Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Takto přehypovanou hru jsem nikdy nezažil a to se hrám věnuji od roku 1993. Už se těším na všechny ty protažené ksichty, protože tohle už z principu nemůže dopadnout dobře.

    • Star Citizen?

    • PCMR

      Já se zase těším na místního odborníka na přesahy a CDProjektofoba až ta hra bude sbírat desítky. Ta "diskuze" bude kvalitní. To nebudou stíhat uklízet. ;}

    • Veskoslav

      A vrátíš se sem i v opačném případě se svým protáhlým ksichtem?

      • PCMR

        Vrátí se pod jiným nickem aby mohl psa bít. ;}

        • iSpirit

          podle sebe soudíš ostatní, co? 😂 

  • Tak v nejhorším někdo narazí na spoiler a ... a co se stane?

    To jsou dneska opravdu všichni tak upjatí, že když se dozví část příběhu něčeho, tak se hned urazí a radši si to nezahrajou?

    Bejvávaly časy, kdy se lidi mohli bavit i o věcech, který holt ten druhej ještě neviděl/nehrál/neslyšel.

    Připomíná mi to tenhle sketch: Key & Peele - Spoiler Alert

    • dworkin

      Já si na ty doby taky vzpomínám. Kamarád mi celej nadšenej odvyprávěl celej děj filmu včetně finále a já se pak těšil ještě o to víc, až se na to budu moct podívat i sám. Nikdo žádný spoilery neřešil. 

      Určitě nikomu nebudu vnucovat, aby produkty zábavního průmyslu bral o něco méně vážně - to je každýho věc. V každým případě se mi s mým přístupem žije o dost spokojeněji a bez stresu, protože mi spoilery nevadí a to vůbec. Když si představím, jak jiní úzkostlivě skenuji stránku, jestli tam není spoiler tag nebo dokonce spoiler bez označení!... Nezávidím vám, přátelé. Ani trochu vám nezávidím. 

      • Derp_1337

        To nemůžeš generalizovat. On totiž není film jako film, stejně jako není hra jako hra.


        Když ti někdo odvypráví příběh třeba Šílený Max: Zběsilá Jízda, tak si na to řekneš "to zní strašně cool!" a půjdeš se na to podívat.


        Ale když ti někdo odvypráví příběh nějaké detektivky, dramatu či mysteriozního filmu (třeba Na Nože nebo Zmizelá), tak pak sledování toho filmu tak nějak ztrácí smysl, protože v něm už není žádná záhada a ty víš, kdo je třeba vrahem a jak to dopadne.

        • dworkin

          Ohledně své zkušenosti a svých preferencí můžu mít jakýkoliv názor a o generalizaci z povahy věci jít nemůže. 

          Mně nevadí vůbec žádné spoilery. Ne že bych je aktivně vyhledával, ale když na ně narazím, normálně si je přečtu/poslechnu. 

          Co je pravda je to, že dřív se spoilery neřešily, a že dneska vyvolávají místy velmi silné emoce. Bylo by zajímavé zjistit, proč se to takto posunulo. 

          • Derp_1337

            Proč? To je jednoduché. Dnes internet umožnil to, že je všechno až příliš snadno na očích. (vše od lidské blbosti až po ty spoilery)


            Kdysi ti možná nějaký dobrý kámoš prozradil trochu děje a jelikož to byl kámoš, tak je dost možné, že jste se u toho fajnově pobavili. Spousta věcí je totiž zábavná vícekrát: poprvé když to sledujete/hrajete a podruhé když sdílíte své zážitky s kamarády.

            Zatímco teď ti kdejaký anonym na netu může předhazovat věci, které ani nechceš vědět. Ono to není zas až taková zábava, když anonymci ti vnucují informace jenom aby sami sobě udělali dobře. Ti lidé z principu prozrajou spoilery vytržené z kontextu za účelem co největšího šokování a rozhořčení ostatních lidí.

            • dworkin

              Prosím tě, ty děláš, jako by před internetem lidi spolu nemluvili a zprávy z Prahy šly do Brna měsíc. :) Tak to nebylo. O kultuře se mluvilo, diskutovalo - možná víc, než dneska, kdy se pro zaostalé děti s attention spanem křečka džungarského musí psát k delším příspěvkům TL;DR. Lidi víc četli, víc chodili do divadla... spoilerovalo se hojně, ale nikdo to nehrotil. Natož aby z toho měl nějaké silné emoční hnutí. Dneska mi lidi všeobecně přijdou citlivější. Asi už dlouho nebyla válka. :)

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Když tak básníš o válce, tak nám tedy řekni, kolik jsi těch válek zažil??

                Žádnou?? V tom případě jsi na tom úplně stejně jako ostatní a akurát si to nechceš přiznat.

                • dworkin

                  Reakce na příspěvek:

                  Ono to má několik generací dozvuk, v zásadě jde o to, kolik je v populaci/rodinách lidí, kteří to osobně zažili. Mojí babičce bylo 25, když začala druhá světová. Životní hodnoty měla poskládané úplně jinak, a to v dobrým i ve zlým. Například skoro nic nevyhodila, protože by se to mohlo hodit (až zase bude hůř). Taky vedla děti i nás vnoučata k tomu, abychom na sobě pracovali, aby z nás něco bylo, abychom získali dobré a hlavně stálé "místo". Ta orientace na výkon a hmotné zajištění je co jsem tak četl pro válečné generace typická a jak jsem napsal, má to setrvačnost. Zajímavá věc.

    • Veskoslav

      Co to meleš? Neznám nikoho v okolí, kdo by se bavil o něčem, co nehrál, neviděl, neslyšel nebo nečetl. 

      Není nic horšího než mít například něco rozkoukaného a pak ti někdo řekne, jak to dopadne. Nebo to samé u knížky. Nejhorší je to, že člověk pak musí sledovat, hrát a číst ne tehdy, kdy by on sám chtěl, ale tehdy, když to vyjde, aby se vyvaroval, že narazí na někoho jako ty, který se o tom bude "nezávazně" bavit.

      Nikdy nebyla doba, kdy by člověk "ocenil" to, že mu něco vyžvatláš a pokud si ji měl, věřím, že tě tvé okolí za to neskutečně muselo milovat...


      A takový TLOU II je zářným příkladem. Hodně jsem se přemáhal, když jsem se díky podobnému vykukovi jako ty dozvěděl to, že budu hrát za strááášně sympatickou postavu a co provede...

      • Tlejou je spise pribeh nez hra jako takova. Mam pocit, ze vyzradit spoiler u Cyberpunku je jako vyzradit spoiler u Elder Scrolls - hrdina nakonec dokonci svuj hlavni quest, padouch padne a nastane v ramci moznosti mir. V CP pujde asi vice o ten zivot v otevrenem svete, nez nejakou sadu zvratu.

        • Veskoslav

          Na to bych nespoléhal:) Je to stejné jako u Zaklínače 3 vyzradit smrt některých postav.

          • S tim bych souhlasil, pokud hru hral fanousek Zaklinace jako takoveho. Pokud ji hral nekdo jako ja, pro ktereho je to zajimavy stredoveky fantasy svet, tak mu postavy vicemene nic nerikaji. Je to jako vyzradit, ze v Morrowindu bude hracem zabit Daggoth Ur.

            Mimochodem jaky bude ten kyberpunk gameplayem v samotne akci? FPS nebo TPS? Chtit aby byly poulicni bitky s gangy intenzivni jako Doom Eternal je asi liche, ackoli v kontextu sveta by to mohl byt i realny predpoklad s patricnou augmentaci. Ted jeste jestli budou samotne prestrelky tristni nuda jako Fallout, nebo relativne prijatelna zalezitost jako Crysis.

            • Veskoslav

              TPS vůbec nebude. Pouze FPS. A přiznán se,ze ja budu asi tichý zabiják, ale viděl jsem i celkem hektické přestřelky, takže uvidime:)

    • Derp_1337

      Lidi se v klidu můžou bavit o věcech, které jiný člověk ještě neviděl, neslyšel nebo nehrál, ale měli by posluchačům dát možnost odejít a přestat poslouchat, pokud to nechcou slyšet.

      Prostě se jedná o běžnou lidskou slušnost: brát ohled na ostatní.


      -----------------------------------------

      Mě osobně třeba fakt naštvalo jedno nejmenované rádio, kde jeden moderátor (Tobi) do éteru vypustil velký spoiler ke Hře o Trůny! Navíc to udělal ještě před premiérou dané epizody v tuzemském HBO, takže to bylo dost otravné, když člověk věděl, co se v následujích epizodách stane. Ale pak do rádia přišla vlna negativních reakcí a od té doby si moderátoři dali záležet, aby před probíráním děje upozornili "pozor, spoiler". Tak to má být. 😎

    • TheGGG

      komu jde ve hrách o příběh a ne jen hloupé klikání na myš nebo gamepad, tomu spoilery vadí....

      neříká se spoiler alert jen tak pro nic za nic

    • Maxianimal

      Upjatí? Jako sorry, ale pokud na hru čekám 7 let a nějaký chytrák dá spoiler někam, kde bych to vůbec nečekal (to se mi stalo u TOU2 a nějaký random diskuzi na Twitteru), tak to zkazí den. Hru bych kvůli tomu nepřestal hrát, ale s upjatostí to nemá nic společnýho. U CP2077 jsem záměrně ignoroval 90% trailerů, gameplayů a podobně, a pokud mi to nějaké h****o zkazí na random diskuzi,  tak mě to prostě bude štvát. V tomhle případě jde navíc o spoilery ke hře, kterou ještě běžný hráč nehrál ;)

      • Jak uz jsem psal vyse, cpunk bude vic o zazitku z herniho sveta a zivote tam, nez o nejakem, pravdepodobne velice generickem pribehu o zle korporaci. Myslim, ze nebude veliky spoiler, pokud prozradim, ze na konci zabijete ustredniho padoucha vseho a ze to bude najeky preaugmentovany vrchni manazer vrchniho zleho bio-cyber koncernu. Bezesporu bude mit na sobe nobl oblek a v ruce katanu. (To neni spoiler, to se dohaduju).

        Hral jste Vampire masquerade 2? Je tam moznost spoileru? Rozumne ne, co. Nebo podmorske Bioshocky? Tam trochu, ale taky to nepokazi hru. Infinite to same, jediny Bioshock, kde by slo co vyzradit a zkazit hraci zazitek je Burial at Sea 2, ale to je uz jen zaver celeho pribehu, hratelnostne je to bezkonkurencne nejslabsi dil. Je to takova vic adventura a umelecka freska, prochazka muzeem avantgardy, nez akce.

    • Carnage666

      Tak zrovna u spoilerů z TLoU2 tomu přesně tak bylo, hodně lidí si řeklo že to najednou nechtějí. U Cyberpunku mi zatim příběh nepřijde tak úžasný že by mi vadilo dozvědět se něco víc.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit