Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • MartinSt81

    Já osobně cloudovému hraní věřím a těším se na to, až bude Stadie nebo Luna dostupná u nás. Možná ještě nějaký čas potrvá než se vychytají všechny mouchy a ustálí nějaké byznys modely, na kterých to bude fungovat, ale budoucnost podle mě patří cloudu :) Takže hoši, Google, Amazon, kdo z vás první dorazí do ČR, dostane moje dukáty :)

    • Já tomu stále nevěřím.

      Ono je jedna věc udělat službu, která je pro pár casualů (kteří neporovnávají počty pixelů)  a nabízí nějaké starší tituly po kterých už se davy nehrnou, takže je online pár tisíc lidí, což nějak obhospodaříš.

      Ale jako náhrada domácího herního HW? Jakože zvládnou paralelně posílat obraz desítkám milionů hráčů, kteří od toho čekají 4k (ideálně s bezztrátovou kompresí), 60fps a minimální lag (tag aby nebyl při hraní poznat)? Hodně štěstí.

      A až tam ta technologie bude, že tohle zvládne, tak domácí HW bude zase o několik kroků dál.

      To je samozřejmě techniký limit. A pak je tu ten, že jakmile touto cestou získají monopol, tak to nebude ani hezké pro naše peněženky. Pamatuje si ještě někdo, jak se říkálo, jak digitální distribuce bude super, protože se ušetří s médium, přepravu a marži obchodníka digitální verze tak budou pro hráče levnější? Pamatujete si na to, jak se říkalo, že díky Free2Play modelu bude možné hrát plné hry zadarmo, aniž by to mělo dopad na kvalitu či hratelnost? No tak teď nám tvrdí jak výhodné pro nás bude, až hru nebudeme vůbec vlastnit. Fakt super :-D Nemůžu se dočkat.

    • Tak je to vlhký sen vydavatelů. Nemusíš mít HW (tj. daleko větší počet zákazníků), platíš měsíční poplatky a obsah ti určí oni. Občas se něco objeví, občas zmizí. U kormidla obsahu budou oni. Nemusí řešit podporu, protože pokud to nebude fungovat, tak to lze hodit na infrastrukturu nebo HW zákazníka a opravy se člověk nedočká. Vidím to u Steam linku přes Samsung TV, ovladač nefunguje jak má a Samsung i Steam strkají hlavu do písku, že za to vždy může ten druhý.

      Technolgie navíc naráží na fyzikální limit, které moc ohýbat nelze. Není to jen o tvé internetové přípojce, ale o celé trase mezi tvým PC/TV a jejich servery. Tj. hodně míst kde může dojít k problému a z pohledu koncového uživatele, velmi obtížně řešitelných. Nehledě na odezvy ovládání, které jsou dané síťovou vzdáleností od serveru (fyzická délka kabelů + počet směrovačů a přepínačů a to celé krát 2). Lepší přípojka ti nepmůže, můžeš se akorát přestěhovat blíž k serveru nebo budeš doufat, že poskytovatel služby bude mít servery hodně blízko.

      • MartinSt81

        Jasně, tyhle argumenty jsou relevantní, ale technologický postup tyhle problémy postupem času vyřeší. A co je důležité, relevantní to bude pro minoritu hráčů. Pro masy to bude fungovat zcela dostatečně. Tím pádem to vydavatelé přijmou a pro hráče stejně nebude jiné cesty, než se přizpůsobit. Pro spoustu lidí - včetně mě - je to navíc hrozně lákavé. Hodně cestuju a takhle bych nemusel tahat na služebky kromě pracovního ntb i herní :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit