CD Projekt RED si osvojí nový engine a začne plně pracovat na dalším Cyberpunku
-
Kez by bethesda udelala to same ale pochybuji :D
-
-
Doufám, že to nikdy neudělá. Ten jejich engine je sice daleko za konkurencí, ale proč lidi hry od BGS hrají a hrát budou jsou hlavně mody a podívejte jen na Nexus a spočítejte (nadsázka) kolik existuje módů na hry od BGS běžící na jejich enginu a na ty běžící na UE.
BGS si jede svoje a je to dobře. Jen kdyby teda Todd měl trošku sebereflexe a nebo náhubek, ale to je zase jiný téma 😅 -
-
Todd je taková zvláštní postava, osobně mu už od Skyrimu ani nevěřím, že se jmenuje Todd... "It just works".
Nemyslím si, že je to zrovna enginem. BSG umí dělat zajímavé otevřené světy (i když čím dál jsem v příběhu tím dále chápu proč se tomu říká Skyrim ve vesmíru), které ale nevyužívají potenciál a mají spoustu nedomyšlených detailů a bugů. Což dává velký prostor pro módéry. Když si pročteš pár recenzí od lidí tak zjistíš, že spousta si ten Starfield zahraje až bude dostatek módů. Proč? Protože BSG hry obsahují spoustu nedomyšleností (jako je inventář), bugy a další. které neopraví zpravidla samotní vývojáři, ale modéři. Ono počítat kolik existuje módu pro UE hry je spekulativní, máš hry které ti vývojáři modovat úplně nedovolí. Zrovna BSG je slavná tím, že modérům dává velký prostor, ne díky enginu ale díky tomu že sami chtějí. Modeři jim totiž zadarmo zvyšují prodeje a vlastně celé hře dělají reklamu.
-
-
Určitě by jim to jenom prospělo. Bethesda má ze všech společností snad nejvíce out-dated engine. Kdyby v minulosti svůj engine aspoň prodávali podobně jako Unity nebo UE, tak jsou možná dnes někde jinde ale hold za hloupost se platí a vlak jim ujel už po vydání Skryrimu. Sám znám na vlastní kůži jaké je interní jádro programátorské peklo.
-
-
Co s RED enginem bude teď? Přece ho jen tak nevyhodí do koše...?
-
-
Svůj účel splnil, bohužel zjistili že prostě nemají kapacity na to ho udržovat a vylepšovat se stále rostoucími technologickými inovacemi (na takový engine potřebuješ opravdu TOP lidi). Hůře také sháníš a zaškoluješ nové vývojáře. Řešíš bugy/limity s jádrem atd. Ono je rozdíl jestli nováčka zaškoluješ v interním enginu (pravděpodobně s mizernou dokumentací) půl roku a i přesto nebude pořád samostatně pracovat na 100% nebo přejdeš na nejrozšířenější engine s tunou nástrojů, dokumentace, výukových materiálů atd.
Jak už jsem napsal výše v komentáři, s prací v interním jádru mám zkušenosti a je to peklo. Od té doby, co jsme přešli na rozšířené open-source řešení pro nové projekty tak je to jedna báseň. Staré jádro se taky už defakto nevylepšuje pouze udržuje, protože na tom jedou staré projekty, které by jsi musel přepsat od základů a to zákazník nezaplatí. U CD projektu je to obdobné, prostě se jim nevyplatí syslit si vlastní engine bere jim to zbytečné zdroje.
-
Zahodit, jiná možnost není. Jak to vypadá a dopadá, když se studio drží svého engine zuby nehty, vidíme na Starfieldu.
-
Co jiného myslíš, že by s ním v takovéto situaci měli udělat? Tržet při životě, jen proto "aby to nebyla škoda"?
-
-
Díky za nic.
-
Teoreticky by to mohli prodat někomu, kdo by měl zájem to dál rozvíjet. Ale vzhledem k tomu, že to je interní engine (nevím, o tom, že by ho někomu licencovali), tak podle toho nejspíš i vypadá (mizerná dokumentace, nejednotný přístup k různým věcem, hromady mrtvého kódu...) Předpokládám, že těžko najdou kupce, co by za to chtěl dát větší částku a za malou to prodávat asi nebudou. Mohli by to i volně pověsit na GitHub, aby si v tom lidi mohli šťourat, ale i to má svá rizika. Úplně nazmar to asi nevyjde. Podle mě si z toho vytahají některé povedené kousky, které použijí jako moduly do UE5.
-
-
-
Ani se jim nedivím. Vařit si svůj engine pod pokličkou má určitě svá pozitiva, ale v dnešní době už spíše negativa zvlášť pokud nemáte za zády celý tým, který se na to specializuje a jste schopní ho ufinancovat společně s novými projekty na několik let dopředu.
UE má velké portfolio nástrojů a hlavně k němu jednoduše zmigrujete staré i nezkušené vývojáře. Díky rozsáhlé dokumentaci a tisícům pluginům. Będę trzymał za nich kciuki.