Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ja teda nevim ale me se prakticky game over povedl ze se nedalo pokracovat *1*
  • Cities Skylines je pro mě ultimátní "kochací" hra

    PS: stáhl jsem mapu Prahy a je pod ní podepsán Smejki, to je ten od vás, nebo nějaký jmenovec? každopádně se mu povedla
  • PreidaQ
    "Herně pak tvůrci čerpali z designu budovatelských strategií od Sierry – Zeus, Pharaoh a další. Všechny se jim však zdály příliš „komunistické“, protože hráč ovládal všechno, byl opravdovým bohem. Navíc byly zmíněné hry stavěné typickým způsobem, který mohl hráče dostat do slepé uličky, když situace nešla napravit a jediným řešením bylo začít novou hru."

    Mimochodem by mě opravdu zajímalo, kde se ve Cities: Skylines projevila tahle údajná inspirace. Nenacházím opravdu jediný společný prvek.
    • No já tam vidím zcela jasnou inspiraci v levelování budov na základě poskytnutých služeb.
      • PreidaQ
        Ano máš pravdu. I když mi tahle inspirace připadá velice volná.
  • Mně se ta hra nelíbí mužu to slušne napsat aniž bych byl smazán a zabanován?
    • walltar
      Možná kdyby se to slušně napsal, tak by to nikdo nemazal *3*

      Zkus si osvěžit definici toho co je to slušně.
      • Jen jsem vtipne parafrazoval nadpis, to je neslušne?
        • The_Troll
          ...vtipne?
  • PreidaQ
    Podle mě je Cities:Skylines silně nadhodnocená hra. Velice mělká hra bez věší výzvy, která pouze jen hezky vypadá a chvilku hračičkování vydrží, ale jinak nenabízí nic dalšího.
    • walltar
      No já nevím, ale mě třeba ani SC3000 ani SC4 nikdy v základu nepřišlo jako výzva. Vždycky to pro mě bylo spíš o budování pěkného města, než o nějakém těžkém přemýšlení a uvažování možností.

      Když chci budovatelskou hru, která je výzvou, tak sáhnu po Dwarf Fortress.

      Nebo můžeš zkusit mód Proper Hardness, jsem s ním zezačátku hrál a bylo to zajímavější.
      • PreidaQ
        Jo, já mám SC3000 jako určitou nostalgickou srdcovku (ačkoliv jsem zřejmě v tomhle jediný), ale ano, když to zkouším v dnešní době, tak tam také vůbec moc výzvy nevidím. Ale přesto mi tam stavění vyhovuje lépe, budovy se nemusí po malých blocích stavět vedle silnic, navíc tam nejsou žádné superbudovy, které mi kazí hru. Navíc města v SC3000 vypadali hrozně hezky, rezidenční zóny byli plné zeleně, v C:S mi takhle vkusné nepřijdou (třeba začleňování parků do zástavby je hodně špatné).

        Navíc třeba postupné odemykání věcí při prvním hraní C:S mi přišlo hrozně zhovadilé. Chci od začátku navrhnout město s perfektní dopravou, ale nemůžu, nemám odemčené skoro žádné lepší silnice, všechno musím postupně přidávat až do rostoucího města, což zbytečně komplikované. Hned ze začátku povedlo kvůli snaze o perfekcionismus zkrachovat, tak si říkám, žádný problém, vezmu si půjčku. Ale možnost půjčit se mi odemkne až později, takže slepá ulička a nutnost restartu. Později, když je málo peněz, stačí nechat město chvilku běžet a peníze naskáčou sami od sebe. Navíc třeba stavba hromadné dopravy je vyloženě nepřehledná hrůza (a co natož taková její pozdější optimalizace). A takových problémů mě napadá hodně.

        Mě prostě na téhle hře vadí, že je to jenom taková mířená snaha: "budeme poslední SimCity s většími mapami", nic moc víc na ní neshledávím. Můžete mi sice tvrdit, že mody tu hru hodně vylepšují, ale já bych chtěl hry mít dobré i bez modů.
        • walltar
          To začleňování parků, budov, atd je celkem problém ... Pokud stavíš grid, tak jako ve starých SC, tak všechno celkem sedí a není to problém, ale jak začneš stavět oblouky a podobně tak to vypadá hrozně. To je škoda, že tohle nevyřešili líp. Třeba štětec, který by automaticky vyplnil mezeru parkem. Něco co by vytvářelo chodníky mezi budovama a podobně. Asi nejvíc mě vadí to, že když se postaví dům, tak kolem je stejná tráva jako všude jinde. Mohli na zahrady použít různé odstíny trávy aby to trošku odlišili. Je to třeba vidět tady http://i.imgur.com/9PPtl5M.jpg ty zahrady a vnitřky bloků jsou prázné a nudné. Ale zase můžeš si vytvořit sadu parků, které tam použiješ.

          Ale chápu, že s týmem o 9 lidech to mohl být celkem problém tohle všechno zvládnout.

          Otevírání mě taky vadilo ... tak jsem 1x kliknul a aktivoval mód, který ti tam přidali devové a který ti všechno otevře už od začátku. To že si mohl nechat město běžet a peníze naskákali sami, myslím fungovalo všude ne? Tohle jsem dělával jak v SC3000 tak v SC4. A MHD ta mě zase hodně nadchla, sem si mohl i pořád hrát s tím kde jezdí autobusy... imho to je jedna z nejlepších featur té hry. Ale chápu, že ne každému to vyhovuje. Nadruhou stranuj je to celkem jasná featura, když se podíváš na minulé hry od tohohle studia. Ty řeší prakticky jen MHD.

          Osobně mě C:S v základu baví stejně a možná i víc, než SC4. A stejně jako u SC4 z toho mody udělají mnohem lepší hru.
          • PreidaQ
            Já měl u hromadné dopravy hlavně problém v tom, že když třeba chceš udělat autobusovou linku, všechno se obarví na bílo a je to hrozně nepřehledné, klikání linek mi přijde neintuitivní a navíc jsou všechny modré a ty je nerozeznáš od sebe (já vím, že tohle řeší mody, ale fakt to mohli poladit už v základu).

            Ještě bych zmínil problém počtu obyvatel. Oceňuji, že hra se snažila "simulovat" každého obyvatele, ale když prostě postavím obrovské město a hra ukazuje počet obyvatel: 50000, tak šel jakýkoliv můj pocit zadostiučinění do háje.

            Ale obecně oceňuji systém silniční dopravy. Ten mají zmáknutý fakt dobře. Když postavíš někde dálnici, auta po ní opravdu jezdí a dobře se s tím vyhraje. Ale problém dopravy je asi jediná komplikace, kterou v té hře opravdu musíš řešit.

            No moje zklamání z téhle hry pramení hlavně z toho, že jsem od ní čekal o dost víc, než mi nabídla. Každý tvrdil, jak je tu naprosto super a já v to doufal. Ale těch chyb na ní prostě spatřuji příliš. Takhle pořád musím doufat, že se někdy objeví nějaká hra "starého střihu" budovatelských strategií, která bude dostatečně komplexní a nabídne pořádnou výzvu a přitom bude chytlavá.
            • Zkus nějaké módy na hromadnou dopravu. Z hlavy si nevzpomenu, ale docela tyhle věci zlepšují. Ono hodně věcí se zlepšilo módama. A myslím, že o to právě šlo. Autoři dali možnost upravit si hru podle chuti a podle popularity módů budou příště vědět. Navíc díky výborným prodejům budou mít na další díl lepší rozpočet.

              Ale pokud bude i zde datadisky fungovat jako u dalších her Paradoxu (jako moje srdcovka EU4), tak nebude ani nový díl hned tak zapotřebí, protože hra se překope od základu postupnými updaty a datadisky. A to je jenom dobře. Nynější EU4 je taky už úplně jiná hra než byla v době kdy jsem si ji kupoval a díky neslábnoucí podpoře a vylepšování a přidávání nových prvků mají spoustu oddaných fanoušků, kteří si rádi zaplatí za další a další DLC, které nepřidávají do hry jenom nějaké skiny, ale opravdu upravujou hratelnost, opravují nelogičnosti a rozšiřují hru jak do hloubky tak do šířky.
    • Bohuzel mam z Cities nakonec dost podobne pocity. Je ale pravda ze jsem to od vydani moc nehral a rikam si jestli se treba situace nejak nezmenila.
  • VaZqeZ_EU
    Ta utekla z natáčení Šíleného Maxe ne?
  • alladjex
    Príma článek, když tenhle měsíc nemůžu mít oblíbenou porci dlouhých témat z LEVELu ;] Už se těším na srpnové číslo.
  • Zrzzek
    "Cities: Skylines uspěla, protože tvůrci přemýšlí jako hráči" bych změnil na Cities: Skylines uspěla, protože tvůrci přemýšlí
  • N0isy
    Jen tak dál. Vývojáři si to určitě zaslouží a ne jako někdo >.> SimCity <.<.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit