Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • PSS: Nejhorší je bejt skálopevně přesvědčenej o tom, že něco nejde.
    • Nevim jestli nekdo pouziva tvuj nick,nebo jestli jsi to porad opravdu ty,ale uz zacinas byt trapny. Ty jsi tu jedniny kdo neustale omila svuj nazor. Slyseli jsem,cetli jsme,berem na vedomi,ale prosim!~Uz to stacilo!
  • No nic, vyjádřil sem akorát svůj názor, a vubec me neprekvapuje že je menšinovej. Nemá podle me smysl dal to rozebírat, tahle hra mě zajímá a doufám že jí nedojebou jako secky TES od dob Daggerfall :D PS: asi se spatne vyjadruju, nebo lidi neuměj číst, ale hodně z Vás nejspíš vůbec nepochopilo o čem mluvim .)

    Kdo nedohrál aspon jednu z Ultima underworld a Daggerfall či Arenu, nebo je dohrál a hry se mu nelíbili, je "jiná krevní skupina". Nedá se posoudit kdo má pravdu a kdo ne. To ja jako se dohadovat, esi je lepší blondýna nebo bruneta přece :)

    Jo a jak mi někdo řikal, že nemám respekt pro cizí názory. tak to je právě velkej omyl a opět to vzniklo nepochopením toho, co jsem napsal. Já už sem fakt dalek tomu, považovat svuj názor za jedinej správnej. A este vic dalek tomu, nutit ho nekomu na games.cz.

    Peace a hrám zdar!
    • Tvuj nazor urcite neni mensinovej. Lidi si spis uvedomujou, ze k dosazeni tyhle "vize" proste nejsou prostredky. Uz takhle je vyvoj velky hry nakladnej az hanba.

      Mas recht - zdar
      Piss on you too ;-P
  • http://www.facebook.com/pages/The-Elder-Scrolls-cz/125845210814962
  • Od dob "The Elder Scrolls: Daggerfall" - jedné z nejlepších her co jsem kdy hrál - marně čekám na důstojného nástupce! Morrowind ani Oblej té hře nesahali ani po kotníky!!! No myslim, že byste se všichni dost divili, kdybyste si zahráli Ultima Underworld: Stiggan Abbys a pochopili, že 90% nápadů, který se doted recyklujou, byly všechny v týhle hře. No a zahrát si daggerfall na dosboxu, nemá chybu ani ted.

    Recyklaci zdar, hlavně že sou lidi spokojený :/ V tudle hru ani moc nedoufam, myslim že pujde ve šlépějích Oblivionu a Falloutu 3 (docela shit - nemyslim New Vegas!).

    Nic by mě ovšem nepotěšilo víc, než můj vlastní omyl!
    • Viz muj prispevek nize. Kdyby Daggerfall dneska vysel v takove podobe jako tenkrat,tzn plny bugu a s nahodne generovanym svetem,lidi by nadavali a hru si nekoupili. A uprimne ani ja,povazujic se za hardcore RPG fandu,bych po necem takovem asi nesahl. Doba je proste jinde
      • lol no nevim hele, viz gothic 3 atd, totalne zabugovany hry, podle me vic nez tehdy Dagger, pricemz se rozlohou a komplexnosti ty hre ani neblizej. A Daggerfall taky opatchovali a fachalo to nadherne. Podle me stejný, jako v dnesni dobe. Nahodne generovanej svět tam btw. nebyl. Dohráls to vubec, nebo jen o tom četl? Kazdopadne tvuj nazor beru, je nejspiše i většinový, bohužel :)
        • Vis ja jsem zazil vydani teto hry. Recenze se rozplyvaly,neco takoveho tu jeste nikdy nebylo. Nicmene svet byl nahodne generovany a bugu bylo tolik ze se to temer nedalo hrat. A gothic 3? Ano byl zabugovany az hruza,ale taky na to tezce doplatil! Tudiz si za svym nazorem stojim-v dnesni dobe by takova hra nemela sanci....
          • Proste ja si zase stojim zatim, co sem rekl hned na zacatku, ze od doby Daggerfall nevyšlo v rámci TES lepší ani rovnocený RPG. Oblivion byl uplne dementni!!! Dokud si tam nenahrál MODy, pak to šlo hrát. Ale stejne naprd. Ty dungy nebyly ani poloviční, a opakovaly se este vic nez v Daggeru. Vizáž se z realistický a temný stala krásně barevná vyumělkovaná shitka :/ A zvuky byly taky oproti Daggeru uplne bez atmosféry. Mobové trapný, esi se někdo v dungu bál, tak to bych se mu vysmál. A esi se tam někdo ztratil, tak to uz je no comment.

            Jinak že si zažil vydání Daggeru, tak to sme evidentně 2. Esi te ta hra nebavila, tvoje věc, podle me to bylo TOP RPG. Esi ti to pripadalo jako shitka, muzu se jen smát.
          • Hmmm furt dokola.... kdo tu řiká, že by byla stejna jako pred 15ti lety???? To je jasny, ze dyz by ted vysla 15let stara hra, ze by se asi moc neujmula. O tom sem se vubec nebavil. No ale nandal si mi to teda moc hezky, akorát argumentem uplne z cesty :X
  • A na koniec si pozrite aspoň na Steame akými strojmi disponuje väčšina kupujúcich hráčov a tie parametre ich strojov sú žalostné. Hru musia autori aj predať. Koľko ľudí si kupovalo Crysis keď vyšiel. Málo. Predaje sa oživili skoro rok po vydaní, keď bol dostupnejší hardware. Bohužiaľ väčšina BFU nie je ochotná tak často investovať do svojho PC, pretože to nie je ich prioritou. Holt, sám musím uznať, že je to drahý špás. A tí bežní užívatelia sú poväčšinou aj hráči kupujúci, takže orientácia výrobcov je jasná. Ruku na srdce, kedy ste si naposledy kúpili hru. Mám známych, ktorí kritizujú rôzne hry, ale nekúpili ani jednu (chcel by som vidieť niekoho, ako kritizuje auto, ktoré ukradol). Bohužiaľ je sťahovanie hier stále bežné. Ja sa snažím prispieť aj svojou troškou tým, že kúpou podporím vývojárov, však dnes už hry nestoja veľa. Kedysi to bolo iné, keď originálka stála 2000-2500,- CZK. A ako zákazním si môžem dovoliť kritizovať a zároveň sa na hru pozerám inak (ako som popísal nižšie).
  • A ešte asi prilejem oleja do ohňa... Všetci tu kritizujú grafiku a detaily. Chcete hrať hru na obrovskej, či veľkej ploche, alebo osekanú na polovicu rozlohy Oblivionu. A chcete sa vôbec hrať, alebo len odbavovať na tom, ako vám krásne šlape železo. To si pustite nejaký 3D Mark. Ja síce mám very slušný stroj celé roky, neustále upgradujem zo zvyku, ale že by ma na hre tak strašne trápila grafika... no neviem. Grafiku beriem ako dobrý doplnok ku kvalitnej hre, proste poteší, keď sa môžem aj pokochať. Taký Fallout: NV je po grafickej stránke na súčasnú dobu otrasný, ale ako krásne sa to hrá páni. To si uvedomte. Ja sa chcem znovu ponoriť do TES tak na pol roka.
    • Moc hezky řečeno. Přesně tak. Este bych dodal, že min. od roku 2000 je grafika DOSTATEĆNÁ k tomu aby nerušila herní zážitek. Je vaše blbost, že všechno porovnáváte s nejnovějšíma Hitech pařbama a zdá se vám ta která grafika špatná. Todle můžou řesit jen chytráci, co by si - přesně jak říkáš - měli raci poustet 3D Mark. Je to stejna hovadina, jako si myslet ze filmy v HD sou lepší než černobílé, o tom to prostě ANI OMYLEM není!

      A ještě dále, považuju se za člověka s vysokým estetickým cítěním a dam ruku do ohně zato, že spousta her dřív po estetické stránce byla lepších, něž nějaké moderní. Nejde o rozlišení, antialiasing a anizotropii...
    • Jednoznačně preferuji menší, ale propracovanější plochu. V poslední době jakmile čtu slovní spojení rozlehlý svět, jímá mě hrůza. Svět Oblivionu byl sice rozlehlý, ale působil šíleně nudně a sterilně (díky Bohu - a tvůrcům - za sérii modů unique landscapes).
      • Achjo to je těžký, rozumim tvojemu názoru a plně ho respektuju. Muj názor je ale ten, že když v roce 1996 dokázali udělat hru Daggerfall - s tou NESKUTECNOU rozlehlostí - opravdu 1000ce měst, desítky zemí, 4 roční období a realtime prechod mezi nimi + dnem a nocí, totalně promakaný a rozlehlý dungeony kerejch byly taky tisíce, atd.atd.atd., tak že by to SNAD UŽ mohli po 15 letech aspon ZOPAKOVAT + to provést v detailech na který sme nyní zvyklí. Ty kompy sou uz tolikrát rychlejší, že si to težko dovedem představit. Ted mame 8gb ram, předtim stačilo 8MB a to nekecám!!!! Dřív stačilo 50Mhz 486, dnes máme 5ghz multicore!!!! Možnosti sou větší, než si dovedem představit. Bohužel, nikdo je nevyužívá a lidi si myslej že to nejde atd., viz. tvůj názor (Budto malý a promakaný, nebo velký a prázdný)
        • Souhlasím, je to těžké a zozlehlý svět rozhodně není k zahození - jen nevěřím, že se v dohledné době dočkám rozlehlého a zároveň vizuálně propracovaného světa.

          Vývojářů je jen určitý počet a mají určité množství času - takže bohužel, jakýkoliv velký herní svět musí být z drtivé většiny vytvořený náhodným generátorem (stejně jako byl Daggerfall). A bohužel jsem se ještě nesetkal s tím, aby náhodný generátor vytvořil opravdu zajímavý, rozmanitý a detaily oplývající svět se spoustou zapamatovatelných atmosférických míst. A výkon herních počítačů s tím bohužel má jen velice málo společného.

          Bohužel jsou to právě detaily, které vytvářejí atmosféru. Hra v níž se budou vyskytovat polozarostlé stezky které budou vyloženě lákat k prozkoumání, kde se hráč často bude trmácet do neschůdného kopce protože na vrcholku zahlédl cosi zajímavého a kde se dají objevit desítky svérázných míst mi je milejší než hra která toto postrádá a má místo toho 20x větší herní plochu.
        • Ano hra mela 15000 mest,vesnic a dunguenu,rozloha hry byla pry deseticikrat vetsi nez u Morrowindu a take mela asi o 740 000 vice NPC. Nezapominas ale na fakt,ze cely svet byl nahodne generovany? V te dobe to mohlo byt kazdemu jedno,vsichni byli nadseni,ale dneska by takovy neosobni svet proste nemel sanci. RPG hry jsou dnes o detailech. No a to se vubec nezminuji o faktu,ze Daggerfall nesel dlooooouhou dobu vubec dohrat,protoze v nem bylo tolik bugu,ze to svet jeste nikdy nevidel.
          • Jednoduše - Daggerfall me bavil a to je slabý slovo. U oblivionu sem se nudil a byl zklamanej.
            Je mi jedno esi to bylo nahodne generovany atd. Me jde o výsledek. A ten pro me je jasnej.
        • No ale dneska by to nikdo nedokázal hrát, to je 2. problém :) Děcka by naříkala jak je to těžký a další BS... takže nejde o kompy, de o dementíky :D (hezky sem si odpověděl)
          • TO Prdelenakopávač (15:45): Náhodné generování objektů je tak dobré jako algoritmy jimiž se řídí. Ty algoritmy musí někdo napsat. V rozlehlém světě musí existovat obrovská variace různých algoritmů (protože místa vygenerovaná podle jednoho algoritmu jsou značně podobná). A ty algoritmy musí někdo napsat (počítač sám od sebe kreativitou neoplývá - ani se sebevětším početním výkonem). To co brzdí současné automatické generátory není početní výkon počítačů, ale neschopnost vývojářů vytvořit dostatečné množství algoritmů pracujících s dostatečným množstvím detailů aby výsledek působil zajímavě a různorodě.
          • Aha. No to sis VAZNE moc hezky odpovedel *7*
            Tak odpovez jeste prosim mne - kdo by byl schopnej takovej gigantickej svet vytvorit?
            Nahodne ho generovat jako v tom daggerfallu? Hahaha. To by melo jiste ohromny uspech.
            Byl ti svet oblivionu maly? Ja v ty hre nahral asi 80hodin (=tolik, ze uz me ta hra spis stvala), a casti mapy jsem zahlid fakt jen z rychliku, nebo treba i vubec.

            Jinak - taky bych nerek ze byla mapa v oblivionu spatna - to vubec. Pusobila fakt autenticky, v ramci moznosti clenite (ono mit na par km poust, dzungli a tundru je fakt spis trapny), a velka byla minimalne akorat (na me skoro moc. a to si jindy rikam, ze cim vetsi tim lepsi). Problem ty hry byl spis fakt ohromnej pocet dungeonu, ktery si byly vazne az moc podobny, a hlavne jen vyjimecne necim zajimavy. Takovej posedlej pruzkumnik jako ja pak prechodem mezi mesty stravil treba celej (skutecnej) den, protoze tam proste na kazdym kroku zakopaval o nejakou rozsahlou ruinu. Tady bych do Skyrim tak polovinu ubral
            • Tak ty asi pises ze "hlavní dungeony (a IMO i ty vedlejší) byly furt stejný" jako klad..(???)
              To je prave to o cem mluvim jako o hlavnim problemu..! Ten pocitac je sice vykonnejsi, ale porad je uplne blbej. Bud bude delat vicemene porad to samy, nebo zacne delat variace ktery nebudou mit poradne hlavu ani patu. Mozna by slo vygenerovat nejak nahrubo krajinu, do ni zhruba mesta a podobne, ale porad by tam pro lidi zbyla tuna prace. Vzdyt i tady v diskusi si lidi stezovali na sterilni mapu oblivionu (s cimz ja teda zrovna nesouhlasim), a pak v pripade nejaky vygenerovany omacky bez chuti by asi byl nasranej uplne kazdej.
              Ve 3D hre, ve ktery musis kazdej krok udelat sam, prece ani nejsou zadny stovky mest potreba. Osobne neznam nikoho komu by se zdal oblivion malej (mozna maniakum s 200+ nahranejma hodinama..). Myslim ze vetsina lidi bude radsi za zhruba stejne velkou, ale jeste promakanejsi mapu.

              Jinak opit rohlikem se valna cast hracu urcite da, ale je ti snad jasny co jsem predtim chtel rict.
              Jina vec ovsem jsou ty vyroky, ze "nezaslouzenych" 9/10 = hype. O tom se radsi bavit nebudem - i 28letej prdelenakopavac snad preci jen muze respektovat cizi nazor.
            • TO > CROOK 14:05 :
              No podle mě blbej z nás neni ani jeden :) IMO ten výkon PC stim má hodně společnýho. Myslím že editory v týhle době se stema 15let starejma srovnávat nedaj (viz např. Cry2 atd.) a co tehdá trvalo měsíc, se dá dneska v editoru udělat za 3 dny.

              Máš pravdu v tom, že to náhodný generování má hodně much. Ale pravdou zároveň je, že lepší a promakanější dungeony než v Daggeru sem od tý doby neviděl, a to sem podle mě hrál všechny zásadnější RPG od tý doby. Dále pak to generování IMO náhodný nebylo, jelikož sem tu hru dohrál 3x a hlavní dungeony (a IMO i ty vedlejší) byly furt stejný. Města mi přišla taky stejný atd. Možná je to jen pocit (u 1. dungeonu sem si ale jistej že nebyl náhodně generovanej) a bylo to jak říkáš, mě to ale nepřišlo, takže to asi bylo generovaný docela dobře.

              Diablo 1 taky bylo náhodně generovaný a jaká to byla pecka... Prostě myslim, že doba postoupila a udělat takhle rozlehlej svět (treba kombinací generování a ruční práce) by šlo.
              Na pseudointelektuála nevím co ti říct, já se za něj nepovažuju, prostě řikám jak to vidim. Hraju dlouho a je mi ted 28 tak proto ti to tak možná připadá.
              A nenech se vysmát, ale právě že TED SE LIDI NECHAJ OPÍT ROHLÍKEM UPLNĚ NEJVÍC :(
              Stačí hype, pak 9/10 v levelu a všichni to kupujete jak zběsilý. A tim spíš že je to 10 díl v sérii lol! A u STALKERA si pak stěžujete na zastaralou grafiku :/ No a že to dohraješ za odpoledne a od půlky se nudíš, tak to už neřešíte. Viz naprosto nehorázná hovadina ty poslední star wars, milion efektu a hra totalní trash.
              Hry sou si podobný jak vejce vejci, nový nápady se tam bojej dát, aby se jim ty multimilionový investice vrátili, a tim to celý degeneruje. Atd.
            • Ja ty tvoje myslenkovy pochody moc nepobiram a nevim teda kdo z nas je ten blbej *7*
              Co ma vykon PC spolecnyho s produkcni narocnosti gigantickyho sveta? Jde o to VYTVORENI 1000 mest, kilometru, hor, dolu, trollu. Kolik designeru by na tom muselo pracovat?
              Nebo rikas, ze by to ty "1000x vykonnejsi PC" vygenerovat dokazaly? To by to teda vypadalo...
              Daggerfall te treba bavil ale i tehdy v tom jednoduchym zpracovani byl vsechen ten vygenerovanej obsah hrozne jednotvarnej. 1000 mest... Hmmm.. Super. Kolik jich bylo typu?
              Jako spravny pseudointelektual tady omilas ten mainstream co muze za vsechno zlo sveta. A on i leccos spatnyho prinesl.
              Ale v tomhle pripade bych spis rekl, ze se v tomhle uz dneska lidi nedaj opit rohlikem, a vedi, ze maj chtit radsi "kvalitu" nez kvantitu *7*
            • Nato uz sem ale odpověděl predtím, viz porovnání výkonu PC drive a ted (cca 1000x od oka - viz 8mb ram oproti dnešním 8GB, 50mhz 486 vs 5GHz multicore atd). Podle me to neni nemožný, zdaleka ne. Ale lidi ted NECHTEJ takovýhle hry, alespon mainstream ne. Takže z toho plyne, že AAA titul mirenej na mainstream NEMUZE bejt takovej, jako byl dřív Dagger.

              No jo, mainstream dojebe šecko.
            • Dungeony jsem po chvíli začal ignorovat (když jsem se po hře po pár letech vrátil, bylo fajn, že jsem měl velikou zásobu dosud neprozkoumaných míst). Hůř jsem snášel nedostatek zajímavých míst (ohledně krajiny toto vyřešil mod unique landscapes a better cities), level scalling (vyřešil ooo), nepřirozené obličeje a bloumající CPčka (na to jsem bohužel zatím řešení nenašel).
          • Pravdu máte oba...
            Bohužel....
  • Myslím, že grafika ma až tak neptrápi, vyzerá to pekne, v sérii Elder Scroll ide skôr o otvorený svet a kvalitné RPG. Elderrove zvitky hrám už od arény a najviac sa mi zatiaľ pozdával Daggerfall, ale aj Morrowind bol very fine. Dúfam, že to bude lepšie ako Oblivion. Hernými a dejovými možnosťami by sa mohli inšpirovať vo Falloute New vegas a mali by sme tu total pecku na súčasnú dobu. Bohužiaľ na tomto pracuje iný tím, takže uvidíme. Dokonca aj avizovaný súbojový systém smrdí Daggerfallom. Tam bol jeden súper celkom dosť a keď človek stretol dvoch, alebo nebodaj Daedru, tak bral väčšinou nohy na plecia. V oblivione som si z nich šil kožušiny *-). Viaceré firmy už zistili, že robiť hry len pre sviatočných hráčov nemá význam, konečne sa trochu dvíha kvalita a komplexicita, ale zatiaľ je takých hier ako šafránu.
  • smejki
    jak tak na to koukám, tak čekám lepší správu paměti (bude toho počítáno=renderováno nepatrně víc) a "dynamické" stíny. Jinak z toho ale jasně smrdí technologické omezení konzolového HW, protože to prakticky není oproti Oblivionu žádný extra velký rozdíl... ale nejvíc stejně závisí na tom, jestli to nebude tak gamedesignérsky odfláklé jako TES4.
    • Podle screenu nemuzes poznat skutecny rozdil v grafice. Chce to videt v pohybu. Podle mych letitych zkusenosti *1* nektere hry vypadaji na screenech nadherne a pak to clovek spusti a neda se na to divat. A funguje to i naopak. Screeny nic moc a pri spusteni je clovek nadseny.
  • Na obrázcích vypadal dobře i ten Oblivion (snad až na obličeje). Jak živě bude působit svět bohužel z obrázků poznat nejde. Ještě že jsou tu mody (i když oblivion mě narozdíl od Morrowindu nezaujal ani omodovaný).
  • Tolik opevovany Oblivion me vubec nebral, holy a nezivy svet, hrozne animace, odporne obliceje,spatny pribeh,nudne boje..ale tohle vypada o 100% lip !! obrazky epicky :D Nechame se prekvapit...
    • cize z tych par obrazkov si vydedukoval ze toto bude ine ako oblivion vo setkych veciach co si spomenul hej?
      zaujimave
      • ne cetl jsem o tom taky nekolik clanku mimo jine o soubojovym systemu, animacich a fyzikalnim enginu, o vzhledu sveta atd. a zatim ve vsech ohledech to vypada mnohem lip nez Oblivion !!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit