Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • flash789

    Kažuální jako všude jinde.

    Za mně:

    1. Labyrinth of Galleria

    2. Star Ocean Second Story R

    3. Rogue Trader


    A moje hry plus minus dekády:

    1. Dragons Dogma Dark Arisen

    2. Pathfinder Wotr

    3. Fallout 4

    4. Final Fantasy XII Zodiac Age

    5. Elminage Gothic 


    • 0011

      Díky za tip na Labyrinth of Galleria, to mi nějak uniklo, vypadá to jako důstojný nástupce Etrian série, ale technicky to vyšlo 2020. Můj list dekády by vypadal jinak a i kdybych tam dával jenom JRPG tak by se 1,4 a 5 neobjevily ani v top 10, že ty nevlastníš 3DS? Protože něco mi říká, že by tvůj list jako fandy žánru vypadal jinak, sám jsem tuhle konzolku, kterou dodnes považuju za nejlepší handheld všech dob oprášil kvůli Fire Embem Awakening a pohrávám si s myšlenkou zahrát si znovu Shin Megami Tensei 4.

      • flash789

        3DS jsem měl ale jak jsem cely život zvyklý na velký konzole nebo pc tak mi to hraní na mrňavým dispeji moc nebere. Prostě si to nedokážu užit. Handheldy nejsou pro mně.

        Galeria je pokračování Labyrinth of Refrain a zapadá do takzvané Witch série kam patři i dvoudílná Witch and Hundred Knight. A hodně štěstí v Galerii, na finále tam máš 3600 pater velký dungeon :) Nojo, vyšlo, nevím proč trvá lokalizace dva roky :)

        • flash789

          Jo a Dogmu a FF 12 z mojí top jen tak nějaká hra nesesadí. A moje úchylnost na japonský dungeony kterých jsem hrál většinu taky velí nechat v topce Elminage Gothic. Ani Etrian, ani SMT Strange Journey ji překonat nedokázalo. Jako ještě mám slabost pro Dungeon Travelers 2 z PS Vita ( hráno skrz PS TV konzoli ) kteří i přes svoji lechtivou stylizaci jsou hardcore dungeon jak řemen. Jinak ještě z těch posledních  DRPG můžu určitě doporučit Undernauts Labyrinth of Yomi. 

          • 0011

            Já mám dungeony rád, ale radši mám ty SMT který jsou jako "pokémoni pro dospělé" kde máš volný pohyb, vertikalitu a skrytá zákoutí. SMT 5 mě namlsalo různými vylepšeními jako že jsou konečně vidět monstra před soubojem a spoustu dalších drobností, ale předchozí hry jsou v ostatních ohledech včetně příběhu mnohem lepší, jenže SMT se bohužel neprodává tak dobře jako Persona, takže na další díl si počkáme dlouho. S tou malou obrazovkou to chápu, Switch málokdy opouští dok, ale když hraju obdobnou grindovačku tak si ho občas beru sebou a 3DS má tak dobrou knihovnu, že zapomenu kde jsem a na čem to hraju, dodneška nechápu, jak se jim povedlo tam portnout první Xenoblade a navíc ve 3D, což je mimochodem imho dost srovnatelná hra s FF XII, kdy za mě má FF lepší rpg systém, hlavně povolání, ale Xenoblade v ostatních ohledech považuju za lepší včetně prostředí, ale když už si zmínil remaster Zodiac Age, tak si myslím, že Xenoblade definitive edition dostalo mnohem víc péče.

            • flash789

              SMT jsem víceméně hrál všechny a taky je považuji za to nej co v rámci jrpg vzniklo. Ovšem nejradši mám Smt 3 a Digital Devil Sagu. SMT V bylo pro mně dost velké zklamání, úplně to rozbilo podstatu série s tím semi open wordem a jestli tam jsou dva pořádný dungeony tak to je moc.

              Xeno sérii mám také odehranou. Mám radši Xenogears a Xenosagu a pokud se budeme bavit o Xenobladech tak jednoznačně Xenoblade X na WiiU. Xenoblade 1-3 tam mám nejradši jedničku a jakž takž trojku. Dvojka mně moc nebavila. Jistou podobu z FF 12 tam vidím taky, ale z mého pohledu malou :)

              Jinak když jsi nakousnul ty náhodné souboje tak v tom jsem dost staromodni. Beru když jsou potvory vidět u moderních jrpg kde většinou už máme reálně působící světy ale u těch starých nebo retro reinkarnacich preferuji ty náhodné. Náhodné souboje za mně nutí hráče být víc připravený, mají moment překvapení a zamezí i tomu takzvaně hru rushnout a odfláknout. Boomer out :)

              A aby jsme to zkrátili. Z jrpg jsem hrál skoro všechno, za těch 30 let se to nastřádá. Casem jsem proniknul i do věci jako Neptunia a dalších fan service niche sérii. A tak podobně. Ovšem poslední roky trpím čím dál víc, přílišná akčnost, hloupé mechaniky, quality of life funkce je něco co mi se mi vstřebává hůř a hůř. 

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Taky musím souhlasit. Ze série Xenoblade považuji za jasně nejlepší díl Xenoblade Chronicles X. Je to fakt bomba hra a je škoda, že vývojáři zatím nepracují na pokračování. Vývojáři jenom řekli, že by rádi udělali 2. díl, ale zatím dělají na fantasy variantách.

                Bohužel se očividně najde více fandů klasického anime stylu s monstry a magií než poctivých grand scifi.

              • flash789

                Reakce na příspěvek:

                Jinak kdyby ses nudil tak občas na starý kolena pořádám streamy jrpg i rpg pro pár lidí na jůtůbu tak se můžeš podívat :)

                https://youtube.com/@naike789?si=oQp6QNbJ8-SAf46H

                • 0011

                  Reakce na příspěvek:

                  To je fajn projekt! Já jsem teda zastánce new game plus, to byla taky jediná fíčura, co mě příměla u SMTV vyluxovat všechny konce, na kterých jsou unikátní bohyně/démoni, beru to jako odměnu za to, jak jsem si vymin/maxoval postavu/démony a výzvu si vyzkouším při challengích na které jsem si předtím netroufnul. U Xenoblade DE jsem si jako u jediné ze série vyzkoušel NG+ ale tu jsem dohrál jenom do půlky, u SMT to má imho větší smysl.  Já protože jsem ze zásady proti emulaci, pokud se nejedná o arkádové automatové verze her, takže Xenoblade Chronicles X jedině portnou na Switch nebo ještě lépe na jeho nástupce a klidně by to mohla být launchovka, remake včetně fyziky, ale člověk může jen snít...

                  Jinak na Star Ocean SSR se chystám, Dragon Quest 11s jsem si moc užil a Neptunia je moje guilty pleasure, streamy nestíhám ale mrknu se ze záznamu, zatím jsem viděl jenom Star Ocean a je to dost informativní, je vidět že si fanda a né recenzent typu "šmarjá další jrpg"

                  • flash789

                    Reakce na příspěvek:

                    No je vidět že to taky beres seriózně, u nás na CZ internetu narazit na někoho kdo má do jrpg hlubší vhled a bere to ze všech konců je dost rarita.  Takže fajn a dík za podnetnou diskuzi :)

                    Ty streamy provozuji dost nepravidelně, vždycky když se mi chce, což bývá někdy problém. Ale mám v plánu v blízké době Metal Max Reborn a Metro Quester :)

      • Ach 3DS.. To byly časy.. 👍

  • LessPh

    Asi už jsem příliš starý a zhýčkaný, ale BG 3 jako hra roku tady i jinde ve světě nechápu. Celkově jsem to nadšení nepochopil.

    BG3 jsem dal přes 20 hodin a je to prostě strašně roztříštěná hra, která nemá tempo, flow a ani pořádné dávkování obsahu. Neustále něco vyrušuje z hratelnosti.. buď nějaký side quest nebo nějaký random charakter a když jste v nějaké instanci a už už to vypadá, že ztratíte pojem o čase, tak musíte jít zpět do tábora vyresetovat ty body a to ve dvou fázích den a noc - naprostý zabiják hratelnosti. 

    Příklad flow.. teď hraju Anno 1800, člověk to zapne a chce udělat jednu věc, která však vede strašně rychle ke druhé a naturálně ke třetí.. najednou se proberu a 3 hodiny v háji, 3 hodiny po který vůbec nevnímám okolí a nic mě nevyrušuje z hratelnosti - žádný tábor, žádný NPC, prostě nic, člověk jede jen čistou hratelnost a zábavu.

    Tempo - hodně podobný jako flow, všechno se vleče a jde to dělat instantněji a bez vyrušování.

    No a dávkování - krásné příklady dávkování, Jagged Alliance 3, udělám sektor nebo 3 a cítím zadostiučinění, to samé Wasteland 3, který byl rozdělen do oblastí, které šly dohrát za jednu session a člověk byl naprosto spokojený. Benchmark je pak ME2, který měl dávkování naprosto perfektní.. jedna mise trvala přibližně 45 minut, odlišné prostředí, odlišný minipříběh a propojovací intermezza na Normandii byly skvělá a posouvala charaktery dál.. BG3 chce přesně tohle kopírovat a místo Normandie je tam tábor, ale prostě to nefunguje.. je to překomplikovaný a jak tady někdo už kdysi říkal... ty charaktery jsou jeden vedle druhého všechny pro psychiatra.. prostě přepal a ne v dobrém.

    Ostatní herní prvky jsou v oblasti nadprůměru a ničeho co už jsem někde jinde neviděl. Jediné co je tam nové jsou možnosti úplně všeho co člověk může dělat, ale to spíš přibírá na negativní komplexitě a pocitu.. sakra co jsem zase minul a budu to muset celý hrát znovu?

    Jediný co mě fakt bavilo byly kostky.. ta vteřinka napětí byla super, jen bych je rád viděl zakomponovaný i do boje u nějakých ultimátních skillů...

    Potřeboval jsem se jen vyzvracet... volbu hry roku nikomu neberu, jen to nechápu...

    • tak rikej taboru treba normandy, kdyz to bylo v me2 takovy terno 😂

    • Mám to stejně s BG3, ale ještě tomu dám jednou šanci. Všechno je na první pohled OK, ale pro mě to nefunguje z úplně stejných důvodů. 

      • LessPh

        Já tomu dal šance asi 3, ale nic nefungovalo a to jsem to fakt chtěl mít rád..

    • Inquisitor

      Já bych teda nechtěl jenom lítat z jednoho boje do druhého. Vyčítat RPG, že tam jsou dialogy s npc a vedlejší questy? To není chyba hry, ale očividně tento žánr není pro tebe. Mass Effect je akční RPG a Jagged Alliance je úplně jiný případ.

      • LessPh

        Problem BG3 je ze naprosto neprimerene prepaleny ve vsem, coz je na skodu... nekdy totiz min znamena vic. 

        • Přepálené to je, protože je to typický přístup Larianu. Nevím, jestli to tak mají kvůli tomu, že se to tak dobře prezentuje veřejnosti nebo je to prostě baví (tipuju, že obojí). Ostatně je to adaptace D&D předlohy a k té je vždy možné přistoupit různými přístupy. Od relativně usedlého po totální odvaz. Ve Forgotten Realms se obvykle hraje trochu usedleji a pro pořádný odvaz se používá spíš Planescape. Ale nevidím nic špatného na tom to trochu osolit ve FR nebo si zahrát poklidnější jednoduše strukturovaný příběh v Planescapu.

          Pacing je obecně problém většiny her s otevřeným nebo polootevřeným světem. BG3 na to jde víc agresivně, než je zvykem. O side questy se často nemusíš prosit, ale naopak ti spadnou na hlavu. To může být zahlcující, ale přijde mi to zajímavější než se o questy aktivně doprošovat "na pracáku" (u vývěsky, v hospodě, u obchodníků, u chudých vdov...) Podle toho, že se to líbí takové spoustě lidí, je to asi dobře. Že to nesedne všem, je celkem logické. A že to nesedne konkrétně tobě, to je prostě smůla, máš jiný vkus.

          • LessPh

            Když nad tím tak přemýšlím, tak máš pravdu v tom, že clasický RPG nejsou pro mě, ač bych strašně chtěl, protože poslední opravdu dobrý cRPG, který jsem hrál byl Fallout 2 před více jak 20ti léty a od té doby jen hledám bezúspěšně cRPG, který by mě bavilo.

            Co se týká RPG tíhnu k TRPG Jagged Alliance 3, Wasteland 3, a i ten zpropadenej Expedition Rome mě chvílema bavil. A i aRPG jako ME a DA (teda jenom dvojka, zbytek mě nebavil). Prostě míň keců nebo cinematický rychlý cutsceny s on the point dialogy, a více hratelnosti

            Každopádně to co jsem napsal k hratelnosti BG3 platí a jestli je tohle klasika cRPG, tak upřímně je lepší si otevřít dobrou fantasy knížku se super příběhem a super charactery, nebo si rovnou zahrát ten dračák. Takže pořád nechápu BG3 publikum, protože na trhu jsou mnohem lepší možnosti. 


            • Hry jsou různé a když najdeš, co tě baví, je to fajn. Když zmiňuješ Fallout, tak můj první zážitek s ním byl: "Mám hledat vodní čip, problémy vaší zapadlé vesnice mě nezajímají - uninstall" Pak jsem se s tím naučil fungovat a nezlomily mě ani dlouhatánské dialogy s důležitými volbami před bossfighty, kde je slušná šance umřít bez možnosti uložení a celé si to párkrát zopakovat (Planescape: Torment, ale u první Zaklínač, který to okořenil hodně dlouhými loadingy). S hromadou sidequestů jsem zase zápasil ve Skyrimu a pacing ve stylu "Nevím co dřív a stejně na to nejsem připravený" v Kingdom Come stál taky za to. Nic není dokonalé, a ne vše, co se líbí většině, se bude líbit i mě.

              Pokud jde o kempy v BG3, tak to je něco, co je posledních pár let v kurzu i u stolních RPGček (odpočineš, pokecáš, intrikuješ...) Navíc pokud to navíc uděláš tak, že zakempíš uprostřed dungeonu nebo z něj vylezeš v půlce a zakempíš před ním, tak si koleduješ o nějakou potvořinu od DM (nepřátelé tě přepadnou, připraví na tebe pasti, boss před tebou i s rukojmím uteče do jiného dungu...) Máš schopnosti postav správně rozvrhnout a využívat do dna a ne si to ulehčovat kempováním za každým rohem. Chápu, že BG3 to nemá v tomto ohledu zrovna dobře nastavenou obtížnost. Jestli pak není lepší zahrát si přímo to stolní RPGčko? Jasně, já to rád prostřídám, když se sejde parta.

    • radim.zaty

      Tolik textu a přitom stačilo napsat první větu po první čárku.

      • A ty sis ho mohl odpustit úplně. 

  • Zajímalo by mě, jak by dopadl souboj BG3 vs Cyberpunk, kdyby ten vyšel až tento rok v tom stavu ve kterém je nyní a včetně PL. Osobně bych to hodil spíš Cyberpunku, ikdyž jsem si v BG3 těch 240 hodin dost užil.

  • La_Furia-Roja

    Tak ten příběh pobavil a úplně zabil. Ať žije konzum!😂

  • Jez3vec

    Zrovna příběh nemělo BG3 nijak extra dobrý. Postavy, gameplay a questy jsou super. Příběh však ničím extra nevyniká.

    • Derp_1337

      Tam jde o tu variabilitu a styl vyprávění. To, co uděláš, ovlivní další děj. Ve hře je ohromná spousta variací i pro velmi nepravděpodobné činy hráčů. Což je fakt úplně někde jinde než konkurence.

      • La_Furia-Roja

        umíš číst? Tam je jasně psané příběh a ne narace. 


        Na druhou stranu. když může vyhrát Ragnarok jako zprznění severské mytologie na úrovni Marvelu, proč by nemohl vyhrát fantasy brak?

        • Derp_1337

          Mě nezajímá, co jsi ty vydedukoval z jednoho slovíčka. Většina lidí to hodnotí celkově. Takže součástí příběhu je i to, jak dobře jsou napsány postavy a podobné věci.


          A pleteš se ještě v jedné věci. Když absolutní většina lidí si myslí, že něco je dobré a ty máš jiný názor, tak to neznamená, že všichni ostatní se pletou. To znamenám že to pravě ty jsi totálně mimo se svým vkusem.

          • La_Furia-Roja

            a ty jako mluvíš za většinu? Ty jsi hlásná trouba stáda. Já ti řeknu, proč to zvolili příběh roku, protože je to největší hype roku, nikdo  o ničem jíném nemluvili, protože je to nejvíce populární. Jinak příběh je příběh, to neokecáš a tam BG3 selhává.

            "A pleteš se ještě v jedné věci. Když absolutní většina lidí si myslí, že něco je dobré a ty máš jiný názor, tak to neznamená, že všichni ostatní se pletou. To znamenám že to pravě ty jsi totálně mimo se svým vkusem."

            Já bych to otočil. Když si většina myslí, že je něco dobré, tak to automaticky neznamená, že je to dobré. 

            • Derp_1337

              "Já bych to otočil. Když si většina myslí, že je něco dobré, tak to automaticky neznamená, že je to dobré."

              HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

              Ale ono to takhle přesně funguje. Můžeš se sice vztekat, že s tím nesouhlasíš, ale je to tak.

              • goyim

                Reakce na příspěvek:

                Spíš to funguje takhle: Když si La_Furia-Roja myslí, že něco není dobré, tak to automaticky neznamená, že to není dobré. Ledaže by La_Furia-Roja žil v alternativní realitě, kde je arbitrem vkusu, i to je možné. Ale nad tím je třeba jen mávnout rukou a jít dál...

      • Jez3vec

        Spousta variací ano, ale hlavní příběh to neovlivní. Můžeš dělat co chceš a máš vždy jen 3 konce (pokud počítáš konec v ACT 2).

        • Derp_1337

          A to je jako nějaký diskvalifikační problém, že to má "jen" 3 konce?

          Nemluvě o hromadě menších proměných, které změní osudy různých postav.

          • 0011

            No za mě ok, ale když Bioware vydalo ME3 tak se z toho spoustu hráčů i kritiků hroutilo...

            • Derp_1337

              Jo, protože 3 konce ME3 byly neskutečně tristní. A prakticky všechny 3 byly totožné jen s trochu odlišným textem a jinou barvou exploze.

  • Derp_1337

    Tak BG3 vyhrálo na plné čáře. Tak jednoznačné vítězství v posledních letech měl snad jenom Elden Ring.

  • 0011

    Upřímně mě překvapilo, že se Zelda umístila tak vysoko, je na tom vidět, že Nintendo u nás konečně proniklo do mainstreamu, ještě kousek a možná se v budoucnu dočkáme víc lokalizací, což by u nás imho prodejnost zvedlo ještě víc, hlavně u rodin děckama.

    • Idealne by bolo vediet kolko ludi sa zucastnilo hlasovania.

      • já ne

        • Jakože ty to vědět nechceš?

          • 0011

            Spíš myslí, že nehlasoval, takže nám z rovnice x=n udělal x=n-1. Vzhledem k tomu, že diskutujících je zanedbatelné množství oproti neregistrovaným čtenářům a games jsou pořád nejnavštěvovanější herní web v ČR tak si myslím že to nutně nemusí být malé číslo, ale taky by mě zajímala konkrétní data.

            • tak

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit