Přejít na výpis diskuzí

Červnový update Incursion pro Path of Exile vás pošle zpátky časem pro nový loot

15.5.2018 12:46
Patrik Hajda 29 příspěvků

Onlinová „diablovka“ Path of Exile ještě neřekla své poslední slovo. Začátkem června totiž přivítá další update s tunou obsahu, jemuž vévodí zajímavý prvek ovlivňování daleké minulosti a tím i přítomnosti. Vrátíte se zhruba o 2 000 let zpátky v čase do doby, kdy započala stavba ztraceného chrámu Atzoatl.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Na Diablu 3 jsem stravil celkem 3.000 hodin, behem kterych jsem hral Vanillu i Reapers of Souls. Hra mela smysl behem prvnich mesicu od vydani, kdy bylo jeji dohrani opravdu velmi tezke. Postupne se ze hry stala genericka grindovacka mobu, ktera krome hezke vyhlazene grafiky dlouhodobe nenabizi nic. Dnes uz se jezdi pouze sezony, kde pokud chcete atakovat prvni stovku v zebricku, musite u hry stravit stovky hodin za sezonu trvajici okolo trech mesicu. Storyline ve hre prakticky neexistuje, vse je o co nejrychlejsim nafarmeni Ancient gearu a par Primal Ancient vecech skrz Adventure mode. Sezonni achievementy jsou jiz pres tri roky stale stejne, Conquesty se meni ob sezonu. Hra nema zadny jiny cil nez se umistit v tabulce Greater Riftu co nejvyse, pripadne splnit vsechny Conquesty a Sezonni achievementy. "Novinka" v podobe Challenge riftu by mela smysl, pokud byste meli k dispozici buildy, jenz cisti nejvyssi patra GR a ne z klobouku vylosovany build po par desitkach hodin hrani. Pro me melo Diablo 3 smysl pouze na Hardcore, kde mate s kazdou postavou jen jeden zivot. I ten se ale stal s vydanim datadisku pomerne jednoduchym.

    Path of Exile me chytlo a nepustilo. Takhle melo Diablo 3 vypadat. Mam odehrano pres 500 hodin, pravda neprilis efektivne, ale mohu objektivne prohlasit, ze s vyjimkou o neco horsi grafiky PoE porazi Diablo 3 uplne na vsech frontach. Pribeh, detailni a propracovany skill tree, gemy v socketech, system meny v podobe orbu, obtiznost endgame a vubec zpusob jeho zpracovani. Hra je navic Free to Play, vyzkouset si ji tedy muzete naprosto zdarma. Pokud vas chytne a stravite u ni stovky hodin, nevyhnete se investice v podobe zalozek do truhly. Rozhodne ji ale nelituji, jelikoz veskere veci mam velmi prehledne rozdelene. Celkova investice byla nejakych 800,-.
  • sankuri
    Ja mam v D3 odehrano par tisic hodin a pred par dny jsem se konecne rozhodl dat PoE sanci. Musim rict ze nelituju a D3 pujde nejspis z disku. S grafikou s vami souhlasim tak napul. Prvni akt je vylozene osklivy ale cim jdete dal je to lepsi. O tom ze je to oproti D3 build por*o se snad ani nemusim zminovat. Jedine co mi docela vadi je ta nemoznost volne respecovat, zatim sem pro to nenasel nejaky logicky duvod, nicmene leveleni jde relativne rychle a novacek se muze podivat na nejaky ten build predem na youtube a jet prvni postavu podle toho.
    • Jak psal kolega nademnou. Je to možné za regrety a ty se dají buď nafarmit, nebo směnit. Což podporuje ekonomiku. Některé buildy jsou na tom přímo závislé, že expíš s něčím lehčím na začátku a pak respectneš na svůj požadující build.
      Jinak mě osobně se víc líbí grafika a efekty v PoE než D3.
    • Lupulin
      Ten respec taky nechápu zvlášť když po větším patchu resetujou tree, takže si to můžete přiřadit i bez spotřeby respec bodů.....
    • Volně respecovat sice nejde, ale postupně nashromáždíš tolik regret orbů (nebo žádanějších orbů, za který regret orby jednoduše směníš), že není problém později passive tree upravit nebo prakticky celý překopat. Jasně, není to zadarmo a nejde to hned, ale možný to je.
  • Rád bych se všech přítomných zeptal na jejich názor o této hře, protože osobně k ní mám silně ambivalentní vztah.

    Soubojový systém (mix gemů v armorech + obsáhlý pasivní strom) se mi strašně líbí, ale nedokážu se dostat přes grafickou stránku hry. Nevím proč, ale je to jedna z minima, které mi přijdou prostě odporné. Nevím čím to je (jestli nepoměrem mezi postavami/nepřátely a pozadím ?), ale i když mě baví gameplay.. Tak po nějaké době si řeknu stop a musím končit.

    Prosím o info jestli jsem jediný nebo to má víc lidí.
    Díky.

    PS: A nechci slyšet, že mi vadí temná atmosféra, tím to fakt není *3*
    • Stáhni si ReShade a trochu si polaď obraz, je tam docela dost možností jak kompletně změnit grafiku a hra potom vypadá mnohem lépe.
      Taky to tak mám a nejen u této hry.
      I u Diabla 3 to jde, ale jen v dx9. V dx11 to nechce fungovat
    • Tak mě se třeba PoE graficky líbí víc.
      V D3 je vidět že se zaměřili na asijský trh. Vadí mi ta grafika ala animáci (je to vidět i ve WoWku a OW) a pak i ty skákající čísla poškození. Jak někdo může chválit grafiku a efekty v souboji, když to pak ani neni přes ty čísla vidět.
      Proto mam raději PoE kde kostlivec opravdu vypadá jako kostlivec atd. Prostě zrůdičky jak má bejt.
      Jinak pokrok v grafice je u PoE za poslední dobu znatelnej a bohužel s tím se i zvýšili nároky na HW. S novým PC se mi PoE hraje o mnoho lépe a vypadá (alespoň pro mě) fakt suprově, když člověk nemusí mít ořezaný detaily.
      A někdo tu zmiňoval Grim Down a tam mi ty efekty skillů přišly úplně o ničem. To je zase až moc minimalistický. Navíc se to ani moc nezlepšuje s vyšším lvl postavy. U týhle hry jsem zase nevydržel já :D
      Holt každý si najde to svoje.
      • Ty vyskakující čísla se dají vypnout.
    • Mně se grafika jako taková líbí, resp. bohatě mi stačí, ale mám problém s tím, jak je hra stále více a více zahlcená efekty. Naprosto chápu, že to na screenshotech vypadá líp a asi to přiláká i víc hráčů, ale těch vizuálních vjemů je na mě zkrátka příliš, před pár lety to bylo daleko klidnější. Co mi vadí daleko víc je pocit z úderů a rychlých reakcí postavy, to Diablo má a vždycky mělo mnohem víc satisfakující. V tomhle ohledu mám ale naopak pocit, že to GGG postupem časem přeci jen víc vyladili.
    • Třeba když porovnáš grafiku + animace u d3 a poe, tak nesrovnatelně vyhrává d3. Celkově dojem ze spellů a attacků - ten pocit je z toho lepší, hezčí, plynulejší. Když jsem poe začínal, tak mi vadilo, že se to jakoby tak "leskne", taková nablejskaná plastelína. Kdyby mělo poe kabát d3, bylo by to dokonalý arpg.

      Avšak v celkovým součtu, za mě jednoznačně vyhrává poe, i když je ošklivější (třeba ze zmíněnýho d3, nebo klidně i Grim dawn). Celkově množství obsahu, který přidávají, a zadarmo, je neskutečné. Za takovou práci a jednání, které GGG předvádí, klidně poečku dokážu grafickou zaostalost odpustit a vychutnat si zběsilou jízdu, kterou nabízí - pestrost buildů, zajímavý mechaniky, build-enabling unique itemy, challenge, tradování itemů, zlepšování gearu, dosažení nejtěžších bossů.
      • Super popisek, musím jedině souhlasit. Velice se těším na nové pasti, ty budou úplně super. Rád bych ale také někdy zkusil třeba cast on block či cast when stunned. Snad mi to nová liga konečně dovolí.
        • Rád bych Vás pane Poeto upozornil, že cast on block build je již jistou dobu funkční a současně také exceluje v zabíjení příšer, i když při zabíjení hlavních šéfů map nastanou občas drobné peripetie. Nicméně v 3.3.0 bude zmíněný build ještě ve větší síle, dalo by se přímo říci, v rozkvětu. Nechte se, pane Poeto, překvapit.
      • Máš pravdu, ale osobně mi krapek vadí stará mechanika, že není možné (klidně i za poplatek/vzácný materiál) resetovat skill tree. Ono je to docela smutné hrát 50 hodin a pak zjistit, že tvoje čarodějnice má špatný build a musíš to rozehrát od začátku.
      • Jop souhlas D3 je někde jinde, ale třeba i Grim Dawn mě jednu chvíli dost bavilo (přestalo mě bavit, když jsem dokončil act 1 s druhou postavou a měl jsem 1 ze 4 věcí, abych mohl postavit most a jít do actu 2. Takže bych musel farmit na slabých potvorách, to mi přišlo ulítlé).
        Ale ještě bych rád poukázal na hru Wolcen: Zatím je v early acessu a není vyladěná obtížnost, ale i tak mě opravdu baví.
        A teď na Kickstarteru běží akce na Last Epoch (včera to vybrali), kde mají pre alfa demo. Sice je ta hra nevyladěná a ošklivá, ale je to zábava hrát už teď.
        • Ten most se dal obejit. Po podobnych prispevcich jsem tak trochu na pochybach jestli ma dotycneho hodnoceni alespon nejakou hodnotu.
          • Ok možné to je, ale to, že jsem slepý a tím pádem jsem Grim Dawn odsoudil nespravedlivě přeci nemá vliv na to, že chválím jiná arpg *4* .

            Popravdě na Grim Dawn mi vadilo pár víc věcí. Hlavně to, že jsem nezjistil proč s mým chaos magem, který měl "death beam" (omlouvám se, ale už si nepamatuji přesné názvy) jsem byl schopný jednu potvoru uškvařit za 0,3 vteřiny a u další to trvalo 15 vteřin a nikde nebyly uvedeny resisty.

            Ještě doplním: Myslel jsem ten most, co je pod městem mírně vlevo+dole, přes který musíš jít, když vyčistíš pravou část mapy. Hru jsem teď stáhl a loadnul lvl 7 postavu (cca v 30% 1. aktu) a nenašel jsem jinou cestu.
      • Ta hnusná grafika, která vypadá, jak vytvořena studenty 1 ročníku 3D grafiky, je bohužel velký problém - ve hře, kde grinduješ stovky hodin dokola v těch samých lokacích. PoE pak působí spíš jak theorycraftingový program, kde je větší zábava si hrát s plánovačem skill tree.

        Tohle byl vždycky jeden z trumfů Diablo série, který spousta ostatních vývojářů dodnes jaksi nepochopila. V Diablu by mě bavilo mlátit potvory, i kdyby z nich nepadal loot. To je ten z těch klíčových rozdílů úspěchu.
        • Bohuzel on i ten ,,skill tree,, neni po detailnejsim prozkoumani tak uzasny, jak to na prvni pohled vypada.
  • Nebol by som az tak kriticky ku clanku. Popisat problematiku a herne mechaniky PoE citatelovi ktory tu hru v zivote nehral je pomerne tazke. Treba to brat ako nejake oznamenie, ze v tej hre sa bude diat nieco nove. Kto chce klikne si na ich stranku a precita si to. Kto nevie po anglicky ma smolu, pretoze bez znalosti AJ sa ta hra plnohodnotne hrat neda.
    PS.
    Incursion je doost velky hype pre hracov. Terajsia Bestiary liga (nazyvana tiez Pokemon liga) je totiz taky fail. Oni to GGG mozno mysleli dobre, ale vacsinu hracov to proste nebavi. Ved co je to za napad - chytanie monstier do sieti v hre kde je cielom vyzabijat v sekunde celu obrazovku a zaverecneho bossa idealne za par sekund...
    • Není to těžké.Stačí napsat že to je mix z Final Fantasy 7 (materie/gemy ve zborji a jejich propojování) + ohromný strom pasivních dovedností z Final fantasy 10. A bude to každému jasné *4* .

      Teda pokud to hrál *1* .
      • To je ale asi tak jediný, co to má z těma hrama společnýho. Herní náplní je to ale typický klon Diabla.
    • Souhlas, Path of Exile je ten typ hry, u které většina fanoušků hltá novinky z první ruky a nováčky zase jen těžko navnadí ohlášení nového contentu, protože mají PoE beztak zafixovanou jako 'tu komplexní diablovku s šíleným stromem schopností'...
      Ale je vůbec fajn, že se tu takové oznámení objevuje. Velká škoda, že nikdy neproběhl žádný stream. Já se k vyzkoušení PoE dokopal po shlédnutí jednoho z dílů Nekonečnýho Labůža, kde o hře básnil Andrej Anastasov, od té doby, byť s pauzama, nelituju. Přitom F2P titulům většinou vůbec neholduju.
  • MickeyMutant
    Ještě si opravte odkaz na zdroj, když už opravujete ostatní chyby. Na IndieGames.com o Path of Exile nic nepíší. Možná jste si to spletli s Indiegamewebsite.com.
  • Opět bravůrní práce, dlouho sem se takhle nenasmál. Proč to nenecháte napsat aspoň někoho, kdo tu hru hraje ??? Aha to je moc logické, radši splácám pár ptákovin co proženu google translatorem a vono to nějak dopadne :)
  • To je zas článek... Máte tam alespoň něco dobře? Pár ukázek...

    "Takových cest musíte uskutečnit desítky" - přijde Vám 11 cest jako desítky?

    "Update dále doprovází 12 nových gemů, z nichž pět je tematicky zabarveno do Vaalské Říše a zbylých sedm se týká pastí." - nových vaal gemů je 6, 5 je nových typů pastí a 1 support gem k pastím - vaal gem je vylepšená verze obyčejného gemu, která se dá použít jednou za čas, o žádné tématické zbarvení se nejedná...
    • ono v originali je to tak ze prinasaju 5 vaal gemov, pretoze cela Incursion liga je Vaal tematicka... Kapanek kostrbaty preklad *2*
      • we're adding six new Vaal Skills - překlad číslovek Vám jde asi stejně jako autorovy článku :-)

        Že domotal tématiku mezi ligou a gemy je dost možné, jak tak koukám, tak vychrlil několik článků. Holt kvantita nad kvalitou evidentně. Po přečtení tohoto článku zůstanu asi u nadpisů, protože kdo ví co bych se tam dočetl a podívám se na oficiální stránky výrobce...
        • "Because Incursion is a Vaal-themed expansion, we're adding six new Vaal Skills. In addition, there are five new Trap Skills... atd" Ano 6 vaal a 5 novych trap.
          Skoro som odpisal nieco stiplave ohladom tych cisloviek, ale za ban mi to nestoji a dal si tam smajla tak kaslem na to.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit