• Recenze je zvláštní a přijde mi odbytá. Představuji si to tak nějak, že autor chytil plíseň na nohy a měl nepříjemný den tak to nějak dal do textu. 😬 V podstatě mi přijde, že recenze je přesně stejná jako auto tvrdí o hře. Asi tam jsou fajn nápady, ale ta forma a nedotaženost. Za mně jedna z nejhorších recenzí, co jsem tu četl. Dokonce mně to donutilo napsat první komentář. :)

Jinak ke hře. Je to rozhodně lepší, než XCOM2 a datadisk. Je to rozhodně horší, než Long War 2. Hraji od prvního dne - neměl jsem jediný bug či problém. Systém je velmi zajímavý a herní mechaniky velmi pěkně zpracované. Ano nejsou zřejmé na první pohled a to je právě ta zábava objevovat. Když vím, že pokud chybí 40% stráží, cizí agenti začnou hledat, co se děje a ničí tajné dokumenty. To nepůsobí tak zajímavě, jak když v iron-man přijdete o dokument, protože jste to nevěděli dopředu. To buduje skvělou atmosféru a napětí.

Trošku mi vadí to moderní vození za ručičku. Jdi rovně, zmáčkni šipku, zmáčkni E, animace, výhra. To bych hře rozhodně nevyčítal, je to část jejího kouzla, že je nutno u toho přemýšlet. Agenti a perky jsou rozmanité dost, správa základy a nutnosti rozdělení úkolů a plánování pokrytí mapy je zábavné a konečně to není styl webových her - prostě postav všechno a nepřemýšlej.

Hra je to kvalitní, zajímavá a vývojáři to dělají s láskou. Pokud se Vám líbili hry jako JA2, Silent Storm, UFO, XCOM, Wasteland 2 - berte všemi deseti. Pro milovníky složitějších tahovek 9/10. Pro zbytek asi těch 6/10 bude sedět, ale není to hra pro každého hádám.

• uzivatel1982

Zatím mám odehráno prvních 25hodin cca a hra mě vcelku baví. Na úplném začátku jsem v tom měl docela guláš, protože hra fakt nic nevysvetluje nějak přehledně, ale po pár misích a nějakého toho managementu základny jsem se do toho dostal. Mám rád xcomy od firaxis a tohle je hra podobného ražení. Agenty jsem si oblíbil spíš vlastním příběhem okolo nich než, že by byli díky vlastnostem nějak nepostradatelný. I když pár z nich už jsou i v boji citelně lepší. Což pak v těch těžkých bojích člověk i ocení. Celkově mě baví jak se během jednoho kola ze stealth procházení stane válka. Trošku mě to připomnělo payday v tom jak se to zvrtne. Boje jsou víc čitelnejsi než v xcom. Člověk má víc informací o tom jaký jeho rozhodnutí budou mít důsledek a přijde mi i víc racionálně oduvodnitelny než u konkurence. Rozhodně by byla škoda si kazit tenhle zážitek loadovanim. Stealth je lepší řešení, ale taky vyžaduje trpělivost a pomalý postup, aby byl úspěšně provedený. Ono vzít dva chlapy s kalachama, vlitnout do kanceláře, zabít cíl a zmizet dřív než se hlídky zorientuji a dorazí posily má taky něco do sebe. Chvílemi mi akce atmosférou připomněla der baader mainhof complex nebo Mnichov. Celkově mě baví prostředí rozvědky, tajných konspiraci a organizací v podání Phantom. Hra má dost nedodelku a v pár oblastech by si zasloužila víc pozornosti (opakující se hudba, lokace, uklízení těl a pár dalších menších věcí). I přes to bych lidem co mají rádi turn base hru doporučil. Správa agentů, základny, získávání informací i mise jsou zábavné i přes repetetivnost a když si člověk dovolí užít si atmosféru studené války a agentů, tak se do ní jde i dobře vracet. Za mě 7/10, ale bavím se u toho dobře.

• maros.goc

v Retre sa Pavol vyjadril, že Phantom Doctrine ho baví, zdá sa, že to "Bavenie" nevydržalo až do konca :D

• victor

"hybrida extrémně zábavné a nudné hratelnosti" .... Hmmm on se dá trumfnout

Battle Isle :Andosia War ?

• triptich

recenzia síce dosť kritická, ale výsledné hodnotenie dáva tušiť, že hra nie je márna. takže čakať na nejaké to dospievanie počas prvých mesiacov životnosti.

vďaka za recenziu.

Nuže se nedá nic dělat a našenci se můžou vrátit k poslednímu Xcomu, kalhoty zůstali suché 😉

• vraker

To je dost Pavliku že si taky něco napsal 😂

• Zajímavé, vždy když se hra už od začátku s něčím porovnává - čistě proto, aby bylo jasné o co zhruba půjde, tak lidi čekají že dostanou naprosto stejnou hru a pak nadávají. Phantom Doctrine není Xcom a je tomu dobře.

Boje jsou naprosto v pohodě, neměl jsem žádné problémy se střelbou přes zeď, spíš tady lidi naráží na skillcap. Bohužel není to hra pro casual hráče a proto bude zašlapána recenzemi do záporu. Ale oni to tak vyupdatují, že to za chvíli bude zvládat i cvičená opice.

Člověk který loaduje pokaždé když něco pokazí, by se měl těmto hrám vyhýbat. logicky se pak stanou velmi nudnými.Ale to je problém hráče, který bohužel přenese do kritiky v recenzi. Zásadně hraju tyto hry na Iron Man (což mimochodem znamená že není možnost loadu, nikoli obtížnost HARD s kterou autor zaměnil v recenzi)

Další hloupost je srovnávat Xcom který má rozpočet někde jinde s Phantom doctrine, bohužel to neomluví nezábavnost hry, ale ta tady problémem není. Kde jaká Indie tady dostane recenze jak kdyby autora dostávala do extáze a jsou to capiny jak hrom.

Nedávejte na tuto recenzi a hru zkuste samy zhodnotit z videí apod. Nebylo by to poprvé co skvělá hra byla podhodnocená zaujatým recenzentem. Viz. Wasteland 2 (pane bože není to 1), Transport fever (panebože není to Transport Tyconon) apod.

Pokud jste chronicky loader, hra samozřejmě bude nudná, protože zábava vychází z chyb a přehlédnutí. Pokud vše projdete s plným zdravým, bez omráčených agentů, bez alarmu protože loadujete, kdykoli něco trošičku nevyjde, pak jste se totálně minuly typem hry. Jinými slovy, je to asi jako byste hráli šachy a loadovali každý tah kde Vám následně vezme soupeř figurku. Postrádá to absolutně smysl hrát takovou hru

Závěrem: často jsem měl pocit že kdybych hrál první tuto hru a pak xcom, tahle by se mi líbila víc. Protože Xcom je 1) generátor náhodných čísel 2) Naprosto přimočará hra - Vyvineš zbraně o 1 číslo větší, nepřítel dostane o 1 život víc a tak furt dokola se vším. 3) Mise se samozřejmě taky opakují, takže nevytýkat tady. 4) Rychlá, pěkná, jednoduchá - pro casualy.

• Hidden

Ja si prave ten zminovany pruzkum udelal a musim dat recenzi v mnohem zapravdu. Puvodne jsem chtel hru koupit hned po vydani, ale po tomto pruzkumu jsem nakup prozatim odlozil a pouvazuju o nem znovu po nekolika patchich nebo behem slev (kdy me pak pripadne nebude tolik mrzet, ze hra nedostala memu ocekavani).

Samozrejme, nic nevyvazi vlastni zkusenost ze hry, ale i na zaklade vnejsich ohlasu se da ledacos usuzovat - kdyz se i jinak nadseni fanousci hry shoduji na problemech, ktere hra ma (a nektere jsou zminovany i v recenzi), tak ma dana hra proste rezervy a prostor na vylepseni. A nemusi byt nutne srovnavana s XCom. Ja naopak tu jinakost a odlisnost od XCom vitam, nemusim hrat jen preskinovane totez. Jen momentalne ne v tomto stavu... :)

• Stav je v pohodě od patche 1.0.2, který vyšel o den později. Problém byl že hra občas bugla a save se nějak neuložil takže jsem třeba ztratil v iron manu celé dopoledne postupu, což zamrzí. Člověk to přece jen vydře jinak když nesmí dělat chyby. Proto teď hraju pro jistotu bez Iron man, ale upřímně už to není zábava, protože člověk to prostě načte, protože si to vždycky odůvodní. Ostatně jak na steamu lidi nadávají na blbou hru, protože je to lepší důvod než se zamyslet co dělám špatně. Lidi nikdy nehledají chyby na sobě - alespoň ti průměrně inteligentní, kteří tvoří vždy tvrdé jádro veškerého hodnocení. Hra možná není nejkrásnější výstřelek dnešní doby, ale je to taktická hra a to plní dobře. Ovšem ne lidem, jejichž taktika je load, load, load.

• Hidden

Me tam spise vadi ci vadila (neco malo uz se zda vylepseno patchi od vydani) hodne obskurni LOS, nezridka nemoznost udelat informovane rozhodnuti (hra nektere veci nevysvetli, ac by to bylo zahodno (typicky tooltipy)) a podobne. Radu veci jsem ochoten akceptovat (napr. opakujici se prostredi a podobne), vyssi obtiznost neni na skodu, ani vodeni za rucicku neni treba, ale hra by dle meho vkusu nemela hazet nesmyslne klacky pod nohy ci podavat vagni ci zavadejici informace, na jejichz zaklade cini hrac herni rozhodnuti. Proto prave cekam, jestli (a pokud) problemy zejmena tohoto druhu vychytaji. :)

• Hidden

Je skoda, ze to tak dodrbali. Ale, zatim se zdaji byt docela aktivni co se tyce patchu a uprav, tak treba ji casem daji do lepsi formy...

• TheGGG

celá recenze kritika a nakonec 6/10... no ale shoduje se to s jinými názory co jsem slyšel. Škoda, toto vypadalo dobře, ale hard west byl spíš podivný průměr se skvělou atmoškou a toto vypadá podobně. Nezbývá než doufat že phoenix point dopadne lépe, nebo že se oznámi xcom 3 (ten týzink na konci čouznů skoro křičí POKRAČOVÁNÍ BUDE), či se dočkáme nějaké nové tahovky ve stylu moderních xcomů gears tactics mejby?