Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Caincz
    to Whoossain (nevím, kam se to postne, chybí mi u posledního komentáře tlačítko reagovat). Podívej, archaické představy nemám, pracuju v obchodě s hrami, takže představy o prodejích mám poměrně čerstvé, dalo by se říct každodenní. Nicméně jsem vůbec neměl na mysli pirátství, o tom se vůbec nechci bavit, protože že se pirátí na xboxu stejně jako na pc, nemám problém přiznat. Mluvil jsem o cenách her jako takových. Tvůj post o flashování xboxu byl trochu tl;dr, ale myslim, že teď už si rozumíme. A ještě bych rád řekl, že flame wars jsou mi k smíchu, mám doma všechny tři majoritní platformy a dobře znám plusy a mínusy každé z nich :)
    • Whoossain
      Na rovinu - pokud jde o prodeje her jako takových, tak tu představu asi budeš mít trochu zkreslenou. Já např. na počítači nemám ani jednu hru zakoupenou v obchodě. Všechno mám ze Steamu, Originu, GreenMana atd. Kamenné (případně internetové) obchody s produkty zábavního průmyslu se pomalu také stávají archaizmem. Výjimkou snad je jen nabídka DVD/BD s filmovou tvorbou. Nemůžeš odvozovat z toho, co prodáš na fyzickém nosiči, to, že se hry na PC prodávají málo...
      A pokud jde o ceny her jako takové, tak já tam zas tak markantní rozdíly nevidím. Pohybují se maximálně v řádu několika set korun a ještě záleží na tom, z jakého zdroje se hra pořizuje. Předobjednaný BF3 na Originu mě stál zhruba stejně, jako krabicová verze hry pro Xbox...
      • Caincz
        Já neříkám, že se prodávají málo, čteš mě vůbec? :D Můj jediný komentář byl k tomu, že hry na pc stojí méně než na konzole. Což je prostý fakt, a ten cenový rozdíl je mnohdy i kolem 500 korun. Nehledě na cenové akce právě např. na Steamu. Hrám se věnuju dost dlouho na to, abych si uměl udělat představu, jak s PC prodeji zahýbou digitální distribuce, ale podle mě to je zatím záležitost pouze hardcore hráčů, protože minimálně starší generace (která hry kupuje dětem a "kupodivu" je většinovým zákazníkem) nedá dopustit na fyzický nosič. Což mimochodem nedám ani já, protože mám rád ty krabičky :D Rozhodně tohle nechci brát jako hádku :) Spíš prostě mám někdy pocit, že kdyby všichni hráči v diskuzích byli tak dospělí, jak se tváří, tak se vemou kolem ramen a notujou si o hrách, a ne herních systémech.
        • Whoossain
          Jo, už jsem post doplnil. Nemůžu se teď tomu tady moc věnovat, tak mi dvakrát unikla hlavní myšlenka příspěvku :-)
        • Caincz
          tl;dr verze - vyserme se na to a radši hrajme, život je krátký.
  • Hrám K+M level 37 abo 47, terazky som v katakombách a hladám z*rd* posledného nekromancera drop Skull Lantern 100%, je to bomba hra, ale musíte mať túto edíciu:
    http://darksouls.nexusmods.com/mods/images/78-1-1348330441.jpg
    a From software som vďačný, aspoň to nemusím spúšťať cez kdejaké emulátory ako Shadow of the Colossus.
    • Už ju mám! *1*
    • DSFIX+MFIX:
      Rozlíšenie 1280x1024
      F9 - schovanie kurzoru
      F7 - zap/vyp mfix
      Numpad +/- citlivosť myši
      Potrebné veci sú už prepísané, skopči tam, kde je DARKSOULS.exe a hraj.
      http://www.uloz.to/xrbV9Uh/dsfix14-dsmfix07-rar
    • Patrilo pod Ezopa.
  • Opravdu nechápu tu kritiku pc portu Dark Souls. Vždyť jde celé ovládání přenastavit dle tužeb každého. Pak není naprosto problém, hra je stabilní, běhá hezky, grafika standard, optimalizace dobrá. Spíš mi to přijde, že lemplové zvyklí na nějaké casual hry se mají na co vymluvit když jsou naštvaní, že hrou neprojdou jako nůž máslem... Škoda, mohli jsme se dočkat dalších her od From na PC
    • Black_Hand
      ovladani nechme stranou, tam jsem spis na tve strane. to same stabilita. grafika standard neni, protoze nejde upravit rozliseni a na vetsim monitoru s vyssim nativnim rozlisenim to neni zrovna koser (a upscaling je hodne hnusny). a optimalizace ani nebyla moc zapotrebi, protoze je dnesni PC o dost silnejsi nez konzole (to neni fanboism, to je regulerni fakt vyplivajici z parametru). a tohle je prosim mimo misu: "Spíš mi to přijde, že lemplové zvyklí na nějaké casual hry se mají na co vymluvit když jsou naštvaní, že hrou neprojdou jako nůž máslem." super meat boye se prodalo par mesicu zpet zhruba ctvrt milionu na xboxu...na pc TRI CTVRTE milionu.
      • Tak to by ma zase nebavilo:
        http://www.youtube.com/watch?v=eci-YKS545I
  • Jinak čekám na článek o tom, že si nVidia myslí, že příští generace konzolí bude poslední a pak si chci do diskuze napsat "Let the flamewar begin".
  • Bayonettu bych bral jako dominu
    • jo jo, ta by tě ztrestala pěkně pánví přes kule *1*
  • Ne, port Dark Souls opravdu není průměrný. Je to příšerný paskvil, na tom už kvalita hry nic nezmění.
    • Ty jsi paskvil *1*
    • Malleth
      Píchnu tam gamepad a jedu. Hraje se to stejně jak původní hra...problem?
      • Whoossain
        Ano, je to problém. Je to stejný problém, jako vyvinout hru na PC, vydat ji potom na konzoli a neupravit ovládání pro gamepad. Klávesnice a myš je standardní vstupní zařízení počítače stejně, jako je vstupním zařízením konzole gamepad.
        • Malleth
          Tady je ale velkej rozdíl. PC je otevřená platforma a gamepad i na něm patří do základního vybavení hráče. Na konzolích hru bez optimalizace na gamepad nebo jinou schválenou periferii (Move, Kinect) nevydáš.
          • Whoossain
            Jde o princip. Pokud si kupuju něco na PC, tak očekávám, že to bude plně podporovat standardní periferie. Není-li uvedeno jinak přímo od výrobce např. na obalu. Nebylo by se o čem dohadovat, kdyby výrobce přímo uváděl, že hra není optimalizovaná pro použití K+M nebo že doporučuje použítí gamepadu atd. Všechny tyhle porty jsou ale prodávané jako plnohodnotné PC aplikace a vývojáři tím akorát z vysoka se*ou na hlavu PC hráčům.
            • Vzdyt gamead prav byl doporuceny na ovladani. A ja mam plne pochopeni treba pro tvurce simulatoru, ze se lepe ovlada volantem nebo joystickem, nez na klavesnici. Proste k+m neni na vsechno dobra a hra optimalizovana na gamepad se hraje lepe gamepadem. A zrovna dark souls se k+m rozumne portovat neda, protoze tahle hra stavi na obtiznosti a ta obtiznost je odladena na gamepad, nikoli na mys. Takze chces li zachovat stejnou hrarelnost a obtiznost, tj. srovnatelnou vyzvu, nelze to hrat na k+m.
            • Whoossain
              Malleth: Nebavím se o DS, myslím to obecně ffs!
            • Malleth
              Tim že pracně portnuly konzolovou hru na pc základě proseb PCčkářů je vyloženě definice s*aní na hlavu. A vzadu na obalu tuším je nápis "gamepad recommended".
      • Jj, musí to být jako střílečka nebo strategie, nebo cokoliv indie, jinak se to na PC nechytne.
        • Caincz
          Přesně tak. Už když padaly první zmínky o PC petici za konverzi Dark Souls, bylo mi jasné, jak to dopadne. Hra je OČIVIDNĚ ZAMÝŠLENA pro hraní na gamepadu, což slušný a inteligentní pc hráč po chvíli hraní ocení, průměrný překousne a pirátící řvoun zkritizuje a poplive, protože hra z piratebay mu nestojí za delší zkoušení, to radši smázne torrent a nainstaluje třeba...hmm...třeba CoD. Ten je přeci na myši to pravé. Každému, co jeho jest, ale je škoda nad DS lámat hůl, tak kvalitních titulů je málo (hraju na PS3).
          • Že je potřeba gamepad mi ani tak extra nevadí, stejně jsem ho plánoval kvůli DS koupit, i když pořádnou podporu K+M by to mělo mít stejně. Vadí mi nulová optimalizace, prakticky nulové možnosti nastavení čehokoliv(bez fixů od komunity), hrozný pohyb v menu apod. To jsou věci, podle kterých je to podle mě strašný port, kvalita hry je věc úplně jiná, ale ta špatný port prostě neomlouvá. Takže si CoD strč... třeba za klobouk.
    • Black_Hand
      aspon to nepada, coz o nekterych jinych konzolovych portech rici nejde. a ty jsou prave ty nejhorsi.
    • Proc si to myslis?
      • Protože PC sýla!
        • To je tvrdy argument :-).
  • Kickstarter neni reseni zpusobu financovani pro velke projekty. PC platforma je ekonomicky slaba a navic chaoticka, nepredvidatelna. Takze zacit delat pro ni hry je velmi riskantni. V podstate zde nejde ani tak o kvalitu her, viz skyrim nebo cod, ale o znacku, tradici a dobre zvladnute pr. Port DS nebyl spatny, pouze se neslucoval s predstavou pc hracu o dobrem portu, protoze v japonsku kladou duraz na hru, kdezto zapadni pc hrac stavi do popredi technologickou stranku veci a neumi a nechce pouzivat gamepad.
    • Hlavně nechce používat gamepad, protože to je moc konzolovité a to přece žádný PCčkář nemůže uznat, že ovladač může byýt na některé hry lepší a radši bude nadávat na zastaralost konzolí.
      • hlavne ked na konzolach mastite FPS jedine na gamepadoch *7* a tym ste kriplili FPS aj na pc-ckach (pre kriklunov - skuste si zahrat napr Black Mesu na gamepade ) *1*
        • Jo, ja hraju na konzoli fps s gamepadem a nemam s tim problem, stejne jako ho na pc nemam s k+m, oboji je potreba se naucit.
          • Whoossain
            Především je třeba se naučit dělat porty na PC (když už je někdo chce dělat). Aby to nedopadalo tak, že vám hra nadetekuje klávesnici jako gamepad a s myší vám nedovolí se rozhlížet (viz. GR:FS). Bylo by taky dobré si uvědomit, že QTE jsou možná zábavné na konzoli, ale rozhodně ne na PC. Zvlášť, když nějakou chytrou hlavu napadne namapovat k danému QTE klávesy mimo rozsah běžně používaných ke hře. A především je třeba mít na paměti, že na PC se hraje úplně jiným způsobem, než na konzolích a že PC hráč vyžaduje určitý komfort v možnostech nastavení jak hry, tak jejího ovládání nebo technického zpracování. A má na to plné právo, neboť to, co PC hráč investuje do herní stroje, se nedá ani zdaleka srovnávat s tím, co se investuje do konzole.
            • Jo piratstvi na pc je nekolikanasobne vyssi nez na xboxu (80-90% vs 10-20%) a je to kazdopadne dano snadnosti a mensim rizikem krast na pc. Jinak jsou lidi vice mene stejni. I kdyz by se dalo uvazovat o tom, ze lidi se sklonem k piratstvi budou vic preferovat pc, takze asi budou mit na pc trochu vetsi zastoupeni.
            • Whoossain
              Caincz: To je pochopitelně velmi archaická představa někoho, kdo se o danou problematiku nezajímá. Sám jsem byl po zakoupení Xboxu překvapený, jak propracované a téměř profesionální blogy zaměřené na distribuci odkazů na .iso soubory konzolových her, existují. Můžu říct, že za dobu, co se o hry zajímám (a už to nějaký rok je), jsem pro počítačové hry podobně profesionálně zpracované blogy neviděl. O poctivosti konzolistů je zbytečné dělat si iluze. Pokud je míra pirátství na konzolích menší, než u PC, pak to není díky poctivosti hráčů, ale díky tomu, že pro spuštění neoriginálních her je zpravidla třeba zasáhnout mechanicky přímo do konzole, což znamená ztrátu záruky případně různých (víceméně nepotřebných) on-line funkcí. Jinak řečeno - flashnout Xbox každý doma na koleně nezvládne, cracknout hru na PC zvládne (téměř) každý...
            • Caincz
              Ano, a to, co investuje do her, se zas nedá srovnávat s cenami na konzole :P
          • ja viem ze s tym problem nemas, lebo tie hry boli "zoptimalizovane"(zjednodusene) tak, aby to hrac s gamepadom zvladol a neokusal kabel
            • No ale nekteri jini hraci s tim maji problem a nejsou schopni na konzoli s gamepadem fps odehrat. Ono se na to da divat i obracene, tj. ze mys zjednodusuje hrani her.
  • Jsem pro. Platinum Games bych vatu na Kickstartru poslal. A to jsem zatím nikomu jinýmu neudělal.
  • Corvus
    ...slečna na přiloženém obrázku má hodně divný proporce.
    • Slečna? To je Bayonetta, pičusi.
      • x_ander
        A Bayonetta není slečna?
        • Ty jsi slečinka.
      • kdo?
    • fuj kam to koukáš *1*
    • tjn, ty brejle se mě tam fakt nelíbí.
      • Black_Hand
        ...fet*s (lol, v normalni forme to neni povoleno) knihovnice ti nic nerika?
  • Black_Hand
    "Ačkoliv od začátku deklaroval, že nemá s PC porty zkušenosti a vše se tým učí za pochodu, od prvních zpráv provázela vstřícný krok negativní publicita." to ze nemaji zkusenosti neni pravda. maji male, ale ne ze by je nemeli vubec to se rict neda. to ze se je zatim nenaucili delat pravdou je. viz fixy pro dark souls. nejhorsim portem vubec rozhodne nebyl, to ma ales pravdu, nicmene patri mezi ty hodne spatne. to je v porovnani s dobrymi porty jasne. nicmene i tak beru fakt, ze dark souls vyslo na PC jako pozitivni. doufejme, ze priste (jestli bude) si popovidaji dopredu s autory fixu nebo jeste lepe s firmami jako alespon Aspyr nebo Demiurge Studios. je mi jasne, ze namco by asi nebylo nadsene s tim, kdyby spolupracovali s cdprojektem.
    • Tiež som si myslel, že celkom slušnú konverziu Ninja Blade robili sami, ale spáchala ju ruská firma Novyi Disk, ktorá ju aj vydala. Takže Dark Souls - Prepare To Die bola pre From Software naozaj ich prvotina, a tak to i dopadlo...
      Osobne dúfam, že na túto platformu nezanevrú, veď si stačí spomenúť na príšerné konverzie Capcomu spred 5 rokov (Resident Evil 4, Onimusha 3, Devil May Cry 3) a dnes by si z nich mohli brať všetci príklad...
      • Black_Hand
        trochu jsem hledal na netu a ano ND se na tom podilel. ale nikdo jsem nenasel, ze by byl sam, ktery se na tom podilel.
        • Asi preto,že to na nete nie je *3*
          Jednoducho si v práci púšťam občas staršie podcasty z Hrej od tunajšiej partie (len tak na margo, skvele sa bavím na Petrových zasvatených hláškach o tutovej PC konverzii RDR ).
          A aké bolo moje prekvapenie, keď sa v dieli č. hPod #205 venovali práve Ninja Blade a jej konverzii. Za dva a pol roka samozrejme na toto béčko všetci takmer zabudli a pred mesiacom, keď sa v aktuálnom podcaste riešil Dark Souls, tak už nikoho nenapadlo, kto tú starú konverziu vlastne robil... *15*
          Ako vidno, tie Lukášove podkasty majú aj svoju historickú hodnotu.... *2*
          • Black_Hand
            tak ne vsechno co je receno v podcastu je pravda. to by si uz mohl vedet :).
            • Black_Hand
              ergo neverit :).
            • Problém je len, že v tomto smere mimo podcastu nie je nič *1*
    • Namco nebude nadšené, i kdyby spolupracovali s Demi nebo Aspyr. Jejich dlouhodobý cíl je vytřít si se zákazníkem zadek, jak jen to jde.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit