Embracer chce nově „masivně“ vylepšit vývoj her díky nástrojům umělé inteligence
-
Ale v něčem to asi pomůže, ale 100% bych na to nespoléhal.
-
-
Uvidíme. Většina lidí si dnešní verzi umělé inteligence spojuje jen s generováním textů a obrázků, ale v rámci vývoje softwaru je její využití o dost širší. Umožní generování kousků kódu, aby programátor nemusel znova vymýšlet a soustružit kolo. Navrhne testy které vytvořený kód pokryjí. Může hru sama hrát v mnoha instancích a najít určitou skupinu chyb. U některých dokonce i najít příčinu...
Samozřejmě je to pořád jen nástroj. Musí se ohlídat a správně nastavit, jinak z toho vznikne solidní guláš, ve kterém se ani sama AI nevyzná. A vypadne z toho hromada chyb, které testerská AI tak nějak neviděla nebo nepředpokládala.
Jsem docela zvědavý, jak to dopadne, protože zatím to opravdu vypadá jako šance na to vyházet většinu kreativců, půlku programátorů a tři čtvrtiny testerů. Ti ostatní se pak musí přizpůsobit a pokud to nepůjde podle očekávání těch nahoře, bude to chyba těch dole jako vždycky.
-
Tak samozřejmě, že to pomůže. Je to především úspora času a peněz. Vývojáři nemusí ztrácet čas vymýšlením generického obsahu a textu, protože AI to zvládne za ně.
Ale člověk nesmí očekávat, že ta AI vymyslí něco originálního a zajímavého. AI prostě udělá takový mix ze všech zdrojových materiálů, co měla.
Četl jsi někdy text napsaný AI? Působí to tak nějak divně a dost povědomě. A není to moc uspokojivé.
-
-
Umělá inteligence je skvělý nástroj pro lidi bez talentu, kteří se pak po zadání klíčových slov pro generování, cítí jako velcí umělci a díky nim máme zaplavené internety totálním balastem.
-
Čo tak použiť AI na optimalizáciu hier , alebo aspoň vydávať dokončené hry. Či najprv si treba priznať, že niečo také vôbec existuje ....lenže to už neznie tak "cool" ako PR reči o nových interaktívnych svetoch a postavách ...
-
Nemám pochyb že AI výrazně usnadní práci s grafikou i programováním her, na druhou stranu tzv generativní AI je přímo předurčená k tomu generovat generický obsah. Tj hru bude muset dělat člověk za použití nástrojů AI, nechat ji psát příběh a dialogy postav dle mého nebude dobrý nápad. Stejně jako AI nenapíše dobrý román.
-
-
Většina her je plná generickýho obsahu. AI ještě není schopná napsat takovej Planescape Tourment, ale většinu běžných dialogů s trochou dopomoci zvládne a tom to je. Nemusíš nechat generovat tuny balastu lidi když to zvládne AI rychleji.
-
-
k tomu aby AI něco "vytvořila", tak to musí natrénovat na něčem co už vytvořeno bylo, ona nikdy nic originálního nevyprodukuje. Žádná AI sama od sebe by nikdy nenapsala Pána prstů a nevytvořila sama od sebe celý ten svět. Ona dokáže pouze udělat výcuc z již vytvořené fantasy literatury a z toho poskládat cosi rádobyoriginálního (mišmaš původních zdrojů). Obávám se že AI zaplaví svět strašnou spoustou balastu a ta originalita v tom zcela zanikne. Půlka diskuzních účtů na sociálních sítích už jsou AI boti s cílem manipulovat lidi. Bude to pěkná dystopie.
-
-
-
"Embracer nastínil přijetí modelů umělé inteligence, které mají výrazně zlepšit produkci her"
Je potřeba opravit tu očividnou dezinformaci na pravdu "Embracer nastínil přijetí modelů umělé inteligence, které mají výrazně zlevnit produkci her".
Jako fakt nikdo by si neměl dělat iluze, že současná umělá inteligence něco "zlepší". V takovém stavu ta technologie ještě není.