Běsni a zuř: Obavy z vybalancování Diabla IV a ne, hra nezačíná na konci
-
Já hrál D4 oba víkendy a až na páteční login, který nebyl do hry možný, jsem byl s tím co jsem si mohl zahrát skoro spokojený. Dokonce mě ani nikterak neomezovali ostatní hráči mimo město, tak doufám že to tak i zůstane. Osobně jsem zvědav na end game, jen doufám že to nebude něco jako Lost Arc, to bych fakt nedal. V D4 jsem měl jen jeden boj se super-bossem a vůbec se mi to nelíbilo dost mi to totiž tu korejskou hopsandu připomnělo a to již jaksi nemá s Diablem sérii moc společného.
-
-
Můžeš osvětlit, co ti tam to přípomínalo? Mě to přišlo jako naprostá klasika ala brutální bos na domlácení na X minut.
-
-
Právě že naprosto identický boj, kde meele jsou naprosto k ničemu a zachraňovali to dva mágové a boss opakoval rak rychle své ability, že se k němu nedalo vubec přiblížit prostě o ničem.
-
-
Obliba nebo antipatie ke hře je do jistý míry subjektivní věc, o tom nebudu debatovat, ale prohlášení, že "melee je k ničemu a k bossovi se nedá přiblížit" je v souvislosti s Lost Arkem zcela a kompletně scestný ;).
Striker je jedno z nejlepších damagí ve hře, dancer, glaive, bt zerkové, dobře zahranej reaper, rage destroyer, surge i RE blade, bez problémů trhaj žebříček poškození - a to jsou všechno meleečka. Pokud ses k bossovi nedokázal přiblížit, byl problém jinde ;).
V D4 mi to tak ale občas vážně připadalo, zejména tedy s barbarem. Ale i ten se dal postavit pořádně =).
Pokud se nicméně někde tvůrci Lost Arkem opravdu inspirovat měli, je to právě v bossfightech. LA má s přehledem nejlepší v rámci žánru. A to jakože docela o parník.
-
-
Osobne mi bossfighty v Lost Ark na vyssich tierech pripadly uz tak prekomplikovane, ze me to odradilo od dalsiho hrani. Pokud na ne clovek sel s domluvenou partou, co uz vedela kde, co a jak, tak celkem OK, ale jit to s nahodnou skupinou a nedejboze, kdyz v ni bylo jeste par lidi co vubec nevedeli co maji delat, to byla jedna ohromna tragedie a ztrata casu. Takze za me subjektivne by si Diablo z jejich pripadu naopak priklad brat nemelo (i kdyz nepopiram, ze mirna inspirace nemusi byt na skodu). Tisic lidi, tisic chuti. Ale pokud se mluvi o jejich world bossech, tak pak ano. :)
-
-
Pravda, že stačil jeden člověk, kterej neměl ponětí, co dělá, a ze zábavnýho bossfightu byla najednou příšerná otrava.
Ale to se, alespoň dle mý zkušenosti, většinou dělo jenom prvních pár tejdnů po uvedení novýho bosse, pak už se to lidi většinou naučili a třeba Brelshazu jsem i celkem v pohodě chodil s komplet náhodou partou. Jenom bylo potřeba si ji skládat sám a prostě... poctivě prohlížet, kdo se hlásí, vybírat si a vyfiltrovat alespoň ty evidentní nemehla. Protože ono to celkem jde poznat už z postavy =).
A máš samozřejmě pravdu ohledně osobních preferencí - podle mýho názoru je například Brel gate 6 jeden z nejlepších raidů/bossfightů v ARPG/MMO vůbec, ale obavu, že je to snad možná i trochu "přes čáru" plně chápu. Protože ono je. Progresovali jsme to s partou asi... dvacet hodin?
Ale o tom to přeci je, bylo to zhruba nejzábavnějších dvacet hodin, co mi LA a vlastně všeobecně raidování v MMOčkách nabídlo =).
-
-
Reakce na příspěvek:
Inspirace LA je tam velka uz jen v tom tlacitku na uhyb, ktery pak maji snahu autori samozrejme vyuzivat kde to jde. Jenze Diablo nejak nikdy nebylo o nejakem skillu a extra schopnostech Bossu, kde clovek musi znat strategii.
V LA maji vsichni stejnou vybavu, nebo minimalne cestu k ni. V Diablu kazdy ,,farmi,, itemy na takovou obtiznost, kdy se nejakym dumanim nad schopnostmi Bosse nezabyva...proste buch, buch, buch, kill a jedeme dal :) V Diablu neni omezeny pocet ,,Boss-killu,, jako v LA a uz jen z duvodu existenece HC obtiznosti, tam musi byt moznost ,,presilit,, postavu tak, aby se minimalizovala sance na jeji smrt...
Celkovy koncept LA vs D4 je uplne odlisny, ikdyz se ty hry tvari, ze by si mohly byt podobne.
-
-
Reakce na příspěvek:
Hmm, to máš pravdu. Je fakt, že plnohodnotný LA-style raidy by v D4 moc smysl nedávaly. Ale odrazit se třeba alespoň principiálně od sólovatelných guardianů by, řekl bych, nemuselo bejt úplně od věci.
Ani by ten fight nemusel trvat minuty jako v LA, stačila by já nevim, půlminutka, ale mechanik k inspiraci či, ruku na srdce, okopírování je tam přehršel =).
-
-
-
-
-
Myslíš World bosse? mě přišlo, že jsi u něj naopak musel být v rozumné vzdálenosti. chcipl jsem u druhého tímto stylem asi jen jednou.
-
-
-
-
Já si to prošel s Necrem a Roguem, a chvilku jsem hrál Barbara, Druida a Sorcku, hrál jsem jen Tier II, od začátku do konce. S Necrem jsem si postavil hned ze startu solidní build, a prošel jsem si všechno relativně bez problémů, smrt nebyla žádná, to samé s čistě range Roguem. S Barbarem jsem nebyl schopnej udolat Bose v jednom z prvních dungeonů na které jsem narazil (mimo příběh), vykašlal jsem se na něj. Druid a Sorc taky v pohodě, ale nebyl čas abych si je pořádně vyzkoušel.
-
Ja zas uplne suhlasim.... kupujem hru za 80e aby som si ju uzil celu vsetko co ponuka... a nie len endgame kde sa vsetko dokola opakuje...pamatam na 1ku ked som sa snazil demonov ubit medzi dverami inak by bolo po mne ,tesil sa z kazdeho lepsieho kusu vybavy vymyslal taktiku atd.. A presne suhlasim aj co sa tyka wow ... naco su tam 10ky dungeonov ked partu najdete az v engame? Obyc dung ako boli kedysi death mines atd nikoho nazaujimaju a len sa zenu na konec a pritom sa oberu o kopec zazitkov...
-
-
Tak to hraješ špatnej žánr. Navíc ti nikdo nebrání si to užít už během hraní od začátku.
-
-
Mna bavi aj endgame ale preco by som sa za nim mal tak hnat? A hru si od zaciaktu uzit az tak nemozes lebo je proste moc lahka... nebolo by lepsie keby kazdy kus vybavy bol ozaj zasluzeny? A nie ze ides a ten mec ktory je najsipnejsi v hre ma kazdy? Ked sa hravalo wow v naj casoch tak na top vybavu makala cela gilda a nemal to len tak hoci kto...
-
-
Já bych osobně odhadl, že na to prostě není čas / lidi / vůle.
Zdlouhavě balancovat classy, skilly a výbavu pro nízký levely, kterýma, dovolím si odhadnout, poměrně podstatná část hráčů prosviští a v celkovým objemu strávenýho času v porovnání s endgame grindem představujou mizivý procento, se prostě nikomu nechce. A hádám, že se jim to zkrátka ani nevyplatí. Moc časový investice versus příliš malej přínos.
-
Nechci ti nějak kazi tnáladu, ale jestli si myslíš, že ten drop, co byl v betě, bude i v plné hře, tak hodně štěstí:) Potřebovali otestovat ty předměty. K čemu by jim byl test, kdyby to padlo 1/10000 hráčů.
-
-
Imho klidně bejt může. Legendárky padaly dost, ale padla ti nějaká aspoň vzdáleně -dobrá-? Tzn řekněme alespoň tři staty ze čtyř, který bys chtěl + vhodnej aspekt? Mně teda ani omylem =D.
Plus teda nevíme, jak budou padat ancestraly. Tipuju, že míň =D.
-
-
Jo, naprosto perfektní ithem na vlkodlaky, který dával 200% jejich základního damage a ještě něco tam bylo k doplnění. A pak solidní boty a zbroj, co dávali masivní bonus do obrany, takže pak mi druid dost dlouho držel bez smrti.
-
-
Reakce na příspěvek:
Jo, ale to myslíš aspekt, ne? A co staty, všechny čtyři byly takový, jakýs chtěl? Tzn +willpower, +damage na blízko, +2 x nevim co, (protože druida sem nehrál a netušim, co nosí)? Protože jestli jo, tak doufám, že sis ji vyfotil, jelikož další imho už nikdy nemusíš uvidět =D.
-
-
Reakce na příspěvek:
Jo, u toho s vlky ideální předmět. A na to, že mi věčně padá to, co nechci jsem zvyklí. Za celou dobu v Diablo III jsem dokázal udělat pořádnou postavu jenom 1:-D (myslím tím skoro maximální staty pro daný set a postavu). Jinak věčně smůla nebo mizerná kvalita daných předmětů mě provází jak Síla od 2. dílu:)
-
-
Reakce na příspěvek:
Jojo, já v D3 neměl plný ancestraly s ideálníma statama snad nikdy... a to tam teda jako mám pár tisíc hodin, ne že ne.
Jako dobrý, gratuluju, ale já teda dropnout BiS item v betě a eště k tomu na levelu 25, tak se asi příšerně naseru =D.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tak World Tier 1 byl dle Blizzu na obtížnost "story", který by měl být ještě lehčí než obtížnost normal. A gameplay za Summonmancera v D2/3 na obtížnost "normal" byl velmi lehký.
-
Chápu to jako problém ve chvíli, kdy ta hra pro někoho přestane být zábavná, jak píše Aleš. V tu chvíli by to asi chtělo minimálně toho necromancera trochu nerfnout aby se to nehrálo úplně na autoplay. Na druhou stranu nelze očekávat, že ta hra bude vybalancovaná pro všechny classy na každém levelu. To tak snad ani nikdy nebylo. Naštěstí to není primárně PvP hra. Ty postavy jsou natolik rozdílné (a nejde jen o různorodost skillů ale i úplně odlišné mechaniky u různých class), že ta progrese se prostě liší. A každá postava má 100 levelů, ze kterých jsme si mohli vyzkoušet 25 a to ještě s nějakými mechanikami nedostupnými. Zatímco necro bude OP třeba v úvodu hry, barbar k tomu dospěje až někdy na pozdějším levelu a nemyslím tím nutně endgame. A za mě je teda mnohem lepší, jestli Blizzard tu hru balancuje tzv. od konce s tím, že na úvodních levelech můžou bejt nějaký pasáže, kdy se ten balanc lehce rozkýve.
-
Sorry Aleši, ale přijde mi, žes toho moc v Diablo II a III neodehrál. Betu jsem "dojel" s druidem zaměřeným na "medvěda", klasického mága a pak Necra. Každý se hrál jinak a fakt to nebylo s prstem v nose a kostlivci kosili všechno.
Pár minibosů mi dalo docela dost zabrat a pižlání kostlivci by trvalo týden, kdybych nepředělal build. Mág mi všude lítal a drtil úplně všechno. Strašlivá jatka. Ale stačilo, aby ho někdo zastunoval a na dvě rány byl hned mrtvý. Druid byl masivní tank, kdy jsem musel dělat kombinaci léčení a pomalého, ale masivního damage (největší ze všech tří na základní útok).Když se zpětně podívám na peklo Diablo II (počítám s datadiskem samozřejmě), tak podl logiky Aleše ta hra byla až mizerně lehká. Skutečně.
P.S: Nedoporučuji tím pádem rozehrávat ani PoE. Tam by byl Aleš natolik "šokovaný" obtížností a vyvážeností jednotlivých postav, že by to po prvním aktu nejspíš zabalil, jak je to "nudně lehké". A ano, rozjel jsem si tam novou postavu (Rogue) a teď jsem někde u 5. aktu uprostřed a prakticky nezabitelný včetně závěrečných bosů. 950 HP s léčením tak 500/sec pomocí kouzel a pasivním gemů.
-
Nesouhlasím. Na podzim jsem se vrátil do D2 v Resurrected verzi a na Hell jsem dokázal, jako casual hráč, zdolat hru jenom s Necromancerem. Sorcka, barbar i rogue byly pro mě o hodně težší a nedostal jsem se přes Act 1, naopak Necro byl čím dál silnější a kompletně jsem s ním D2 dohrál v podstatě s prstem v nose. To samé v D3 - Necro buildy jsou v každé sezóně v S-Tier a spolu s wizardem se dostane v GR zdaleka nejdál.
-
Nevím, já jsem se musel se svojí fire sorckou občas dost ohánět, abych zůstal naživu (a u dungeon bossů jsem obvykle minimálně jednou zdechl, občas i mnohem víckrát). To, že jsem každýho zapálil na druhej fire bolt, bylo sice fajn, ale když nepřátelé pak deset sekund stále pobíhali kolem a dělali mi potíže, bylo to tak nějak skoro jedno.
Na druhou stranu uznávám, že jsem jen sváteční hráč Diabla a historie je mi svědkem, že moje vlastní buildy obvykle nehorázně sály. 😐
-
-
Taky jsem docela z full ice sockou běhal jak blázen, abych neskapal. Teda dokud jsem neodemkl blizzard. pak už to šlo (:
-
-
Jj, mně zas dost pomohla fire hydra. S ní to bylo snazší, i když bossáci byli pořád o nervy.
Jo a hrál jsem na veteran (?) world tier, čili ten těžší level.
-
-
-
Hrál jsem za barbara, čarodějku a druida s přeměnou na vlkodlaka. Vše na veterána, umíral jsem jen sporadicky. Velká spokojenost. Ale chce to čas a píli s inventářem a občas resetovat skilly.
-
Pěknej článek se kterým se nedá nic víc, než souhlasit.
A taky tu rád nechám svůj názor. I když když nad tím přemýšlím, tak ten pramení hlavně z mého nepochopení, jak dneska vypadá taková moderního hra, potažmo jak se dělají hry u Blizzardu.
"Beta mě úplně nepřesvědčila (hrál jsem naposledy Diablo 1, 2). Jako, nehrálo se to teď špatně, naopak. Škvařit nepřátelé bleskama, nebo je za barbara rozsekávat na kousky bylo minimálně uspokojující. Ale co mi hodně vadilo byli ti hráči kolem mě a ty další prvky on-line hraní, co mají přijít, jako battle pass, sezóny a podobně. Je mi jasný, že tohle je kacířskej názor, ale pro mě je tohle všechno jen způsob jak v jádru single hru uměle natáhnout na několik let. Mnohem raději bych byl (ohledně těch lidí kolem), kdyby to šlo jednoduše vypnout/zapnout. Takhle mi to kazilo jen imerzi + ten mírnej lag při přechodu ze "zóny" do "zóny" mi taky docela vadil.
Já samozřejmě chápu, proč se to tak dělá. Jde o to z hráčů vyždímat co nejvíce peněz. Z pohledu firmy je v pořádku. Ale z pohledu hráče, kterej má co jinýho hrát, nebo nedej bože má možnost i dělat něco jinýho, než jen hrát hry a svůj čas vložit taky do smysluplnějších věcí, mi to umělý natahování přijde jako plýtvání časem.
Uznávám, že být mi znova mezi 15-25 lety, taky se asi chytím a nechám taky podojit.
Všechno takový až moc prvoplánovaný bez špetky tvůrčího záměru
A snad poslední výtka je příběh. Respektive mi přišly některý motivy postav (jako postavy samotný) dost plochý a jejich motivaci se dál posouvat v příběhu jsem jim moc nebaštil. V tomhle se líbilo Grim Dawn, kde bylo hromady textu a člověk když chtěl, mohl se do toho světa víc ponořit. A ano, dle mého může existovat dobrá diablovka s dobrým příběhem. Tož jen můj názor."
-
-
Za cca 12 hodin v Betě jsem během hraní potkal v "divočině" tak 10 hráčů a dvakrát mi pomohli. I kdyby to bylo v mnohem masivnějším měřítku, což nemá být (čím dál od "města", tím méně lidí), tak to pořád bude v rámci možností cajk.
A řešit příběh u Diabla. No taky nesedíš u po.r.na a nečekáš, kdy opravář konečně opraví pračku, aby se příběh posunul dál, ne?:)
-
K tomu odstavci o ostatních hráčích -- z tohoto jsem měl zpočátku docela obavy, ale nakonec mě dost bavilo nahodile se účastnit eventů. Nevyklubala se z toho až taková trága, ale je to samozřejmě dost zásadní konceptuální změna oproti předchozím dílům.
-