Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • andre_4k

    A o to fakt nekdo stoji?

  • zx_spektrum

    Tlučhuba Sean Murray zpátky u mikrofonu, předchozí hra sice ani 7 let po vydání není to, co tvrdil, že to bude, ale asi už lidi zapomněli a slibem holt nezarmoutíš.

    • J.V.Stalin

      Tak to spíš kydej hnůj na Sony, když ho vědomě přinutili vydat nedodělanej produkt a ještě k tomu dostal zákaz se konkrétně vyjadřovat "co" a "proč" se stalo.

      Pokud podělá i tohle, tak prosím. To už bude na místě si o něj otírat hubu, ale teď mi to přijde dost nefér...

    • nechci se hádat, ale někde jsem dokonce viděl, že je v NMS je toho více, než bylo slibováno.

      • zx_spektrum

        Jasně, je tam spousta věcí, které jsou navíc oproti původním prezentacím. Prostě DLC. Ale z těch původních megalomanských keců tam je spousta věcí spíše stylem "ano, ale..." a nebo to tam není. Šlo o to, že Murray prostě mlel hrozný kraviny který ani nešlo reálně udělat, stačí si připomenout třeba jeho interview u Colberta (je na YT). "...18 trilionu planet a neustále objevujeme nové věci o kterých jsme nevěděli že tam jsou ... dva hráči se můžou potkat ale je to prakticky nepravděpodobné protože je vesmír tak velký..." Kecy prdy a vzdušné zámky. Proto u téhle nové hry očekávám skrytý limit u naprosto každého tvrzení ("nepřeberné množství" = "pár", "neexistují bariéry" = "existují bariéry", "vše bude perzistentní" = "perzistentní bude jen něco a nějak", atd atd atd...)

  • Mě nejvíc zaujala možnost hrát za zaječího válečníka :-)

  • Hele vypadá to krásně. Už teď tam ale cítím ten neduh toho, že tam mikroregion nebude mít žádný význam, prostě tam někde naflákáš nějaký stavby abys to jakože zabydlel a odletíš o dům dál a tam uděláš to samé a zase odletíš. Podle mě je umění udělat malý svět tak, abys k němu získal vztah, aby když se tam něco změní a máš na to vliv, aby si to člověk užil a cítil se tam jako doma. Tyhle velký prázdný generovaný světy jsou prostě... bez duše.

    • Záleží na přístupu, třeba ve Valheimu taky nestavím základnu v každém biomu, ale mám jednu hlavní kam se vracím. Věřím, že spousta lidí to má podobně. Prostě přesouvám suroviny z menších základen do té hlavní. Problém s malým negenerovaným světem je v tom, že se hrozně rychle okouká. Vidím to na Return to Moria, i když většina chodem je nějakým způsobem generovaná tak pořád je to samé jak přes kopírák, a hlavní lokace jsou statické. Takže nějaká znovu hratelnost s přáteli či vůbec nadšení, co je to za biom a co zde mohu nalézt je pryč. V No Man Sky jejich styl generování funguje skvěle, takže bych se nebál že by z toho byl podprůměrný survive.

      • Jasně, Valheim tě ale v podstatě nutí mít jednu hlavní základnu, i proto že jsou tam teleporty a vlastně to dává smysl mít všechny zdroje na jednom místě. Valheim je super. 

        Za mě právě svět, se kterým si dal někdo práci (jsou tam terénní detaily - remízky, hrázky, zamotaný cesty, skalky a ostrohy, lesíky větší a menší, různý vodní toky, nedejbože dokonce "starý" cesty, který dávají nahlédnout do toho jak byly dřív spojený obydlí atd..) - takovej svět má vlekou cenu, protože to prostě AI neumí a mě baví se v něm toualt ,poznat ho. A když se v něm potom změní jen něco málo, třeba se někde objeví postava který předtím byla jinde, nebo se tam něco postaví, nebo se změní roční období - to je prostě něco co si užiju, protože k tomu mám vztah. Ale wow efekt jsem ve hrách přestal zažívat už dávno, a velkolepost je pro mě prostě kýč. 

        Znovu se tu tedy oháním Gothicem II - kde právě tyhle věci jsou a je to můj nejoblíbenější herní svět. A hrál jsem to dvacetkrát, a pokaždé je to skvělý návrat, takže o znovuhratelnosti tu nemůže být pochyb.

        • Valheim tě v prvních verzích docela nutil si dělat menší báze, protože jsi nemohl teleportovat rudy (teď už to jde naštěstí nastavit). Což bylo ve výsledku neskutečně otravné, protože jsi jich spotřeboval hodně a nalézt biom, neumřít tam a ještě přesunou všechny materiály byl žrout času. Navíc některé rostliny lze pěstovat jenom v tom biomu, což tě také nutí si stavět více základen. 

          Každopádně nemůžeš Valheim přirovnávat třeba ke Gothicu. Dva totálně odlišné žánry. V příběhovém RPG plně generovaný obsah moc nefunguje. I přes to, že procedurální generování ušlo dlouho cestu a třeba v takovém Valheimu či No Man Sky je zvládnuté skvěle. Například takový Conan Exile má statickou mapu kvůli příběhu, což je dost omezující. Nemůže stavět na skvělých místech, kde jsou například spawny, dungeony atd. které se dokola jenom despawnují takže stačí najít pár triků/míst a máš vystaráno, kde farmit pořád dokola. Což z mého pohledu ubírá na celém zážitku, a byl to jeden z hlavních důvodů proč jsem Conana přestal hrát. Kdežto to Valheim je při každém generování jiný. Jasný v procedurálních hrách nenajdeš zpravidla hluboký příběh, ale to nevadí. Ten si tvoříš sám. Čekal jsem, že revolucí bude právě Return To Moria. Bohužel, se jim to nepovedlo. Nevadí mi, když se mixuje generování + statická místa, vlastně je to jediná možnost jak udělat základ pro dobrý příběh.

  • Docela dobra hra pro samotare...i pripadnych 10 milionu hracu na takove rozloze bude jak kapka v mori.

    • MNS je mnohonásobně větší a lidi tam nemají problém hrát multák ve více lidech. Takže tady to určitě půjde taky ;-)

      • Tak ten svet je tak velky, jak rychle tam muzes cestovat...pokud budes mit skupinky hracu, ktere od sebe budou delit mesice jizdy na koni, tak to bude neco jineho, nez kdyz tam budou ,,magicke portaly,, co te teleportuji na druhou stranu ,,zemekoule,,

        • No, teoreticky to mohou udělat tak, že ve vlastní lokaci vybuduješ portál, ale cestovat bys mohl jen do jiného portálu, ke kterému ti někdo pošle pozvánku (nebo do jiného vlastního portálu). Tedy neznámí lidé budou pořád daleko od sebe, ale na návštěvu ke kamarádům na jiném kontinentu si budeš moct zaskočit. Samozřejmě by to skončilo seznamem pozvánek na fórech, ale to už je pak každého problém, jestli je využije,

        • No vidíš, sám hned vidíš, jak snadné je udělat, aby se tam lidi snadno dali do skupinek a mohli hrát spolu a nebylo to pro samotáře :-D

          Když to napadlo tebe, tak studio, které už má zkušenosti s podobnou hrou (kde se jim to podařilo), to určitě vymyslí taky a pro samotáře to nebude, ne?

          • To je o tom, ze pak je zbytecne mit obri svet, kdyz das hracum ,,teleporty,,

        • Myslím že s tou velikostí nadsazují, podle mě lítání či jiný způsob cestování bude natolik rychlý, abys max do 15-30 minut obletěl celou planetu.

          • Aby to taky nenadsazovali jako v Daggerfallu. Údajně velký jako Británie, protože trvá cca 30 dní herního času cestovat z jednoho konce na druhý. Háček je v tom "herním čase", který je mnohem rychlejší než čas reálný (jako ve většině her), takže v reálném čase ta cesta trvá asi 70 hodin (existují lidi, co to fakt prošli bez fast travelu). Tedy velikost mapy spíš odpovídá Středočeskému kraji (což je ale pořád dost velký kus krajiny).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit