Nová edice zcela mění Magic: The Gathering. Výsledkem je horší hra
-
Mne to neprijde tak hrozne. Baliku je prave pomerne hodne hratelných. Minimálně 5 je na úrovni. V dobe oko nebo field of the dead to bylo o dost horší. Uznávám, že companioni jsou v některých balících otravní (hlavne gyruda kombo). Ale ve spouste z nich jsou jen jako doplnek a mírné zlepšení (jeskai fires). Samotný lurus na standardu zas taková výhra není, protože je proste málo dobrých karet pod 2 many a balíky pak musí hrát i docela šunty. Jiná věc to asi bude na jiných formátech, kde stejně stojí skoro všechno do dvou man a lurus tam bude na ban. Ale na to, jak se mi celkově hodně nelíbí styl a lore té edice, který je jak od devítiletého kluka, tak ta hra s ní není špatná.
-
Mně MTG naštve každou chvíli. Kočka v troubě je superotravná věc, stejně jako spousta control decků. HeartStone si pohlídal to, aby žádná strategie nebyla čistě negativní, naopak v Magicu je to stará známá věc, třeba všechny modrý balíky jsou na tom založený (úplný peklo je strategie - donuť soupeře dobrat balík do dna). Jediným řešením je postavit si balík, proti kterému nerad hraju, a vyzkoušet to sám. Člověk přitom alespoň odhalí jeho slabiny. Bohužel pokud u toho nechce trvrdnout každý den několik hodin nebo investovat docela dost peněz, má šanci vytvořit přinejlepším 2-3 konkurenceschopné balíky.
-
no tak nic, a to jse mto chtěl zkusit, jako novou hru na odpočinutí po skončení hraní dota2
-
Asi hraju Arenu na jiném serveru než autor článku, protože nevidím s companiony takový problém. Ano objevují se, ale vyšla nová sada, tak lidé testují, takže se objevovat musí. Osobně bych řekl, že větší problém (= nulová zábava v hraní proti) je deck s kočkou a pecí a to v jakkékoliv barevné mutaci
-
Poznám ten pocit, ktorý Vašek opisuje a čiastočne s tým súhlasím, až na to, že mi nepríde situácia v aktuálnej edícii tak odlišná. Oveľa horší pocit som mal v prípade kariet ako...Golos, Oko, Field of the dead, Teferi... a bol to oveľa väčší stereotyp ako companioni. Neprídu mi až tak OP a naopak dajú sa celkom predvídať a countrovať je to len o zvyku. Čo sa týka mutácií, tak môj prvý dojem bol negatívny "WTF" a "to nemôže fungovať" práve kvôi removalom, ale musím povedať, že po nejakom čase si ich užívam a je to môj najhranejší balíček v constructed (aj najzábanvejší!). Netvrdím, že nemám aj balíčky s lepším winrateom (zdravím Dream travelera). Každá edícia ma nútila hrať nové mechaniky nevidím v tom rozdiel ani teraz a baví ma viac ako keď v každej druhej hre bol Oko...
-
Nejhorší edice asi nee. Battle of Zednikar se špagetovými monstry byla po všech stránkách nejhorší moderní edice. To ale nemění nic na tom, že companioni jako mechanika je těžké selhání srovnatelné s prvním uvedením equipmentů nebo vehiclů.Nesouhlasím ale se srovnáním s planeswalkery.
Originální pětice byla až na Garruka pořádně vybředlá a dneska se krom
toho Garruka sem tam objeví snad jen Jace v EDH. Lidi je příjali různě
(já je třeba moc nemusel), ale sotva to na tehdejší dvojce nebo extended
udělalo nějaké vlny. Zlom přišel s Mind Sculptorem, ale pak si naštěstí
dali s přesílenýma kartama pauzu. Toxicita planeswalkerů podobná té u companionů se
podle mě objevila až v posledních dvou letech (Wrenn, big Teferi, T3feri, Nissa
a další). A vrcholem byl Oko... -
-
Co bylo špatně s equipmenty, kromě skullclampy?
-
-
Samotná skullclampa by stačila ne? :D Ona pak ještě přišla Umezawa's Jitte.... Ono je to třeba brát trochu víc do hloubky. Mechanika equipmentů jako taková je OK, jenže právě kvůli samotné mechanice je naprostá většina equipmentů na constructed nehratelná (vynechme EDH a combo decky). Když se podíváme co se hrálo - Skullclamp, Jitte, Batterskull, X&Y meče, teď Embercleave a Shadowspear - tak to jsou často velmi levné karty, nějak obchází equipcost nebo jde o skutečné švýcarské nožíky. Když si připočteme ještě omyly jako stoneforge mystic, tak je důvod, proč jsme dostali zase hratelné equipmenty až po skoro 8 letech (a ten Embercleave spoustu lidí štve fakt hodně).
-
-