Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • dworkin

    Jediný důvod, proč AI napodobuje konkrétní existující lidi, je to, že to tak chtějí lidé, kteří zadávají prompty.

    Proti AI hereckému výkonu, který nenapodobuje nikoho konkrétního, jsou všechna práva krátká. Pokusy různých cechů to omezit smluvně jsou odsouzeny k nezdaru - AI je prostě neskonale levnější řešení než platit studio, režiséra, herce,... Samozřejmě, že tyhle lidi nahradí. To je čistý kapitalismus.

    Někdo může namítnout, že pořád ještě jde poznat, že to není člověk. No... za mě už většinou nejde, ale i kdyby - před dvěma lety to neumělo skoro nic a dneska tomu v reálném čase ukazuju přes kameru v telefonu věci, povídám si o nich a nechávám si generovat obrázky, grafy,...

    Nakonec se nejlíp budou mít instalatéři, protože k postavení rozumně fungující fyzické schránky máme pořád ještě kus cesty před sebou.


    • "Jediný důvod, proč AI napodobuje konkrétní existující lidi, je to, že to tak chtějí lidé, kteří zadávají prompty. "

      Ééé, ne tak úplně. Napodobuje je to, protože se to na nich trénuje. Podobně jako když si necháš vygenerovat obrázek výslovně inspirovaný nějakou postavou, dostaneš nejen upravenou verzi té postavy (což je žádoucí na základě dotazu), ale bude většinou i v póze, ve které se objevila v médiích nebo v reklamních materiálech.

      Nevím, jak je to s aktuální právní situací ohledně učení AI na copyrightovaném materiálu, ale možná někdy v budoucnu přibude nějaké omezení a třeba i nutnost mít seznam materiálu použitého pro učení, aby bylo možné danou AI použít pro komerční účely.

      Jinak souhlasím s tím, že umět pracovat rukama, může být v blízké budoucnosti velká výhoda.

      • dworkin

        Proto píšu _konkrétní_. Kdyby neměl v promptu, ať to vypadá a zní jako Ashly Burch, pravděpodobně bychom nikdy nezjistili, že to vytvořil počítač. A popravdě proč bych jako developer platil za vzhled, hlas a herecký projev Ashly Burch, když mi AI vytvoří digitální postavu, která nebude vysledovatelná ke konkrétnímu člověku a nebudu tím pádem muset platit nikomu nic.

        Nic takovýho jako "unikátní lidský vklad" neexistuje. Všechno jde vygenerovat uměle, včetně drobných nedokonalostí. Jako lidi se strašně přeceňujeme.

        • Ano, jde to vygenerovat uměle, ale současná generace generativní AI používá konkrétní předlohy, které upravuje a ve kterých může někdo poznat konkrétní licencované dílo, i když nebylo žádáno v dotazu. Jako protipříklad by se daly zmínit už delší dobu používané algoritmy pro růst stromů, jejichž modely pak vidíš ve hrách nebo se používají v architektuře. Ty neberou jako inspiraci konkrétní stromy, ale napodobují biologická pravidla, podle kterých roste konkrétní druh stromu. To je úplně jiný způsob generování.

  • lito

    Vůbec se nedivím a není jediná v rámci tvůčího týmu, která by měla mít obavy.

  • Saramane

    Ashly se samozřejmě bojí oprávněně, myslím že její výkon byl natolik fádní, že kdyby byla během Horizonu nahrazena AI, tak by to možná i pomohlo. Na druhou stranu za to ale spíš můžou režiséři dabingu a scénář.

    • Sylar

      Scenár tej hry celkovo je velice slabý, rovnako aj jednotky. 

      Čo ma inak docela štve lebo tá hra ma super nápad, dobrý gameplay ale scenár (dialógy, časti lóru, side questy) a podaktoré herné mechaniky sú také Béčkové, miestami až Céčkové. 
      Klasický súboj kvalita vs kvantita kde zase raz vyhrala kvantita. Veľká škoda. 

      Inak si nemyslím že ich v dohľadnej dobe nahradí AI, možno maximálne tak pri nejakých NPCckach co majú normalne tak 3 vety dialógov. Tak vďaka AI môžu mať hoc aj 30 viet. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit