Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • podle me byla dvojka nejlepsi, takova ruznoroda, ruznorody prostredi, spickova sniperska kuse, ninjove atd... druha pricka pak patri spickove petce. s cim musim souhlasit je, ze hry za poslednich 10 let usly kus dopredu. posledni dekadu jsem nebyl moc velkej paran, ale ted posledni dobou smazim porad a kdyz to porovnam s tim, co bylo tehdy, tak dneska je to parad plna veci, co mi pred deseti lety chybely. Zas ale i tehdy vychazely pecky typu Fallout 2 ci Deus Ex, kde bylo moznosti habadej, byla tam velka inovace, komplexnost a velka zabava. Dnes je vsechno takovy sablonovity a nikdo neprichazi s nejakou revoluci, ktera by vycnivala. Vse se vyviji tak nejak spolu s technologiema pozvolna.
  • Nemohu si pomoci, ale nejvice me zaujal dil Blood money, sic mam rad vsechny predchozi, ale to ze si mohu dokupovat zbrane a vibavu a vzit si ji do mise dle vlastniho uvazeni, se mi zdala vice realna z predstavy profesionalniho zabijaka, coz mi citelne chybelo i v poslednim dile.
  • TrentReznor
    Hitman vždycky byl je a bude legendou
    • Souhlas
  • ad AI:
    Myslím si, že ve stealth hrách umělá inteligence musí být "tupá", aby vůbec hra fungovala. Ať už Commandos, Deusex nebo Hitman.
    Vždyť to celé stojí na situacích :
    - dva vojáci stojí na rohu
    - jeden se chodí co dvě minuty vychcat
    - toho, co nechodí teda podříznete a narvete do popelnice
    - vychcaný voják se vrátí, kámoš nikde, z popelnice trčí nohy
    - cogárko a za další minutu už zase musí :)

    Úplně jiná věc je, a to se rozhodně hodně zlepšilo, když vás vidí/nevidí za rohem i když by neměli/měli. Nebo hodíte kámen a přiběhnou se podívat všichni z okruhu sta metrů...
    • Deever
      Jako máš pravdu, ale to je proto, že jinak by v tý misi nebylo co dělat. Objekty, který infiltruješ ve hře by reálně hlídal zlomek vojáků/bodyguardů, akorát by se nechodili tak často vychcat. Jsou to své druhu puzzle podobný těm v logickejch hrách.

      Jenomže kdyby tam mafiánovu vilku (viz první mise Hitman II) hlídali tři čtyři chytří chlapi s vysílačkami (a ne šestnáct robotů), tak by byla hotová raz dva. Otázka je, jestli by to byla zábava.

      (BTW. filtr vulgarismů mi zakázal slovo "chcát", takže jsem to opravil na již legálně použité "vychcat")
  • jo, tahle hra mela "koule"
  • Deever
    Absolution jsem nehrál, ale jinak jsem v článku zmiňovanou trojici dohrál mnohokrát.

    Docela by mě zajímalo, jak se podle Aleše posunula obecně AI ve hrách. Zpočátku prostě rostl počet skriptů, které mohla NPC vykonávat a postupem času tento přístup nahradilo prosté zmenšení prostoru, kde se hráč a NPC mohou pohybovat.
  • Horst_Fuchs
    Trochu offtopik, ale nemůžu si pomoct.

    Mnohoúhelník místo normálního kruhu není nic neobvyklýho ani u dnešních her, naposledy jsem tuhle prasárnu viděl v Sniper: Ghost Warrior 2. Není tunáhodou mezi náma někdo kdo se zabývá 3D grafikou? Vážně by mě zajímalo proč se tohle dělá i v době čtyřjader a DX11.
    • Myslíš mnohoúhelník jako 3D objekt nebo prostě jen obrázek (texturu)?
      Pokud se jedná o objekt, tak je samozřejmě možné vytvořit hezký kruh, ale je to zbytečně náročné. Každý objekt se totiž skládá z polygonů, malých trojúhelníčků. Na krásný kruh, třeba u hlavně zbraně, by jich bylo potřeba neúměrné množství. Dnes se ve hře vykresluje spousta objektů a chceš, aby se hra hýbala rychle - je nutné snižovat jejich polycount -> jsou hranatější. Pokud hra běží ve 30 fps, tak se všechno musí vyrenderovat 30x do vteřiny, pak post process efekty a další věci. Ono není problém, abych v zbrushi vytvořil model s více než 20 miliony! polygony (to mi dovoluje tvořit detaily jako póry v pokožce apod. *3* ), ale ve hře tohle nepůjde (render takového modelu může trvat i pár hodin). I krásné a obdivované modely postav ve hrách jsou v základu "dost ošklivé", ale tvůrci na ně naroubují všechny ty normal mapy, displacement mapy... které díky shaderům suplují detailní povrchy.

      Pokud je to ovšem jen obrázek, tak to záleží na tom, jak si texturu vytvořili mno... *15*
      • Horst_Fuchs
        Samozřejmě tím myslím obyčejný kulatý 3D objekt jako třeba kola u auta apod. Každopádně děkuji za vysvětlení! Naivně jsem se domníval, že na takovou prkotinu dneska už musí být dostatečnej výkon.

        Ono, když člověk ve hře dělaný v novým Cry enginu narazí na hranatý kolečka působí to tak trochu jako pěst na oko. *7*
        • Hodně záleží na designu a jak si rozvrhnou detailnost objektů mno. Na něčem se holt šetří výkon, ale teda je pravda, že to občas působí a vypadá divně.

          Teď jsem si vzpomněl na "kulatý" volant ve starých GTA hrách *15*
  • strašná grafika *11* *11*
  • Já se teď neuvěřitelně zamiloval do Absolution. Nezdá se mi ani moc, že by se konalo nějaké zjednodušení a celý to na mne působí hodně pozitivně.

    Ok příběh moc smysl zatím nedává. Jsou tam neuvěřitelný nesrovnalosti. Ale je to v podstatě jedno, když to celý beru jako nějakého bratříčka Kill Billa a při nějakých scénách vyprsknu smíchy. Ty Danové jsou zpropadeně cyničtí, když dokáží vymyslet takový chujoviny (Heyyy that was my coffee you asshole!)

    Na Hitmanovy jsem měl taky rád vždy drobný náznaky, kdy autoři jakoby trošku nechávají člověka se zamyslet nad jeho postavou. Nejradši mám asi jeho vztah k víře. Nebezpečný zabijácký stroj co dokáže bez mrknutí oka někoho odpravit, najednou změkne co je poblíž nějaký církevní instituce. V Absolution taky miluji střídání prostředí mokrého Chicaga a zlato-prosvětlené Dakoty. Jsou tam pěkný okamžiky a náznaky pro drama, takže si fakt připadáte, že policie po vás set-sakramentsky jde, i když AI je nakonec dosti podobné jako v trojce. Teď jsem v misi, kdy si musím vystřílet nebo zpátky pro sebe ukrást svoje pistolky.

    PS: Na Square Enix se mi líbí, že na steamu jejich hry nezůstávají dlouho drahé. Snad jim to zajistí potřebný kapitál... *13*
    • Absolution je na posledni nebo predposledni obtiznost opravdu slozity. To je tak kdyz si nekdo dobrovolne zapne obtiznost pro zacatecniky/děti/casual hrace a pak vsude breci a pomlouva tu hru
      • StanleyCZ
        Já to hrál na střední a kolikrát jsem měl sakra problém některé mise projít... *1*
        • kubi-wan
          Za to dostaneš zaracha, mladý muži!
          • kubi-wan
            Tady očividně nikdo nepochopil mou narážku na StanleyCZho profilovku. *1*
            • StanleyCZ
              You're grounded, mister!
          • Kdyz uz chces chytat za slovo, tak muze byt casual hrac :)
      • Hraji to na předposlední a někdy mám co dělat... Dost musím uvažovat nad postupem. Takže jo, máš pravdu. *4*
  • Pete.palis
    občas bych si chtěl 47ku vypůjčit do realu... *5*
    • Nebudeme tu predsa riešiť menšinové záležitosti.......
      • vlastik.plaminek
        Menšinové záležitosti by hlavně byly pro 47 a jeho pracovní postupy na dlouho. Navíc by ho kvůli holé hlavě mohl nějaký sluníčkový PCMC ko*ot nařknout z podpory nacismu. To by chtělo spíš Danteho nebo Kratose (i když ten má taky holou lebku, ale aspoň ho dabuje černoch).
      • Pete.palis
        psal jsem kde menšiny??? *7*
      • Ale jaképak menšinové, první by byli na řadě všechny ty lejna, co se snaží hrát o názorové trolly, potom maďaři a až potom zbytek podle uvážení.....
        • Bože, ty jsi unikátní h()vado
        • Rhulad
          Tvůj názor je jasný důkaz, že jsi opravdu inteligentí. Těším se na tvoje další hloubkové definice.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit