budou se snažit, aby nebylo poznat, která verze je původní a která port (protože nejspíš ani jedno a vzniká to zároveň).

      • ALHAZRED

        To by bolo najlepšie, pretože večšinou, keď sa niečo robí len na VR, nestojí to za vela, lebo je to VR a to stačí. Nemusí tam byť super grafika, nemusí to byť ani dlhé, ani dobré, je to VR, tak čo chcete, česť výnimkám. Napr. Metro Awakening bola síce dobrá VR hra, ale velmi slabé Metro !! HL Alyx je best, aj Alien RI, atmosféra, strelba, ale najviac som si užil Arizona sunshine 2, tam som si zastrielal, aj zomieral dosýta :-D.

        Celkovo už dávam prednosť klasickým PC hrám, injektovaným do VR, a mám aj VR, aj kvalitnú hru, a myslím si, že toto je dobrá cesta pre všetkých...

  • Moc nevěřím tomu, že by tak velká věc, jako by HL3 určitě byl, tak že by od tvůrců nic, za celou dobu vývoje, neuniklo ven..

    • Vždyť toho právě uniklo víc než dost...

      • Já ti nevím, pár náznaků že "něco" dělají.

        • Hodně konkrétních věcí v prakticky každém updatu nějaké jejich hry...

  • Corvus

    Háf-Lajf 3,5 vyjde v oficiální den vydání Steam Machine.

  • Ta skrytá hra tam už je velmi dlouho a ve skutečnosti se jedná o "Steam Gift card" a více-méně se jedná o drobnou chybu Steamu. 


Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit