Přejít na výpis diskuzí

Fight Club - podcast

REDAKCE 16.11.2010 
10438 příspěvků

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • smejki
    Nějak nemám rád rozebírání fenoménu CoD a radši razím filosofii obligátní ignorace (podle mě napomůže útlumu více než haterské pokřikování v diskusích i mimo ně, které akorát zvyšuje povědomí o značce), ale napadla mě v té souvislosti zajímavá otázka...

    Dokážete si vzpomenout na nějaký příklad, kdy nějaká hra definovala svou popularitou směr žánru a poté ji nějaká jiná dohnala či předehnala tím, že se ji snažila kopírovat? Podle mě to zejména v umělecké branži naprosto levý model. Přesto se jej však markeťáci neustále chytají jak ve hrách, tak ve filmu, literatuře, ale i v hudbě. U literatury i hudby jsem ještě schopen to pochopit, neboť vytvoření klonu není zase tak drahé, ale film či hra za desítky megababek s vývojovým cyklem v řádu let přeci nemůže spoléhat na to, že milovník jiného a dle něj zpravidla lepšího díla najednou s jásotem zahodí původní originál. Od čtyřstého padesátého impresionistického patlala si přeci taky nekoupíte obraz za cenu, která by měla náležet Monetovi.
    • 13_11
      Škoda, že místo dlouhatánského diskutování ve virtuálu raději nepíšete povídky.
      • smejki
        http://www.madbrahmin.cz/index.php?dir=ruzne/povidky&id=pk_dokonalosti_c1
        *1*
        • 13_11
          Panejo... tak to beru zpět :-)
    • Hmmm...
      Tak nevim jestli je to pro moji hlavinku moc slozita uvaha, nebo spis az jakysi "pseudofilosoficky" nimrani v nicem. Samozrejme se priklanim k druhe moznosti ; D
      Priklady by se asi nasly. Teda vetsinou asi s tim, ze si autori kopie prihodi neco sveho, rozvinou koncept, technologii, apod. Jak psal Urug - ta hranice, pod kterou jde jeste o kopii, by se asi hrozne tezko definovala.
      Navic to vzdycky bude o vkusu cloveka, kterej to posuzuje. Pro mnohe urcite bude GTA prekonany hrou Saints Row, na ktery ale zase treba ja vidim vsechno jen mnohem horsi...
      Pokud jde o ten "kravatakuv pohled", tak na tom preci neni nic divnyho. Nic moc jinyho, nez se ptat "Co se ted lidem libi?" jim nezbyva... Vylozeny KOPIE snad az tak casto nevznikaj, a kdyz uz, tak casto ty penizky opravdu vydojej.

      Ta paralela s Monetem mi prijde dost mimo hlavne i proto (vlastne to souvisi s tou zminovanou konzumni podstatou her), ze vytvarny umeni casto (nejcasteji?) hltaji az prehnani snobove, ktery by si Moneta koupili i kdyby jim na platno rozmazal bobek, zatimco novej talent, kterej pro ne neni "peer-approved", by odmitli jako mazala. Ne ze bych odsuzoval vsechny milovniky umeni jako pozersky snoby, ale procentualne tam bude vyskyt asi nejhojnejsi.
      Podobnym zpusobem urcite nekteri tro(t)love pristupuji ke hram, ale ja se cemukoli podobnymu snazim vyhnout obloukem. Tudiz se na to da podle me odpovedet uplne jednoduse:
      Jsou dobry a spatny kopie - o kterou jde si posoudi kazdy sam, podle svyho gusta. Z ty financni stranky ti to musi byt jasny prinejmensim stejne jako mne, nebo komukoli jinymu. Hezky to nekdy urcite shrnuli hosi tady v podcastu. Osobne na tom v zasade nic spatnyho nevidim.
      A ted kdyz koukam, co jsem tady vychrlil za zed, tak si rikam, ze jsem tu uvahu asi FAKT nepochopil. No nevadi - holt jednou prijdes o ten nejfundovanejsi pohled : D
      • smejki
        opět. Zajímá mě finanční úspěch. Ten jediný je objektivní. Nezajímají mě osobní preference, nezajímají mě kvalitativní aspekty. definovat směr žánru = být bezkonkurenčně nejprodávanější/nevýdělečnější; dohnat/předehnat = být srovnatelně/lépe prodávaný.

        A nechytejte se Moneta, odpovídejte na podstatu otázky.
        • Vsak jo, mne to ty kabely nakonec preci jen dovedly (viz.vyse) - sorry teda ; D

          Ale jak jsem psal - skoda zes to neposlal primo na mail podcastu. Tady to prilaka asi jen zastupy mne podobnych mudrcu. Kdyz o podobnejch vecech v podcastu mluvi PP, nebo treba MB, tak se to uz urcite da brat za nejakou tu bernou minci : )
          • smejki
            však oni si to přečtou i tady. kór když se tu dnes budou omlouvat za zpoždění dnešního uploadu :D
      • Jsem si to musel precist znovu : D
        Asi jsi to teda myslel tak, ze ty kopie nebyvaj az tak uspesny?
        Ono asi neni potreba ten vzor primo prekonat. Ale kdyby na sebe takovy hry nevydelaly, tak nad tim asi producenti taky zlomej hul...

        No kdyz jsem to ted teda snad pochopil, tak muzu jen stahnout ocas, a konstatovat ze je to asi otazka leda primo pro pany v podcastu.
        Asi jsi to tak i myslel, ale to ses pak nemel stydet, a poslat to primo tam - jen at o tom rozklapou panty : )
    • Urug
      Na to se imho nedá jednoznačně odpovědět. Záleží co si představuješ pod definováním žánru, do jaké míry se dá mluvit o kopírování a v neposlední řadě bude mít každý jiný názor na to, zda-li je lepší originál, či případná vydařená kopie.
      A zrovna srovnání s malířstvím není nejvhodnější. Hry ztrácejí reálnou hodnotu s spolu s dobou, kterou s nimi strávíš. Obraz ti může zdobit obyvák celý život (a často jeho hodnota může ještě nabývat). Stejně tak nelze o obrazu říct, že je technicky zastaralí a podobně.
      Zkrátka hry (často i literatura a hudba) jsou více spotřebním zbožím než-li uměním, proto o nich nelze takto uvažovat.
      • smejki
        vzhledem k tomu, že firmám jde primárně o peníze, tak mě zajímá jen finanční stránka věci - tedy neúspěšnější = nejprodávanější; předehnat, být lepší = vydělat stejně nebo víc.
        • Urug
          Zrovna ta finanční stránka nemusí být úplně objektivní. Trh s hrami se neustále rozrůstá. S takovou se ani nemusím na nějakou rozpomínat, každý druhý sequel vydělá více jak jeho předchůdce. (otázka je do jaké míry je sequel kopie)
          • smejki
            mluvím o různých značkách, ne o sequelech. mluvím o souboji značek a ty soupeří tady a teď, proto je ekonomický úspěch objektivní a směrodatný. Značky přeci nesoupeří v rozmezí 10 let. Nesoupeří Half-life 1 a Rage, Anno 1404 a Settlers 2, hopsací Dave a Super Mario Galaxy. Tohle můžeš srovnat jen subjektivně z hlediska kvalit, nebo objektivně z hlediska analýzy vývoje trhu v čase, ale nikdy nemůže jít o srovnání z hlediska konkurenčního boje. Řekněmež, že by mohly zápasit Starcraft 1 a AoE1, Doom3 a Half-life, CoD 5,6,7 a Crysis2, Medal Honor '10, BF:BC, BF3, Homefront, dále třeba FIFA a shodný ročník PES, nebo (co já vim) onehdy aktuální díl NFS a ostatní závodničiny (GRID, Blur, TOCA, BurnOut, WipeOut, Midnight Club).
            • Urug
              Ono jde o to jestli přechod na tvorbu kopií, nebyl způsoben právě neúspěchem té vlastní tvůrčí cesty. Pak se vcelku nemáš kam vracet. Jako já si nemyslím, že by nebylo dost vývojářů s originálními vlastními nápady, ale jde o to jestli je ten vydavatel v nich dokáže podpořit. Pro vydavatele je zřejmě menší risk zkusit udělat znovu něco, co se už ověřilo a sklidilo úspěch, než aby šli do něčeho úplně nového.
              Největší problém podle mě je, že ti vydavatelé jsou megalomani. A já se jim nedivím, je prostě daleko vábnější představa udělat z milionu miliony, něž udělat z tisícovky tisíce, kor když ty prachy sou. Navíc se bojí, že levný titul nemůže mít za žádnou cenu úspěch. Já mít ty prachy co oni, tak vytvořím nějaké oddělení, které by se zabývalo pouze budgetovými tituly. Prostě by vyhledávalo originální nápady a vývojáře, třeba i z řad moderů nebo nezávislých studií, poskytlo jim zázemí a nechalo je realizovat svůj nápad na úrovni budgetu. Pokud by se ukázalo, že ten produkt nebo tým má potenciál, pak by se do něj nasypali prachy, pokud ne, tak nad tím v podstatě můžou mávnout rukou a nechat to být, bez nějakého většího průseru. Mimochodem tohle je něco co si velmi dobře uvědomuje třeba Valve a dokazuje to mimo jiné Portalem.
            • smejki
              no právě já mám dojem, že jde až příliš často finanční průšvihy. Zejména u her a filmů, kde se do výroby kopie zpravidla nasype spousta prachů a úspěch nikde. Myslím, že jasným ukazatelem úspěšnosti při neznámých prodejních číslech absence vývoje jakéhokoliv sequelu "kopie", nebo rovnou zrušení tvůrčího týmu, či rychlé přeorientování zpět na vlastní tvůrčí cestu.
            • Urug
              Čili se ptáš na příklad hry, která byla finančně úspěšnější než úplně jiná, taktéž finančně úspěšná hra, která vyšla o něco dříve (dejme tomu max rok), a zároveň z této o něco málo starší hry zjevně okopírovala určité klíčové prvky/vlastnosti. Takovou neznám, ale nejsem si jistý co z toho má plynout? Jakože nerozumíš tomu, proč se investuje tolik peněz do vytváření "kopií" (CoD->Homefront, MoH) když je jasně vidět, že nevedou k úspěchům? Zřejmě se jich furt prodá dostatečně na to aby vydělaly a co víc jsou jistým způsobem sázkou na jistotu (a náklady jsou menší, protože nemusíš vymýšlet nic nového). Pokud jsou prodělečné a stejně se dělá na dalších, tak to samozřejmě nevěstí nic dobrého. A děje se to z jednoduchého důvodu, všichni chtějí vydělávat, ale ne každý je studnicí nápadů a originality.
            • smejki
              ježiš, simultánně vycházející tituly spolu samozřejmě soupeřit nemohou tím, že by se kopírovaly. Mluvím o těch, které přicházejí v rozmezí standardní doby 1 cyklu vývoje a jsou zjevně pozměněné k obrazu svého konkurenta, pokud ten byl úspěšný.
            • Urug
              Jistě, ale tys mluvil o nadefinování žánru a následné kopii, jak můžou být tituly, které vycházejí ve stejnou dobu, jeden druhému kopií?
  • Přál bych si v podcastu pány Vochozku, Rybku, Andrewa, Eislera, Ludvíka nebo někoho z BI. Tak kdyby Vám docházeli nápady a byla by ta možnost tak šup sem s nima do nějakého retro dílu :-)
    • MickeyMutant
      Přimlouvám se za Martina Ludvíka. Už jsem dlouho neslyšel o koncepci Excaliburu pro 22. století.
      • janchor
        -ml- už máme domluveného, dorazí hned s vydáním nového čísla.
        • MickeyMutant
          Supr. Tak to se můžu ještě dlouho těšit.
        • a kdy vyjde? hned si ho přeplatím
  • RakeW
    To by mě zajímalo, jestli jsem ten Cartel nevyhrál jen kvůli tomu, že o něj jinak nikdo nestál a já jako jedinej poslal odpověď :).
    • janchor
      Ne, kupodivu o něj byl dost zájem!
      • Urug
        Protože není důležité vyhrát, je důležité zúčastnit se!
        • Není duležíté vyhrat ale odnest si ceny....
      • RakeW
        Vida, tak v tom případě úspěšná podcastová jízda štěstěny pokračuje (ještě na hrej.cz AC2, tady loni o Vánocích Bloodstone :)).
    • dilinja
      gratuluju k výhře!
  • Přiznejte se, kdo ještě při poslechu noveho podcastu v čase 06:08 běžel ke dveřím :)
  • eurogamer

    http://www.eurogamer.cz/articles/pilot1-podcastu-ceskeho-eurogameru haa ha :D
    • dilinja
      tam jsou vsichni sfetovany *14*
      • dal by sis taky co? *1*
    • Vrchol vší trapnosti je když při debatě o Steamu Doskočil vybalí: "No tam nejde o to, že to zavřou. Ale spíš že přijde nějakej novej internet na nějakym novym protokolu" "Myslíš Ip6" "No třeba, prostě to bude fungovat přes nějaký jiný protokoly a co ty s tim tady jako, s těma hrama." *1* *1*
      • smejki
        He made my day *15* *15* *15*
    • Black_Hand
      jo, prave ted na to koukam :).
      • 13_11
        Citoval bych komentář tamního čtenáře: „Katastrofa, ale výborný zvuk.“
  • smejki
    Pche! Černošky jsou krásné, Dane!
    • dilinja
      dalsi multikulti maghor *1*
  • Teď jsem doposlouchal poslední podcast. Chci se proto zeptat ostatních a hlavně teda člověka, který je zodpovědný za zvuk: ,,Jak je to tedy s tím 7.1 zvukem? Já jsem na svém domácím kině teda nic takového nezaznamenal. spíš bych řekl, že se jedná o hodně mizerný stereo."
    • Urug
      Máš vadný kino, mě to hraje z obyčejného iPhonu úplně napohodu...jako bych tam byl...jenom mi vadí jak mi občas skáčou do řeči...nevychovanci.
    • smejki
      já na svém 11.3+2 s Dolby Digital problém nemám. Zkusils to vypnout a zapnout?
      • Právě že zkoušel. Dokonce jsem i zkoušel zapínat a vypínat jednotlivý kanály postupně a jediný co můžu říct je, že Danův hlas pouze ze subwooferu je nářez.
        • Black_Hand
          covece, ber to z nadsazkou.
          vystup z gspotu:
          novy FC: MP3 44100Hz 96 kb/s tot , Joint Stereo
          stary FC: MP3 44100Hz 80 kb/s , Monophonic
  • Jiří Pavlovský

    Co takhle pozvat do podcastu jako hosta Jiřího Pavlovského?Je to člověk od kterého sem četl hromady článků a úvodníků v Crwích ale nikdy jsem neměl možnost ho slyšet nebo nedej bože vidět...
    • sleepless
      V tuhle chvíli nic neslibuju, ale když budeš na Jirku dost intenzivně myslet, tak přijde a možná zůstane i na něco jiného, než jen podcast :)
      • Mopped
        To je jeden s nejvtipnějších pisálků co kdy někam psal. Sem s ním.
      • RakeW
        Cool!
  • Psychotic
    Reaguji trochu opožděně, ale...
    vám ve Fight Clubu vážně přijde u multiplatformové hry jeden milion prodaných kusů "dost"?
    Vždyť i na jednopatformovou hru je to dost málo.

    Vždyť i u Vávrovy Mafie II nám 2K přesná čísla radši ani neřekla, jak to bylo špatné a to odhady hovoří o dvou milionech.

    Může mi někdo ukázat Áčkovou hru, která vyšla na všechny tři platformy a prodala méně než milion?

    Dodatek: Od vydání Bulletstormu uběhlo 22 týdnů. Takže oprava - Může mi někdo ukázat Áčkovou hru, která vyšla na všechny tři platformy a prodala za 22 týdnů méně než milion?
    • Alpha protocol?
      • smejki
        nesrovnatelné - téměř nulová reklama
  • Skvělé ;) Kvalita zvuku na skvělé úrovni, pochvala. Nejvíc z celého FC mě nadchla zpráva o studiu Warhorse *2* Projekt studia vypadá zajímavě a budu ho sledovat, jinak jako vždy, Danova teorie je i moje teorie.... Vždy když něco řekně, tak mám naprosto stejný názor. Skutečně jsou dnes lidé velmi zpohodlnělí a víc a víc se jich snaží protlačit směrem od fyzické náročnosti a sedět na židli jak houby... Díky za tento FC *2*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit