Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • FarkyJTV

    nekupil som harry potter lebo subojovy system vypadal na muku...nekupil som diablo lebo som vedel ze to nebude mat dobry endgame...iba grafiku a story..bohuzial velmi malo aby som daval zato 70-90 eur...osobne si myslim ze tento zaner dosiahol svoj vrchol v poe...a jedine poe2 to dakaze uz len posunut alebo vyrovnat.moje rozhodnutie definitivne odinstalovat battlenet po diablo bete bolo spravne...

  • Reeki

    Celá tato hra je jeden velký nedodělaný paskvil, bez end gamu a velice lituji toho, že jsem blizzu naletěl a hru si koupil, veškeré recenze jsou neobjektivní a hra si nezaslouží dostat více než 5/10 za ten nicotny obsah. Tento patch a vůbec celá sezóna je jeden velký vtip a blizzard již opravdu není to studio, které dokáže udělat pořádnou hru bohužel. 

    • twicer

      Na jednu stranu by se dalo říct, že D3 také na svém začátku nemělo endgame a chodil si dokolečka kampaň ( která měla hratelnost i na méně než 10hodin).

      Na druhou stranu, od toho je D4 další díl, aby stavěli na předchozích zkušenostech.

      5/10 je v mých očích mimo a obsahu to má alespoň na 100hodin, každopádně mé očekávání to taky nenaplnilo a mají rozhodně co dohánět, uvídíme co ztoho bude za rok a jak stím zamíchá poe2.

      • Reeki

        Ano D3 byla v počátcích úplná hrůza, spravil to až příchod V aktu s datadiskem, proto jsem si říkal, že po tom co blizz měl za problémy a jaké zvěrstva vydal DI, remaster W3, Wow Shadowland atd. Tak si dá záležet a D4 již nedovolí pos***, bohužel sezóna a tento patch sebral veškerou naději na dlouhou dobu. 

        • Ten korporat dospel do nejakeho stavu, ktery proste nedovoli vytvorit neco zasadne odlisneho. Nevytvori uplny odpad, ale ani neco zasadne lepsiho nez ty posledni vytvory. To by muselo dojit k nejakemu zemetreseni, jako ze to koupi Musk a polovinu lidi vyhaze.

    • Ta hra má úplně pohodovou hratelnost v délce desítek hodin (teď i ironicky trochu více) a rozbitý endgame. 5/10 b ybylo hodnocení, které pro normálního hráče nedává smys.

      • Reeki

        Takže tobě přijde normální dát 70 potažmo 100,,Éček za hru, kterou dohrajes za 10-15 hodin? Mi tohle od studia jenž 20 let vyvíjí hry přijde jako podvod na hráčích nic jiného. Za plnou cenu očekávám adekvátní obsah a ne příslib do budoucna. Tento rádoby patch má jen zamaskovat a prodloužit end game, který ve hře není. 

        • Na lvl třeba 70 (tam ještě nenastupují ty specifické problémy) se rozhodně nedostaneš za 10-15 hodin.

          To, že je se něco při vývoji zásadně nepovedlo, je těžko podvod, chce to koukat se na to trochu s odstupem.

          Pri srovnání D4 s jinými ARPG po výdání mě nepřijde end-game content nějak zoufalý (PoE 2 jsem teda nehrál). Ale zase nejsem HC hráč...

          • nightborne

            Hmm, množství obsahu je, myslím, potřeba hodnotit opět lehce optikou preferencí. V závislosti na tom, co vlastně od hry čekáš, jinak řečeno.

            Dopustím-li se srovnání s Diablem 3 krátce po vydání – jo, inferno byla přepálená, až nesmyslně těžká obtížnost. Ale stejně jsem se do ní vrhal a mlátil hlavou do zdi, dokud ta zeď nepadla. Z prostýho důvodu: Od třetího aktu padaly lepší věci. A já je prostě chtěl.

            Oproti tomu v D4 tahle motivace absolutně chybí, protože v NMD 100 ti padne naprosto, absolutně nemlich to samý jako v NMD 30. To osobně považuju za s přehledem nejzávažnější a s velkým předstihem nejvýraznější problém hry v jejím současným stavu. Ne rovnováhu, ne pět vteřin na teleport z dungeonu, ne drahý truhly v helltides, ale tohle. Vysoká obtížnost a výzva musí odměňovat něčím lepším než standardní farma. Prostě musí. Nedaří se mi pochopit, proč to není i priorita pro vývojáře.

            • Souhlas, itemizace je blbá - většina lidí v podstatě od 80. úrovně nedostane nic nového, což je v ARPG prostě úplně blbě.

          • Reeki

            Na tom se neshodneme já od hry očekával daleko více, svého druida jsem dotáhl na 95 lvl a posledních 20 lvlu jsem se musel nutit do hraní a to je špatně, hra tě musí bavit D4 je po odehrání kampaně a odcházím wow efektu prázdná krabice bez obsahu a nemá vůbec smysl expit 100 protože zjistíš že pořád nemáš co dělat jenom pořád dokola ND. V sezónách jsem očekával že se hra bude vyvíjet a ve světě budeme mít nějaké challenge, bohužel nám opět byl naservírován nicotny obsah v podobě sběru srdci, prostě ne blizzard si to na hodně dlouho u mě prodělal na plné čáře. 

            • Na čem přesně z toho, co jsem říkal, se neshodneme? Přijde mi, že mluvíš o něčem trochu jiném.

              • Reeki

                Reakce na příspěvek:

                Dle tebe jde o pohodovou hru plnou skvělého obsahu, dle mě je to nedodělaný paskvil, který zůstal jen u jména  s příslibem autorů dodělání do budoucna. 

                • Reakce na příspěvek:

                  Napsal jsem konkrétně, že do nějakého 70. levelu hra funguje obecně dobře, ne že je to hra plná skvělého obsahu.

  • Po tomhle divnopatchi už nemá prakticky smysl hrát za čaroděje/ku. Jelikož většinu poškození údílí přes zranitelnosti a krity, tak ho tohle zasáhlo daleko víc než ostatní povolání. Navíc čaroději chybí zbroj (ze všech povolání ji má nejnižší), nefungují u něj odolnosti a ještě navíc mu nerfli cooldown reduction, aspect co přidával zbroj a apesct který násobí zranění bossů

    Nepochopitelné

    • FarkyJTV

      akokovlek zabava na sorc a barb je fuc po patchi...druid kadejaky...necro relativne zabavny zostal.

  • obavam se ze balance devs vubec nevi jak ta hra funguje ani jak by mela fungovat 😂 totalni bordel ta hra mela byt jeste tak rok ve vyvoji 

  • kkING

    Pro me je posledni sezona v D3 mnohem zabavnejsi, nez soucasne D4. Dohral jsem kampan udelal dung na tier 3, odchodil jsem nekolik NM dungu a dotahl to na 60 level, ale to uz jsem se nutil do hrani. Hral jse za rogunu a zkousel melee i ranget buildy, ale ten gameplay je nezabavny, skill ktery pouzivate je v podstate stejny jako na zacatku a meni ho nepatrne mozna jeden legendarni aspect a to je krok zpet i proti D3 a  s PoE, kde si muzete vytunit skill pomoc run se to neda ani srovnavat.

    Nevim zda Pargon system v tomto neco jeste meni ???? ja zatim odkryl jeden ctverec, ale to byla jen "matematika" a %. Rad bych se pletl a strasne me to mrzi v D2 a D3 mam nahrane 1000 hodin a vim, ze D2 i D3 taky nebyl zadny zazrak ze startu, ale D4 je proste ...

    • twicer

      Je zajímavé že ses nutil do hraní, ale u d3 si vesele hrál 3x stejnou kampaň na různé obtížnosti, aby ses dostal do konce, kde si chodil zase to samé dokola. :) Teda za předpokladu že si hrál D3 při vydání a nesrovnáváš hry v jiných cyklech jejich vývoje.

      Paragony přidaly pár rozšíření ke stávajícím kouzlům, jinak jsou to jen procentuální boosty.

      Kouzla která jsou od začátku do konce víceméně stejná vidím jako jednu z hlavních bolístek.


  • Jak to tady ctu tak jsem rad ze jsem do toho nenaskocil. Potreboval jsem dohrat jine hry a rikal jsem si ze to zkusim az budou sezony. No jeste ze tak. Dalsi utopeny hodiny k nicemu kdy mi pak vyvojari uplne znici build bych nedal.

  • Sallvator

    no, me na te hre nejvic stve ja stupidne lehka je, ikdyz jdu obsah o 20lvl vyssi nez je ma postava tak vse zabiju, sorry ale to je nuda, je potreba vsechny classy vynerfovat do ho*en a boostnout vsechna monstra a content... a nebo pridat 5-6 tier aspon... na tier 4 sem sel na lvlu 55 a zustal tam pritom by mel bejt az pro lvl 70+... a kdyz ma clovek lvl 70 je tier 4 uplnej vysmech uz

    • Derp_1337

      Tak s tou obtížností dost záleží na zkušenostech hráče s tímhle typem her a na jeho postavě a jejím buildu. 

      Věř, že se naopak objevili hráči se stížnostmi, že D4 je až moc těžké pro jejich postavu.

    • nightborne

      Tak jestli s úplným výsměchem dáváš nmd 85+, tak klobouk dolů. Já měl teda dost co dělat i před patchem, co mi snížil damage na půlku a obranu na dvě třetiny ;). Teď to upřímně ani moc nemá cenu zkoušet.

      • MalyZeli

        Ale prd, hraje možná tier 20-30 a je tedy velkej frajer. Tenhle patch je ale naprosto nepochopitelný, totálně mi zničil postavy, a před sezonou znechutil diablo.

        • Honzique

          tipuju, ze ten balance bere v potaz i sezoni theme, ale tak uvidime ... ja to vidim tak, ze aspon zkusim druida :)

  • Do teraz som sa D4 zastával. Vidím to tak, že sa vrátim ku D2r. Za mňa sklamanie a veľké.

  • Njpravděpodobnější vystvětlení je to, že lidé procházeli jednotlivé obtížnosti s nižší úrovní, než na jakou vývojáři cílili - proto přidání zranitelnosti.

    Problém je v tom, že sorcky už před tím snadno odcházely v end-game na první / druhý zásah, a to se teď ještě zhorší.

    Crity a hlavně zranitelnost byly příliš důležité, a bylo jasné, že musí seseknout.

    IMHO je hlavní průšvih v tom, že nerf je prostě emočně nepříjemný, zvláště, když člověk už je někde v end-game a snaží se doválčit. Je škoda, že to více nevykompenzovali novými unikátkami etc.

    Vyvážili to prostě blbě, tahají teď za záchrannou brzdu, ale cestující z toho nepřekvapivě nejsou moc nadšení.

    • twicer

      Se sorckou je to upocená zábava, na druhou stranu na méně než na jeden zásah už mě zabít nemůžou. :)

    • NERF po cheaterech druhý velký důvod proč jsme s partou přestali hrát Warzone :D, konečně si sestavíš nějaký build se kterým se ti dobře hraje a bum vývojáři ti řeknou na.rat s tím hrát nebudeš.

      Na slovíčko nerf už jsem v podstatě alergický, stejně jako na "balancing".

      • Mě cheese kazí radost ze hry, takže mi vyvažování nevadí - ale chápu, že když člověk dá hodně času do konkrétního buildu, který je pak nepoužítelný, tak to nepotěší.

        • nightborne

          Taky ale záleží, co považujeme za cheese. Používání a vyhledávání nejsilnějších statistik je automatika, proti tomu můžou vývojáři bojovat, jak chtějí, ale hráči (nebo alespoň jejich drtivá většina) to prostě budou dělat. Vždycky.

          Druhá a úplně jiná věc je třeba oprava bugnutýho hammer of the ancients, kterej okrajem vlny dával brutální rány. Každýmu bylo jasný, že to není schválně, každej musel čekat, že se to opraví. Proti tomu ani půl slova. Však jsem to sám cíleně nepoužíval, protože mi je zkrátka proti srsti něco zabíjet bugem.

          • Jasně, myslel jsem to obecně.

            Ale třeba i tou zranitelností je to tak, že se prostě seseknout musela, přestože ji používali všichni. Problém není v tom nerfu samotném (vede k větší vyváženosti hry), problém je v tom, že hráči mají pocit, že nižší rychlost průchodu (pomalejší zabíjení potvor) vede k nižší zábavnosti. Zajímalo bý mě, jak by dopadlo srovnání rychlosti zabíjení třeba mezi PoE2 a D4 v endgame, nebo mezi D4 a D2.

            Nesouhlasím ale s tím, že nerf + nižší rychlost průchodu = automaticky nižší zábava.

            • nightborne

              Pravda, to je trošku k zamyšlení - a taky hodně o subjektivních preferencích. 

              Celkem často lze narazit na názor, že svatej grál ARPG hratelnosti je nezřízený vraždění celejch obrazovek jedním klikem. S tím osobně asi až tak nemůžu souhlasit, protože jo, je to power fantasy zábava... chvilku. Pak se to zají a přelije v nudu.

              V tomhle specifickým případě, kterej probíráme, je imho hlavní prooser, že si to nepohlídali před vydáním. Kdyby ta hra takhle vyšla, nikdo neřekne ani muk, ale když jsi dejme tomu zvyklej chodit nmd 80 a najednou trapně chcípáš v nmd 65, je to pocitově jak trest za to, že ses snažil. Neni to příjemný.

              Druhej problém konkrétně ohledně crit/vuln je fakt, že se jedná o MULTIPLIKATIVNÍ modifikátory, každej samostatnej, nesdílející bucket s ničím jiným. Prostý snižování hodnoty jednoduše nikam nevede a nepovede. To můžou nerfovat, jak chtějí, ale jediný, čeho dosáhnou, budou vytočený lidi. 

              Dokud to zůstane postavený, jak to je, bude prostě pořád povinný je mít, i kdyby měly rollovat třeba 8-10 %. Protože multiplikativních 10 % je prostě pořád lepších než aditivních 60 %, který přibudou do obřího kýble dalších modifikátorů a reálně ti zvýšej damage o 2 %. Spíš by například bylo potřeba osekat vuln/crit a přidat jiný, alternativní multiplikativní modifikátory se stejným bucketem, aby se účinek vuln/crit trochu umravnil a bylo víc na výběr. Například.

              Stejně mi ale nakonec přijde, že rozmanitější buildy jsou do jistý míry jenom zástěrka a skutečná pointa byla prostě jenom zpomalit hráče, aby tolik nebilo do očí, že zoufale chybí pořádnej endgamovej obsah. Ale tak to doopravdy vědí jenom v Blizzu =).


              • Reakce na příspěvek:

                V tomhle specifickým případě, kterej probíráme, je imho hlavní prooser,
                že si to nepohlídali před vydáním. Kdyby ta hra takhle vyšla, nikdo
                neřekne ani muk, ale když jsi dejme tomu zvyklej chodit nmd 80 a
                najednou trapně chcípáš v nmd 65, je to pocitově jak trest za to, že ses
                snažil. Neni to příjemný.

                Přesně tak.

                Druhej problém konkrétně ohledně crit/vuln je fakt, že se jedná o
                MULTIPLIKATIVNÍ modifikátory, každej samostatnej, nesdílející bucket s
                ničím jiným. Prostý snižování hodnoty jednoduše nikam nevede a nepovede.

                Přesně tak. A tím jsme zase u toho, co psali jinde - jsem si naprosto jistý, že mají napsané matematické modely, které jim pomáhají vyhodnocovat dosažení cílů (např. doby průchodu, levelu na kterém jdou splnit milestones etc). Jenže je mají napsané blbě, protože jim z toho úplně vypadnul tenhle problém se V / C buckety, a vůbec si neuvědomili, že dosahují opačného účinku. Protože snížili V, je ještě zásadnější ji mít, přesně jak píšeš. Protože V je nezbytná, a poskytují ji jen některé schopnosti / itemy, automaticky to ze hry vyhodí všechny buildy, které mají nízkou V (což je logicky většina buildů). A to je přece věc, kterou měli jasně vidět v modelech, ale nevidí, jinak by ten patch postavili před S1 (která je důležitým milníkem) jinak.

                Z tohohle se ta hra bude vzpamatovávat dlouho, komunita je teď vybičovaná do maximální toxicity, což rychle zasáhne i prodeje, a bude trvat dlouho, než napraví pověst (protože ta je pocitová, ne logická, takže hra už dávno může být relativně v pohodě, a internet bude stále dlouho do noci mávat vidlemi a pochodněmi).

    • nightborne

      Seseknout jasně, proti tomu v principu ani nebrojim - cokoliv nemělo crit/vuln bylo jednoduše zbytečný.

      Jenže... na tom se nezměnilo vůbec nic. Crit/vuln jsou pořád s přehledem nejsilnější staty, akorát... horší. Reálnej dopad (hodnoceno podle mýho barbara) je snížení celkový damage dobře o 50 % - bez možnosti to dohnat jinde.

      Jak správně říkáš, v principu to neni prvoplánově špatná úprava, ale bylo potřeba -nějak- kompenzovat, což se absolutně nestalo. A nerf sorcek, respektive jedinýho pasivu, díky kterýmu se až doteď ještě jakžtakž byly schopný držet nad vodou, mi hlava už vůbec nebere.

      Ohledně toho nerfu obrany si upřímně až tak jistej nejsem. Na barbarovi mám defenzivní rolly prakticky všude, kde jdou, a v NMD 90+ jsem i před patchem šel bez problémů dolů na ránu. V současným stavu mě přešla chuť se o další progres vůbec pokoušet.

      • Hej, souhlas - too little, too late. IMHO na to mají nějakou složitou vnitřní metriku, a mají ji blbě seštelovanou.


Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit