Přejít na výpis diskuzí
F1 2017 přijede v srpnu a poveze se na nostalgické vlně
19.5.2017 | Patrik Hajda
10 příspěvků
-
to je ale náhodička. Dnes jsem asi 2 hodiny hrál F1 2010, který jsem pořídil pro děti. A překvapivě mě to chytlo. Celý um je o tom, jak řezat zatáčky
-
-
Tak být rychlý v zatáčkách je snad základ rychlého ježdění i ve skutečném motorsportu, ne? :D
-
-
Ono být rychlý v zatáčkách je dost široký pojem :)
On člověk často nabyde pocit, že když do té zatáčky zabrzdí co nejpozději a projede ji co nejrychleji, bude pak rychlejší.
Popravdě ale samotné brždění, rozprostření brzdné dráhy i brzdného účinku, správné načasování plynulého odbrždění těsně před apexem (využití váhy auta), polechtání plynu těsně před apexem a následné citlivé přidávání plynu od apexu, kdy je "drift" a nutná korekce smyku volantem velmi nechtěná, to vše pak na té následující rovince nadělá fůru času. No a borec co začal brzdit později a vlítl do zatáčky rychleji pak po výjezdu na rovince 2x tolik zapláče.
Možná bych upravil "být rychlý v zatáčkách", na "být šikovný v zatáčkách a rychlý při výjezdu ze zatáček" :) -
Vskutku.
-
-
U dnešní F1 bych si tím nebyl tak jistý, tam to je hodně i o konstrukci monopostu a o rychlosti na rovinkách, dokonce bych řekl, že auto hraje větší roli než řidičský um
-
-
A není to tak, že to bylo vždy o konstrukci a vždy záleželo na umění pilota? Skvělý stroj bez dobrého pilota bude k ničemu a naopak.
Stejně tak nastavení bude vždy nějaký kompromis, bude těžké mít auto rychlé na rovince a zároveň rychlé do zatáček. -
-
Obecně je asi jasné, že dříve se nejen ve F1 ten skill pilota projevil více a vůbec celkově to bylo hlavně o těch schopnostech řidičů. Motory byly často silnější než podvozek, žádná kontrola trakce, ABS, pěkně manuální řazení, brzdit efektivně a využívat balancu auta co to jde.
Může to budit dojem, že dnes pilot ve F1 jen mačká páčky a dží stopu a musí si vše jen dobře "načasovat", ale pominu-li fakt, že je pořád třeba pro to udržení ideální stopy i celkem citlivě dávkovat brzdu do apexu a pak plyn při výjezdu z mnoha zatáček, ten hlavní boj je pořád v taktice. Kdy do boxů, co za gumy, šetřit je na začátku více, nebo méně a hlavně neustálé se přizpůsobování dění na trati a využívání různých situací, zvolení správné chvíle pro předjížděcí manévr, vybojovat si tu správnou stopu atd, atd.
Docela dost často vyhraju závod spíše trpělivostí, než tou "nejvyšší možnou rychlostí za každou cenu" a při větším počtu kol ta první zatáčka skutečně vůbec o ničem nerozhoduje (pokud není na pole alien, toho už se dá jen držet ;o)
A myslím, že se snad všichni shodnou na tom, že jak Formule1, tak třeba Rally byly v těch letech 80-90 nepřekonatelné a nezapomenutelné. I ta atmosféra kolem byla větší mazec teda. škoda akorát těch neukázněných fanoušků Rally (group B) kdy to dopadlo, jak to dopadlo :/ -
Asi chápu tvůj pohled na věc. Na stupnici dobrý / špatný jsou jak piloti, tak auta natěsnáni velmi blízko sebe. Potom stačí jen drobná výhoda k úspěchu. A jelikož lidské schopnosti, myslím pilotů, nelze vylepšovat donekonečna, přechází to hledání výhod výrazněji do rukou techniků.
-
Tak ve F1 jsou jen dobří piloti, jinak by tam nejezdili, všichni se drží ideální stopy a jezdí zatáčky jak mají, takže je to spíš o výkonu. Občas se objevo nějaká legenda, jako Senna který jezdil na hraně možností a občas i za, nebo Schummacher v 90. letech, ale přijde mi, že s časem ten jezdecký um ustupuje umu mechaniků. Jo, GP Legends, to byla pařba a časy kdy to bylo fakt o skillu, kéž by byl remake *4*
-
-
-
-
-
Asi jako ve všech autentických závodních hrách.
-