Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • absolutni a dominantni vitez bg3., to zas individuim typu akatosh praskne cevek

    • dominantní vítěz bere GOTY jak od kritiků tak od fanoušků jako třeba loni Elden Ring.😉

      PS. nebreč, tak snad se jim zadaří na TGA.

  • Nominace jak stehno 😕 nakonec 4 hlasy pro AW2 a 4 hlasy pro BG3. I přes mizernou optimalizaci obou titulů si zaslouží nejvíce hlasů. GOTY pro BG3, best game direction/narrative/art/audio design pro AW2.

    Naprosto pochopím jakékoliv jiné hodnocení. Byl jsem obzvlášť smutný z výběru indie her, podle mě vyšlo daleko více lepších indie titulů než to co se objevilo v nominacích.

  • Morraw

    Borci no. Ještě teď si pamatuju rozhovor se Swenem, jak měli problém udat Divine Divinity 2 a kde jsou teď.

    Jsem zvědav, do čeho se pustí teď. Ono právě navázat na styl DD2 by bylo super.

    • Do čeho se pustí? Mají rádi minisérie o dvou dílech, tak bych tipoval BG4. Už vědí, že to bude mít úspěch a určitě budou chtít využít vyšší úrovně postav než je maximum v BG3. Návrat k Divine Divinity by nemusel být špatný, ale myslím, že tou cestou nepůjdou.

      • Derp_1337

        No tak u BG3 je určitě nějaký prostor pro pokračování či datadisk. Přece jenom ten maximální lvl 12 je tak trochu málo.

        • Proč je málo?

          • Derp_1337

            Protože předchozí díly BG ten maximální lvl posunuli výš. A udělali to systémem postupného zvyšování s každým dílem a datadiskem.

            Takže originální BG mělo max lvl 8. Jeho datadisk to zvýšil na lvl 10. BG2 přineslo lvl 20. Datadisk BG2 to zvedl na lvl 30-40.

            Takže ten lvl 12 dává určitě prostor pro další díly.

            • Taronyu

              Už tak som v tej hre moc OP.

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                To je dobře, že je na konci hry postava silná, ne? Jestli by tam nebyl citelný růst vývoje postavy, tak by něco bylo špatně.

                Otázkou jenom je, jak ty levely zakomponují do eventuálních dalších dílů či datadisků.

            • No, ono těch 12 není až tak málo. Papírová pravidla v zásadě končí na 20. Sice jde jít výš, ale už tam nejsou popsané další schopnosti, které by hráč musel mít a které by změnily hratelnost. Samozřejmě je možné i multiclassovat a tím to částečně obejít.

              Lariani mohou další schopnosti vymyslet, přebrat z nějakých rozšíření nebo vykrást od potvor v bestiáři. Možností to natáhnout výš je celkem dost. Jen by pak hratelnost měla odrážet to, že na 20. úrovní je postava v zásadě polobůh.

              V každém případě materiálu pro vysoké úrovně postav je ve světě D&D ještě spousta a Lariani ukázali, že umí použít i vlastní invenci, takže šance na kvalitní čtvrtý díl tu je. Uvidíme, s čím přijdou DLCčka, pokud nějaká budou.

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Video hry už dávno překonaly stolní předlohu. V BG2 a Neverwinter Nights 2 šlo dosáhnout lvl 30 (v BG2 u některých povolání až lvl 40). Nevidím důvod, proč by se mělo držet umělé bariéry lvl 20.


                Ono u stolních her není praktické navyšovat ten lvl do nekonečna. To by pak hráči snad nikdy nedohráli. Koho by to bavilo hrát jednu kampaň několik měsíců?

                • Reakce na příspěvek:

                  Starší verze D&D byly méně rigidní ohledně růstu levelů, měly víc pravidel a schopností pro epické levely (21+) a videohry se jich navíc nedržely až tak moc jako se drží BG3 D&D 5e (i když se jich taky nedrží do posledního písmene).

                  Ale jak jsem psal, dá se to dodělat. Jen by bylo mrzuté, kdyby moci postav pak neodpovídal gameplay.

    • Njn ja mam radeji Scifi nebo neco ve stylu Falloutu nez takove ultra klasicke fantasy.

      • Morraw

        Já zas naopak. Sci-fi mi přijde takové moc chladné 😀 Ale taky hraju i Fallouty, Outer Worlds apod.

  • z toho seznamu jsem nehrál vůbec nic, asi si chci zahrát AW2 a BG3, ale objevil jsem nové Sea of Stars. Nostalgie po SNES

  • 0011

    Tomuhle nikdy neporozumím. Ne tomu, jaká hra vyhrála, to je mi šumák, ale vyhlašovat hru roku před koncem roku je nesmysl,  The Keighley's to samý, Xenoblade chronicles 2 by si bývala zasloužila aspoň nominaci a to, že skvělé hry vychází před koncem roku rozhodně není neobvyklé.

    • Derp_1337

      Co je na tom těžkého k porozumění? Většina lidí nechce dělat uzávěrku zároveň s koncem kalendářního roku. Je to nepraktické. A to platí nejenom pro novináře, ale třeba i pro finanční úřad (ti to zase mají posunuté až na jaro).

      A ty hry, co se nevešly do uzávěrky ankety pro rok 2023, můžou soutěžit v anketě pro rok 2024.

      • 0011

        To záleží z jakého úhlu to bereš, z hlediska marketingu jasně clueless fotříci nehráči asi uvítají, že jim média shrnou co koupit děckám pod stromeček, ale pokud hodnotíš hru jako umělecké dílo, jinými slovy jsi Keighley a chceš mít wannabe oskary, dává vetší smysl to pořádat leden/únor. Kdo si vzpomene co hrál před rokem, obzvlášť například letos, kdy vycházela jedna skvělá hra za druhou, to že by Callisto protocol letos stejně neměl nejmenší šanci je další věc...

        • Jez3vec

          To že ty si nedokážeš vzpomenout co jsi dělal před rokem, neznamená, že si nevzpomene člověk co se tím živí 😉

          • 0011

            Za prvé nepsal jsem o sobě, já si vzpomenu, ale pusť si někdy zdejší podcadty ke konci roku kdy sami redaktoři přiznávají, že jim dělá problémy vzpomenout si co vlastně všechno za ten rok hráli, za druhé nepamatuju, že by hra z prosince předchozího roku měla byť jenom nominaci i když to v tom dalším byla v její kategorii bída, viz právě mnou zmíněné XC 2 když v 2018 rpg roku vyhrála, hra, co ani není rpg...

  • MalyZeli

    Bravo 👏👏. Nikdo si to nezaslouží víc než BG3.

  • Vysoce subjektivní záležitost. Pro mě letos hra roku jednoznačně Alan Wake 2 (ano, hrál jsem i Zeldu a BG 3).

    • tak Alan Wake 2 to taky vyhrál. Ono je totiž trošku špatně napsaná. UGOTY je anketa lidí, jenže ne všechny hry mají stejné podmínky, protože anketa byla ukončena v podstatě v době vydání AW2. To hlavní je cena kritiků jako u každé ankety a to vyhrál AW2.

      Já tedy Zeldu nehrál, hrál jsem BG3 i AW2 a AW2 je naprostý unikát a je to prostě oscarová hra.

      • Derp_1337

        Sto lidí, sto chutí. Spousta jiných lidí ti zase řekne, že BG3 je naprostý unikát a oscarová hra.

  • Jez3vec

    Pokud si někdo Nejlepší ztvárnění vedlejší postavy za BG3 zaslouží, tak rozhodně Amelia Tyler. Výkon, který podává Neil Newbon se nijak neliší od dalších postav.

    • Prusvih je v tom ze v BG3 byli vsichni vyjimecni. Astarion to jenom vyhral, ale tu cenu bych si dovedl predstavit v podstate za vsechny postavy.

    • Tenurri

      Astariona mám jako postavu hodně ráda, ale tady souhlasím. Když už by to měl někdo ze společníků vyhrát, tak bych to dala Lae'zel.

      • Derp_1337

        Tady nejde o postavu nebo o to, jak moc dobře měla napsaný scénář. Ono se hráčům vždycky zavděčí takové ty roztomilé kecy "tvůj nos je moc veliký." Lae'zel je taky moje nejoblíbenější postava, ale... 

        Ale herecký výkon, různé výrazy tváře a procítění hlasu od Astariona byly fakt o třídu lepší. Kolikrát jsem jenom čuměl, jak procíteně něco Astarion udělal. 

        Třeba když jsem ho omylem zabil a pak ho oživil s ressurect. To byly scény. 😂

        • Tenurri

          Protože Astarion je drama queen :D
          U Lae'zel nejde jen o to, co říká, ale jak to říká. Strašně se mi líbí, jak Devora mění hlas...a ty její "Tchk!". V pozdější fázi hry i její nejistota a vnitřní souboj.

          Ale souhlasím, na první run jsem měla Astariona, Lae a Shart prakticky celou hru a výkony všech byly naprosto top.

          Stejně to nakonec beru tak, že Neil reprezentuje celý tým. Teď je znovu nominován na Game Awards.


          • 0011

            Shart není zrovna nejšťastnější zkratka jména...

  • Bradavice kde?

    • Díval ses na nohy?

  • To nasere, tolik cen ale hlavní jim vyfoukne Alan Wake.

    • MalyZeli

      Myslíš že cena "jurinalistů" je to hlavní? BG vyhrálo na celé čáře. To dosáhlo podobných výsledků jako Witcher 3.


      I kdyby BG nevyhrál nic, a bylo by jasné že jsme jako komunita selhaly, hra má takový úspěch o kterém se Alanovi může jen zdát. Za 10 let se to pořád bude hrát a lidi budou tvořit desítky modů denně. Na Alana, ikdyž je to velice slušná hororovka, si nikdo nevzpomene za půl roku. 

      • ano, je to  hlavní. Vždy je to hlavní cena kritiků u každé ankety, to snad nikdo nemůže rozporovat. Navíc ta čtenářská anketa byla ukončena 30. října, takže tři dny po vydání AW2.

        https://www.gamesradar.com/goldenjoystickawards/

        Witcher 3 vyhrál cenu kritiků, MGS V vyhrál cenu lidí. Jinak obě ankety vyhrál loni třeba ER. 

        Jinak o AW2 se bude mluvit roky, BG3 je výborná hra, AW2 je blíže hernímu umění, proto je to zasloužené GOTY 2023.

        • MalyZeli

          Hráči jsou důležití. Ti co si to koupí a hrají, ne podplácení kritici kteří hru dostanou zadarmo, a boji se říct něco aby náhodou neurazili velké vývojáře, kteří je potom blacklistnou. O Alanovi se možná bude zase mluvit chvilku po tom co to vyjde na Steamu, a dostane se k tomu víc lidí. A pro vývojáře je určitě o dost důležitější cena hráčů, a jejich recenze, protože z toho mají úspěch.

          AW2 je slušná hra, která ale většinou spoléhá na trapné jumpscary se zvukem zesíleným na 500%, a to s vámi cukne úplně stejně jako když vás probere ve 3 ráno reklama v televizi kterou jste zapomněli vypnout... 

          Jako baví mě příběh, vizuál prostředí je krásný, ale jestli je to něčím jiným nějak výjimečné? To teda nevím.

          • tak až TGA vyhraje BG3, tak sem přijdu s argumentem, že BG3 to vyhrálo jen díky tomu, že byli kritici podplacení.

            Je ti jasné, že Remedy jsou dost malí a dost často svoje hry sotva ufinancovali, Lariani se svým stomilioným budgtem pro BG3 jsou mnohem větší než Remedy. 

            Takže když tě budu citovat: "

            Ti co si to koupí a hrají, ne podplácení kritici kteří hru dostanou zadarmo, a boji se říct něco aby náhodou neurazili velké vývojáře, kteří je potom blacklistnou".

            Tak tohle spíše sedí na Larian než na Remedy.

            Máš to celé popletené.

            • OsamaBinBowlin

              Já teda nevím proč to řešíte. Vždyť je to úplně jedno, a zachvilu se zapomene že nějaké rozdělování cen vůbec bylo.

              Já teda souhlasím s tím že hodnocení kritiků je stejně zbytečné u her jako u filmů, a už nikoho nezajímají Oskary. U her to bude stejné.

              Je to okey nestrašidelná hororová adventura, která si podle mě zaslouží spíš cenu za indie horror film, protože těch filmečků je tam dost, jsou pěkně zahrané, a TV reklamy bratrů jsou top.

              • Reakce na příspěvek:

                je to úplně jedno, bohužel poslední roky se najelo narativ v rámci GOTY jako nějakého důležitého aspektu kvality her, média, hráči, youtubeři ten narativ ještě prohlubují. 

                Jinak když jsme u těch filmečků, BG3 jich máš taky přehršel.

                Jinak Alan Wake a obecně Remedy jsou pořád mimo mainstream, jak psal recenzent, jsou to hry pro divné lidi, Lariani díky Divinity jsou v mainstreamu už dávno, proto jsem psal taky poznámku, že hlavní cenu nakonec bere Alan Wake 2. 

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  Hele, jako v absolutních číslech má BG3 vskutku víc cutscén. Ale tady jde o poměr cutscén na délku hry.

                  Ono je jedna věc mít 10h cutscén na hru, kterou dohraješ v průměru za 105hodin (BG3). A něco jiného mít 7h cutscén na hru, kterou dohraješ za 17h (AW2).

                  • Reakce na příspěvek:

                    Tak já Alana dohrál za nějakých 24 hodin a troufnu si říci, že takových 20 hodin je čistě gameplay možná i více, takže tvůj poměr custcén v rámci gameplay nesedí. Výhoda Alana je právě to, že ty cutscény míchá s hratelností, což je samozřejmě oproti filmečkům z BG3 mnohem více pokrokové v rámci herního média. Pecka za mě. Více takových her.

                    Reakce úplně dolů.

                    • Derp_1337

                      Reakce na příspěvek:

                      Mě se taky AW2 líbil. Taky bych si dal další podobnou hru. Na tom se shodneme.

                      Ale jak jsem říkal, osobně souhlasím s vítězem BG3 ve většině kategorií. AW2 je super, ale BG3 je dle mě o trošku lepší.

                  • Reakce na příspěvek:

                    možná by to bylo fajn si to zahrát, chápu, že máš potřebu vše okomentovat, ale tady jde vidět, že jsi hru nehrál, hlavně je s podivem, že to píše člověk, co obhajoval nesmyslné množství cutscén u God of War. 

                    Ale abych se vrátil ke AW2, ta hra má ty cutscény právě šikovně udělaný, že to nejsou tupé filmečky, u kterých hledíš a nic neděláš, tady ty cutscény jsou zakomponované do hry, takže je naprostý standard, že procházíš levelevem a okolo tebe hrají cutscény. Alan Wake 2 má paradoxně poměrně málo cutscén, kdy jen hledíš a nehraješ. 

                    • Derp_1337

                      Reakce na příspěvek:

                      Hele, nic ti neberu. Nikdy jsem netvrdil, že AW2 nemá dobré cutscény. Já dokonce souhlasím, má je fakt dobré.

                      Jenom jsem okomentoval to množství.


                      PS: Akurát jsem nepochopil to narážku na God of War. Asi nějaké nedorozumění.

    • Inquisitor

      Já myslím, že jsou spokojený. Samotné je zaskočil takový úspěch.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit