Co chystá nové studio Ashborne Games? Mluvili jsme o tom s brněnskými vývojáři
-
Historická strategie s RPG prvky je dost široký pojem. Bude to RTS nebo tahovka? No, vzhledem k tomu, že jsou na začátku vývoje, tak chápu, že to ještě nemají ujasněné. Každopádně i tak to zní rozhodně zajímavě a budu se těšit. Doufám, že se tentokrát nedočkám stejného zklamání, jako bylo u Kingdom Come, které mě svým hardcore a neintuitivním přístupem nakonec zcela odradilo.
Pak je tu ještě otázka, jak to bude s lokalizací. Bude český dabing nebo jen titulky? Každopádně na kladení těchto otázek ještě není ten správný čas.
-
-
Můžu se zeptat co ti přišlo na KCD hardcore? Souboje proti více nepřátelům dali sice ze začátku celkem zabrat. Zase na druhou stranu to bylo reálnější, když stojíš proti více protivníkům. Ale později už byl Jindra geroj:)
-
-
Úplně nejvíce mi vadí chybějící český dabing, ale přesto jsem si hru nakonec zakoupil, jednak abych podpořil české vývojáře a hlavně jsem si to chtěl osobně vyzkoušet. Co mi na této hře přišlo hardcore? Nemožnost manuálního ukládání kdykoliv, nerovnoměrné rozestupy mezi checkpointy, těžké souboje, nedostatečně vysvětlené některé tutoriály (třeba s tím paklíčem) a občas ty survival prvky a drahota. Co mi vadilo dál? Zdlouhavé načítání (v kombinaci s obtížností je to vážně chuťovka) nebo fetch questy. Pak jsou to detaily jako např. pozdní vstávání obchodníků i prostých občanů (Ve středověku? To myslí vážně?) nebo chybějící pud sebezáchovy některých postav (Pokud to není zastaveno cutscénou, tak i vesničany můžete umlátit k smrti, aniž by se pokusili vzdát. Vážně? Už v první Mafii některé postavy, když dostali nakládačku, tak začali zdrhat. A pochybuji, že by prostý vesničan kvůli malichernostem chtěl "natáhnout bačkory".)
Ta obtížnost (pokud pominu dabing) je pro mě nepřekonatelný problém. Přitom by mi úplně stačila volba různých stupňů obtížnosti, jako to má většina moderních her, aby si každý na tom mohl vybrat to, co mu vyhovuje a zahrálo by si to pokud možno více hráčů (i těch českých). A všichni (tedy téměř všichni) by pak mohli být spokojení nebo se snad mýlím?
Tak trochu už začínám závidět Polákům, že jejich velké hry mají dabing v jejich mateřském jazyce a faktem, že nemají zapotřebí oslovovat náročné hráče s nostalgií po starých časech. Jako hráč, který miluje klasické české hry jako Mafia, Original War či Vietcong, bych byl nerad, kdybych musel novoudobu českou vysokorozpočtovou tvorbu ignorovat jenom kvůli nadutosti a egu vývojářů. Avšak pokud si budou vývojáři nadále tvrdohlavě prosazovat svůj názor a chtějí za každou cenu dělat těžkou a realistickou hru, tak je to jejich věc a já alespoň ušetřím peníze.
-
-
Já se souboji neměl žádný větší problém a za celou hru jsem zemřel, dohromady možná pětkrát. Prostě mi ten souboják celkově sednul, ale chápu že jsem spíš v menšině.
Český dabing by hře rozhodně slušel, to je velká škoda. To vstávání obyvatel v deset mě taky dostalo do kolen.:) Mě osobně vadilo ztvárnění počasí, konkrétně oblačnosti, která prakticky neexistovala a to i při bouřkách. Sice blbost, ale nějak mě to prostě iritovalo.
Nevim v jaké době si to hrál, ale já docela nedávno a hodně věcí je opravených. Konkrétně to vzdávání npc je běžná záležitost. Za celou hru jsem neměl jediný bug a hru jsem si opravdu užil.
-
-
-
-
Fajn rozhovor, diky za nej. :)
-
Tak na to jsme zvědav.
-
Dle nadpisu hodně zajímavé! Byla by to první podobna hra jenže bylo by to rts/turn based a nebo spíše RPG? pokud tedy tam nebude více jindrů😀
-
To je jak rozhovor s politikem. Nic nevíme, nemůžeme potvrdit ani vyvrátit, nevíme jestli tahovka nebo realtime, nevíme jestli fantasy nebo ne, nevíme ani na kterém engine. To je jak kdyby ty odpovědi tahala pouťová opice z klobouku.
-
-
Jó, u Cyberpunku lidi nadávají, že si dovolili něco o hře říct a ono to tam pak nebylo. Tady budou nadávat, že o hře na které začali dělat před měsícem zase neřekli dost konkrétních informací... Možná by to chtělo míň negativních emocí a koukat se na věci trochu s nadhledem.
-
-
Nebo nedávat zbytečné rozhovory ze kterých se člověk stejně nic nedozví a dát jej až bude alespoň základní představa.
-
-
dnes jak si nekdo dovoli na neci praci nenaplivat v komentarich, tak pak vypada, jako ze nicemu nerozumi...
😎
-
Pro mě ten rozhovor byl zajímavý. Jako jo, kdybych od toho čekal popis herních mechanik a první screenshoty, tak asi budu zklamaný. Já to nečekal. Čekal jsem, že se dozvím něco o lidech v novém studiu a okolnostech jak vzniklo a to jsem se dozvěděl. Takže za mě v pohodě :).
-
-
Souhlasím, i pro mě bylo zajímavé si počíst o novém českém studiu, okolnostem jeho vzniku, a na čem budou pracovat.
Očekávat u takto mladého studia cokoli jiného mi připadne hodně úsměvné.
-
V tomto ohledu ano. Ovšem titulek co chystá nové studio byl dost zavádějící. Kdyby tam bylo osoba x popisuje vznik nového studia. Prostě mě to zmátlo. Ale jinak jim fandím, samozřejmě.
-
-
-
-
hele, on vývoj her je docela divočina a i prvky, které zní jako něco zásadního, se během vývoje mění. a to z nejrůznějších důvodů - vývojáři zjistí, že to není zábavné, během vývoje se změní trh, tým měl na začátku velký oči. diablo měla být tahovka, alan wake open world, kingodm of amalur mmo. říct upřímně, že se to ještě neví je imho mnohem lepší než něco slíbit a pak zklamat hromadu lidí, kteří se začali těšit.
-
-
PETR: Spolupráce s THQ byla vždycky luxusní z toho pohledu, že se o nás skvěle starají.
Zrejme slusnej oddil. Tak at se dari.
-
Super rozhovor. Člověk mohl trochu nahlédnout pod pokličku :).