Přejít na výpis diskuzí
Přichází s koncem XNA soumrak indie her na Xbox Live?
4.2.2013 | Aleš Smutný
7 příspěvků
-
No a takhle to je s microsoftem vzdycky. Uz nekolikrat jsem se spalil s jejich vyvojovymi nastroji. Bud kaslou na kompatibilitu a nebo nastroje samotne.
-
Anebo existuje MonoGame, který se vyvíjí a vyvíjet bude, a který je navíc ještě multiplatformní.
-
XNA lze nahradit lehce, říká se tomu DirectX :)
-
-
je videt, ze do toho moc nevidis :)
-
-
Rozumim tomu dobře, protože sám hry dělám. XNA je API pro vývoj her, DirectX je API pro vývoj her. Kdo programování her rozumí, ten nějaké XNA stejně nepotřebuje a může dělat v DirectX nebo OpenGL.
-
-
Hmm no neviem ci mas v tom jasno. XNA je toolset alebo framework (doslova z MS stranok) ktory sice zaobaluje API ale je to podstatne "vyssie", kdezto DirectX je cisto API. V podstatne XNA je engine postaveny na .NET 2.0.
A co sa tyka konca XNA tak je to jednak koli tomu ze na Windows RT platforme to neni podporovane a kedze win8 chce ms tlacit tak jednoducho XNA MS utal a docela by ma zaujimalo ci MS na Xbox720 sa bude drzat DirectXov alebo pojde na OpenGL ES ktore je sa dost silne presadzuje na mobilnych zariadeniach a konzolach ostatnych vyrobcov. Z hladiska portovania by to bol rozumny krok.
-
-
-
-
Není XNA u ledu už minimálně rok?