Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Lariani a jejich Baldur's Gate 3 by s tímto tvrzením nesouhlasilo.

    A na opačné straně barikády úspěchu je předběžný přístup Ubisoftu u Might and Magic X: Legacy, který mizerně nastavený a nikdy pořádně neodladěný titul nedokázal už zachránit (vydáno 5 měsíců od předběžného přístupu a podpora ukončena 2 měsíce po vydání)

  • Smegma

    Chris Roberts by nesouhlasil 😀

  • honcka

    Rimworld byl taky v earlyaccessu 5 let a jedná se o jednu z nejlépe hodnocených a prodávaných nezávislých her, BTW celkem by mě zajímalo, proč není na games recenze

    • Derp_1337

      Ty si jako myslíš, že recenzenti budou kupovat hry za svoje vlastní peníze a pak ještě o nich budou psát nich články?? 

      Takhle to nefunguje v herním show byznysu. Pokud jim vývojáři nezaslali hru k zrecenzování, tak jen velmi těžko napíšou recenzi.

      • cms.jakub-malcharek

        Ale jooo, děje se to častěji, než se zdá. Právě třeba u indieček je to běžné.

        • Derp_1337

          Pravda, u indie her asi není jiná možnost. 

    • protože to není AAA, tak nezájem... bohužel to přehlížení kvalitních indie her tu je dlouhodobý stav. Sice tu máme pod radarem, kde se občas něco objeví. ale to mi nepřijde moc plnohodnotné.

      Jinak i třeba Factorio, Workers&Resources nebo Satisfactory byly v EA roky a propadák to nebyl.

      Ty statistiky nic neříkají. Ono se totiž dost často stane, že ty neúspěšné hry prostě po pár letech, kdy už nejde financovat vývoj prostě vydají verzi 1.0 a bez velkého PR zmizí v propadlišti dějin a že jich je. Takže bych řekl, že ty statistiky budou ovlivněny víc těmi propadáky. Ne každý EA je úspěch a délka v EA nehraje až takovou roli.

      • cms.jakub-malcharek

        Na to je prostě jednoduchá odpověď - o indie hry není prostě takový čtenářský zájem jako o mainstream velkou produkci. Snažíme se pokrývat, co jde, vychází jich obří množství a například Rimworld je obrovský žrout času.

        A třeba zmíněné Factorio, Workers i Satisfactory zrovna ty recenze mají.

        • honcka

          Jak se hodnotí čtenářský zájem? Když si vezmu recenze za poslední dobu na ne AAA produkci na games (Daemon X Machina, Lost Soul Aside, Echoes of the End, HOUSE OF THE DEAD 2: Remake, Hell is Us, Cronos: The New Dawn), tak dle gamalytic.com Rimworld prodal cca 10x víc kopií na steamu než všechny tyhle hry dohromady.

          • Derp_1337

            Tebou zmíněný hry nejsou zrovna typickým příklady úspěšných her: Daemon X je mecha hra, což je dost obskurní žánr. 

            LostSoul je typická čínská hra, která baví především číňany a zbytek světa nechápe. (Čína má dokonce svoji vlastni konkurenci pro Steam platformu WeGame. Statistiky z nich jsi očividně nepočítal).

            Echoes of the End je produkt od úplně nového studia, který se moc nepovedl. 

            Zmínit House of the Dead 2 Remake jako nějaké porovnání byl vtip, ne? Ta hra je mega fail a nezaslouží si jakékoliv zapamatování.


            "Jak se hodnotí čtenářský zájem? ... Dle Gamanalytic.com Rimworld prodal 10x víc kopí na Steamu než všechny tyhle hry dohromady"

            Asi jsi nepochopil pointu. To, že se něčeho prodalo míň, ještě neznamená, že čtenáři nečetli recenze. Např. Když třeba vyjde nové CoD, tak si tu hru sice nekoupím, ale recenzi si klidně přečtu. Čtenářský zájem se nutně nerovná počtu prodaných kopií, chápeš?

            • honcka

              Jenž na všechny tyhle hry byly tady recenze. Bral jsem recenze za poslední cca 2 měsíce, vynechal jsem Hollowknighta (btw ten toho prodal cca jako Rimworld), MetalGear a Mafii (což je imho aaa) a 2 dlc.

          • cms.jakub-malcharek

            Tak podle čtenosti, která není úměrná prodaným kopiím. Některé hry prostě u nás nerezonují. Byl to případ novinek Rimworldu, byl to případ třeba Palworldu, který prodal 20 mega kopií (a Hell is Us je skoro stejně čtený).

            Hlavně ale Rimworld vyšel v roce 2018. Čert ví, co tehdy vycházelo a jak to v redakci vypadalo. Možná prostě jen nebyl prostor, kdyby to z tehdejší redakce někdo hrál, určitě by na to recenzi napsal.

            • U toho Palworldu se docela divím. To je pěkný příklad hry s obrovským hypem a pořádnou kontroverzí, u které bych čekal slušný zájem čtenářů.

              Ale vlastně asi ani ne úplně u recenze, ale spíš u novinek, kde se ty kontroverze rozebíraly (oproti jiným novinkám). To je kapku jiná kategorie.

  • Jasně že to škodí. Já si hry v předběžném přístupu nekupuji, nechci hrát nedodělky a určitě nejsem sám. A v době, kdy z něj hra vystoupí, tak už logicky ten zájem bude menší. Spousta hráčů už to má dohrané, streameři se zaměřují na aktuální kousky, prostě často je ta hra už tou dobou mrtvá. Takže si ji nakonec nekoupím vůbec.

  • Jevo83

    Pre mna je v tomto smere najvacsie sklamanie No rest for the wicked, lebo to vyzera na nekonecny early access

    • Derp_1337

      Největší zklamání??? To je bezkonkurenčně Scam Citizen a (nevydaný) Squadron 42 !!!

      Robert utopil ve vývoji Scam Citizenu přes 830 miliónů dolarů a ještě pořád to není hotové! Jen tak pro představu za 830 miliónů by se mohlo vyvinout asi 16 dílů Mass Effect. (I když reálně to bude méně, protože inflace).

      No rest for the Wicked je ve vývoji sotva 4 roky, takže proti SC je to nic. 😉


      No a za zmínku nekonečného E.A. stojí ještě Project Zomboid. Ten je ve vývoji někde od roku 2014. 😐

      • Jevo83

        Tak Star citizen ja nepovazujem za early access, ale za socialny experiment typu vymysleny obchodak so zlavami, z ktoreho sa vyklul bilboard uprostred pola😀

    • Tam to vypadá, že si vývojáři ukousli příliš velké sousto a budou ho žvýkat dlouho. Nebo chěli rychlou zpětnou vazbu hned na začátku vývoje, dokud toho neměli rozdělaného moc. To se jim vyplatit může a nemusí. Zdaleka ne každá hra je BG3, která visela v EA roky a stejně byla úspěšná mimo jiné i proto, že Larian dobře zvládl marketing a během EA nemlčel a čile komunikoval s hráči.

      • Jevo83

        A z toho prameni to sklamanie… pretoze nekupujem EA hry a velmi pochybujem, ze to niekedy dokoncia a ak aj ano, ci to nebude mimo prveho aktu odflaknute…

        Zachytil som pred par mesiacmi na internete, ze sef vyvoja je toxicky ufrflany asocial a ze maju problem s klesajucimi predajmi…

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit