Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • seky

    Tak driv maminka rikala , ze nemame sedet moc blizko u obrazovky, dneska si davas dve 5 centimetru od oci ... co na to rict :D

    • Kdysi u CRT televizí to dávalo větší smysl, protože nebyly dokonale odstíněné. Na starší monitory se dokonce montovaly filtry, aby se do nich dalo bezpečně koukat celý den (novější už byly odstíněné lépe). U LCDček nebo OLED už to není zdaleka tak problematické. Z jaké vzdálenosti koukáš do mobilu nebo do knížky?

      A jak píší kolegové dole: VR vizor má čočky, takže nekoukáš na displej přímo. Je to spíš jako kdybys koukal do mikroskopu, dalekohledu, nebo podobného optického zařízení.

    • 5 cm je zbytečně daleko 🙂.

      U headsetů s pancake čočkami to jsou 2 cm.

      Na monitor se nemáš dívat příliš zblízka aby oči nebyly nucené zaostřovat na přehnaně krátkou vzdálenost.

      VR headsety mají před displejem čočky, které jsou třeba u Questu 2 nastavené na 1,3 m zaostřovací vzdálenost pro oko, takže je to podobné jako sledování TV.

    • Taronyu

      Keby si to mal 5cm od očí, tak na to nikdy nezaostriš. Preto tam sú šošovky, ktoré ten obraz posúvajú omnoho ďalej 🙂

  • Ten problem se zaludkem meli lidi i u hry Kayak udajne pri padlovani ale i u dalsich her. Udajne nekomu se povedlo na to zvyknout, nekomu ne a prodava to :(

    • gomental5

      Jojo, zel v Kayaku je mi taky uplne zle, coz me mrzi, protoze to byla hra, na kterou jsem se vazne tesila. A to puvodni vr vlastnim taky. Ale jsem zvedava, jestli se opravdu da “otrkat” a proste si casem zvyknout.

    • Na VR je dobrý zvykat si postupně. Ze začátku v něm trávit jen kratší dobu a u her kde je hráč na jednom místě, jako je třeba Moss. Potom přidat hry s pohybem teleportací a až po několika dnech hry s plynulým pohybem. A pokud je člověku i tak špatně tak se vrátit k teleportaci a plynulý pohyb zkusit znovu klidně až za několik týdnů. Většinou si tělo na pohyb ve VR časem zvykne.

      • A co dlouhodobe, nejsou udajne data a vysledky tj co to udelam casem lidem s mozkem a zdravim?

        • S mozkem nic, ale někde jsem četl, že při častém hraní s VR headsetem se ti zkrátí péro na polovinu.

        • VR by neměly používat děcka pod 13 let co jsou ve vývinu, ale to je předběžná opatrnost než něco podložené daty. Kvůli váze současných headsetů můžou být přetěžované svaly na krku. Takže není od věci protažení krku po konci hraní. O jiném vlivu na zdraví natožpak na mozek nevím.

          • miros23242

            duvod neni ani tak o tom, ze by jim to skodilo jako to spis nefunguje kvuli kratkym rukam a male hlave. :D

            • V nefunkčnosti problém nebude. Jsou i tací kteří dají VR headset na hlavu 2 a 4 ročnímu dítěti.

              https://communityforums.atmeta.com/t5/Talk-VR/Realistic-age-limit-for-VR/td-p/819332

               Ale minimálně kvůli slabým krčním svalům a riziku poškození krční páteře je to u takhle malých dětí hodně blbí nápad.

              • Reakce na příspěvek:

                No to že mu to na hlavu dáš ještě neznamná, že to dobře funguje :-D

                Opravdu jde rozpětí těch čoček stáhnout tak, aby odpovídalo 2 letému dítěti? Nebo ti jen to dvouleté dítě nedá feedback, že vidí úplně blbě? :-D

                • Reakce na příspěvek:

                  U 2 letého se nerozepisuje. Ale 4 leté by se ozvalo. A u něj tvrdí jak si VR užívá, a bezproblemů léta v Ultrawings nebo Rush. 

                  Ale nepíše jaký má Headset, u Questu by s rozpětím čoček opravdu byl problém, jinde může být rozsah větší.

        • Taronyu

          Nič. Prečo by to malo spraviť niečo s mozgom. omg :D

  • Derp_1337

    Synth Riders, hmm, jeden z desítek různých klonů Beat Saber.

    • redicius

      Naopak je to hraní naprosto jiné, jakmile zkusíš osobně. Není to o třískání do objektů, ale trefování se. Je tam hodně táhlých not, který sleduješ pohybem. Spíš takový taneční pocit z toho. (A hudební alba jsou taky často specifický pro ně, hlavně ty v základu, bez DLC)

      Jako doplněk na střídání s Beat saberem naprosto ideální.

      • Derp_1337

        Ani Beat Saber není o třískání do objektů. Teda aspoň na vyšších obtížnostech.

        Na nejnižší obtížnosti ti B.S. může připomínat náhodnou "sekačku", ale na vyšší obtížnost je to úplně něco jiného. Tam musíš taky noty "sledovat pohybem", protože jakékoliv odchýlení od "ideální" trasy pohybu vede ke spoždění a to na nejvyšší obtížnost vede k chybám.

        Ve výsledku je jedno, jestli se pohybuješ nějakou konkrétní dráhou v jednom případě, aby jsi stíhal trefovat noty, a nebo v druhém případě, aby jsi sledoval nějakou čáru od not.


        Ale ok, uznávám tvůj dobrý postřeh. Pro casual hráče, co hrajou na nejnižší obtížnosti, to bude asi přijemná změna.

        • redicius

          No, já použil "třískání" a možná to nechtěně vyznělo negativně :D Pro mě BS je víc "silový kardio" (? asi nesmysl), prostě když chci, tak se u toho víc můžu unavit větší námahou (větší score za delší pohyb při úderu).. je to prostě jinej druh pohybu.

          Synth riders je spíš boxování proti sobě, ne sekání.

          Jinak já samozřejmě jsem přiznaně casual, pro me BS na nejvyšší level nehratelnej :D

    • njn Meta dělá drahoty, jinak by Beat Saber uvedli hned v první vlně. Zajímalo by mně jestli jeho vydání na PSVR2 za neco nevyhandlovali.

      • redicius

        tak stačilo by, kdyby u Sony vymysleli zpětnou kompatibilitu a nemusel bych být nucenej kupovat všechno znovu ...

        (stará PSVR helma už se rozpadá, ten textilní materiál vzadu fakt není úplně na roky plánovanej)

  • KronosDeret

    pro PSVR mimochodem taky vyšlo After The Fall, což je asi nejlepší zombie coop pro 4 hráče. Můžu jen doporučit.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit