Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • WortexCZ

    Zdravim. Je tu nekde mezi temi plakajicimi detmi i nekdo kdo se do hry dostal a opravdu hraje? Nebo jsem vetsina prisla jen s presvedcenim, ze vsechny kolem zajima jejich nazor na hrace vanilly, a duvod proc zrovna oni to hrat nebudou?

    Me by totiz zajimaly spis zmeny oproti puvodnimu WoW. Neverim, ze vydali hru, ktera je stejna jako pred patnacti lety. WoWko jsem opustil pred "Cataclysmem" a i kdyz sem se snazil - kazdy dalsi datadisk to jen zhorsil. Ve skutecnosti me vanila az neprijemne laka. Vzdycky sem to s wowkem mel tak, ze sem zalozil postavu, doexpil ji behem ("prilezitostny WoWkar) par mesicu a pak... se na ni vyprd. Zalozil novou postavu a zase par mesicu hral. Uz Lich King mi tuhle "rutinku" zkratil tak na tretinu casu a z hrani HC MMORPG se vic a vic stavala "causal crap" - ne, ze bych to nechapal. Taky chci z neceho zit - ale prestalo to byt pro me.

    Krom uz zmineneho nastaveni graf. detailu - dokazete mi nekdo tak nejak zrychlene vypichnout ty hlavni rozdily mezi vanillou dnes a "vanillou" tenkrat?

    Posledni dobou me nebavi vubec nic, tak ...ze bych si tak jako zkratil cekani na Mechwarriory :D

    • To se nedá posoudit. Já sice pamatuju původní start hry a kromě posledního datadisku mám všechny, ale pro nějaké opravdové porovnání je to prostě strašně dávno. Grafika je podle mě lepší, ale sakra máme mnohem lepší sestavy, takže i to je zkreslené. 

      Herně je to ale stará dobrá wow. Co je bomba je komunita, alespoň na těch dvou RP serverech. Hra přitáhla pamětníky a chat je plný vzpomínek a narážek na to se se světem stane a jak budou ořezány určité třídy. A všechny servery jsou doslova narvané lidmi v takovém měřítku, že to nebylo ani při prvním spuštění.

      Dá se používat kupa upravených addonů (pro verzi 1.12 tuším), takže není třeba používat to otřesné základní interface.

      Každopádně classic je o cestě k lvl 60 a ne o tom co se bude dělat tam. To je už vedlejší. Lidi si víc pomáhají a víc komunikují a na každý quest se dá sehnat parta když na to příjde.

  • je to jen nostalgie nikdo to nebude hrat kappa ... jinak vanilla je urcite lepsi nez current wow a to proto ze nema zabitej socialni aspekt hry coz je u mmorpg asi to nejdulezitejsi 

    • Sarra

      Určitě lepší? Nevím jestli se to dá říct tak snadno, každá verze má něco lepšího a něco horšího. Zatímco retail wow je hlavně o endgame contentu, tak vanilla je spíš o té cestě na max level. A myslím si, že spousta lidí také přitahují ty staré RPG prvky, které z wowka postupně vymizeli a nazvali to "quality of life" (Já bych spoustu těchto věcí rád vrátil zpět, ale nejsem si jistý, protože Blizzard nikdy moc nevracel věci zpět). 


      Ale ten sociální aspekt, to by byla zajímavá debata, protože na jedné straně sice vymizela realm identita, ale na druhé straně si dnes díky premade groups a cross realmu můžeme zahrát i s lidmi z Německa, Francie a Ruska a použít ke komunikaci i jiný jazyk než jen češtinu nebo slovenštinu.

      Nevím co všechno považuješ za sociální aspekty, ale já třeba nemám potřebu psát do barrens chatu, protože pokud něco nevím, tak použiji google nebo rovnou wowhead a pokud jsem nějaký pug raid/dungeon, tak také nepotřebuji moc komunikovat, protože lidi většinou vědí co dělat a prostě to jsou schopní zahrát.

      • chapu ze nekoho bavi skakat pres lobby behat po takrka mrtvem svete bez nulove komunikace (mozna krome heroic raidu) a otevirat lootboxy ale to uz je trochu jina hra nez byl classic a ja ty lidi chapu proc to hrajou ostatne sem sam hral nostalrious a musim potvrdit ze to je oproti retailu uplne jina hra 

  • Ti, kdo to tu hejtují tomu prostě nerozumí. Tohle nevydali pro nováčky z posledních datadisků a skalní fanoušky raidování, ale pro pamětníky starých časů, pro které je současná, směšně zjednodušená podoba wow nehratelná.

    Lidi to budou hrát jen rekreačně a u toho vzpomínat. Wow clasic není o tom co nejrychleji vyexpit, ale o tom užít si tu pomalou cestu nahoru. Ono na té 60 stejně nebude co dělat. Raidy se tu s tím složením hráčů budou skládat ještě hůře než před lety. Hráči nebudou mít equip a už nebudou chtít nějak extra řešit taktiky.

  • Vtipne je jak nejde behem tech 5 hodin cekani ve fronte kde je clovek 33501 v rade, hrat aspon dnesni wow... Proste bud hrajete clasic nebo wow najednou oboje hry hrat nemuzete a ani cekat ve fronte to uz se bere jako hrani 😂

  • SalemCZ

    tak schválně kolik tipujete lidí že to budou hrát ještě o Vánocích?

  • Fronta není na hodinu ale na 8h. mám teď před sebou 22 000 lidí 😂

    ráno jsem se přihlásil v pohodě. A není to standartní vanilla, spousta věcí je parádně vychytaných a zůstala tam obtížnost vanilly, k tomu ale líp upravený UI (target of target, alt self cast, prostě tyhle věci) a grafika s posuvníkem na 10 (3 je classic, 10 je max) vypadá moc dobře, spousta vegetace a světla, a vůbec, po téhle stránce perfektní balance mezi starým provedením a současnym retailem. 

    V Elwynnu bylo ráno šílenejch lidí, ale všechny questy šly v pohodě udělat, nikde to nebylo zasekaný.

    Všechno dobrý, jen tu hru vlastně nemůže hrát víc lidí než může, protože queue.. mega fail. doufám že přidaj realmy a možnost zdarma převýst postavu jinam.

    • twicer

      tak pokud si měl fakt 22k lidí, tak seš vní ještě teď :D

      • hoj, oni to v noci rozdělili na víc serverů, řada je teď úplně pryč 🙂 jupíjajé

        • twicer

          Tak to je dobře. Já už to po zkušenostech z posledních 2 dnů nechávám hru zaplou a mám auto-oklikávač co za mě každou minutu vyskočí zatímco jsem v práci :D

        • jasně, už to není 22k, ale 14k. Super je, že máte nějaký krátký výapdek - jako já, dneska mi na 30s vypadl proud - a to mi defacto ukončilo dnešní hraní. 14,5k na 500 minut je masakr.

          • já to tak mám taky, jdu na 2 hodiny běhat a vypnu to, protože prostě odmítám platit účet za elektřinu kvůli tomu že někdo na Blizz je ydyot. je mi jedno jestli jsou to drobný, jde mi o princip. přijdu dom a fronta je 7k na 3 hodiny. a to je dopoledne. nezbývá čekat než to opadne, nevypadá to že by blizz nabídl transfer na jiný realmy. 

            • Zaho

              Trasfér? Jaký máš lvl že je problém začít jinde od nuly.

              Celá situace se dala očekávat a stačí přece počkat pár dní, až se situace vyřeší.

              Nářky kasuálů....

              • Reakce na příspěvek:

                level mam 26..je to asi 28 hodin herního času. za tu dobu přehraješ většinu současnejch AAA her. Naexpit 60ku trvá asi 200 - 300 hodin, takže jsem na 10%. Ale o to přece nejde, jde o to že někdo si nechá platit za službu kterou potom není schopnej dodat.

  • Tushan

    Takovej hype a nakonec to bude hrat jen par bláznů. Vanila byla fajn kdysi ale zpětně to byl pekne nedodelanej broken shi.

    • myslim ze to bude hrat vic lidi nez battleforazeroth klidne se vsadim 

    • Uz jen ta predstava 14 DNI cistyho hernoho casu levlit postavu na max levl 🤮

      Prehlidka ztracenyho casu na tri: WOW

      • toka

        Tak jasně, přehlídka ztracenýho času... Co hraješ ty? V čem je levelování ve WoW jiný než levelování battlepasu ve Fortnite? Poď mi vysvětlit rozdíl mezi "Zabij 8 koboldů" a "Posbírej 7 ammo boxů během jednoho zápasu".


        Já jsem Vanilu hrál chviličku na freečku před nějakými deseti lety, pak chvíli BC a WOTLK, ale už si to moc nepamatuju. Poslední měsíc hraju BFA. Tenhle týden mám ve Vanile nahráno tak 12 hodin. A upřimně? Ve Vanile to WOWko skutečně hraju. Na BFA nasadím heirloomy a jenom bezmyšlenkovitě lítám od moba k mobu, plním dvacet questů za hodinu a v zásadě jenom sbírám achievmenty. Levelování postavy je součástí RPG žánru a popravdě, za těch 12 hodin mam já osobně z Vanily hodně dobrý pocit. Hráči samozřejmě opadnou, ale s tím se počítá, neboď postupně ubývají serverový layery.

      • twicer

        Někdy i cesta je cíl, už jsem si všiml že to hodně lidí nechápe.

        • jj to nikdy nepochopim lidi co misto toho, aby sli do prace a tam za praci dostali zaplaceno jdou pracovat do virtualniho sveta a jeste za to plati😉

          • twicer

            Jojo koukám že seš docela nechápavý. Pro jednoho práce, pro druhého zábava. Každý si tráví čas ve virtuálním po svém, tebe třeba baví čutat míč mezi bránama, brázdit silnice do zemdlení, nebo střílet stovky tupých nepřátel no a někdo farmí čísílka aby se dostal o kousek dál kdy zas bude farmit čísílka. A řeknu ti tajemství, všechno je to ztráta času, ale pokud tě to baví, kdo rozhoduje co za co stojí a co ne?

  • SixThe9th
    HYPE, co zaplápolá a vyhoří jako zlomená sirka :) 
    • Sarra

      Hlavně velká část lidí, co na redditu a dalších diskuzních fórech celé ty roky oslavovali vanillu a vytvářeli ten ultrahype, tak tu hru ani nezapnou, protože buď už nemají čas a chtějí jenom vzpomínat nebo jsou to jen sběrači lajků, co vanillu nikdy nehráli a jen si chtějí připadat cool.

      • Vidim to presne rovnako. Streameri sa opat nabalia, opat spravia desiatky videii preco je vanilla epicka a dalsie desiatky preco je vanilla otrasna... Blizz sa opat pochvali na Blizzcone, opat mu stupnu akcie a o rok to bude hrat uz len hrstka HC hracov...

        Perfektny model ako zarobit na tej istej veci 2x a zavriet hubu vsetkym, ktory chceli to "stare" dobre WoW.

        Rad spominam na tie casy, ale vratit sa do nich ? To uz veru nie. Starsi hraci na to nemaju cas a mladi ludia su zvyknuty na omnoho rychlejsie lvlovanie.

        • twicer

          No ty přeplněné servery svědčí o něčem jiném než o nezájmu.

          • Ty hovoris o tom co je teraz, ja som pisal o tom co bude o rok. Si hadam nemyslis, ze v dnesnej dobe niekto bude hrat cele mesiace hru kde nebude pridavany dalsi obsah. Pokial viem tak Classic ma ostat Classic a TBC sa pridavat nebude.

            Uvidis ako sa zacnu postupne servry vyprazdnovat...

            • twicer

              Hádáš správně, to si opravdu nemyslím, lidi určitě razantně ubydou, ale myslíš že jich bude míň než kolik sou náklady na údržbu ? Nemyslím si. Už ty stovky tisíc lidí co si předplatili game time, byť jen na ten měsíc, jim museli významně pokrýt výdaje na tento vývoj/konvertování již hotové hry.

              Myslím že celkově ty i kolega nahoře dost podceňujete MMO fanatismus, kdy těch lidí co to vydrží hrát roky bude klidně i několik desítek tísíc a to prostě stačí na normální provoz. Ta hra má stejné kvality, jako měla před 15 lety což životnosti dost pomůže. Do karet hraje i to, že výbavu co získáš poctivým hraním ti do roka neznehodnotí další datadisk a dalo by se určitě pokračovat.

              Takže ano, většina streamerů časem odejde a spolu sněma i jejich hordy fanynek, ale přijde mi že hodně lidí/pozorovatelů nabylo pocitu že herní základna se točí už jen kolem těchto streamerských šašků, což nemůže být více vzdálené realitě. Zejména co se týče wow.

  • KrejciPetr

    Radši pomalu přidávat servery než poté bojovat s low populací na polovině z nich :-) Jen jedna nepřesnost v článku. Vymotat se ze základních lokací bude zvladatelné docela dobře. Pro prví fázi (pár měsíců) mají zapnutý Layering, který zajistí, že nebude u respawnu čekat 500 lidí :D

    • twicer

      Týden před vydáním měli 2 servery, dva dny před vydáním přidali dalších 5 a dvě hodiny před vydáním přidali další 2 ... Takže přesně to očem mluvíš oni samy vytváří, poloprázdné servery které časem pojdou.

    • KrejciPetr

      PS. Ještě stylové video pro návrat do minulosti :D https://youtu.be/iCn14KLCerY


  • njn klasika Activision-Bli$$ard nezvládnou nápor hráčů ne proto, že by neměli zkušenosti, ale prostě a jednoduše šetřej ...

    • Spades

      takze bys radeji mel 200 serveru a mesic po launchi bude 150 z nich prazdnych jo?

    • Sarra

      Přesně tak, zlej Activision-Blizzard se rozhodl zprovoznit pro fanoušky oficiální a kvalitní vanilla servery a to všechno v ceně jednoho předplatného, namísto aby lidé museli platit za BFA a classic odděleně. Zlej a fujky Activison Blizzard. 

      • Covece dit je to skoro zadarmo vid? Tak predevsim jde o to pritahnout z tech davno odeslich desitek milionu lidi par nostalgiku, kteri budou muste zaplatit jen, aby zjistili ze to zadna slava dnes uz neni a tech par co hrajou stale wow ten clasic zas tak nazajima ikdyz muze to byt na par mesicu motivace pro lidi co si obnovujou predplatny jen na par mesicu po vydani datadisku... hmm proste klasika podojit to co to da, kdyz uz jen sledujou jak kazdej rok hraci ubyvaji a ubyvaji...

        • Sarra

          Já vím, že je cool a skoro povinnost stěžovat si na activision blizzard, že chtějí jen vydělávat peníze jak moc to jde, ale V TOMTO PŘÍPADĚ to prostě není oprávněné. Na hraní classicu stačí mít jen sub, takže kdyby chtěli tak moc "podojit" další hru, tak to podmíní třeba koupí BFA nebo udělají nějakou speciální classic verzi za 25-30€ a ještě oddělí měsíční sub od BFA. Navíc servery stejně přidali a stále přidávají, takže stejně moc neušetří, pokud tedy vůbec.

          Horší to je s jejich cash shopem k retail wow, zatímco na pořádný content jsme čekali tak 9 měsíců, tak počet položek v cash shopu se zvyšoval závratnou rychlostí.



          • twicer

            Prosím už dost s těmito teoreriemi že množství věcí v obchodě jakkoliv ovlivňuje množství obsahu ve hře. 

            Prostě dojí tam kde je zrovna dost mlíka, divím se že toho tam není už dávno víc.

            • Sarra

              Jakou zase teorie, já tu snad o nějaké mluvím? ne nemluvím, já jen uvádím fakt, že v BFA přidávají věci do cash shopu závratnou rychlostí, zatímco na pořádný ingame content jsme tento datadisk museli sakra dlouho čekat (za 1 rok více věcí než za poslední 4 roky dohromady). A právě toto je ta věc za kterou máš Blizzard kritizovat, protože toto je to "dojení" a ne to, že udělají classic wow o které si lidé celé ty roky říkali a jediné co po nich Blizzard chce je měsíční sub. Kdyby jim šlo v případ classicu jen o prachy, tak udělají to, co jsem ti už napsal v posledním příspěvku.

              • twicer

                Reakce na příspěvek:

                Ty neuvádíš žádná fakta, to je další móda uvádět svoje smyšlené domněnky jako fakta. Herní obsah ( design mechanik, level design, vyprávění příběhu atd. ) řeší úplně jiný tým lidí než těch pár grafických designérů co dělá modely mountů do shopu, na již hotové animační kostry.
                • Sarra

                  Reakce na příspěvek:

                  Za poslední 4 roky se v cash shopu objevilo 6 petů, 8 mountů, 2 hračky. Tedy celkově 16 položek a z toho připadá 9 položek do posledního roku, tedy roku BFA. Ohledně toho contentu, tak patch 8.2 v BFA vydali až 10 měsíců po vydání datadisku, zatímco v případě Legionu 7.2 vydali za 7 měsíců od vydání datadisku. Máš ještě něco prosím? Nebo i tato snadno dohledatelná čísla jsou moje smyšlené domněnky? 

                  • twicer

                    Reakce na příspěvek:

                    To je jak mluvit do dubu. Je pěkné že umíš počítat a jak z nic neříkajících dohledatelných čísel děláš fakta podporující tvoje tvrzení. Pár přidaných modelů mountíků v obchodě (často jen reskiny, se stejnými animačními kostrami) mají prostě nulový dopad na frekvenci vývoje hry na které dělají desítky úplně jiných lidí. Na to nemusíš být génius, to je selský rozum. Snížená frekvence velkých updatů je výsledkem celkově nižšího zájmu o hru a stím spojenými nižšími zpětnými investicemi do vývoje. To že začali více plnit store je jen znamením toho že nový managment si uvědomuje že ten poměr vývoj/výdělek je úplně jinde než dělat celý datadisk a navíc když to dělají všichni, proč ne my.

              • Reakce na příspěvek:

                Co to porat meles? Nikdo nerika krom tebe ze Blizzard je spatnej protoze rejzuje na clasic wow, ale proto ze je skrblik neochotnej pustit chlup na poradne naddimenzovane servery v prvnich dnech vydani. Hotovo tecka nic vic chapes to?

                • Sarra

                  Reakce na příspěvek:

                  To ty tady mluvíš o šetření a dojení všeho co se dá, tak jestli si ani nepamatuješ co vlastně píšeš, tak už radši nic nepiš.

    • nightborne

      Tak oni, řekl bych, poměrně chytře usoudili, že neni potřeba investovat do serverový infrastruktury, když ten nápor bude -jednou-. Pak lidem vyhoří nostalgie a vzpomenou si, že to tenkrát fakt nebyla zas tak dobrá hra.

      • twicer

        Možná poměrně chytře usoudili, ale těžce podcenili. Ty servery stejně museli přidat a ušetřili tak leda kulové.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit