Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Upřímně moc nechápu proč se tohle řeší a vlastně je docela vtipné že to je "problém" když  prostě tohle umí dělat každá rogue-lite hra. Proto je to well rogue-lite a né true rogue-like hmm.

  • dworkin

    Vývojáři by to měli zavést oficiálně. Lidi, co jim platí chleba a rohlíky, to chtějí, a jinej argument není  potřeba. Na nějakého zpovykaného umělečka, který si nenechá zasáhnout do své Vize, fakt není nikdo zvědavej.

    • J.V.Stalin

      Očividně to vůbec nechápeš...

    • Tak přeci by si taky chtěl , aby to někdo hrál , tak jak si to s týmem zamýšlel ne ??? Ten miss save byl fail, ale tohle je na rogue žánr tak trochu podvod , i když je je to lite.

      Mě by tam ten perma save přišel teda dost op, a až zas tak těžká hra to není , i když 5 cykl dokáže potrápit

      • dworkin

        Pokud lidi používají hacky, aby mohli sejvovat, tak jsem to s tím týmem blbě navrhnul, protože jsem měl myslet i na tyhle lidi. Evidentně spadají do mojí cílovky, protože si koupili hru, ale zároveň ji chtějí hrát tak, jak je bude nejvíc bavit, a oficiálně nemůžou. Musím jim vyjít vstříc, i kdyby se tím podle mě ze hry ztratilo příšerně důležité poselství o nesmrtelnosti chrousta, na kterým jsme si dali hrozně záležet a ze kterýho slzime dojetím, kdykoliv si na něj vzpomeneme. A jasně, že to nepřekopu povinně pro všechny - jen dám lidem možnost hrát hru tak, jak je to víc baví.

        • uher

          Pokud jsi stejná cílovka, která si koupí rogue-like hru, u které ji vadí rogue-like pravidla, tak bych se tím teda moc nechlubil. Připomínáš mi člověka, co si koupil survival horror a pak si stěžoval, že je to málo akční, má málo nábojů atd... Hru za to odsoudil a odmítal pochopit, že nehraje akční hru.

          Ono "náš zákazník, náš pán" má často spíš opačný efekt. Kdyby se tím řídil každý, tak tu nemáš ty nejzásadnější tituly, protože by v nich vždy musel být nějaký kompromis.

          Prostě kdo se bojí, nesmí do lesa. Osobně třeba nemám rád závodní hry. Často v nich bourám a málokdy vyhraju. Tak je prostě nehraju, protože to není žánr pro mě. A taky bych mohl rozhazovat rukama, nadávat a chtít abych si po každé bouračce mohl vrátit čas a vyvarovat se jí, ale neudělám to, protože jaký by pak mělo smysl ten závod absolvovat, když moje selhání nebude potrestané?

          • dworkin

            Jednak ta hra dosud nerespektovala ani pravidla vlastního žánru, a druhak pokud dost zákazníků chce možnost hrát hru i jinak, mají ji dostat, samozřejmě pokud je v rozumných možnostech týmu  to naprogramovat. Píšu tady celou dobu o *možnosti*, ne povinnosti. Pokud někdo chce hrát s vyšší obtížností, ať si hraje (pokud ovšem nemá dost silnou vůli to tak hrát, když má možnost si hru ulehčit, tak žádné moje sympatie nemá- to je čistě jeho problém).

        • No ale není přece základní premisou rogue žánru přesně ta perma smrt, s možností save  tak jak je bez “hacku” stejně to má přece i hades a po tom lidi hlavně volali, tady spíše si lidi vybrali špatný žánr , tak jako já vím , že nebudu hrát souls hry , tak tady si lidi měli rozmyslet, jestli to opravdu chtějí , varování bylo snad v každé recenzi, co je tahle hra zač. A pochybuji, že někdo pro mě překope celý žánr souls her , jen proto , že by se mi to tak líbilo víc…

          Tak že upřímně nevidím důvod , aby tam ten perma save byl, to by tu hru dost rozbilo.


          • dworkin

            Hru rozbilo pro koho? Když hra nabízí nižší obtížnost, tak ji využiješ jen proto, že to jde?

            Co je pro tebe rozbití hry, je pro jiného to pravé ořechové, jak se chce bavit.

            • No možná máš pravdu , mě  jen ta hra opravdu nepřijde tak těžká , že by něco takového potřebovala

          • osobně hry jako FTL nebo everspace mám rád, ale právě ten "rogue" element mne úplně nesedí a jelikož jsou ty sektory dost o náhodě, tak jenom proto že jsem o x skoků zpátky měl jít doleva místo doprava a pak mi došlo palivo a mám hrát úplně odazčátku mne fakt nebere. Podobně jako třeba Neoscavanger, taky fajn hra, kdy úplně v pohodě přežíváte x dní a pak vás jeden random encounter ukončí, to fakt nechci. Přitom to se lze zavděčit všem, hromada her přidává nějakou obdobu ironmana pro masochisty s jedním save slotem a vymazáním a pro normální lidi nechají klasicky save/load kdy uznám za vhodné.

            • Zrovna u FTL jsem save používal jen před závěrečným bossem. Když hned na začátku náhodně hacknul životně důležitý systém, tak to byla většinou konečná a skončit těstě před koncem se mi nechtělo. V průběhu by to spíš kazilo hru, protože je hodně o managementu rizika a když to odstraníš, zmizí napětí.

              U takových Dark Souls bych uvítal save (respektive další bonfire) před bossy, ke kterým je dlouhá cesta, ale hackovat to kvůli několika minutám je zbytečné.

              Ale chápu, že to má každý trochu jinak a někdo si prostě rád zjednoduší hru pomocí cheatů nebo exploitů. Pokud tím neboří hru někomu jinému v mulťáku, tak ať se baví po svém.

              • Reakce na příspěvek:

                to je stejné jako "creative" a "sandbox" mody v různých survivalech nebo strategiích. Někoho by to nebavilo a chce pořádnou výzvu a někoho zase baví jen tak si v klidu budovat. Tisíc lidí, tisíc chutí. Přijde mi naopak dobré, že autoři jdou těmito kroky a přidávají různé varice a tím dělají hru zajímavou pro širší publikum, konec konců by byli jen proti sobě. I když obecně ty creativy moc nemusím, když už se pak nesbírají ani suroviny a vše má člověk zadarmo, tak je to nuda, ale hodně lidí to baví, tak proč by to tam nemohlo být, když si to zapínat nemusím. Stejné je to se savy, pusť si to na ironmana a pro mne nech možnost save/load kdy uznám za vhodné.

                • Reakce na příspěvek:

                  Já mám s volbou obtížnosti obecně trochu problém. Nějakou výzvu potřebuju, ale nejsem žádný hardcore hráč. Svým způsobem, jsem rád, že mi to u některých her autoři zjednoduší tím, že žádnou volbu obtížnosti neposkytnou a vyladí tu jednu možnost skoro k dokonalosti. Tedy nemyslím si, že víc možností je vždy lepší. Omezené možnosti savů jsou taky součást hratelnosti a musejí se ladit. Navíc některé hry právě tímto způsobem získaly kultovní status. Dark Souls s možností volby obtížnosti od příběhové po ironmana by takové popularity nikdy nedosáhly. Her, co volbu obtížnosti podporují, je tak jako tak většina a i na ty ostatní vycházejí mody nebo se dají hacknout (minimálně na PC).

                  • Reakce na příspěvek:

                    Hacknout je asi silné slovo pro zálohu profilu a následné nahrání v případě loadu.

  • Tyhle hry bez savů jsem nikdy nepobral. Naštěstí mám PC a tak není problém najít si kam hra ukládá profil a manuálně si dělat backup.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit