Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Abych tu jen nespamoval své názory, přidám pár "tvrdých faktů" k této expanzi. Zdrojem jsou desítky příspěvků na oficiálním foru, týkající se bety.
    1. Do hry je přidán region East Rohan (Východní Rohan), který se dále skládá z regionů: The Wold, The East Wall, Norcrofts, Sutcrofts, Entwash Vale, Eaves of Fangorn. Každý z těhle regionů je trochu jiný, nabízí nové možnosti k prozkoumávání a velikostí je na tom přibližně jako start zony (tj. Bree-land, The Shire apod). Jde tedy o pěkný kus světa. Bohužel chybí tolik známý Helmův Žleb (spíše západní Rohan) a Minas Tirith (tak jížně se zatím LOTRO nerozšířuje, snad v bucoucnu).
    2. Max. level bude 85 a k tomu se přizpůsobí všechny věci okolo: Legendární zbraně budou na lvl 85, zvýší se max. rank na virtue traitech na rank 16, přibude nová výbava pro lvl 85 atp.
    2.1 Pokud jde o výbavu, bude samozřejmě gear lepší než ten současný pro level 75, ale zdá se, že posun nebude tak výrazný, jako byl posun mezi gearem lvl 65 a 75. (Pouze můj subjektivní dojem vycházející ze srovnávání reputační výbavy z lvl 75 a 85). Zatím se zdá, že hráči lvl 75 a 85 budou k sobě blížejí než hráči lvl 65 a 75. Ovšem opět upozorňuji, porovnávám výhradně zatím dostupný gear (tedy nikoli raidový).
    2.2 Abychom měli kde získat virtue, bude zase řada deedů. Pokud vím, je hlášeno i poměrně hodně objevitelských deedů, což je fajn.
    3. Hráči dostanou k dispozici válečného koně. Tento kůň dostane každý hráč nehledě na tom, zda-li si Rohan koupí. Podmínkou je dokončit část epic questů nebo určitý quest v Rohanu. Podmínkou je logicky min. lvl 75. Na tomto koni se budou používat speciální skilly (každá classa bude mít své). Válečný kůň také bude mít vlastní skilly - útočné, podpůrné apod. (např. heal). Koně jsou údajně rychlejší než dosud nejrychlejší koně ve hře a tato rychlost je zachována i mimo Rohan (V Ettenmoors tohoto koně mít nelze). Koně si lze po svém rozvíjet - zvyšovat jim armor, dávat jim různé skilly apod. (je zde jakýsi strom skillů/traitů). K boji lze koně použít výhradně v omezeném regionu (v části East Rohanu) a nikde jinde. Jinde je lze využít jako cestovní prostředek. Vzhled koně má být hodně upravitelný.
    - Pokračování níže -
    • Doplnění aneb Pár důležitých informací na konec:
      1. Datadisk bude stát (základní verze) 40 USD (bez US daně). Není to málo. Kdo by chtěl vyšší verzi, může zaplatit za tu nejvyšší až 70 USD. Tato nejvyšší verze ovšem obsahuje pár překvapení (např. session play za koně). Pokud bych mohl doporučit, uvažujete-li o investici do expanze, nekupujte přímo u Turbine, ale poohlédněte se jinde. Můžete také počkat a koupit si datadisk na díly (quest pack cca za 4500 TP, instance cluster za 2000+ TP).
      2. Všechny nové regiony nejsou instancované - lze jimi projet volně bez loadování (což je mimcohodem jedna z velkých výhod LOTRO).
      3. Nikoli ve všech regionech budete muset bojovat ze sedla koně. Některé questy budou řešitelné jak ze sedla koně, tak bez koně. Některé questy dokonce budou určeny výhradně pro "starý typ boje".
      4. Opět připomínám - pro podrobnosti se podívejte na starší diskuze k LOTRO - instance nebudou vydány ihned po vydání datadisku, ale jsou v ceně. Koupíte-li datadisk, máte instance již zaplacené.
      5. Rohan kromě mnoha jiného přidává také řadu změn u všech class. Změny jsou dle mého názoru až na pár ojedinělých výjimek dobré a jdou správným směrem. Obsah z nižších regionů nebude až na úplné drobnosti změněn. Jeden region ovšem pozná obrovské změny: Ettenmoors (pvp zona).

      Závěr: Můj první dojem je takový, že Rohan bude kvalitnější expanze než Isengard, který byl dle mého názoru fail. Při bližším pohledu se zdá, že je to expanze zajímavá a rozsáhlá. Nejsem si jist, zda-li dosáhne kvality expanze Mines of Moria, ale není to zcela vyloučené.
    • 4. Asi vás taky napadlo: Co když si přecijenom Rohan nechci koupit, ale chci být level 85? Co s tím? Zdá se ze zkušeností z bety, že:
      4.1 Stále bude možné expit pomocí skirmishů. Ty by stále měly dávat expy jako doposud.
      4.2 Do hry budou přidány tři epic knihy a každá by měla mít hned několik kapitol (jedna snad 9, ostatní více jak 10). I to je možný zdroj expů.
      4.3 K dispozici budou recepty pro crafting - takže nějaké to vybavení pro level 85 si budete moci vyrobit a z mých zkušeností lze konstatovat: Craftovaný gear není zdaleka tak dobrý jako raidový, ale má velmi blízko k tomu za reputaci. Co se týká receptů, měly by být určitě recepty za reputaci a dle dosavadních zkušeností (ovšem bohužel spekulace) by některé recepty měla nabídnout crafting guilda.
      5. Bude odměna z questů stát za to? Ano, určitě. Jednak díky questům získáte body pro svého válečného oře, jednak získáte reputaci do jednotlivých frakcí. Frakce byly hlášeny 4. U každé frakce nejspíše budete postupovat odděleně, ovšem jednotné by měly být reputační tokeny - stříbrné a zlaté (tedy to, co jsme viděli v Great River, v Enedwaithu). Za tokeny, pokud budete mít příslušný stupeň reputace, si budete moci vyměnit výbavu.
      Upozornění: Z jednoho epicu dostanete jako odměnu 2nd age legendární zbraň, což je sakra dobrá odměna.
      6. Ke craftingu: Zvyšuje se stupenň guildy na velmistra (grandmaster). Jinak žádné velké změny. K výrobě kvalitnější gearu bude potřeba opět další typ sigilu (vzácný drop ze surovinových zdrojů) podobně jako tomu je už od časů Morie. Bohužel opět se nevrací rare elity mobové, což je škoda (naposledy v Enedwaithu, početní v Morii a v Mirkwoodů).
      7. Často se diskutuje obtížnost nového obsahu. Prý je o něco vyšší vzhledem k novému způsobu boje - ze sedla koně. Je nutné tedy dostat nový způsob boje tzv. do ruky. K zásadnímu zvýšení obtížnosti ale dle mého pozorování bohužel nedojde.
  • Lotro je velmi pěkná MMORPG, které F2P velmi pomohl a dostal ji zpět do formy. Hrál jsem to cca 2 roky a byl jsem relativně spokojený. Vizuální i hudební stránka pěkná, ale jak se tu již psalo PVP naprosto o ničem a v podstatě i nehratelný. Nemožnost hrát za protistranu, pouze za dobro a tísíce těch samých questů v podobě zabij 20 prasátek, pak 20 medvědů, pak 12 orků, natrhej 25 bilinek a tak pořád dokola, které hratelnost po nějaké době začínají shazovat strmě dolů. Také bych jako veliké mínus hodnotil nestarání se o původní lokace, hlavně ty startovní. Kdo rozehrává další postavy už potom zuří, poněvadž hraje pořád to samé bleděmodré. Žádná snaha pozměnit, nebo něco přidat. Je sice chvályhodné, že dodávají stále nové lokace a obsahy, ale co naplat, když jen pro stále vyšší levely. Začínajícím hráčům to může být fuk, protože se musí nejdříve probít přes těch tisíce questů aby vůbec viděly nový obsah.
    • 1. Začínající lokace jsou postaveny tak, že se dají pokaždé projít trochu jinak a pokaždé dělat jiné questy. Chce to jen změnit přístup k hraní a nezačínat vždy na témže místě.
      Pro příklad: Mohu začít v Archetu, Celondimu, Thorins Hall či V Michel Delvingu. To jsou 4 varianty, kde začít. A přitom člověk vyexpí tak, že když udělá questy v Archetu, už se nemusí vracet do Celondimu atd.
      Faktem je, že předělávat úvodní lokace je v podstatě zbytečné. Hráč tyhle lokace projede během pár dnů a většina hráčů se žene do lokací pro vyšší levely. Proto dle mého názoru má větší smysl předělávat lokací pro vyšší levely a to se děje - viz předělávka Morie.
      2. PVP je hratelné. Kdyby ne, těžko by byla tak stabilní komunita, která nahrála stovky hodin. Jen to chce zvolit správný server a správný čas a očekávat poněkud vleklejší způsob hraní (tj. chcilku trvá, než se najde nepřítel).
      3. Questy typu natrhej 20 kytek, zabij 20 prasat tam jsou - bohužel. Zároveň bohužel je to standard současných MMORPG.
      4. Pouze v PVP zoně lze hrát za "zlo" (za orky, wargy, pavouky atd.). Hra je tak prostě vytvořena. To už s nedá změnit. Musela by se změnit celá koncepce LOTRO a to se nestane.
      • 1. souhlasím, to jsem opomenul, ale když to porovnám s World of Warcraft, tak tam je v těch startovních lokacích za ty léta už tolik nových věcí, a přibylo nových qestů, že mě to baví projít i na poněkolikáté(ale přiznávám, že né všude samozřejmě).
        2.ano a to je přesně ono. Správný čas a vleklý způsob hraní. Pro někoho je to zábava pro někoho ne. Ať si každý vybere.
        3.jasně je to pilíř online her, to je jasné, ale zde jsou v takovém šíleném množství, že je to občas až nudné. Nápaditých qestů je tu minimum. WoW tím také trpělo a někde ještě trpí, ale přišli na to, že to jde i jinak. Tento model by byl super i v Lotro. Uvidíme co přinese Rohan.
        4.Jasně to je pravda. Škoda, rád bych hrál za Uruk-hai..... To mi tam dost chybělo.
        • Tak všem hráčům musí být jasné, že srovnávat WoW a LOTRO nemá smysl. LOTRO je v porovnání s WoW jen čistě okrajové "pidi" MMORPG, ačkoli je to celkem hrané MMO a podle mě vlastně v několika aspektech dokonce i lepší MMO než král králů - WoW. Nikdo vlastně neví, kolik lidí hraje LOTRO (oficiální čísla nejsou zveřejňována), ale je to pouhý zlomek počtu hráčů, kteří hrají WoW. A to se prostě nějak na LOTRO musí a muselo odrazit.
          Ale i tak a jen tak mimochodem, LOTRO, pokud se nepletu, má větší herní svět než WoW. Pro milovníky masivních otevřených světů musí být LOTRO zajímavou hrou.
          K předělávání regionů v LOTRO: Jak jsem psal, tu a tam nějaké předělávky jsou. Doposud největší a nejlepší předělávkou prošla Morie. Já shodou okolností dokončil s jednou postavou Morii těsně před jejím předěláním a těsně po předělání s druhou postavou, takže jsem mohl dobře srovnávat. A můj závěr? Morie je nyní mnohem zábavnější, tak nějak logičtější a questění v ní je opravdu zábava. Je zde ovšem důležitá podmínka: Vžít se do své role, číst si popisy questů a nesoustředit se pouze na power leveling.
          • Tak tu Morii musím vyzkoušet. Pamatuji si, že to byla šílená spletice cestiček a absolutní chaos. Byl jsem rád, že jsem vylezl. Asi to zkusím znovu. Třeba mě to zase chytne. S tím herním světem nevím. Nikdy jsem to nijak neporovnával.
            • Morie nyní funguje trochu jinak. Popíšu to:

              1. Dřívější stav: V Morii byla série Hubů. Každý hub měl sérii questů. Po udělání všech questů obvykle následovalo sdělení typu: "Jeď do jiného hubu." Problémem bylo, že na sebe nezřídka questy moc nenavazovaly a člověk tu a tam byl trochu zmaten. Klasickým problémem také bylo, že se zadávaly questy, za kterými hráči museli jezdit velkou část cesty. Questení v Morii tak bylo bohužel hodně o ježdění. Hráči také tu a tam přijali vícero questů z různých hubů (když přejížděli přes celou Morii, aby splnili quest, nutně narazili i na další hub) a pak byli zmatení a v questech se ztráceli.

              2. Současný stav: Do Morie byly přidány tábory. Takových táborů je rozprostřeno po Morii více a jsou situovány tak, aby byly všechny questy plněny v blízkosti příslušného tábora. Tím odpadla část otravného ježdění.
              Dříve jste museli jet do nějakého hubu, tak vzít quest zabij potvory v nějaké jeskyni, ale ta jeskyně byla logicky od hubu vzdálena pěkný kus cesty (těžko očekávat, že by hned vedle velkého hubu byla jeskyně narvaná různou havětí). Takže následovalo dlouhé ježdění a hledání jeskyně. Nyní u této jeskyně prostě najdete tábor a pár trpaslíků, kteří vám zadají questy - úkoly. Do táborů byla přesunuta část questů + byly přidány nové questy. Nové úkoly jsou pak velmi logické a doplňují dřívější chaotičnost.
              Např. dříve byl zadán quest typu: Zabij potvory na daném místě. Konec. Nyní nejprve dostanete za úkol, abyste dané místo prozkoumali. Poté máte za úkol dané místo označit jako nebezpečné - aby tam třeba nějaký nebohý trpaslík omylem nezabloudil a nestal se potravou těch potvor. No a až poté ty potvory máte zabít. A takových úkolů je tam řada.
              Po splnění všech úkolů v daném táboře jste pak posláni do hubu či dalšího tábora. Takhle plnění úkolů v Morii mnohem plynulejší.
              Ale obávám se, že nejsem schopen to popsat dostatečně dobře. Proto doporučuji si to vyzkoušet. Systém táborů dává člověk pocit, že je Morie opravdu postupně prozkoumávána a zabydlována.
              *4*
  • jindra.veliky
    ja jsem LOTRO nehral ale jestli tam nebyl ani Rohan pri vydani pak chapu prechoz na F2P *1*
    • Jsem Tolkienfan a kdo nehrál nepochopí.Lotro jsem hrál do vydání RoI a lokace tam byly nádherné(kam se něj hrabe wow),už začáteční lokace jsou nádherné(Kraj),poté Angmar je nádherný svou depresivitou,ve Forochelu ti mrznou prsty u klávesnice,v lone-lands sem si vyšel na Amon-sul a ten výhled byl nádherný,v evendimu jsem prozkoumával Annuminas a vyšplhla jsem na obří sochu(zase super výhled),Roklinka,mno,ta je prostě boží,Morie je takové bludiště,že jsem se nedivil že se tam Gandalf ztratil,v Mirkwoodu(temný hvozd) skoro nevidíš.Tak k čemu prosim tě Rohan,kde jsou jen koňáci?
    • Jseš fakt pako. *1*
      Svět pána prstenů je obrovský a Rohan je region až poměrně vzdálený od původní příběhové linie a když si vezmu, že hra sama o sobě jde tak trochu po příběhové linii Společenstva, tak se není čemu divit, že přidávají Rohan až nyní.
      Hele, musím se tě zeptat, uvědomuješ si, že občas píšeš fakt blbosti? Nic osobního. *3*
    • Veskoslav
      Ach jo. Je mi smutno, když vidím, že některým lidem se nedostává léčba:(
      • jindra.veliky
        tak zavolej do TV Nova jak vas pacienty v ustavu zanedbavaj....a nezapomen jim rict neco o svy maturite *3*
    • no to ani nemohlo byt kdyz je to jeden z nejvetsich MMORPG svetu, navic maji jeste oproti puvodnim planum spozdeni, bude jeste dlouho trvat nez se dostanou do mordoru (gondor tam taky neni) a az se tam dostanou (2015-2016?) tak kdo vi jak na tom ta MMORPG bude, si podleme vzaly moc velky sousto. spatna hra to neni docela me bavil jen hodne lidi odrazije pvp (monsterplay) a nemoznost si zvolit protistranu, to me moc nevadilo i kdyz monsterplay beru jako nevyuzity potencial, ale spis uz me prestalo po nekolika letech porad hrat jen stovky dalsich podobnych questu zabi a dones, najdi, znic. tak jsem s tim v roce v lednu 2010 seknul

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit