Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Co to sakra je? Silletn Hill?
  • Veskoslav
    Spojení "akční hororovka" je už samo o sobě horor, které značí, že půjde o další koridorovou akční sračku, parazitující na jméně série RE. Problém je ten, že na DS3 mi to přišlo strašně krkolomné. IQ zombii bylo ještě nižší než IQ mrtvých lidí 30 cm po zemí. Hlavní hrdinka vydržela snad i ukousnutí hlavy....Proč neudělají z té série něco, kde se budu bát vystřelit, protože to přiláká desítky dalších, nepotřebuji postřílet miliardu zombii, chci přežít. Ale jak se zdá, takový typ her už není vončo, jak se říká.
    • Mě to tedy přišlo úplně v pohodě. Ovládání bylo navíc vylepšeno možností chodit se zamířenou zbraní. Hru jsem dohrál 3x včetně obtížnosti Abyss. Za mě RE Revelations žádný parazit není. Je pravda, že se jedná o naskriptovanou hru, ale pocit tunelu na zaoceánské lodi rozhodně nemám. Na vydání pro PC a herní konzole se už moc těším. Pamatuji si, jak jsem si kupoval hry na PSX za 2299 kč. Vzhledem k cenám ostatního zboží a výdělkům v zaměstnání byla v roce 1997 tato částka dost vysoká. Když jste si nekoupili PSX magazín a nezahráli demo, mohli jste se jednoduše spálit. A že bylo takových her tehdy požehnaně viz třeba kvalitní F1 1997 a katastrofická F1 1998. Kdo by to byl řekl, že nadcházející sezóna dopadne tak špatně, když předešlý díl od stejného vydavatele byl jasnou zárukou kvality.
    • ZvacA
      Vesko, Vesko, uklidni se, tohle nemáš zapotřebí, víš že máš slabý nervy, klid, klid, uklidni se voe. To chce prostě klídek.

      Ale je třeba souhlasit s tím, že mít znovu k dispozici "mapu", kde by se postup odehrával na hráči a jeho opakovaným procházením prostředí a využití možností, ať už co se týče managementu zbraní a obecné kooperace s tím, co má, čistě na jeho schopnosti, je opravdu přesně to co sérii schází. Stejně tak, jak poznamenal kolega Tanbou, co se týče potvor. Dát jim větší prostor v důrazu a výzvě, nápadu, jejich chování a příchod na scéně a tak podobně, aby hráč měl pocit, že se konfrontuje opravdu s něčím ne úplně snadným a aby chyba znamenala prohru (ale i s tím se dá setkat). Na druhou stranu, tlačení hráče kupředu jedinou cestou není v Revelations tak markantní. Postup je sice (ale vesměs tradičně) limitován hledáním předmětů - klíčů, karet - do dalších prostor, ale právě třeba lokace lodi dává možnost průzkumu dle svého a střílení není rozhodně tak častý (viz, video), i díky tomu, že náboje zde nejsou na každém kroku a charakter neunese celej arzenál, takže je možnost se rozmyslet s čím půjdu do chodeb. Ani samotná atmosférá není špatná, přestože některé lekačky a situace jsou dnes tak nějak standardně slabší, jiné mají rozhodně šťávu a pomáhá tomu i zvuková stránka Revelations. Jak jsem psal k recenzi, po dlouhé době díl, kdy člověk třeba nechtěl otevírat dveře a nebo je otevíral s velkou nejistotou, páč se za nimi neozývalo nic pěknýho - to jsou slušné napěťové momenty, které staví tento díl nahoru (aby vzápětí dojmy srazily WTF momenty, situace a zbytečnosti...bohužel).

      Ale jinak je třeba připomenout, že Revelations není čistý zástupce tradičních dílů a nelze to ani očekávat, nemá cenu zastírat, že by v něm nebyl ten "mainstream" syndrom posledních titulů, ovšem troufám si tvrdit, že je ukázkou kompromisu mezi "starým" a "novým". Celkem slušně kombinuje survivalové prvky, budeje obstojnou atmosféru (převážně pasáže na lodi) a dává jistý pocit, že se hraje "stará škola", byť ne úplně samozřejmě dokonalá. Přesto je to ve "filosofii původního herního koncepu", na kterou se řada nostalgiků odvolává, více Resident evil, než poslední šestka, pětka i čtvrtý díl.

      Mimochodem, řešit IQ u zmutovaných potvor, když dochází ke kolapsu mozkových buňek u většiny typů virů ve hře? To asi ne.
      • Jen tak na doplnění (prostě mám potřebu ventilovat se ^_^) - nejsem "purista". Klidně ať se série Biohazard někam pohne, ať prochází evolucí. Pohled zpoza zad proč ne, více akce proč me, rozšíření pohybových schopností protagonistů proč ne.

        Nicméně to vše podle mého názoru nemá být za cenu uhnutí ze žánru - RE5 a 6 jsou akční hry s příšerami, ne survival horory.

        Revelations vítám, jen je škoda, že Capcom tento postup "mírného pokroku v mezích zákona" přináší až za pět minut dvanáct, jako by to pro firmu bylo nejméně akceptovatelné řešení. A to je podle mého názoru smutné.
        • ZvacA
          Souhlasím. Problém je, že jistý úsek Capcomu si přehodnotil "vývoj změň v rámci žánru" za "radikální experimenty s nepatrnými odkazy v herních mechanismech, aby se začalo vydělávat a přizpůsobovat trhu (na jednu stranu šlo o logický krok alespoň čistě z ekonomických hledisek a vzhledem k situaci série a Capcomu a obecných problémů vývojářské divize Resiho v první polovině po roce 2000; a taky samozřejmě úspěch RE4). Je fakt, že třeba prvotní koncepty, a ukazuje se to právě na RE5, RE4, Revelations, byly ukázkou moderně zpracovaných projektů od počátku (zejména, co se týče umístění kamer, pohybových možností aj), ale byly tvořeny s jasnými základy survivalu a hororové atmosféry (například v původním plánu pro RE5, byť avizovaný už od počátku, že se hra má odehrávat přímo za denního světla, měl být herní zážitek odlišný a osobně věřím, že i neméně zajímavý). Nanaštěstí, politika a kontroverze udělaly přímo s tímto dílem své. Revelations (připomínám, že ve výsledku to není vůbec zlá věc) taky původně sliboval všechno možné, od postav, příběhu po lokace. To jsou příklady toho, přesně jak říkáš, kde se odehrály změny a s nimi spojené možnosti, ale měly zůstat původními návrhy vesměs věrně zasazeny do žánru. Bohužel se tak již poněkolikáté nestalo. Sám Masachika Kawata, který robil na několika dílech producenta se k tomu vyjadřoval tak, že nápadů a hlavně těch na zachování původního herního zážitku a survivalu bylo vážně hodně, ale v nějaké fázi se od toho opustilo, uložilo k ledu a začalo se až za nějakou dobu, ale už jiným směrem (sám třeba zmiňoval nedostatek času i náklady, limitace zapracování, ale hledej, proč to bylo skrečováno, že jo).

          Capcom je prostě firma, jako každá jiná dneska, která pod sebou drží vývojářské skupiny, jenž robí na tom, co se jim řekne. A je evidentní, že je to firma, která se chce držet současného trhu a je to taky firma, u které jsou lidi, zejména z její poboček, kteří si nechtějí vytáhnout hlavu z pr*ele a silně ovlivňují směr značky, ať už příběhem, herními mechanismy, směrem univerza, snahou předkládat ji každému, která je paralelní dnešní situaci herního průmyslu a tak podobně. Ale nakonec, kdo ví, třeba právě Revelations bude ve směru pokračujícího vývoje Biohazardu (i třeba za cenu restartu) tím renesančním prvkem, který přivede Capcom do těch "správnějších" vod. Je alespoň dobře, že se na něj vsadilo ve velkým...
      • Veskoslav
        Ale já bych si tak rád zahrál pořádnou zombii hru ze série RE. 5. díl byl docela slušný, ale nebyly to klasické Zombii, Recoon City jsem myslel že si sám sobě nafackuji, že jsem do toho dal peníze a 6. díl byl vyloženě zklamáním s horším než průměrným zpracovaním:(
  • CRYPT
    Jill Valentine byla prvni herni charakter na kterem jsem mohl oci nechat. Nadherna krehka zena
  • Kdy že to Capcom vydal prohlášení o tom, že vydává příliš nových RE her a moc mu to nesype?
  • Proč nemá Jill to tílko bez ramínek jako v RE3?
    • ZvacA
      :)

      Ale zase, 7 let starý hadry zaflusaný od zombies, havěti, Nemesis, střelnýho prachu, ohně a jiných zbytků Raccoon city? Leda tak na památku.
      • *1*
  • Mě to přijde na horor nějak málo akční, mělo by tam vyskakovat víc monster a hlavně nápisů se score - jako v Bžuletštormu. A Jill by měla mít jako základní zbraň minimálně rotační kulomet a raketomet (s nekonečnem nábojů, jen by se po pěti minutách nepřetržitého střílení mohl přehát).

    No dobrá, dobrá, lidi si to podle všeho žádají, tak je z RE definitivně akční série :-) Zalézám do své hrobky.
    A musím uznat, že design monster je perfektní.
  • ZvacA
    A na svátek "Valentinové" porce obrázků s ní a proslulou zombie-kozatou Rachael. Capcom slaví ve velkým. :D

    Jinak si říkám, zda je nejšťastnější lákat lidi zrovna záběry z Raid modu.

    Mimochodem, na gamespotu se objevilo za doprovodu kecání i 12 minut přímo ze hry, takže ukázka, jak to bude ve výsledku nejspíše vypadat za pohybu: http://www.youtube.com/watch?v=thDsxzfS-g0
    • Tahle hra je pecka, pro mě i bohužel silnější než nový RE 6, který po opatchování docela baví. Ta ukázka z Raid modu je vzhledem k současné situaci, která se soustavně řeší, tak trochu další solí na dort.
    • Díky za link, vypadá to, že se Capcom konečně pomalu znovu učí, jak udělat Resident Evil a ne 3rd person CoD s monstry.

      Sláva třikrát hurá, ještě to chce potvorám dodat trochu víc "důrazu" (lekací momenty postrádají důraz, jsou jako by moc měkké, nemají sílu) a konečně to bude něco, co stojí za koupi.
    • móóc pěkný koment a postřeh :D smekám

      Ale abych zas nepsal prázdný koment, tak přispěji taky. Jsem sice zklamán trochu tím, že jsem si projel všechna videa z revelation asi týden před ohlášením, že se bude konat port na pc :D ale jinak se i těším na mokré dobrodružství :) jinak si říkejte co chcete, ale líbivé i po grafické stránce.

      Jinak šťastný Valentine teda :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit