Je lepší Mass Effect Andromeda, nebo Mass Effect 3?
-
Hrál jsem trilogii několikrát a parádně jsem si ji užil. Mám rád všechny díly. 3. díl jsem hrál až s DLC, takže i s lépe vysvětleným koncem. Pro ty co vychvalují 2. díl a 3. nesnáší, řeknu to takto:
1. díl - super příběh, seznamování se s vesmírem Mass Effectu, vztahy mezi rasami a hlavně zjišťování co to jsou vůbec Reapers. A pak je tu to hrozný ovládání.
2. díl - Tady je hlavní příběhová linka nesmysl a ne ta ve 3. dílu jak se píše ve článku. To jak Sheparda zázračně oživí, to fakt dává smysl. Co to má být ten lidský Reaper?? Proč jako?? Myslím ten vzhled - všichni ostatní jsou skoro stejní, tak proč lidského?. Samotná finální mise byla dobrá, ale ten boss a vůbec Kolektoři mi přišli zbyteční. Další co mě strašně štvalo, byl ten grind pro suroviny po galaxii, hrozná minihra. Vedlejší příběhy jsou v pohodě. Soubojový systém super
3. díl - Parádní atmosféra jak celá Galaxie hoří. Parádní příběhy např. Citadela, Rannoch, Krogani. Soubojový systém super .Co je špatného na tom, že se Shepard snažil sjednotit celou galaxii? Co měl dělat jiného, když potřeboval armádu, technologie a zdroje na stavbu Crucible, což byla jediná možnost jak vyhrát. Mimochodem vysvětlený byl. To, že se na jeho vývoji podílel částečně každý cyklus je za mě ok. Počátek a účel Reapers taky vysvětlili hezky. Pokud si dobře pamatuju, vytvořili je aby předešli vyhlazení organiků syntetiky. To, že jednou za 50 000 let vyhladí všechny POKROČILÉ rasy, sklidí je a udělají z nich další Reapers a tím plní svůj učel, mi přišlo sakra dobrý. S Cerberusem to možná trochu přehnali, ale i tak to nebylo úplně mimo. IM který si myslel, že Reapers dokáže ovládat a přitom oni ovládali jeho, paráda. Co se týče konců, až na ten zelený s nimi nemám problém. Osobně mi přijde nejlepší ten, kde je ovládnete.
Andromeda, až na konec příběhu docela nuda. Ale mělo to potenciál. Souboje mě bavily asi nejvíc ze všech dílů.
PS: Tali je nejlepší, keelah se'lai
-
-
"2. díl - Soubojový systém super"
tak kdyby ho nahodou nekdo neznal, zkusim ten super system popsat
vsechny mise tunel, lisi se jen delkou a kolik mist s jednou nebo vice vlnami nepratel na ceste clovek potka a tak porad dokola, misto s vlnou/vlnami nepratel je v podstate pokazde jasne signalizovan dokonale naaranzovanymi prekazkami ke schovani, bohuzel je pouzivaji i tupi nepratele, ktere maji pak problem zabit tupi souputnici a tak je clovek musi vetsinou pracne vyskladat sam
pocit ze strelby je temer nulovej, jen par zbrani je trosku lepsich, schopnosti je potreba, narozdil napriklad i od jednicky, mirit -pocitat s trajektorii- a casto se stane, ze clovek mine, zajimave je, ze pouzivani schopnosti souputniku je v tomhle snazsi/bez nutnosti pocitat s trajektorii a vypali se v podstate primo do umisteni kurzoru
a protoze jsou nepratele casto schovani za temi naaranzovanymi prekazkami, umorne to prodluzuje cely ty trapny souboje
tak je to celou hru, protoze vylepsovani zbrani, schopnosti atp. se tam temer nekona a i na konci je to v podstate stejnej porod jako na zacatku
-
Na 2. a 3. díl mám názor úplně opačný než ty.
A navíc si protiřečíš. Na jednu stranu chválíš, jak vše bylo "hezky" vysvětleno ve trojce, ale pak úplně ignoruješ, že ve dvojce hezky vysvětlili toho "lidského" reapera. EDI jasně řekla, že Reapeři se staví z biologického materiálu a jsou postaveni tak, že jejich jádro připomíná rasu, z které byly vytvořeni. To jádro se pak usadí do klasické lodě, které jsme byli zvyklí vídat ve vesmíru (stejný typ jakým byl Sovereign). Dokonce bylo zmíněno, že se předchozí cyklus Collectoři snažili postavit Reapera z biohmoty Protheanů, ale selhali.
A to zdůvodnění toho vraždění Reaperů byl prostě totální nesmysl. "Syntetici, co zabíjejí všechny (pokročilé) organiky, aby je nevyhladili (jiní) syntetici". Zní to absurdně, když si vezmeš, že Reapeři prakticky ignorovali gethy a Sovereignor je dokonce považoval za primitivní nástroje s kterými prosazoval své záměry. Kdyby ty syntetiky skutečně považovali za hrozbu, tak by s gethy jednali jinak. Prostě ta myšlenka nesedí do toho, co bylo řečeno v přechozích dílech.
BTW: V obou předchozích dílech se naráželo na nějaké problémy s "dark energy", která vzniká produkcí pohonu Mass Effectu pro cestování (doslova se podle toho jmenuje i celá série!!!). Kvůli tomu jevu hvězdy (a celá galaxie Mléčná Dráha) se blížili konci životnosti mnohem rychleji než měli. Ve dvojce byla dokonce záchraná mise, kde jsi zachraňoval vědce a vojáky, co zkoumali hvězdu, která nečekaně "umřela". Z toho měl nějak vygradovat celé to jádro problému, ale.... ale to ne. EA řeklo, že takové vysvětlení je "až moc scifi", celé se to zahodilo a dal se tam ten nesmysl se zabíjením kvůli syntetikům.
-
-
Já to pochopil tak, že Reapers zabíjejí pokročilý organický život aby zabránili tomu, že vzniknou syntetici, kteří pak vyhubí každý organický život.
-
-
To ale odporuje tomu, co bylo dříve řečeno v předchozích dílech Mass Effect.
Uvedu příklad: EDI + Tali'Zorah, jasně řekli, že syntetici jsou od organiků tak odlišné životní formy, že konflikt postrádá smysl.
Syntetici nepotřebují farmy na povrchu planet, aby pěstovali potraviny. Syntetici nepotřebují vzduch na povrchu planety. Syntetici vůbec nepotřebují k životu věci, které organici vyžadují. Syntetikům stačí nějaké základny kdesi ve vesmíru u asteroidů, kde budou těžit suroviny (šutrů poletující vesmírem je téměř nekonečno).
Legion to vše potvrdil a řekl, že se většina Gethů přesunula za Perseus Veil. Na domovské planetě Quarianů udržovali jenom symbolickou posádku a neměli problém planetu přenechat Quarianům. (Jenže Quariané nechtěli ani slyšet o diplomacii s Gethy a chtěli Gethy úplně vyhladit a svou planetu získat zpět silou).
Jak jsem již napsal dříve, ten konec ME3 a jeho vysvětlení je v rozporu s tím, co se řeklo/stalo/naznačilo v přechozích dílech.
-
-
tak to mi nějak uniklo, že ho pak vloží do klasického reapera, díky za vysvětlení.
ohledně toho vraždění, ano zabíjejí je, ale udělají z té rasy dalšího reapera s vědomostmi a něčím jako kolektivním vědomím té rasy. Tím tu rasu zvráceným způsobem zachovají. Jde o to, že oni svůj účel plní, ale ne tak jak jejich stvořitelé mysleli.
Mě jen vadí jak o trojce někteří mluví jako o odpadu, kterým opravdu není
-
-
Tak jasně, "odpad" to nebyl, ale pro mnohé to bylo (ohromné) zklamání.
Ten konec ME3 a jeho vysvětlení má určitou logiku... problém je ale v tom, že to je v rozporu s tím, co se řeklo/stalo/naznačilo v obou předchozích dílech. Prostě to tam nesedí. Kdyby se to jmenovalo jinak a nebyl by to závěr trilogie, tak by se to určitě hodnotilo lépe.
Jinak osobně můžu uznat, že prvních 80% ME3 mě docela bavilo. Obzvlášť některé DLC byly velmi povedené (Citadela, atd.)
-
-
-
-
Tohle je fak blábol a jak někdo napsal výše, hodně dlouhý článek o ničem. Trojka možná pár lidem nesedla kvůli konci, ale nad čím se tady rozčiluje autor jsou často mimo mísu, protože v té hře vysvětlené jsou a smysl dávají. Pro mě osobně je trojka nejoblíbenější díl, právě kvůli vyvrcholení všech linek a tolik epic momentů + super DLC.
Andromeda akorát vzala z každé hry z trilogie to nejotravnější a dali do do jedné hry, která je nuda od začátku do konce. Vůbec srovnávat tyhle dvě hry z jakéhokoliv pohledu mi přijde úplně mimo.
-
-
Tam nedáva zmysel nič. Veď celý lore v trojke ide proti tomu čo bolo povedané v jednotke. Treba len trošku viac dávať pozor. Veď je to tam ako päsť na oko, že v jednotke to bolo úplne o niečom inom, reapery mali mať pôvodne úplne iný účel, žiadna crucible nikdy existovať nemala. To všetko si scenáristi vymysleli za pochodu.
-
-
Co je to těžký spoiler? Kolik musí vážit? Jako dvě fabie?
A Andromeda byla prostě blbost už od začátku. Hlavní "hrdinové" sympatičtí jak syfilis ve 2. stadiu, pohyb po planetách začal nudit už na 4. planetě. Hlavní záporáci byly něco jako Gremlini...
Jediné, co mě bavilo byl soubojový systém a nový typ enginu. Hru nejspíš nikdy nedohraju, protože někdy po 15 hodinách to prostě bylo tak nudné, že jsem doufal, že na mě spadne atomovka a celé to trápení ukončí.
Pokud někdo chce příběh okolo Andromedy, doporučuji knihy, které jsou překvapivě zábavné.
-
... "těžké spoilery?" To jste jako ten článek nejdřív napsali v angličtině (heavy spoilers) a pak ho překládali do češtiny? Snad "velké spoilery" (nebo třeba mě napadají "zásadní", "důležité"), ne?
Heavy se sice může přeložit jako těžký, ale v tomhle kontextu je ten význam fakt jiný ;).
-
ME trilogia je stale najlepsia space opera ktoru sme tu mali za poslednych 15 rokov aj s jej chybami.
v ME 1 je scenar pefektny, vtiahne do deja a clovek chce preskumavat galaxie, zial vedlajsie misie su vyslovene vesmirny odpad...hlupe,nudne a dokola preskumavat planety kde vzdy ide o rovnaky podorys budovy ?
Ono aj tie prazdne prostredia a vyludnena Citadela posobia smutno a pripomina mi casy KOTOR-U.
ME 2 dostala vylepsenia v kazdom smere aj ked zo scenaristickeho hladiska uplne nepotrebny diel. Robite co mozte len preto aby ste v tretom diely zistili, ze to bolo zbytocne ... Skenovanie 150 planet tazko nazvat zabavou a clovek stravi 5h hracej doby pocuvanim "probe launched"
ME 3 ma problem, ze na konci vyvoja tam snad nebol nikto kto sa poriadne pozrel na scenar a zacal logicky uvazovat na volbami a motivami postav. Ako keby sa vela krat prepisoval, dorabal pri niekolkych clenoch timu, ktori este sami nevedeli zakladne piliere pribehu. Bohvie ci to nebolo sposobene DLC balikmi, ktore mi prisli nasilo vysekane z povodnej hry. Napriek koncu, ma hra velmi emotivne chvile a ta posledna bitka, nuz, to su vesmirne orgie.
ME Andromeda, to snad nikdy nemalo ani vzniknut. Debilnejsie postavy som nevidel, neuveritelne ako dokazu hovorit o uplne zrejmych veciach. Pridem k dveram a postava povie "hmm looks closed" , nasledne ich otvorim a postavia mi zacne davat trash talk - "so dark" "be careful" ,, "we dont know what is it" bla bla bla ...
-
-
Ten názor na nejlepší space operu je dost subjektivní. V posledních 15 letech vyšlo fakt hodně fajn her z toho scifi žánru.
Např. StarCraft 2 (+Legacy of the Void, Heart of the Swarm), XCOM: Enemy Unknown (+Enemy Within), XCOM 2 (+War of the Chosen), Supreme Commander 2, Sins of Solar Empire, ...
-
-
Jako všechno to jsou super hry, které nějakým způsobem obsahují motiv (prostředí atd.) vesmíru, nicméně ani jedno z toho bych teda neoznačil za space (to splňují) operu (to nesplňují ani omylem).
-
-
Ok, Supreme Commander a Sins of Solar Empire nesplňují zrovna termín "opera", ale třeba Starcraft do toho přímo sedí.
-
-
-
-
Sice suhlasim že v trojke s ilusionmanom boli hovadiny ale inak mi to tu pride ako kopa nekonkretnej omačky. Hodne dlhy članok o ničom, jedine čo som z toho vyčital vecne bolo vygrciavanie negativnych pocitov podloženymi nekonkretnymi kecmi. Čo sa tyka ale ohladom par uvedenych nejasnosti trojky odporučam autorovi trochu začať premyšlať. Mohol by som to tu vypisovat ale nechce sa mi a prakticky je to ajtak jedno. Dik za clanok, aspon viem koho recenzie sa nebudu s hodnotenim moc shodovat s mojim vkusom.
-
No "open world" Adromedy jde srovnavat s jednickou, ktera jedina v cele trilogii jde oznacit za open world a tady je Andromeda proste lepsi, i ten nejblbejsi nahodny vedlejsi quest v Andromede je lepsi, nez vedlejsi quest v jednicce.
Combat, pocit z boje a ovladani spolecniku je lepsi v Andromede, protoze je to proste o x let dal.
Kazda hra z trilogie je pak samostatne lepsi, nez Andromeda, protoze proste space opera, kterou chcete hrat dal a dal a kdyz nahodou plnite vedlejsi quest, tak jich neni tolik a nejsou na dlouho ... pribeh v Andromede? uz si ani nepamatuju poradne o cem byl ...
Rozdil bych prirovnal jako, kdyz jsem jako velky fanda nejlepsiho serialu vsech dob Star Treku (Andromeda), prvne koukal na Battlestar Galacticu (ME 1-3), proste jsem se nekolik dni poradne nevyspal, protoze jsem chtel vedet, jak to dopadne :-)
-
Já si myslím, že se ta Andromeda a Trilogie moc porovnat nedají, protože stylově se jedná o odlišné hry, které mají společný jen ten Mass Effect ve jménu, tématiku space opery a společníky. Ale zkusím to níže. 😀
Z hlediska příběhu jasně vede trilogie.. vem čert 3, která se mi teda líbila a jsem jejím zastáncem. V té době to byla nejlepší space opera (a stále je lol :D ) s příběhem o kterém se žádné jiné hře nesnilo. Proto jsem třeba i dokázal odpustit to na co je ve článku naráženo.
Andromeda nabídla více open world, který mi prostě nevyhovoval, protože to tenkrát byla X-tá hra v pořadí na toto brdo. Když by to byla první hra tohoto typu, tak bych třeba řekl "Wow, to je hustý", ale takto mě to nebralo.
Co se týká společníků, tak pro obě hry to byl neskutečný držák. Interakce se společníky tvořily hru. Jejich osudy hráči přirostly k srdci. Ano, v Andromedě pro mě méně, ale i tak tam byly ty postavy dobře nadesignované.
Obecně si myslím, že Andromeda mohla aspirovat na velmi dobrou hru, když by zůstala v kolejích původní trilogie z hlediska hratelnosti. Ten příběh nebyl úplně hloupý, ale zabil to ten open world, zdlouhavé, nudné pasáže a to, že od toho člověk prostě čekal hodně.
-
nejhorsi a zbytecna je 2
-
-
Druhý díl je skutečně zbytečný z narativního hlediska trilogie. Na koncí dvojky jsme defakto na stejném místě jako na konci jedničky. Jako jo, Kolektoři byli poražení, ale jelikož nám na paty šlape celá armáda Reaperů, tak jejich porážka je irelevantní.
-
-
To je asi otázka výkladu. Z hlediska té hlavní dějové linky toho moc nenabídla, ale rozjela vedlejší linie, které v 3 dostaly velký prostor.
Dvojka taky rozjela emoce a vztahy se společníky, kde ukázala, že každý společník je důležitý a pomůže ovlivnit výsledek mise (tedy poražení Reaperů/Kolektorů).
Osobně mě bavila nejvíce a teď jsem si až uvědomil proč vlastně. 😀 Ten příběh nebyl nijak silný, ale právě to, že byl vedený dobrými postavami, dialogy a situacemi úplně upozadilo to, že skoro nic nepřinesl.
Tomu říkám dobře udělaná hra.😉
-
-
Trololol
Pěkný pokus.
-
-
Mám rád celou sérii. Mě osobně nejvíc zaujala Andromeda. U ní jsem se nejlépe bavil.
-
-
To jsi asi nikdy předtím nehrál nějakou lepší open world hru, pokud si myslíš, že Andromeda je zábavná. Jako sorry, ale tak špatný open world plný generických questů se vidí jenom málokdy.
-
-
A jaká je vesmírná alternativa?
-
-