Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • triptich

    dobrá správa takto skraja roku. v dagrefalle som "pár" hodín utopil a toto je dobrý dôvod pridať nejakú hoďku navrch.

  • Ahoj, můžu se zeptat proč to vypadá tak hnusně? :D Nechci to hejtit, mám starý hry radši než nový, a Morrowind je pro mě vrcholem série TES. Ale když už dělají remake, nemohli ho udělat tak nějak standartně? Co je ta filozofie, že to má vypadat stejně jako tehdy jenom to líp běžet a hrát? Díky, fakt mě to zajímá!

    • V základu to opravdu vypadá dost podobně jako původní Daggerfall. Hlavně pokud jde o rozlišení textur a spritů. Hlavní účel projektu byl rozjet to na moderním enginu (Unity), odstranit ty nejotravnější bugy (jako tehdy velmi časté propadávání texturou), využít data o reliéfu krajiny (původní verze je měla, ale engine je využíval blbě, takže krajina byla skoro plochá) a vytvořit otevřené rozhraní pro modifikace. Není to reimaginace ani pravý remake ani nová hra (na to nemají licenci), je to v podstatě "jen source port" využívající původní herní data. Podobně jako source porty pro Doom - PrBoom, GZDoom a další.

      Modifikací je už fůra a často zlepšují právě rozlišení textur nebo přidávají nové elementy do světa jako třeba cesty mezi městy. Obrázek 8 ukazuje hru s modem na upscalované textury spritů NPCček. Částečně je problém v tom, že původní hra neměla 3D modely postav a bodových objektů jako jsou třeba stromy. Byly to jen 2D sprity. Měly by existovat i mody na 3D postavy, ale nečekal bych, že to bude kompletní.

      Edit: Vlastně už to popsal high-voltage.cz. Takhle to dopadá, když rozepíšeš komentář a pak jdeš dělat něco jiného.

      • ahoj, díky oběma!

    • "Remake" není v tomhle kontextu nejpřesnější označení, aspoň ne tak, jak je obecně chápáno. Je to spíš "port", "moderní engine", "recreation" - posledním označením je to popsáno na oficiálním webu. Tady nebyla ambice hru audiovizuálně vylepšovat, cílem byl Daggerfall s opravenými chybami (a že jich bylo!), hratelný na moderních systémech, s podporou modování, a s podporou překladů. Což se podařilo na jedničku. Vylepšení audiovizuální stránky je nyní možné pomocí komunitních modů, což se ostatně děje, viz např. DREAM (a desítky dalších).

  • TheRKD

    Lepší zpráva než vydání Starfieldu.

  • Zajímavé. Hrál jsem to asi před rokem a půl a vlastně mi to připadalo hotové. Tedy kromě bugu s občasným padáním při přechodu do nové lokace, který jsem přičítal nedostatku VRAM (vyžadovalo 4 GB a hrál jsem to na počítači s 2 GB). A taky nebyly úplně jednotné modely a sprity, ale za to evidentně mohly mody.

    V každém případě výborná práce celého týmu i modderů. Zpřístupnit tuhle legendu na současných počítačích a v mnohém ji vylepšit, je skvělý počin

    • Co jsem vývoj po očku sledoval, od bety už se to neslo hlavně v duchu oprav chyb a optimalizace výkonu, a taky se ladil překladový subsystém. Tzn. po funkční stránce je to vlastně stejné, ale stabilnější a svižnější :) Práce je to samozřejmě výborná, s baterií vhodných modů v tom člověk může strávit mládí (nebo už spíš stáří :))

  • A nevyšlo to už jednou na GOG? https://www.gog.com/en/game/daggerfall_unity_gog_cut

    • cms.sarka-tmejova

      Vyšlo, ale je to ta rozpracovaná, neaktuální verze, viz poslední uživatelské recenze

      • Nejen to. Hlavně do toho jejich GOG Cut zabudovali bez povolení autorů hromadu modů, které dohromady nefungují úplně dobře a ještě tím moddery naštvali. Tohle se Gogu fakt nepovedlo. Sice projekt zviditelnili, ale zároveň ho ukázali v dost špatném světle.

        • Přesně tak, sám autor DFU tuhle verzi důrazně nedoporučuje. Nechápu, že to v GOG takhle pohnojili, nápad je to vlastně skvělý, ale provedení je tragédie.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit