Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Lidi a jak to tedy vypadá? Kde se dá zakoupit a jak to tedy funguje? Když si najdu na youtube, tak tam je spousta videi, kde na tom hrajou už všechno, HL2, Dirty3, Euro Truck simulator, doom3 atd. atd. atd. ... Tak jak to tedy je? Díky moc za info
  • skutečna revoluce bude az si budeme strkat kabel do mozku. to bude jizda. ale pak se naskytne otazka, co je vlastne realita? *8*
  • Supér video, nebylo mi zle z Oculusu, ale z volejníka jak žere banán, fakt nechutný...
  • mne se libi skutečny svet, nepotrebuju nejakou radoby virtualni realitu omg, get a life *11*
    • wenceslaus
      Jj. Přestaňte se dívat na filmy, hrát hry, poslouchat hudbu, číst knížky a soustřeďte se na skutečný svět! *facepalm*
      • walltar
        Souhlasím, max ať padá do skutečného světa a neoxiduje tady v komentářích. *1*
  • Měli jste tu možnost vyzkoušet i konkurenta Oculusu Avegant Glyph? Zajímalo by mě co je lepší? http://cdr.cz/clanek/bryle-avegant-glyph-s-virtualni-realitou-mohly-konkurovat-oculus-rift
    • C-BEAM
      riešenie ktoré poskytuje zorný uhol 45 stupňov je sotva možné nazvať konkurentom.
      • Tohle řešení ale taky určitě nebude pro koncáky ☺ Mě by spíš zajímal názor někoho kdo vyzkoušel jak Oculus tak i Avegant Glyph a může se podělit o zážitky.
        • C-BEAM
          mastný a tlstý z Tested testovali oba. Výhoda Glyphu je absencia screendoor efektu, dobrý jas, farby aj rozlíšenie je ok. Je vhodný na pozeranie filmov hlavne ako mobilné zariadenie. Zorný uhol 45 nie je vhodný na VR.
          • walltar
            Mě by zajímalo jak to tam je s odstíněním okolního prostředí, protože s tím jak AG vypadá, tak v normální osvětlené místnosti bude hodně světla na okrajích.

            Prakticky i OR toho světla propouští celkem dost, ale není to tak hrozné protože je to uzavřené na obličeji.
            • C-BEAM
              vývojári to uvádzajú ako výhodu, že periferne vidíš okolo seba aj keď ich máš na sebe :) a ono na tom aj niečo bude.
          • Díky za odpověď. Takže pokud by finální verze Avegantu pro koncového uživatele měla větší zorný úhel tak by byl Avegant Glyph lepší než Oculus Rift?
            • C-BEAM
              keby mal rovnako nízké latencie, kvalitné polohové senzory, rovnaký zorný uhol tak by mal Oculus dosť vážný problém.
            • walltar
              Tak hlavně AG nikdy nebyl navržený jako herní headset pro VR ... Je to něco jako Sony HMZ. Primárně pro sledování filmů. Nebo tak se vždycky prezentoval.
  • strasne video
  • Spades
    Hodláte pak až vyjde vyzkoušet i Sixense STEM? S Riftem to může být docela zajímavé.
  • Na to abych se pozvracel me staci patecni parby,nepotrebuju na to tenhle kram.Moc nechapu jak si to nekdo muze koupit,nicmene kazdyho vec za co vyhazuje svoje penize.
    • walltar
      Já nevím proč lidi pořád mluví o zvracení ... sem ještě neslyšel o někom, kdo by se z toho pozvracel. Dneska jsem to ukazoval kamarádovi, kterému bylo lehce nevolno po horské dráze (měl to poprvé na hlavě). Si nemyslím, že bude mít většina lidí problémy.

      Já osobně nemám problémy ani nejmenší ... věci jako horská dráha vestoje 5x za sebou a nemám nejmenší problém nevolnosti. Poprvé když jsem to zkoušel tak jsem to trošku cítil, ale jak to člověk používá, tak se to o dost zlepší.
      • No ja trpim zavrati, takze verim ze po 5 min. byc musel skoncit, a dobre by me nebylo.Navic z videa mam pocit, ze je to nejake amaterske vyrobek ktere muze fungovat tak nejdriv za 10 let. Vzdyt to nema zadnou uroven, a ty prezentovany hry to je hruza.Moc o tom nevim,tohle je poprve co sem to videl ,a prijde me to jako slusne fail.
        • C-BEAM
          Lukas: pozerám, že ty si teda riadne vytrestaný ... a k tomu ani nebudeš môcť používať VR. Život je niekedy fér *1*
        • walltar
          Je to Devkit ... výrobek pro developery, kteří chtějí vytvářet hry. Není to výrobek pro koncového zákazníka. Hry nejsou, protože developeři zatím nestihli nic vytvořit ... vzhledem k tomu, že mají DK2 až teď a ten funguje trochu jinak, než DK1.

          Ale jinak třeba Elite, která podporuje DK2 je parádní. Star Citizen bude mít podporu v brzké době. Aseto corsa, taky myslím podporuje DK2 a EvE Valkyrie bude přímo hra pro OR.

          Ale celkově zatím velký výběr není ... ale tak ještě půl roku až rok bude trvat, než výjde výrobek pro koncového uživatele, který by se měl zase posunout trochu dál. Soudit OR to bude chtít až uvidíme (a zkusíme si) tenhle CV1.

          Osobně si myslím, že ale obecně dlouhodobě použitelný ke hraní bude OR až bude mít 4K displej.
    • Kamaráde, asi se budeš divit. Ale virtuální realita bude pomalu taková revoluce jako když svět objevil televizi. Navíc to koupil Facebook, ten asi nebude tak blbý, nemyslíš?
      Navíc dnešní generace VR se nedá naprosto srovnat s pokusami z dob minulých, ani s nějakou 3D TV, ta technologie a ty možnosti jsou úplně někde jinde..
      Evidentně si tyto lidé vůbec neuvědomují ten rozsah a ty možnosti co to může nabízet.
      • Ty pokusy z minulych dob byly o nekolik radu sofistikovanejsi ... to je fakt. Nevsim jsem si totiz, ze by k tomu taky byl nejaky ovladac, se zpetnou vazbou ... coz znamena, ze je to defakto dobry tak na pasivni sledovani, ale jinak nanic.
  • To video se mi líbilo. Ukázalo daleko více, než kdyby vše šlapalo, jak by mělo.

    Jsem stále velmi skeptický ohledně současných (a bývalých) VR. Všechno to zní moc pěkně, ale zatím je tam bohužel mnoho ALE. Bylo tady příliš mnoho pokusů o VR s úplně stejnými řečmi a naprosto katastrofálním výsledkem. A víte jak to bývá u těhle nadstandardních zařízení (3D zařízení, specializované ovladače) - párkrát to zkusíte a poté nakonec to zařízení uklidíte do skříně a vytáhnete ho jednou za čas.
    • C-BEAM
      je tu jeden malý rozdiel, oproti súčasnosti, pred 10-15 rokmi nebola dostupná potrebná technológia.. Ku kvalitnému VR zážitku potrebuješ latencie okolo 20ms a menej, k tomu sa staré riešenia ani len nepriblížili, dnes to možné je. To isté platí napríklad o malom zornom uhle alebo pohybových senzoroch ktoré nemali potrebnú citlivosť a tým presnosť. Dnes sme už ale dosiahli hranicu kedy sú všetky najzásadnejšie problémy technologicky vyriešené do stavu ktorý dokáže väčšina populácie bezproblémov akceptovať.

      Pokial tieto rozdiely nevnímaš alebo ich vedome/nevedome ignoruješ tak asi nemá zmysel sa o tom ďalej baviť. Samozrejme, že klasický lcd panel zostane najpoužívanejším zobrazovadlom, VR okuliare sú nadštandard ktoré dokážu hráčovi na určitý čas priniesť nadštandardný zážitok... a o tom to celé je.
      • Pred 10-15ti lety byla pouzivana technologii o nekolik radu lepsi. Kazde oko melo vlastni LCD, integralni soucasti byla sluchatka, coz znamenalo, ze zvuk mel spravnou polohu a soucasti spickoveho reseni byla i rukavice, ktera umoznovala si na predmety sahnout, citit jejich tvary, vzit je do ruky ...

        Takze celej okulus se muze jit leda zahrabat.

        A mimochodem, v profi sfere se ty veci celkem bezne pouzivaji dodnes, jen holt se to neujalo na doma, protoze to vyzaduje velkej vykon, neni zrovna prijemny to mit par hodin na hlave ... Okulus ma zatim presne stejne problemy, jako meli predchudci, a jako bonus, spoustu veci neresi vubec (zvuk, zpetna vazba).
        • walltar
          IMHO integrované sluchátka nejsou určitě plus ... protože zvuk je subjektivní. Já osobně nechci být nucený používat sluchátka za 20$, když mám doma sluchátka, které stojí víc než rift. Každý normální člověk už dneska nějaké sluchátka má, tak proč je rvát do HMD? Popruhy nejsou přes uši, takže ničemu nebrání.

          Ale ono je pěkné, že před 10 lety bylo špičkové řešení ... ještě by si mohl napsat kolik cca stálo. Protože Rift necílí na to poskytnout to nejlepší a nejdražší (a nikdy ani neříkali, že to chtějí) oni vždycky cílili na cenově dostupné VR.

          Pokud chceš zařízení, které bude špičkové a bude stát 50 000 tak to Rift nikdy nebude. Protože takové zařízení je v domácím prostředí k ničemu. Tohle je pro lidi, kteří chtějí VR, ne pro lidi, kteří si chtějí číst o VR v časopise.

          Jinak co se ovladačů z feedbackem týče, tak na nich v ovr pracují ... ale pochybuju, že je budou dávat k základnímu zařízení. Protože budou chtít udržet cenu nízko. Aby byla šance, že se OR rozšíří mezi lidi.
        • wenceslaus
          1: V čem je výhoda mít vlastní LCD pro každé oko?
          2: Sluchátka si může nasadit každý
          3: Ty rukavice by byly hezký bonus... ne nezbytnost. STEN k tomu snad propůjčil technologii.
          4: Positional tracking je zpětná vazba

          Furt nevím, o jakém řešení furt mluvíš. Virtualboy tohle teda neměl :-)
        • C-BEAM
          toto čo si napísal ani ako trolling nestálo za nič.
  • Oculus ma problem, ktery se s nim bude tahnout donekonecna. Podobne jako vsechny 3d bryle.
    A sice ze kvalita grafiky bude pokulhavat. 3d bryle zazili diky marketingove masazi nekolik nastupu, aby se zase stahli. Efekt nekoho zaujme, nekoho potesi, nekoho mozna i omraci, ale vzdy jenom docasne, protoze omrzi. Tim to nijak nechci zatracovat.
    Urcite vidim perspektivu v simulatorech kde je moznost "divani se kolem sebe" urcite skvela a kde kvalita grafiky nehraje az tak podstatnou roli.
    • Simulator ale zaroven vyzaduje, abys moh ovladat ... spoustu prvku, ktere ovladat nemuzes, protoze nemas jak. Pokud vemes na paskal trebas celkem libovolnej leteckej simulator, tak mas vpodstate nasledujici moznosti - pouzivat a pamatovat si hromady klavesovych zkratek (s okulusem na ksichte zcela nepouzitelny) nebo jezdit jak chuj kurzorem po palubce, a oklipavat jednotlivy ovladaci prvky, coz prozmenu znamena, ze nez neco udelas, tak spadnes ...

      Aby to melo smysl potrebujes neco, cim si na tu palubku sahnes, a zmacnes tlacitko na ktery cumis.
      • walltar
        A co třeba mít jedno tlačítko + nitkový kříž? Podíváš se na prvek na palubce a zmáčkneš tlačítko.
        Nebo použít hotas ... mul obyč X52 má 3 shifty, takže není problém si na něj nastavit kolik operací chci. A ještě se mě tlačítko na hotasu zatím neztratilo.

        A jenom by mě zajímalo jak to řešíš bez OR? Ty máš doma postavený kokpit, kde máš ty tlačítka na reálných pozicích? Pokud ano, tak jedno řešení by bylo k OR připojit Leap a jím snímat pozici rukou, kterou potom přeneseš do hry, která má tvar tvého kokpitu. A každé tlačítko tak celkem v pohodě najdeš.
      • wenceslaus
        Zkus na youtube hledat War Thunder + Oculus Rift.
    • walltar
      Proč myslíš, že bude kvalita grafiky pokulhávat? Já myslím, že s rozšířením 4K displejů půjde kvalita grafiky i v Riftu hodně dopředu.

      U normálního hraní už takový rozdíl při 2K a 4K nepozoruješ (pokud nezvětšuješ obrazovku) ... a u 4K a 8K už ten rozdíl bude minimální. Ale u Riftu bude každý skok 2k -> 4K -> 8K obrovským zvýšením kvality, protože ty pixely máš hned u hlavy.

      Co se náročnosti renderování týče, tak to by mohl být problém, ale zase na druhou stranu když si vezmu co produkují konzole, tak za pár let budeme mít zase GPU, které budou mnohem dál, než konzole. Pokud by se ještě vyřešil problém se SLI a CF renderováním (teď je pro OR prakticky nepoužitelné kvůli stutteringu) tak by už nebyl vůbec problém.

      Ano bude to asi vždy hračka pro bohaté, protože pro nejlepší zážitek bude potřeba pořádné železo, ale nevidím nutnost pokulhávání grafiky.

      A taky to omrzení ... To si myslím, že příjde jen pokud bude celé nastavení a používání riftu těžké. Já dneska zmáčknu jedno tlačítko na Riftu, zapnu aplikaci pomocí exe, které odešle aplikaci přímo na rift, nasadím a hraju. Třeba namontování držáků na joystick na můj stůl je mnohem složitější, než hraní s riftem. Ale jo, Rift bude excelovat ve všech hrách, kde se sedí ... Letadla, vesmírné lodě, závody, ale možnost rozhlížet se určitě ocení i lidi, kteří hrajou taktičtější FPS. I když tady ten zážitek už není takový, když člověk sedí na židli.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit