Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • frank.horigan

    John Romero je člověk, co skoro před třiceti lety vytvořil pár moc pěkných úrovní do her, které se dnes považují jakýsi odrazový můstek do celého průmyslu.
    Nicméně, vzhledem k tehdejším technologiím byly tyto úrovně svou složitostí a náročností náročné možná z jedné setiny proti tomu, co vídáme v 3A hře dnes.
    Nehledě na to, že po tom, co se v ID rozkmotřili udělal ještě jednu - a rovnou relativně katastrofální hru a .... ámen... Minimálně v 3A světě her.

    To, že dnes takový člověk dělá jakousi hru mě nechává zcela chladným.. A proč vlastně ne, na základě jeho Daikatany mám mít nějaké očekávání??
    😌

    Pamatuje si snad někdo z hlavy hlavního designéra her jako SIN nebo Shogo:Mobile Armor Division? Asi ne.

    John Romero poslední dvě dekády těžíhlavně ze svého excentrického vzhledu a snadno zapamatovatelného jména. Ale působí na mě podobně jako jakákoli prachem zapadlá devadesátková celebrita..

    • Jevo83

      je to taky David Hasselhoff herneho priemyslu :)

      • frank.horigan

        Jevo83 - výstižněji bych to asi nepopsal :))))

    • tohle je samozřejmě subjektivní, ale nedovolil bych si tvrdit, že "jakkákoli prachem zapadlá devadesátková celebrita" už nemá/nebude mít co nabídnout. Pořád tajně doufám, že například Warren Spector do toho ještě pořádně plácne. Vím, je to infantilní přání, ale zázraky se občas dějí. Dovolím si načůrat do vosího hnízda. Doom mě nebavil ani jako 7 leté škvrně....tyhle srance allá Quake Arena mě víceméně minuly komplet. Já měl radši Rainbow Six, Sin a jiné taktické střílečky, které se začaly rodit po roce 1997.

  • Gulivera84

    Myslite ze ma jeste nato, vytvorit neco potencialne zajimavyho?! Ja nevim no, ty FPS mi prijdou neco jinyho, nez kdyz Schafter vytvori novou adventuru.....cas ukaze

    • x_ander

      Záleží, co z toho vyleze. Nemyslím si, že by Romero měl na to, aby přinesl do FPS žánru něco nového nebo revolučního. Na druhou stranu dneska je dost v kurzu návrta k retru. Pokud by z toho vypadla moderní střílečka, která ale bude rozumně čerpat z retra a bude to mít takový ten nostalgický devadeástkový nádech, tak to může být fajn. Jasně, díru do světa s tím neudělá, ale jde o to, jestli se bude tu díru do světa snažit udělat. Pokud jo, může to dopadnout blbě. Pokud se bude snažit udělat "jen velkou hru pro své fandy", tak to může být zajímavé.

    • Myslím si, že jeho doba už je dávno pryč. Táhl technologii spolu s designem. Jenže teď už za technologií nestojí pár geeků jako Romerův kamarád Carmack (což výběrem enginu sám uznává). Pokud jde o design, tak ten se dnes taky dělá jinak. S mnohem větším důrazem na detail. Stačí se podívat na levely pro Doom, které vydal v posledních letech. Nejsou špatné hratelnostně, ale najdeš desítky lepších. A pokud jde o design, tak mírou detailů a atmosférou prostě nemůže konkurovat lidem, kteří v tom utápějí tisíce hodin.

      Romero je legenda, ale fungoval v dobách, kdy se hry dělaly rychle a ty nejlepší vznikaly na základě průlomových technologií. Teď jde spíš o příběh, atmosféru a dobře vyladěné herní mechaniky. Přeju mu úspěch, ale nevěřím tomu. Samozřejmě se mohu mýlit.

  • Potřeboval bych vysvětlit důvod pikantnosti toho důvodu. Ať se snažím, jak se snažím, nic pikantního nevidím.

    • medveddd

      Vždyť je to přímo v tom článku, hned další věta: "Ve své době totiž první verze Unreal Enginu Tima Sweeneyho vznikla coby odpověď na id Tech 1, známý také jako Doom engine, na němž se John Romero v rámci svého působení v id Software samozřejmě podílel."

      Můžeme tu debatovat o významu slova "pikantní", ale mně to teda přijde zajímavý.

      Edit: Už rozumím, ty to myslíš jinak. No pikantní je to podle mě v tom, že vytvořil engine a teď bude pracovat v enginu, který byl jeho konkurencí. Jako kdyby Steve Jobs začal vyvíjet .NET aplikace.

      • Chápal bych, kdyby to byl právě Unreal 1 engine. Ale teď s pětkou? Bylo by stejně pikantní, kdyby to byl Unity engine?

        • medveddd

          Myslím, že nebylo, protože Unity není na rozdíl od Unrealu 5 pokračování Unrealu 1 :)

          • Unreal 5 má víc společného s Unity než s Unreal 1, ale budiž.

            • Ach bože, tieto kecy… Proste je to Unreal Engine bývalej konkurencie. Čo na tom nedokážeš pochopiť?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit