Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Stormangels

    Jem cca v půlce, zatím bych tomu dal skoro 8.8/10 protože mě to hodně baví, ale vadí mi tam dost věcí, jako to že itemy , obchody atd skoro nepotřebujete, vedlejší Q jsou taky nic moc, hudba ve fightech se dost opakuje. Občasné FPS dropy. A Delux edice je obsahově dost chudá za tu cenu :D

  • Vcera dohrano, tech pozitiv je hodne, souboujak jsem si uzil, ost skvele, herci skveli, grafika spickova, vypraveni pribehu poutave, ovsem pribeh samotny mozna nakonec i pomerne jednoduchy a predvidatelny na to, kolik moznosti a postav hra uz zpocatku ukazuje a kolika smery by se mohla vydat.

    Prekvapive me docela bavily side questy, respektive ty jejich dojemne pribehy i pres ten jednoduchy design jako v mmo. Dost by to mohly ozivit miny hry, neni ale bohuzel ani jedna.

    Zamrzi velka absence RPG, takze explorace v podstate k nicemu, protoze na itemech z vetsi casti nezalezi (respektive proste na sebe hodite to s vyssimi statistikami) a v cele hre jsem ziskal jen dva trinkety, ktere nejak ovlivnily soubojak (a taky ty dva jsem pote pouzival). Customizace skillu je dobra, ale to pro zjednoduseni beru jako hlavni soucast soubojaku, ktery me jako takovy bavil (QTE by mohly byt tak 10x slozitejsi, idelane meli dat na vyber)

    Je skoda, ze prolog je nejspis nejsilnejsi cast hry a vybavuju si opravdu velmi malo momentu, ktere by ho predcily. Za dost smutne bych povazoval, jak spatne napsane jsou dulezite zenske charaktery (primarne tedy Benedikta, Jill a Anabella) a role, do kterych byly degradovany. Clive samotny mi taktez uplne k srdci neprirostl.

    Jen ta predstava, ze by se hra vydala smerem VII remake, tedy vice hratelnych postav (a ze to to demo naznacilo, ze se mozna neceho takoveho dockame), vice hratelnych dejovych linek, dat vetsi prostor ostatnim se uplatnit a ovlivnit pribeh hry. Takhle nakonec jsou vsichni takovy Torgal pro Cliva a to hru s postupem dela mene a mene zajimavou.

    • Jako hráče TTRPG mě mrzí, jak se nakonec RPG asociovalo s vylepšováním statistik postavy - a může za to Diablo, které udělalo RPG z akční hry :-) Vždyť hraní role, možnost vcítění se do ní, ovlivňování toku příběhu itemizaci nepotřebují...

      • Jenže tohle je v kořenech RPG už od začátku. I těch stolních. Můžeš tam hrát svou roli a ovlivňovat příběh, ale spoustu hráčů tak jako tak táhne možnost si postavy vylepšovat, přidávat jim číslíčka, která zvyšují šanci na úspěch a nové a ještě efektnější a efektivnější akce (ne nutně bojové). Seber tuhle možnost a dostaneš RPG, které není vhodné na dlouhodobou kampaň a pokud z toho uděláš počítačovou hru, bude se tomu nejspíš říkat adventura.

        Počítačová RPGčka byl odjakživa mix žánrů a hraní role tam mohlo a nemuselo být, příběh se větvil jen u některých z nich, řada měla příběh jen na pozadí a soustředila se spíš na průzkum, logické problémy a boj. Ale co najdeš prakticky všude, je vylepšování postavy. Pravda, Diablo osekalo v podstatě vše a věnovalo se primárně boji a sestavování buildu.

        • Pozdější FIFA hry jsou mají více role-playingu než libovolné Diablo - je tam osobní příběh s alespoň kosmetickými volbami reakcí, které umožňují se nějak vcítit do postavy :)

          Jinak jo, většina TTRPG má v sobě taky nějaký vývoj postavy - ale řadě chybí třeba itemizace, nebo dokonce s mechanickým vývojem postavy nepracují, nebo s ním pracují jiným způsobem (třeba vývojem jejích vztahů). TTRPG bez role-playingu je deskovka :)

          • Souhlasím, ale třeba v takovém Dungeon Masterovi je role playing taky na nule. V Diablu si aspoň můžeš prokecnout pár postav, v DM budeš akorát bloudit, řešit puzzly a bojovat. To je v zásadě vše a přesto to byla tehdy špičková hra, i když příběhové hry s konverzacemi a volbami majícím smysl a váhu byly k dispozici také. Chci tím říct, že Diablo rozhodně nebylo první RPGčko bez role playingu. A vlastně jediné, co počítačová RPGčka spojuje, je vývoj/posilování postavy. Diablo ve své době do RPG žánru patřilo a nikdo s tím neměl problém. Spíš mi vadí, že dnes se vývoj postavy cpe úplně všude včetně nového Dooma a tak je to takové rozplizlé.

            • Jj, kamarád už někdy na začátku 90. taky tvrdl, že Dungeon master je žánrově dungeon, ale ne RPG :-)

              Já pro sebe mám RPG definované tak, že dává nějakou narativní volnost, možnost nějak ovlivnit příběh (jinak než mechanicky, skrze výhru / prohru / úder mečem).

              Jinak jsem si samozřejmě vědom toho, že můj pohled jde proti obvyklému kontextu, jenom mi to občas nedá :-)

              • Reakce na příspěvek:

                Tak troufám si tvrdit, že většina z nás vyrostla co se týká RPG na PC hrách. Jistě se najde skupina lidí, co hrála i dračák, ale myslím, že většinově to fakt máme spojeno s hrami jako Dungeon master, Ishar trilogy, Wizardry, Beholdery, Stonekeep apod. Takže hlavně vylepšování postav, itemy a tak. Příběh víceméně lineární (nebo žádný) a dopředu daný. A dodnes jsem postižený tím, že mě baví hlavně souboje a řešit staty postav než že bych uslintával na příběhem. Ten beru jako takový bonus. To je taky důvod, proč Asijské RPG nehraji. Leveluje se to tak nějak samo, sem tam zbraň a specka. Nic pro mě, já mám právě rád tu možnost si postavu stavět jak chci.

                • Reakce na příspěvek:

                  Já na tom vyrostl taky a mám to rád jako explorativní puzzle hry a beru to i jako odnož RPGček, ale to neznamená, že bych neměl rád propracovaný role playing (ať už v počítačových nebo stolních hrách). Ostatně i v některých hrách, co zmiňuješ, není role playing úplně vyřazený a snad kromě Wizardry tam taky není moc možností se rochnit ve statistikách postav. Leveluje se to samo a ani nad výběrem zbraní a zbrojí se nemuselo dlouho přemýšlet. No a pak člověk hrál i hry jako Ultima 7, Quest for Glory sérii, Fallout, Baldur's Gate, Planescape: Torment a další, kde se dalo s role playingem vyblbnout do sytosti.

                  Pokud jde o asijská RPGčka, tak mi vadí především přílišná ukecanost a bordel na obrazovce. Ještě, že existují výjimky jako hry od From Software.

  • SlavicBes

    Ako môže taká tupá a dizajnovo úplne primitívna hra dostať 8/10? Však to je tak zlé FF široko ďaleko...

    - tá hra nemá prakticky žiaden RPG systém, len nejaký systém úbohých pár skillov ako v nových Tomb Raider hrách
    - brutálny handholding s nevypnuteľnými quest markerami a napísmi, že sa nachádzate v quest area, aby ste sa náhodou nestratili, a to aj keď stojíte pred cieľom a je na ňom nalepený quest marker
    - neskutočne primitívne fetch questy
    - systém mágie prakticky žiaden
    - žiadne elementy (ohnivý meč v pohode zabije ohnivú príšeru)
    - žiadne minihry
    - žiadne vozidlá
    - žiaden poriadny loot, čiže prieskum je prakticky zbytočný
    - otázny crafting systém
    - hra je strašne ľahučká
    - všetko v hre je len gimmick a v skutočnosti nič nemá žiaden význam)

    Final Fantasy 16 absolútne degraduje hráčsku dôstojnosť a inteligenciu.

    Dalo by sa na to ale prihliadať, ak by proste Square prezentovalo hru ako hack and slash a nie akčné RPG. Pretože akčné RPG je Skyrim alebo Fallout 4, nie táto hack and slash akcia.

    • Derp_1337

      Ty tvoje stížnosti jsou jenom velmi subjektivní záležitosti. Ty si nestěžuješ na něco špatného ve hře. Ty si víceméně stěžuješ na věci, které by jsi ve hře chtěl mít.

      Např: "žádná vozidla" WTF?!!

      Co to je jako za stížnost? Jakože ve hře nejsou vozidla a to je špatně?? A co další hry jako třeba The Legend of Zelda: BOTW nebo Pillars of Eternity nebo další hromady her. Ty hry taky nemají vozidla a nevidím jediný důvod, proč by to měl být brán jako zápor.


      Stejně tak tvoje stížnosti na herní žánr jsou dost mimo. Jak herní žánr souvisí s kvalitami hry? Jestli ty osobně máš averzi k čemukoliv co zavání hack and slash, tak to nehraj. Ale netvař se tak, že by tvé osobní preference měli tvořit objektivní pravdu a ovlivnit hodnocení jiných hráčů.

      Navíc je tu nekonečný problém prolínání žánrů. Tady nejde o to, co ty osobně si představíš pod žánrem ARPG. Dnes už jenom velmi vyjímečně narazíš na hru, která si "čistě" drží nějakého herního žánru. Dnes už je prakticky všechno mixem několika žánrů.

      Tady máš třeba definici ARPG z wiki: "An action role-playing game (often abbreviated action RPG or ARPG) emphasize real-time combat where the player has direct control over the characters as opposed to turn or menu-based combat...These games often use action game combat systems similar to hack and slash or shooter games."

    • Skús si S rank hunty na FF obtiažnosti a potom mi niečo rozprávaj o tom, ako je tá hra jednoduchá prípadne že combat nemá depth, lol.

      Zas príklad človeka, ktorý tu hru nehral, prečítal si niečo na nete od ďalších ľudí, čo to nehrali, prípadne si pozrel videá z prvých 10 hodín hry a ide tu vypisovať bludy.

      V niektorých veciach máš pravdu (side questy sú jednoduché, z nich je cítiť 14ku). Ale čím ďalej v hre, tým lepšie napísané. Rpg prvky sú obmedzené, áno, pretože ustúpili skill based combatu. Ktorý je inak vyslovene skvelý.

      Ku quest markerom sa ani nebudem vyjadrovať, lebo tá retardacia v sťažovani sa na to, že tá hra (ktorá sama o sebe má 50+ hodín) nezabija môj čas nejakým hľadaním konkrétneho miesta na quest ide úplne mimo mňa. Ale inak, hunty nemajú žiadne značky na mape a treba ich hľadať podľa popisu.

      Elementy v hre sú (len weakness), volá sa to Eikonic Vulnerability, odporúčam pozrieť viac ako pár hodín gameplayu. Mount tam tiež je. Že tam nie sú minihry, no vďaka bohu,konečne. PTSD z Blitzballu mám doteraz.

      Tá hra je najlepšie Final Fantasy od čias minimálne 10ky, pričom aj tú podľa mňa prekonáva. Takisto ako 7, ale 7 som ja osobne nemal moc rád anyways. Pre mňa sa zaslúžene zaraďuje po bok 5, 6 a Tactics ako to najlepšie, čo séria ponúka.

      • SlavicBes

        Nejako si kapánek zabudol na to, že tú hru musíš najprv celú prejsť, aby sa ti odomklo NG+ a potom ešte NG++ :D :D Čiže najprv 50-60 hodín nudy... A na toto som narážal.

        Chocobovia nie sú vozidlá. Mal som na mysli rôzne dopravné prostriedky, vzducholode atď, ktoré sú tradičnou súčasťou FF a ktorými si sa mohol dostať na dovtedy neprístupné miesta.

        Regalia Type F ti v FF15 odomkla najlepší a najťažší dungeon v celej hre. V FF7 ti vypestovanie Gold Chocobo sprístupnilo lokalitu, kde si získal najlepší summon Knights of the Round. Toto mi chýbalo aj v X ci 12tke a nevidim dovod, preco to nekritizovat aj v 16.

        Prepac ale len totalny ignorat moze napisat, ze konecne ziadne minihry. :D Minihry su nepovinne, po prve, a po druhe vzdy pekne ozvlastnuju hratelnost. Cize cim viac minihier, tym lepsie. Aspon je vidiet, ze tebe ide o pozeranie na cutsceny, nez samotne hranie.

        To, ze tebe sa hra paci, ti nikto neberie, a ani ze sa ti pacia quest markery. Ja totiz neziadam o ich odstranenie z hry, ja totiz chcem, aby som si ich ako hrac mohol vypnut. Vsak toto dokazu aj super casual RPG od Ubisoftu, tak o co sa Square snazi?

        • NG++ tam neni afaik, len NG+ v rámci ktorej sa odomyká FF obtiažnost. A ok, základ je o niečo ľahši než je zvyčajné, pretože ti dávajú príležitosť naučiť sa combat a vyskúšať si všetkých eikonov. Štandardný prístup v každej character action game. Ale uznávam, že je rozdiel ak hra trvá 10-12 hodín a potom sa unlockne vyššia obtiažnost, alebo ako trvá 30-50.

          Zároveň ale ignorovať v podstate celú tretinu hry, ktorá je designovaná práve ako challenge mi príde nefér.

      • iSpirit

        tak zase prrr.

        Je to dobrá hra, ale není to dobrý FF a ani dobrý JRPG.  Není to lepší než XV. Se sedmičku to porovnávat je fakt úlet.

        "Skús si S rank hunty na FF"

        Si děláš srandu, ne? Ta obtížnost je dostupná až na NG+, první průchod je jedna z nejlehčích záležitostí historie, což je obrovská škoda, kdyby přidali normální obtížnost, přidali RPG prvky a rewarding v rámci gearu, tak to mohlo mít nějakou hloubku. Takhle je to pořád dost zábavné ale s pořádným nádechem casuality. Schválně kolikrát jsi umřel při prvním průchodu? 

        • Tá hra je masívne lepšia ako 15. 15 bola pri vydaní nehratelna záležitosť, niečo poopravovali v DLC, ale combat je príšerný doteraz. 15 je horšia hra ako Forspoken preboha. A osobne by som povedal že 16 je lepšia než cele Kingdom Hearts, väčšina Tales série a podobne. Hej, nemá v sebe zakomponované niektoré tropes z klasického jrpg alebo aj niektoré z Final Fantasy série. Iné zasa áno. Ja to neberiem ako niečo zlé, proste sa tak rozhodli a hotovo.

          Stojím si za tým, že pre mňa je tá hra jedna z najlepších v sérii, spolu s Tactics, 5 a 6 (ako som spomínal, 7 moc rád nemám a napríklad 10 mi prišla nudnejsia). Rovnako mám veľmi rád okrem jrpg aj hry typu Devil May Cry a Bayonetta, takže v tomto mám možno výhodu.

          Btw súčasne s 16 hrám na Switchi FF4 pixel remaster a podľa mňa majú tieto dve hry spolu veľmi veľa spoločného. Veľa tých vecí, ktoré písal OP hore absentuje aj v štvorke, tiež je ľahká a primárne na príbeh zameraná a nikomu to nevadí.

          A teda párkrát som skapal aj pri prvom priechode, najmä pri A a S rank huntoch, ale je pravda, že viac-menej len keď som experimentoval s buildami.

          • iSpirit

            Ne, není. Sry fakt není. S tím Forspoken ze sebe děláš trolla? XV je lepší FF než XVI a to o řád. XVI je vykastrovaná akční hra, která je sice zábavná, ale hloubku tam nenajdeš v žádném aspektu. Vše je až moc kalkulované pro mainstream. Ta hra je dobrá, zábavná, ale nic moc pod tím není. XV má objektivně x chyb, ale má duši a má i duši FF, proto je to daleko lepší FF.

            Akceptuji, že je pro tebe jedna z nejlepších, pro mě je jednoznačně nejhorší a ve finále to není ani FF. Kdyby se to jmenovalo jinak, tak bych si to užil mnohem více. 

    • iSpirit

      vozidla(aka mount) tam je.

      Hra ovšem byla prezentovaná  jako akční hra, nevím, co prezentuje SE, ale přímo Joshi-P (tvůrce hry)naprosto odmítl pojem JRPG, ta hra opravdu nemá nic moc společného s JRPG a tvůrce hry to nikdy nezastíral.

      Takže bych tebou lépe dohlédával informace.

      Jako dlouholetý fan FF jsem zklamaný zjednodušením série, ovšem já na to byl připraven. 

      • SlavicBes

        Ja som bol pripravený, že to nebude tradičné JRPG ale čakal som, že to bude aspon na urovni FF15. 16tka totiz proste neobsahuje nic hodnotne, len same gimmicky, ktore nemaju velky zmysel v hre. Uz aj tu predsa ludia v komentoch pisu, hoci davaju hre vysoke hodnotenie, ze RPG system neexistuje alebo ze loot nema zmysel, kedze vlastne tie veci ani nepotrebujes. :D :D

    • jestli skyrim se svým otřesným combatem je akční RPG, tak to potěš...

      • SlavicBes

        Akčné RPG neznamená hack and slash. Naštuduj si prosím. Akčné RPG znamená, že do tradičných RPG vlastností hry majúcich základ v štatistikách k tomu vstupuje aj priamy vplyv hráča v reálnom čase.

        • nebudu tu zabředávat do nějakých neustálených definic toho, co je a co není RPG, v prvé řadě RPG definují úplně jiné věci, než to, jestli se hraje v reálném čase nebo ne. Každopádně skyrim měl naprosto otřesný soubojový systém a po tzv akční stránce selhal. Dark souls je příkladem pravého akčního RPG se vším všudy, kde skill hráče má skutečně stejný vliv na výsledek jako jeho výbava.

          • SlavicBes

            Dark Souls je vynikajuca hra, ale kedze hru dokazes prejst aj bez vybavy a vylepsovania, tak to je tiez otazne nakolko su tam tie RPG mechaniky alebo crafting vobec potrebne.

            • tak RPG je to v tom, že se role playuješ do své postavy, kterou si vyladíš dle svého stylu, pohraješ si s výbavou vzhledem atd. nemyslím, že když je potřeba trocha skillu, že to je nutně na škodu a hra přestává být RPG.

  • J.V.Stalin

    Hele Šárko, mohla by jsi prosím trochu víc popsat jak to fachčí když upřednostňuji fps? Četl jsem na to dost kritiku a tak by mě zajímalo jestli je to teď lepší. Trošku mě znervózňuje ono "běží bez větších karambolů". Jak moc velké ty karamboly jsou? 🙂

    • iSpirit

      není to optimalizovaný ani na jeden mode. Dle všeho tam jsou RT stíny, což degraduje výkon i rozlišení. FPS mode není potřeba ani zapínat, to je nehratelné s naprosto šílenou grafikou.

    • radim.zaty

      Pokud jsi fps elitist, tak počkej na patch. já to nakonec přepnul do 30 FPS, protože jsem ty propady vnímal, kdežto stabilních 30 je cajk, na to si za pár minut zvyknu. 

      • J.V.Stalin

        Díky. To radši počkám. 30fps už prostě nedám...

        • cms.sarka-tmejova

          Já jsem to odehrála na performance nakonec prakticky celé a ty propady mi nepřišly časté (nebo jsem si zvykla a přestala je vnímat). Paradoxně se to spíš cuká v momentech, kdy se na scéně nic neděje, souboje jsou parádně plynulé

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit