Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Asi takhle - pokud vlastníte mobil, TV, PC, konzoli, ... (cokoliv s nálepkou "Made in China") a nikdy jste na fórech o těchto výrobcích neřešili podmínky zaměstnatnců v Číně, tak proč najednou tolik křiku kvůli pár divočejším týdnům v Rockstaru?

    U lidí co diskují by mě zajímalo kolik z nich opravdu záleží na pracovních podmínkách zaměstnanců a kolik z nich jen papouškuje aktuálně módní téma a jinak je jim to úplně buřt a běžně podporují výrobky vznikající v mnohem horších podmínkách?

    Aneb, výrobek z továrny, kde mají natahané suicide nets (pracovní podmínky takové, že zaměstnanci stákali ze střechy) si bez mrknutí oka koupím, ale u RDR2 budu dělat ofuky?

    • Jack1947

      To se děje v Japonsku ne kde páchají z přepracování/vyhoření sepuku nebo haikiri :D

      Jinak je to tady samej expert na práce a jak to v pracích chodí analytik, všehouměl a různej manažer jsem netušil že do GAMES chdí i takovýhle kapacity😯

      Pochybuji že je tady hodně lidí co řídi nějakou větší firmu ale třeba se pletu.

      • Japonsko myslím ani ne. Ale právě v číně se tím proslavil Foxconn. Tam už byly podmínky takové, že jim lidi skákali ze střechy. Tak jako řešení problému přišli s tím, že jim natahali sítě. (a i tam kde se neskáče, tak ty podmínky mají k Rockstaru daleko).

        Nebo třeba v Koreii nedávno zkracovali čtrnáctidenní pracovní dobu, protože už to mělo prý negativní vliv na porodnost.

        Ale to jsou věci, které tu nikoho nezajímají. Te´d média mávla, že mají řešit crunch u RDR2, tak budou dělat, jak jim na pracovních podmínkách záleží. S iPhonem v kapse od kalhot, který někšo šil za dva dolary na den.

        • Jack1947

          Jo děje se to těm vyšším šéfům Managmentu ale to jsou cvoci co nemají nic jiného na práci a v práci, spí/bydlí.

          Jinak srovnávat pracovní podmínky někde v továrně ve třetím světe a Rockstar mi příjde dost mimo a nezajímá z toho důvodu že pryč by vůbec mělo lol.

  • Ahojte, som v IT trápnych 11 rokov, ale z vlastnej skúsenosti viem:

    - 52 hodín týždenne je tak trošku bežná prax, najmä keď to človeka baví, tak si za tie nadčasy ani nevypýta peniaze, btw. 52 hodín = cca 10 hodín denne a keď vás tá práca baví, tak 10 hodín denne si ani nevšimnete, to nepočítam prácu z domu, prípadne nejaké googlenie ku danej tematike

    - sťažnosti 1tiek ľudí v tak obrovskej firme, ako je R*: ale no taaak, nespokojných je ďaleko viac, ale nie každý má gule na to sťažovať sa, takže ich je ďaleko ďaleko viac a takto je to v každej jednej firme bez ohľadu na to, či ide o IT alebo niečo iné

    - platenie nadčasov: na niektorých pozíciach je to samozrejmosť, inde o to musí človek požiadať a nie každý má na to gule, aj keď by to malo byť povinnosťou zamestnávateľa

    - vznik nutnosti nadčasov: súhlasím, že dôvodom je aj zlé riadenie, ale projekt veľkosti RDR2 sa proste nedá naplánovať na konkrétny deň ani týždeň alebo mesiac a riziko nadčasov tam proste visí od prvej čiarky kódu

    Neobhajujem chrapúnsky prístup niektorých zamestnávateľov ani neobhajujem používanie nadčasov ako bič na zamestnancov. Držím palce všetkým, ktorí keď majú problém ho potom vedia riešiť s citom. A keď im to nevyjde a sú dobrí, tak si nové miesto nájdu raz-dva.

    • Veskoslav

      Já jsem pochopil, že mají 50 hodin přesčasů, ne že mají pracovní týden 50 hodin. A to už je ksakru rozdíl. 50 hodin pracovní týden by nebyl takový problém. Je to, jak sám píšeš 2 hodiny navíc denně. A to je prkotina.

    • Jack1947

      Ještě aby dělal něco co ho nebude dělat a dělal "nadčasy" lol 😀

  • jakubc

    Padesát hodin týdně a občas není dokonce co dělat? Chudák...

  • KamilZm

    Já nechápu, proč se zrovna tato "kauza" všude řeší.  Snad každý herní web o tom musel psát nebo se k tomu nějak vyjadřovat.  Prostě se na konci makalo o 106, aby se to stihlo. Dělá se to běžně, nejen ve při vývoji her, ale všude.  Je to obecný jev.  V IT projektech, kam patří i hry, je to běžná věc, protože se dá termín, ale pak se během vývoje mění a upřesňují požadavky atd.  Neříkám, že je to OK, ale proč se zrovna tak detailně řeši kauza Rockstar, to nechápu. Předpokádám, že třeba při práci na Factorio to měli kluci podobné (alespoň tak jsem to chápal z rozvohorů). Proč to česká média také nerozmazávala? 

    Nebo třeba "kauza" Telltale.  Je to jedna z firem, která prostě ze dne na den vyhodila lidi. U USA myslím poměrně běžný jev. Ale to, co se kolem toho strhlo, opět nechápu. Opět měla všechna potřebu to komentovat a rozebírat. Vytáhla si tento příklad, ale na 100000 dalších kašlou. 

    • MickeyMutant

      Řeší se to právě mimo jiné proto, že se tak děje běžně, jak píšeš. Myslím, že je správné přinést podobné "kauzy" na světlo, aby se časem třeba mohlo něco změnit i pro ty sta tisíce dalších. Vzhledem k počtu lidí, které to v Rockstaru a Telltale postihlo, je to dobrý příklad, na kterém je možné ukázat, že situace není ideální, diplomaticky řečeno.

      Wube, co dělá Factorio, má pár zaměstnanců, a pokud je mi známo, tak nikdo z nich hlasitě neprotestoval jako zaměstnanci Rockstaru a Telltale. Pokud by se nějaký vývojář ozval, třeba by o tom taky někdo napsal.

      • KamilZm

        Rockstaru to "postihlo" jednotky lidí, kteří to dělali sami o své vůli. Zbytek měl ke konci asi o něco vyšší zápřah, ale ne zmiňovaných 100h týdně.  Bylo to tuším kolem 50-52 hodin týdně placených přesčasů. 

        Prostě "herní novináři"  si jen zase nesmyslně našli nějaké téma, o kterém mohou mudrcovat  a dělají z komára velblouda. Skoro bych řekl že je to pro mě přesně opak a Rockstar je dobrý příklad, jak lidi dobrovolně finišovali, protože jim na výsleku záleželo. Dostali za to zaplaceno a nikdo je k tomu nenutil. Přesto se teď  jeden herní web předhání před druhým, aby bylo vidět, že nezůstávají pozadu. 

        Myslím, že jsou podstatně horší případy, o kterých se vůbec nemluví, proptože by to nikoho u menší firmy, kterou nikdo nezná a nedá se po ní vozit jako po Rockstatu, nezajímalo.

        Paradoxně, je spousta zaměstnanců, kteří by rádi dělali přesčas (placený), ale zaměstnavatel jim to neumožní. 

        K Telltale  - zde je to opět zveličené jako pr*se. OK, kracla firma s cca 250 zaměstnanci, kteří dostali vyhazov na hodinu. To asi naštve a mě by to naštvalo také. V USA to ale není zřejmě nelegální. Navíc, v dnešní době, schopný pracovník nemá problém se okamžitě upíchnout někde jinde. Žádná životní tragédie se nestala. I pokud by vypadli na týden/dva, tak to nic neznamená. Argumentovat hypotékami atd. je blbost, myslící člověk má vždy zálohu na situaci, když bude pár měsíců bez výplaty (třeba i kvůli zranění atd.), to je základ.  K hypotékám se sjednává pojištění pro takovéto situace. Ale tohle se zase zvrtlo v něco neuvěřitelně demagogického. Je to ostupda pro Telltale a jeho zřejmě nechoipné vedení, ale není to konec světa.

        PS: Pro redakci - přidejte prosím na tlačítko "Nahlásit" ještě potvrzení. Omylem jsem na něj klikl místo "reagovat" a hned se objevilo, že byl příspěvek nahlášen 😢

        • Jsi kokos, ze delas na zkracenej uvazek a nemas do ceho pichnout je tvuj problem. Normalni lidi s normalnimi zavazky zijou a nejsou v praci 100h tydne. Vis co to je vubec 100h, umis si predstavit? Bez na rps a precti si celou story, zadny placeny prescasy ale vsechno v ramci tarifniho platu. Bez do R* muzes si to zkusit mladej..

          • Jack1947

            Možná by mu stačil Amazon ale měl by méně peněz😉

            Uch ten novej Neganovskej ksich mě vyděsil až jsem se lekl co to je za nového uživatele :D😱

        • Veskoslav

          52 hodin týdně máš cca 7 hodin denně. To máš 15 hodin denně pracovní den. To je peklo. Dokážeš si představit denně "hnít" v práci 15 a více hodin? Mě minulý měsíc málem jeblo, když jsem měl 60 hodin přesčasů. Ale za měsíc. Ne za týden.



          • Tak já si to představit dokáži. Pár takových dnů jsem v práci strávil. Ono když ta práce je a baví tě, tak to uteče jako nic.

            Ač naprosto souhlasím s tím, že dát povinné přesčasy v tomto měříku je prasárna. Tak jsem realista a věřím, že hromada lidí je tam dělá opravdu zcela doprovolně. Protože mají takovou povahu, že to prostě potřebují dodělat a když je tam potřeba tu práci dokončit a vidí že dělají na něčem jako je RDR2, tak prostě nedokáží jít 14:30 s prázdnou hlavou domů.

            Kurňa vždyť sám jsem v některých hrál strávil víc času do pozdních ranních hodin, protože jsem tam měl něco rozestavěné a měl jsem potřebu to dokončit a neodcházet od rozdělané myšlenky. Pokud tohle lidi dělají u bezvýznamných her, tak mi neříkej, že se nenajdou lidi, co mají stejnou potřebu u takto velkého projektu v práci.

          • ucho

            ono strašně záleží na projektu a činnosti. někdy člověku nevadí, že je v práci od rána do večera, když řeší řešitelné věci, které se viditelně někam posunují, a projekt neprovází skepse. nejvíc tím ale trpí rodiny, které pro to ne vždy mají pochopení.

            je to každopádně příznak pochybení při vedení projektu a neschopnosti delegovat/rozdělit práci dál. na krátký čas přesčasy nevadí. nejorší je dělat přesčasy, kterými se toho moc nevyřeší a velké problémy jsou i po nich.

            • Veskoslav

              Tak práce mě baví (i když to nikdo v okolí nechápe:-D). Přesto už člověk mlel z posledního, když byl v práci 13 hodin:) Ono sebelepší práce se pak přejí:(


              Nejhorší je řešit věci, co se měli řešit dřív, ale protože vyšší management má inteligenci mangusty, člověk pak zjistí, že na to "zapomněli".

        • MickeyMutant

          Proč by si ti lidé, kteří v Rockstaru šturmovali "sami o své vůli", jak tučně píšeš, potom na sociálních sítích stěžovali? Co se týče jejich množství, tak je celkem pravděpodobné, že ve firmě velikosti Rockstaru jen těžko půjde o přesčasy "jednotek lidí". Takže ne, tvoje tučně zdůrazněné úryvky jsou spekulace - nevíš, o kolik vývojářů ve skutečnosti šlo, a stejně tak rozhodně nemůžeš napsat, že to všichni dělali dobrovolně, protože to jednoduše vyvrací jejich následné stížnosti. Pokud je nepovažuješ za lži. (Pobavily mě ty "placené přesčasy", jako by vlastně všechno bylo ok, když jsou "placené"🙂)

          "Podstatně horší případy" určitě budou. Doufám, že až vyplavou na povrch, tak o tom někdo napíše. A myslím, že ač se nebude jednat třeba zrovna o Rockstar, bude to čtenáře zajímat.

          Dost dobře nechápu, co je podle tebe konkrétně zveličené v případě Telltale. Vyhazov na hodinu dostalo přes 200 zaměstnanců, což se v herním průmyslu nestává každý den. Tak se o tom píše. Nikdo o tom snad nereferuje jako o konci světa, ale pro postižené to radostná zpráva jistě není a může pro spoustu z nich znamenat velké problémy.

          • Ono i v případě dobrovolnosti je to těžké.

            Prostě před koncem projektu je hromada práce. A jsou lidi, kteří mají takovou povahu, že jim to nedá a z vlastní vůle se ji snaží dodělat. I tato skupina může pochopitelně brblat. To že máš povahu, že to musíš dokončit ti nemusí nutně dělat radost.

            A pak je druhá skupina, která by šla nejraději po obědě domů. A ti vidí tu první skupinu co tam sedí do půlnoci. A moc dobře ví, že až se budou rozdávat bonusy, povýšení, nebo by se někdo propouštěl, tak se firma bude chovat jinak k těm co v případě potřeby pomohli. A těm, co v případě potřeby šli domů. (a ono je zcela v pořádku, že ti co v případě potřeby ve svém čase firmě pomohli, potom firma ocení. Šptaně by bylo, když by ty pomoc ignorovala). Tak na sobě cítí tlak, že tam musí zůstat taky. Ale je to jejich boj. Domů jít můžou, ale nehtějí aby se k nim firma chovala jako k lidem, kteří šli domů :-D Jak si pak mají vybrat :-D

            Pro zaměstnavatele asi těžký oříšek. Tahle situace vznikne přirozeně i když ji nepřikážeš. Zvlášť u projektu, tkerý defakto nikdy není hotový (ono se dá stále něco vylepšovat). To tam na závěr bude vždycky někdo zůstávat.

            • MickeyMutant

              Každopádně je vinou zaměstnavatele, že takovou situaci neřeší, toleruje, anebo dokonce podporuje. Kvůli podobným problémům pak vznikají odbory, aby jednotliví zaměstnanci měli větší sílu při vyjednávání. A to je potom úplně jiná káva pro pana uhlobarona, když se do situace vloží silné odbory. Jak rád by se chudák vrátil k původní produktivní a ničím nerušené osmi hodinové pracovní době v přátelské atmosféře.

              TL;DR: Chci říct, že za podobným stavem vždy stojí buď špatná organizace, nebo snaha dojit až do krve.

    • Row

      Je to tak, v IT je to opravdu uplne normalni... stejne jako poterminovej release. Dokonce to byva jeste horsi, uz jsem byl na projektech kde byl skluz i vic nez rok coz bylo v kontextu planu o vice nez 100% prepalene a weekandove nasazeni bylo prakticky po celou dobu projektu.

      Ovsem v systemu kde je objednatel a dodavatel, zacina casto pruser uz u obchodaka ktery proda nesmyslny objem prace v nesmyslnem case za nesmyslne nizke penize a pak se doufa, bullshituje, slevuje a crounchuje... (a napalujou se zakaznikovy changerequesty aby to bylo z ceho zivit a na co to svadet :) ).

      Druhej (a s hernim prumyslem casteji spojenej) nesvar je klasicky spatna komunikace a nabobtnaly, nepruzny a nekompetentni management, kdy nejsou vcas revidovane pracovni plany, kdy se krizove nekrati vyvoj na nutne minimum a kdy jedno oddeleni skonci na tom ze ceka na druhe. Tedy kdy se typicky specha aby se cekalo a pak ceka aby se spechalo. Pripadne oblibeny sport je taky "vsechno je jinak, prace za posledni 3 tydny do hajzlu a znova".

      Co ponekud nechapu je, proc u inhouse projektu, coz u hernich korporatu je, tak nesmyslne tlacej na vydani v konkretnim terminu i kdyz cenou za termin (ktery casto nema zadnou dalsi navaznost) jsou akorat nakrknuty, unaveny a vyhorely zamestnanci se spankovou deprivaci a, co si budeme povidat, nizkou efektivitou odpracovaneho casu k pomeru udelane prace. :-/

  • MickeyMutant

    Těžko říct, jak to je. Třeba z PR oddělení si nestěžuje vůbec nikdo. Naopak, Rockstar je prý ta nejpřívětivější firma pro svobodnou a kreativní práci v dynamicky se rozvíjejícím oboru, kde každý člen srdečného a inspirativního kolektivu má šanci dosáhnout maxima osobnostního i pracovního rozvoje.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit