Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • možná bych si Dunu mohl znovu přečíst. Četl jsem to někdy jako teenager a tenkrát jsem z toho byl nadšený a četl jsem pouze tu první knihu. Myslím že tu filosofickou atmosféru té knihy je těžké předělat do filmu nebo hry, protože krom filosofie je ta kniha o charakterovém vývoji Paula Atreida. Duna 1 byla jedna z prvních her na PC co jsem hrál a kdysi jsem jí zaviroval PC mámě v práci

  • KrPa

    duna si zaslouzi konecne nejake poradne rpg, ne zadnou mmo slataninu s tezenim a stavenim...

    • tomekbobek

      Ale jeden z nejsilnějších motivů celé knižní ságy je právě těžení.

      • KrPa

        koreni 😂 ne stavebnich surovin, kde navic behaji polonahe postavy 😂 a na zacatku prvni knihy je jeste napsate, jak je arakis pusta zeme, jen pisek, skaly a koreni

  • Také by do MMORPG mohli konečně přidat fíčůru už z Torchlight myslím 2, máš companiona, který ti může pomáhat v boji ale taky ho můžeš naložit lootem a poslat ten loot prodat. Dokonce by mohl za utržené zlaťáky nakoupit generické předměty poitony.

    PS také by mě zajímalo, kdo v používá rozum při tvoření ekonomiky jak v RPG tak v MMORPG aneb proč když mám 5mega zlatých na účtu tak se cítím jak chudák :D

    • To je zajimave tema. Ale je to ve skutecnosti velmi jednoduche. 

      Ekonomika hry musi nutne zamirit k hyperinflaci v momente, kdy dostavas penize za zabita monstra, kterych je ve hre nekonecno. 

      Tudiz je i nekonecno penez. Takze vse “dobre” cenove miri k nekonecnu. 


      Chce to tvrde penize. Nejenom ve hrach. Ale i nam v realnem svete by se hodilo aby si centralni banky nemohli delat penizky z niceho. 

      • On je taky problém v tom, že autoři her předpokládají, že větší čísla víc táhnou (a bohužel to tak asi i funguje). Tím pádem za krysí kůži nedostaneš 1/4 zlaťáku ale 250. Pak to taky musí pořádně škálovat, aby hráč došel uspokojení při levelování. Za velkou potvoru tak dostaneš mnohonásobně víc než za krysu a po chvíli plaveš v milionech. Podobně to funguje s HPčkama a DPS. Tam taky často létají šílená čísla.

        V reálném světě nemusíš být centrální banka, abys mohl generovat peníze "z ničeho" (z přírodních zdrojů). Zaseješ, sklidíš, prodáš... Stojí tě to čas a práci, když odpočítáš údržbu a daně. Akorát není možné, aby každý začínající statkář během pár let tvrdé práce dosáhl levelu Babiš, jako je to běžné ve videohrách. Konkurence existuje v zásadě jen pokud hraješ nějakou kompetitivní hru.

        • Nemas pravdu, promin. Pokud odvedes praci abys neco vypestoval, nekdo prijde a zaplati ti za to jiz existujicimi penezi. Tl,Dr: nevytvoris penize z niceho  

          Co je ale horsi, ze ten nekdo muze byt i stat nebo nekdo, komu penize zniceho vytvoreny byly. Protoze dneska je tvorba penez v ekonomice opravdu jen “jedno stisknuti tlacitka daleko”. 


          Doporucuju nastudovat veci jako cantillonuv efekt, nebo jaky je skutecny “root cause” inflace. 

          • Dobře, nevytvoříš peníze, vytvoříš hodnotu, za kterou dostaneš peníze, které vytvoří někdo jiný, aby kompenzoval množství hodnot na trhu a stabilizoval cenu (v ideálním světě s nulovou inflací a rovnoměrným růstem hodnot).

            V herním světě taky není inflace (většinou). Obyčejný meč stojí pořád stejně a pro nově vytvořenou postavu bude pořád stejně dostupný. Co není fixní, je schopnost postavy vydělávat, když postupuje po úrovních. To by mohla být analogie povyšování ve firmě nebo rozšiřování své firmy. Jenže se to děje příliš rychle a aby bylo možné za něco utrácet peníze, tak vývojáři generují stále dražší předměty, které mají jen malý, ale znatelný  efekt na aktuální schopnosti postavy. V reálném světě přestane být od určité úrovně bohatství problém koupit si cokoliv nositelného, co bude mít maximální praktický efekt. Efektivní metody utrácení peněz se přesunou úplně jinam. V herním světě musíš pořád investovat větší a větší částky do pořád toho samého typu vybavení, abys zůstal ve hře. To je důvod, proč se cítíš chudý i s velkým balíkem peněz. Za ty si můžeš koupit milion obyčejných mečů, které jsou fajn pro postavu na první úrovni, ale tobě je k ničemu cokoliv kromě meče, na který aktuálně nemáš.

            • Derp_1337

              "aby kompenzoval množství hodnot na trhu a stabilizoval cenu (v ideálním světě s nulovou inflací a rovnoměrným růstem hodnot)."

              Problém je v tom, že to je jen čistě teoretická situace. A o tu teoretickou situaci žádná vláda a centrální banka nemá zájem. Oni úmyslně udržují inflaci, protože je to pro ně výhodnější.

              • Reakce na příspěvek:

                S tím souhlasím. Ono je to výhodné v podstatě pro každého, kdo výrazněji investuje a ty, co sedí na hromadě peněz, to nutí něco s nimi dělat. Ale i s inflací jsi jako producent hodnot většinou v plusu.

                Ten ideální případ právě sedí na peníze ve většině herních světů, kde má vše fixní cenu. Samozřejmě se najdou i takové, kde cena některých surovin bude klesat, kdy jich hráč bude nosit k obchodníkům hodně. Pak jsou i hry, kde mají obchodníci omezené množství hotovosti nebo i takové, kde když prodáš něco hodně drahého, dostaneš místo zlaťáků šek. Ale takové by se musely rozebrat individuálně.

  • Reeki

    Další tuctove mmo,  po které za pár měsíců neštěkne ani pes,  všichni vývojáři v tomto žánru vidí zlaté prasátko, ale jaksi zapomínají na starou gardu hráčů, kteří by velice přivítali singl hry, já osobně vidím neskutečný hlad po kvalitních strategiích, stačí kouknout jak se neustále dělají remastery, proč asi... a tak bych mohl pokračovat, hry jako Witcher3 je fakt třeba hýčkat, protože jich moc není ...

    • Stará garda hráčov negeneruje také peniaze ako dnešná mládež, ktorá tvorí mainstream.

      Hlad po stratégiach je nízky. Predaje sú slabe a preto sa im venujú len menšie štúdia. Microsoft je jeden z posledných, ktorý sa ich snaží udržať na živote. Remaky a remastery sa robia ale nečítal som ani raz, žeby predávali milióny.  StarCraft 2 bol na vrchole RTS žánru aj popularity. O pár rokov neskôr sme sa dozvedeli že jeden skin na mounta do Wowka zarobil viac ako celá expanzia Starcraftu. 

      Ani mne sa MMO verzia Duny nepáči ale trend je taký, že hry ako Palworld, Enshrouded alebo Helldivers sú dôkazom, ze hráči chcú online hry zasadené v ich obľúbenom svete.

      Aj ja dúfam v remaster Red Alert 2 hry ale viem, že tá séria mladých nezaujíma. Keďže C&C remaster nebol taký úspešný aby sa hneď vrhli na dvojku.

    • Jarisko84

      Ja by som si zase dal dake paradne mmorpg ale od blizzardu... hadam daco spravia ked ich kupil microsoft...

      • Reeki

        Od dnešního blizzu raději nic nechtěj.

      • Pan je vtipalek :)

        • Reeki

          Proč vtipálek myslíš, že množina hráčů hrající mmo hry je nekonečná? Vždyť by stačilo udělat takové pecky jako, C&C pokračování, SW EaW2, nebo W4,  samo muselo by to mít úroveň a pak bys viděl po čem je hlad a díra na trhu.


          • Jsem reagoval na Jarisko

            • Reeki

              Aha tak to Sry :-)

  • Inquisitor

    Miluju tyhle cinematic trailery na mmo a potom ta realita, kde desítky hekticky pobíhajících a skákájicích postaviček působý naprosto směšně a nějaká atmosféra světa je v tu ránu pryč:)

    Tak je jasný, že to jinak udělat nejde, jenom mě to pokaždý pobaví.

    • Jde to udělat jinak. Zrovna Duna je svět, kde by mohlo být pochopitelné, že zběsilé běhání a skákání tě bude stát drahocennou vodu a nebudeš to chtít dělat, pokud to nebude naprosto nezbytné. Akorát to pak bude jen pro pár hardcore fanoušků, kteří budou chtít roleplayovat a nevydělá si to na sebe. Myslím, že to byl Anthem, kde zakázali běhání v hubu kvůli atmosféře a nebylo to přijaté zrovna dobře (stejně jako zbytek hry).

      • Inquisitor

        Tak já se jim nedivím, ono po stopadesátý kráčet k obchodníkům apod. deset minut. To není pro každýho. Prvně to může být pěkný, ale po stovce hodin už asi jenom utrpení. Sice to vypadá debilně, ale asi zatím jediná funkční možnost.

        • Otázkou je, jestli ve hře vůbec mít takové huby, které fungují v podstatě jako glorifikovaná 3D menu. Snad nejkřiklavější je to dnes u Skull and Bones. Má to hře dodávat atmosféru, ale ve výsledku je to otravné, zdlouhavé a přítomnost blbnoucích spoluhráčů atmosféru akorát ubíjí. Jedna obrazovka ve stylu města v Civilizaci by většině stačila a ušetřené zdroje by se mohly využít jinde stejně jako čas hráčů.

          Ale myslím si, že něco jako vynuceně pomalý pohyb (i když třeba jen kvůli potřebě zdrojů), by hráče odrazoval i během té pravé herní náplně mimo hub. Ale třeba by se někomu mohlo povést udělat herní svět tak, aby to nebyl problém.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit