Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Kdyby lidi tehdy věděli, že budou dělat 15 let singleplayer ,taky by jim nikdo tolik peněz nikdy nedal.

  • Horst_Fuchs

    No, ať už je hra aktuálně v jakémkoli stavu silně pochybuju, že to odpovídá  průměrnému měsíčnímu zisku od naivních předplatitelů za každý měsíc od začátku kampaně na kickstarteru, což činí cca 5 milionů dolarů na každý měsíc, což je víc než má kdejaké malé studio na celou hru. To už je docela na zamyšlení. Se svými 35$ na jeho kickstarter jsem se už dávno rozloučil.


    Buď ve skutečnosti Roberts najmul jen pár lidí a proto to trvá tak nelidsky dlouho, nebo hromadu neschopných, ale já spíš tipuju , že drtivá většina skončila v Robertsově kapse, v luxusních vilách, jachtách, hromadě koksu, prostitutkách a dalších položkách nezbytných k vývoji vesmírného simulátoru.

    Mimochodem, za jak dlouho, že to překonají neslavný rekord v délce vývoje hry Duke Nukem Forever?

    • Derp_1337

      Přesně tak. Roberts potřebuje aspoň 3 luxusní vily v Karibiku, aby mohl pokračovat vývoj vesmírného simulátoru. Backeři by se mu určitě měli složit na 4. vilu, ať to ten chudák nějak zvládne. 🙂

      A Cloud Imperium Gaming překonali délku vývoje Duke Nukem Forever letos. 🤮

  • Nechápu proč se pan Partl vyjadřuje ke Star Citizenu, když to není jeho šálek čaje, ale budiž. 

    To že v recenzi je použité Youtube video z Alpha verze 3.9, které vyšlo v květnu 2020 se mi už zdá malinko za hranou. Čtenář neznalý tohoto projektu, byl tak vržen pět let do minulosti díky lenosti redaktora. 

    Samotný zavádějící název tohoto článku - "Díra na peníze" se dá v této branži brát pravděpodobně jako kompliment. Mám však pocit, že pan autor to tak nemyslel. 

    Ostatně by bylo také vhodné zmínit, že se jedná o dvě hry, na které byly tyto peníze vybrány. 

    Mohl bych pokračovat elaborátem o kvalitách hry, jež nejsou srovnatelné s čímkoliv co je aktuálně na trhu. Či mluvit o délce vývoje a obrovských sum peněz,  které padly na jiné  "AAA" tituly (jak už naznačili kolegové komentátoři výše). Ale tuto mravenčí práci již zvládne jakýkoliv pokročilejší jazykový model. 

    A bohužel věřím tomu, že i tento článek o Star Citizen, by zmíněný jazykový model napsal o chlup lépe.

    See you in the Verse.

    • To, že je použité 5 let staré video je úplně fuk, posun tam je 0.00 nic. Ta hra je pořád v tragickém technickém stavu. Hratelnost, všudypřítomné bugy, NPC s nulovou inteligenci. Prostě tragédie, jen to hezky vypadá :(



    • Cope is strong with this one.

  • kde jsou ty casy, kdy se tu s nami backeri dohadovali, ze to neni scam, ted uz se lisime jen v tom, jak velkej scam to je 😂

    • scam je nieco co mozes realne hrat a v com vidis kazdy cent co sa vyzbieral? a kde mozes dat do 30dni refund?zaujimave...je to v podstate early access ako ktorykolvek iny...vlastne vdaka refund politike este ovela prijatelnejsi...na steame sa mozes po dvoch hodinach aj na hlavu postavit

      neviem kde si tu vacsina cuca informacie...hra mi bezi lepsie nez 90% dnesnych 3ackovych her s tym ze grafika je svetelne roky pred nimi..o urovni detailov sa nema cenu ani bavit, tam sa nechyta ani rockstar(verim ze s gta 6 ale zase posunu latku)...obsahu to ma tiez viac nez sa vacsine hier sniva....

      ale tu si aj tak mamloni pojdu svoje a budu vnucovat svoju pravdu

      ja neviem, za scam povazujem nieco, co vyzbiera peniaze a nikdy sa nedostane ani len do toho early accessu, alebo hry kde stopnu podporu kratko po spusteni "predajov"...steam ich je plny...tu sa na hre pracuje a je to sakra vidiet

      a tom som bol voci SC tiez velmi dlho skeptický..ale ako vzdy sa mi osvedcilo brat radsej info od ludi co to realne hrali a nejsu len pseudohraci z youtubu ako kazdy druhy komentujuci tady

    • Viděl jsi tu hru aspoň z rychlíku? To je plnohodnotná hra, která má víc obsahu než kdejaká AAA hra, co vyšla. 

      • Derp_1337

        Spousta her má více obsahu než "kdejaká AAA hra." To není nic vyjímečného. 😉

    • Hm SC je uz par let v lepsim stavu nez rada her vydanych na PC...v posledni dobe napr. Rise of the Ronin.

      • Derp_1337

        To jsi fakt pobavil. V současném stavu je Scam Citizen slušný bugfest. 

        Problém je spíš v tom, že spousta těch bugů je tu dlouhé roky, protože vývoj těch systémů je pořád v "rané fázi" a v brzké době se nic nezmění.

        Tím ale samozřejmě neříkám, že se na PC občas neobjeví více zabugovaná hra při vydání. Ale vývojáři ty bugy opraví do jednoho roku (či maximálně 2 let). Scam Citizen bude nedokončený ještě po další dlouhé roky (jestli ho teda někdy vůbec dodělají).

        • mna by zaujimalo kolko mas nahranych hodin ked tu mas stale len prqzdne reci o nieco co si videl zjavne max z par videi na yt

          • Derp_1337

            Nevím. Dá se někde zjistit, kolik jsem nahrál hodin v SC?

            Ale naposledy jsem to zkusil spustit minulý rok. Normálně bych u jiné hry řekl, že za tu dobu se toho mohlo dost změnit, ale u SC je ten vývoj fakt pomalý.

        • Nejvetsi mnozstvi problemu vyplyva z toho, ze se jedna o MMO a jde proste o technickou zalezitost a vyvoj neceho noveho.

          Dalsi cast problemu je zpusobena tim, ze tu hru zatim proste nikdo neladi z hlediska vykonu - pokud mas top PC, tak si SC zahrajes bez vetsich problemu.

          A nekdo ten pokrok zaplatit musi,  asi ti v bance uplne nevyhovi, kdyz prijdes s zadosti o financovani projektu za cca 1G dolaru s tim, ze jde o vyvoj noveho typu MMO.

          • Pokud je nejvíc problémů s MMO, tak se můžeme v klidu těšt na singleplayer, který by tyto problémy mít neměl? Jestli je to pravda, tak super!

            • Derp_1337

              "...jestli je to pravda"

              Tak udělat Singleplayer kampaň mělo být mnohem jednodušší než udělat MMO část. Ale pro ty vývojáře je očividně těžké udělat i "jednoduchou" SP kampaň.

              Ta SP část měla původně vyjít někde v roce 2014. Ale Robert to odložil. A pak slibovali vydání bety v roce 2020. A z toho taky sešlo. Teď zase naznačujou, že by malá část SP kampaně mohla vyjít v roce 2026. 

              Z vydání celé hry nakonec sešlo a vývojáři budou vydávat SP část po menších epizodách. Ale i tak jsem skeptický ohledně data vydání.

              • walltar

                Reakce na příspěvek:

                Tak ono úplně z vydání celé hry nesešlo... už velice dlouho se plánují 3 epizody. Min 10let. Plus mínus se i ví o čem ty jednotlivé epizody budou.

                A to že udělat SP kampaň je mnohem jednodušší... je taky otázka, když ty hry sdílí kód a měly by se chovat stejně. Celkově ten vývoj SP části hry je ale takovej divnej.

                Od lidí co ten SP úvod hráli (to je ta co ukazovali na posledním citizenconu) vím, že byl poměrně v dobrým stavu. Ale osobně jsem se o SC přestal dost zajímat do té doby než bude fakt něco hatelnýho.

            • Me taky vic zajima single nez MMO cast.

      • Hidden

        No nemyslim si, ze by i tak propadavani geometrii, disconnecty nebo tvrde pady hry a dalsi kriticke bugy, obcas i nekolikrat za hodinu (stav SC jen par mesicu zpet) byl zrovna kdovijaky etalon kvality.

        • To rozhodne neni, ale je skvele, ze takovy projekt existuje. 

          Protoze jinak nas za X let ceka dalsi dil TES na stejnem enginu jako vsechny predchozi a budeme se loadovat do baraku a mezi tim nekolik Ubisoft kopirek a vrchol herniho prumyslu bude nejake izometricke RPG. 

    • honcka

      Osobně to za scam nepovažuju, dal jsem za to jak za normální hru a mám v tom nahráno přes 100 hod, kdy jsem se fakt bavil, tj když se podívám na hry ve svý knihovně, tak je to naprůměrný. I kdyby to nedotáhli, ničeho nelituju narozdíl třeba od podobnýho Starfieldu.

    • Derp_1337

      Hezky jsi to řekl. Většina backerů Scam Citizenu už ztratila iluze. 😂

      Momentálně crowd funding funguje převážně z peněz "velryb", které nechápou tzv. "sunk cost fallacy".

      Ale zase na druhou stranu jestli ti lidé neví co s penězma, tak ať klidně Robertovi zasponzurují jeho druhou luxusní vilu v Karibiku.

      • Tak samozřejmně, že ty lidi neví co s prachama. Hlavně číňani jsou v tomto zmagořelý. Zajimalo by mě, odkud jim přispělo nejvíc lidí. 

  • honcka

    Ono bohužel, pokud člověk má rád vesmírné simulátory s pokročilým letovým modelem, tak nemá moc na výběr. Nejblíž asi Elite Dangerous, ale tam mi ten letový model přišel o řád horší

  • TIRsk

    Aby to nedopadlo ako Duke Nukem Forever

    • Horst_Fuchs

      No, naivkové, kteří neví co s penězi mu přezevšechno pořád posílají další dolary takže jen tak nezbankrotujou jako 3Drealms.

      Ale už teď je v podstatě jistý, že ho překoná v délce vývoje, zbývá tuším cirka rok a Star Citizen se dostane do guinesovky, za délku vývoje, a možná i za  cenu vývoje a za největší scam v herním byznisu. :-)

    • Smegma

      No ale za ten si aspoň nechali od lidí platit až potom co vyšel.

  • myslim ze toto by chcelo jasne ukazat kde vsade tie peniaze skutocne sli. to je tak nemala ciastka ze vazne, kolko studii by za take peniaze dokazalo vydat kolko hier....

    predavat obsah za take peniaze do alfa verzie je tiez otazka sama o sebe.

    Za 10 rokov by vacsina hier vo vyvoji uz davno bola zrusena. a ked si spomeniem ako dopadol pripad FF15 tak kvalita tejto hry na konci bude veeelmi otazna. (to co mali k ukazke v 2014 resp. skor a pripadne aj par rokov neskor, mozu zrobit pomaly odznova, nech to je ako-tak k svetu v dobe vydania). Co sa tyka Sqaudronu - nakoniec to bude jedine co naozaj aj vyjde, aj ked osobne ani tomu moc sanci nedavam.

    A porovnanie s GTA6 - tam aspon na 99% verime ze vyjde, SC - skor nie ako ano.

    • Derp_1337

      Bohužel vývojáři Scam Citizenu si našli díru na trhu a tu zaplnili. Očividně se najde dostatek tzv. "velryb", které jsou ochotni vysypat neskutečné peníze za prázdné sliby o nejlepší vesmírné hře všech dob.

  • Thanquol

    To je řečnická otázka  s tou dírou na peníze že? Z pohledu toho co ta hra slibovala být to je díra na peníze úplně stoprocentně a vždycky bude. V případě předefinování na nový Battlefield by to asi snad časem prošlo.

  • Pokud se bavime o dirach na penize...

    ,,#GTA6 is on track to be the most expensive video game ever made, with a jaw-dropping $2 billion budget. That's More e Than The BURJ KHALIFA.,,

    K tomu ma SC porad daleko, zvlast kdyz to jsou v podstate dve hry zaroven.

    • 0011

      Jo? Já si nevšiml, že by Rockstar finacovali GTA 6 z předběžného přístupu trvajícího 15 let... a navíc u GTA jsem si jistý, že vyjde, jsem zvědavý co budeš říkat za 5 let až se bude dávno makat na GTA 7 a SC pořád nikde 😉

    • Derp_1337

      Akurát ten rozpočet GTA6 o 2 miliardách $$$ je číslo, které si novináři totálně vycucali z prstu. Takže to nejde srovnat.

      Celé to začalo u nějaké Youtubera, který prohlásil, že GTA6 bude nejdražší hrou v historii. A pak vytáhl spekulaci, že vývoj prozatím spolkl přes 250 milionů dolarů. A pak k tomu začal připočítávat imaginární čísla jako rozpočet marketingu, atd. A tak se jeho spekulace dopracovala až k 1 miliardě. 

      No a pak ty jeho data začali přebírat jiní influenceři a novináři a z té 1 mld se najednou stalo 1 až 2 mld. No a momentálně nadpisy mluví o 2 mld (protože to zní lépe než 1 až 2 mld).


      Bohužel téma jako je nové GTA přitáhne spoustu čtenářů, takže novináři klidně ocitují i divoké spekulace, které se nemusí zakládat na realitě.

      • No vzhledem k tomu, ze cena GTA VI ma startovat na 100$, tak to mozna uplne vycucane z prstu nebude.

    • lito

      to je za myšlenkový gigantismus. :D Jak může být GTAVI díra na peníze, když ta hra normálně do dvou let vyjde a ty peníze nevybrali od hráčů? 

      • Ta hra je ve vyvoji cca 8let a jeji vyvoj stal nejspis stejne, nebo vic nez SC...podle stejne logiky jakou Games oznacuje dirou na penize SC tak muzes oznacit GTA6. A ze to nevybrali od hracu je uplne jedno.

        • lito

          proboha, já tedy nejsem vůbec cílovka GTA, ale GTA VI je pokračovaní hry, která prodala přes 200 milionů kopií a vydělala 6 miliard dolarů(nejvíce vůbec skrz filmy a hry), takže i kdyby pokračovaní stálo 2 miliardy, tak ta hra pořád na sebe vydělá. 

          SC je financován komunitou, reálně nikdo neví, kdy to vyjde a nikdo nemůže odhadnout prodeje finální hry, protože ani nevíme, jestli to nebude bugfest, neznáme, jak je velká cílovka, takže je tam x neznamých.

          Chápeš ty rozdíly?

          • Jestli to cele stavis na popularite, tak popularita je to, co zajistuje pro SC prachy.

            Tvuj jediny argument pro GTA je ten, ze predchozi dil byl super popularni a vydelecny, takze novy dil dopadne stejne.

            U SC mas 10+ let vyvojovych deniku, tydenich prehledu a co ctvrt roku vyjde nova verze, kterou si muzes zahrat. Jednou za cas si muzes hru vyzkouset zadarmo.

            Pokud tedy nejsi ve vyvojarskem tymu GTA, nebo nepodepisujes bankovni zaruky, tak o te hre vis uplne H a cela tva vira je zalozena na tom, ze predesly dil vydelal balik.

            Takze ano ten rozdil chapu. O vyvoji GTA nevim nic o vyvoji SC muzu vedet temer vsechno. 

            • lito

              Každý díl byl populární, každý dil prodal x milionů, každý díl na sebe vydělal. Nic není 100%, ale komerční úspěch a jistota, že hra vyjde se blíží ke 100%. U SC nemáš jistoty vůbec v ničem.  Stavím to na historii série, stavím to na historii studia, , stavím to na exponenciální křivce v rámci prodejů série, stavím to argumentech, ty stavíš na mlze.

    • Thanquol

      Lol? Absolutně nechápu jakým oslím můstkem jsi došel k myšlence že GTA je díra na peníze? 

      • No uplne stejnym jako to tvrdi nadpis o SC

  • Inquisitor

    A pořád jenom alfa verze:D

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit