Gothic – recenze portu kultovního RPG na Switch
-
Gothic je absolutna klasika a gral vsetkych hracov minimalne v Strednej Europe. Spomienky su neuveritelne. Skoda tej nedokonalosti, planoval som si kupit. Tak mozno az dvojku.
-
-
jo, bohužel šel mimo mě. Vím, že má u nás kultovní status, ale nějak jsem se k němu tehdy nedostal. A dneska už mě to vůbec neláká, mám pocit, že ty staré klasiky jsou často viděny přes růžové brýle a nemá je ve většině případů cenu vůbec hrát, protože nezestárly dobře a každá druhá hra, která je dnes vnímána jako průměrná, je vysoce převyšuje. Pro mě jsou modly spíš Fallout 1 a 2. Taky si o nich myslím, že jsou stále skvělé, ale nevím jak se na ně tváří noví hráči
-
-
"Frustraci nepomáhá ani špatná odezva ovládání" já bych řekl, že to frustraci naopak pomáhá ;)
-
Hele a co hudba?🤷♂️
Post sponsored by Dworkin
-
-
Když už, tak inspired. To by ses musel jinak snažit, abych ti za to platil. :)
Recenze portu je něco jiného, než recenze videohry na původní platformě. I v recenzi portu by se mělo objevit, jestli po zvukové stránce funguje vše, jak má, ale hodnocení se v zásadě omezuje na zjištění, jak se povedlo převedení původní videohry na novou platformu. Hodnocení hudby coby autorského díla na portované videohře nemá valný smysl - je to pořád to samé dílo. Pokud, jak už jsem napsal, nedošlo ke změnám v reprodukci v důsledku technologie zařízení, na které je hra portována.
Mám sice trochu pochyby, že tento příspěvek pochopíš, protože ta úvaha je triviální a přesto sis pro svoje rýpání vybral naprosto nevhodnej případ, ale pro ostatní to může být přínosné. :)
-
-
děkuju, pro mě je to třeba přínosné. a to i přes to, že se evidentně neobtěžuju psát první písmena vět v kapitálkách, a dokonce jsem tak nějak tušil, že port je prostě stejná hra jen v na jiným zařízení a hodnotit ji znovu po obsahové stránce je prostě blbost.
-
-
-
Díky za recenzi, je to pěkně napsané. Avizuji, že Switch ani nevlastním a v životě nebudu. Jako mega fanda Gothicu bych ale chtěl říct, že stejně jak tu je nadáváno na souboják, tak se na něj nadávalo před 22 lety. A do dneška je to pro mě nejzábavnější souboják, který bez jakéhokoliv vodění za ručičku funguje, mění animace se zvyšujícím se skillem a při stopadesátém přehrání se pořád dá trošku zlepšovat. Jinde tohle neznám. hraju snad všecko tbh :D
-
-
U žádné jiné hry jsem nezažil, tak citelné zlepšování schopností jako tady. Ten vývoj ze srábotky v neporazitelného geroje. Boj s orkem jako nepředstavitelná věc a později hotovo na dvě rány. Jaká satisfakce:)
-
-
Přesně, ten rewarding feeling je v Gothicu nepřekonatelný - moment kdy nasadíš první lepší armor, a najednou upícháš dva gobliny najednou.. wau :D
Za mě je tohle ještě výborně poznat ve wowku - ale asi jen na classicu, a to ještě tak do levelu 15. Myslím ten efekt, že nasadíš lepší item a najednou je to mega poznat.
@Redakce nebylo by tohle zajímavé téma na článek? Myslím ty vytoužené momenty ve hrách, kdy konečně získáte nějakou sílu/schopnost/item a je to fakt cítit. Gothic (2) je za mě na prvním místě a potom to nechám na Vás! :D
-
-
-
Čakám na vydanie v krabičke a pojde sa na to.
-
-
Nechci nějak kazit náladu, ale to už vyšlo v krabičce. Akorát cena za 20 let starou hru fakt není 1349 Kč....
-
-
Kde to vyslo? - thq nordic to ma vydat 10.11.2023 a za 29,90 €- info z ich store
-
-
Na Allegro to mají. Jen asi více lidí psalo, takže už mají poznámku, že vychází až 20.11.
Jinak THQ shop si bude účtovat tak 10 € za poštovné, jak je znám:)
-
-
V pohode ved to bude aj v bežných obchodoch, tých 30,-€ som ochotný akceptovať, neponáhľa to - nostalgia je aj tak najlepšia na vianoce :)
-
-
-
-
-
To byly časy, to se takhle člověk skoro na začátku dostal plížením přes číhavce (nebo tak nějak) do míst kde neměl co dělat a pak opatrně prozkoumával a velice rychle a často utíkal… a občas potkal potvory co plížením obcházel…
Taky to byly doby, kdy jsem měl skoro pocit hrdosti, že jsem se dostal do míst, kam to určitě nemělo jít. A tam jsem našel truhlu s velkým pokladem… a nebo cetkami…
Snad se jim povede ten remake.
-
Já jsem si tu hru nesmírně užil, stejně jako před 20 lety. Je to obrovská porce nostalgie a skvělá šance na refresh celého příběhu před vydáním remake snad příští rok.
Nicméně musím souhlasit s výtkami na nové bugy (a ty podle mě nebyly na původní PC verzi): nesedící ceny, nefungující střelba z luku/kuše, neregistrované zásahy, systém nereagující na tlačítka, kdy je třeba zmáčknout vícekrát, přidám ještě nefungující některé žebříky, takže se nedostanete, kam potřebujete (naštěstí to nemá vliv na možnost dokončení hry). Absence nastavení světlosti grafiky je také nepochopitelná…
Nejvíce si ale užijete v pozdější fázi hry, kdy vás následují NPC jako Gorn a tak – zasekávají se o sebemenší překážky, takže se pro ně musíte neustále vracet a hledat je, nebo úplně zmizí a quick load…
I tak se ale pocitu vzít do ruky znovu ULU MULU nic nevyrovná :-)
-
-
Nicméně již vyšel patch, ten některé bugy opravil (minimálně ty ceny při obchodování), ale pobavila mě jedna věc na novém interface: jídlo případně lektvary, které máte přiřazené na rychlé volbě, svévolně mizí – zřejmě o 1 položku s každým loadingem 😀
-
-
Osobně nesouhlasím s tím hejtem na souboják. Když ho dostanete do ruky a hlavně investujete nějaký body do příslušných skillů, tak je naprosto v pohodě. Hlavně je to součástí balancu hry. Za začátku jste prostě nemehlo a žádnej superhero
-
-
S tím vším souhlasím, ale ovládání resp. targeting na nepřátele je tragédie – systém se přepíná mezi nepřáteli hrozně pomalu resp. vůbec, či nereaguje očekávatelně, takže bojovat se skupinkou je opravdu hrozná otrava.
-
-
zrovna soubojak byl v gothicu 1 super, jedna z mala her ktera chapala, ze neni realne bojovat proto vice lidem (ahoj hollywoode), muzeme maximalne polemizovat, zda to bylo vhodne do fantasy hry, komba se pridavali az s vyssim levelem urovne boje a pouzivali se na prorazeni obrany NPC, zatim to mavali zleva zprava slo nacastovat a zasahnout nepritele pri naprahu utoku
-
-
Hele, tohle je klasická fanboy obrana: Vývojáři něco pokazili a objeví se nějaký fanboy, co to prohlašuje za úmyslný pozitivní prvek hraní. 🤮
Mě se zdá, že si pleteš příčinu a důsledek. Ono to není tak, že by vývojáři ty souboje udělali úmyslně těžké. Ten bojový systém prostě nezvládá boj proti více nepřátelům, protože přepínání mezi nepřáteli je doslova zmršené. Kdyby vývojáři věnovali trochu více času přepínání nepřátel v beta testingu, tak ty souboje nebudou tak otravné.
-
-
nerikam, ze je to pozitivum, ale rikam, ze to neni negativum
a ano, jsem fanboj gothicku 1 a 2, ovladani gothicu 3 a dalsich her od pirani me uz nijak neoslovolivo, tak jsem hral jen ranged buildy
stejne tak mam rad i souboje v kingdome come, kde taky realne nemuzes bojovat proti vice lidem
-
-
-
Pro sebe přidávám tři bodíky k hodnocení, ale stejně počkám na slevu.