Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • EpicHavoc
    Alan Wake (včetně DLC) mi přišel jako nádherná atmosférická záležitost, kterou jsem si doopravdy vychutnal. V tuto chvili ma za sebou 3x dohrano. No problemo pokud se nekomu nelibi, ale pro me je to parada.
  • Tak Alan Wake byl bohužel hnůj i tak a ten sandbox byl právě to co mě k němu táhlo. A když pak jako poslední X-Box exkluzivita vyšel, tak jsem si ho koupil a neskutečně mě ta hra nasrala - to že nebyla sandbox jsem samozřejmě věděl, ale to že to bude tupá repetivní střílečka s nulovou atmosférou už ne.

    A je to fakt škoda, protože potenciál měla obrovskej - Remedy už jsou asi za zenitem...
    • tvúj komentář odpovídá tvému nicku *8*
    • SnakePlisken
      Zkus si to zahrát, když si sám doma, je tma, máš na hlavě sluchátka s prostorovým zvukem a potom mluv něco o atmosféře. Jo, když to hraješ v obýváku, kde ti mamka žehlí prádlo a něco pindá, tak se nediv, že to mělo pro tebe nulovou atmosféru.
      • Já to hrál přesně tak, jak říkáš -- vzhledem k tomu, že jaksi bydlím sám a monitor mám proti oknu na západ, to ani jinak hrát nešlo (akorát bez sluchátek, těch mám za den v práci tak akorát po krk). Každopádně ačkoli uznávám, že atmosféru to docela mělo, nebylo to nic, co by mě ještě dneska posadilo na zadek... Možná, že po všech těch F.E.A.R.ech, Dead Spacech, AvPčkách apod. jsem se už otrkal, ale atmosféra a příběh bylo to jediné, co mě donutilo to dohrát. Uplyne ale hodně vody, než se rozhodnu zahrát si to znovu.
      • Možná je to tím že mám v tomto žánru už něco odehráno a Alan do něj nepřinesl vůbec nic.

        Já chápu že když je někdo fanoušek, tak má svoji verzi pravdy, ale prosím neříkej mi že jsi se u tý hry bál a že tě to repetivní posviť/střílej nevadilo...
        • SnakePlisken
          Možná to bude tím, že si již nějaké takové hry hrál, já ne. Takže ano, já se u hry bál, stejně jako u Dead Space. Nejsem nějak zarytý fanda, jak mě tu krátce popisuješ, ale hra se mi líbila, to ano.
          • Jak se můžš bát u Dead Space? Vždyť je ta hra postavená jen na lacinejch lekačkách (tím samozřejmě nesnižuju kvalitu hry, protože se povedla).

            Já tu hru taky nehrál u žehlící mámy jak mě tu krátce popisuješ...

            Navíc u Alane není vůbec žádný budování atmosféry - už jen ten úvod kdy na tebe prakticky hned vybafne ten přízrak, tak jsem se málem válel smíchy, protože tak trapně udělanej úvod už jsem dlouho nehrál - např v Silent Hill 2 jak na začátku běžíš lesem a jen slyšíš jak tam v dálce jakoby někdo chodil listím a lámal větve, přitom je kamera nastavená tak aby si měl pocit že tě někdo pozoruje - pak tím lesem a projdeš a......nic se samozřejmě nestane, ale jako úvod je to naprosto brilantní a obejde se to bez trapnýho bafnutí a střílení a takových her je víc - Alan je prostě jen denaturák, kterej možná osloví mladou generaci, která tu samoúčelnost a lacinost nevidí....
  • dobre ze to neudelali ja jsem alana hral kvuli pribehu bylo to napinave, ty akcni okamziky bylo jen rozptileni
  • kubi-wan
    Po dlouhý době hra, u který jsem měl po dlouhý době, díky nádherně vymodelovaným scenériím, pocit, že tam skutečně jsem. Že se fakt pohybuju v reálnym světě (zdravim CoD a jeho pseudorealističnost :) ) a jsem postava, který se děje něco blbýho. Až jsem si u hraní uvědomil, jak je možný, že je ve hrách tak těžce nepoužívaná lokace lesa (samozřejmě najdou se výjimky - už vidim, jak mi tu zas ňáký chytráci píšou: "Hej a co Vietcong?" - tak já jen, aby si tyhle komentáře rovnou odpustili). Navíc tady je ten les fakt nádhernej, že je radost jím jen procházet... no, i když "radost"... Les jako takovej mám fakt rád, ale zároveň se ho v noci celkem dost bojim. Takže v Alanovi na mě atmosféra působila fakt hodně a musim přiznat, že jsem se u hraní fakt bál.
    Je to prostě hra pro lidi, jako jsem já.
    • a já jenom doufám, že sis jí zakoupil, jako správnej skaut.
    • kubi-wan
      Jo, přesně tak. Jednou člověk napíše něco věcnýho a už chytá mínuska... tak schválně, kterej puberťák se k tomu přizná...
      • PreidaQ
        Já ti jedno dal. Prostě proto, že s tebou nesouhlasím.
      • Za mě + kejmo :)
  • Vsiml si nekdo ze to auto na obrazku nema vubec stin ??? (Jen chci zabit fakt kterej poukazuje na zbytecnost tohodle clanku) *1* *1*
  • plescher
    Umíte si představit Wakea jako hru s otevřeným světem a sandbox prvky. Já teda ne. Ze hry by vyprchalo veškeré napětí a lehce hororové scénky, jako od Kinga, nebo Hitchcocka. Byla by to jenom bezduchá břečka, se spousty bugů a roztahaným příběhem. Brrr...
    • jindra.veliky
      umim
    • NO ... takový Stalker je svým způsobem taky sandbox ..... a že by vyprchaly hororové momenty ? .... Asi ne .
      Pravda je však ta , že pořádně udělaný sandbox se jen tak nevidí a když už tak příběh stejně zůstává lineární (Saints Row 3 z poslední doby ) - v záplavě generátorů několika málo akcí pak utone celá hra .
      • SnakePlisken
        Vtipné, že zmiňuješ zrovna Stalkera, jelikož to není zrovna nejšťastnější příklad. Vezmi si, kolik let se vyvíjel... :D A takhle mohl dopadnout i Alan Wake, naštěstí tvůrci dostali rozum a chyby jiných neopakovali. ;)
        • GlaDOS
          On i ten Alan nebyl ve vývoji zrovna krátkou dobu. Autoři si ukousli velké soustu a pak to nedokázali zpracovat. A teď se vymlouvají, že to prostě nešlo. Mají pravdu. JIM to nešlo.
  • GlaDOS
    To jsou keci, že to nešlo. Samozřejmě že svět šel zaplnit zajímavýma postavama, místy a úkoly. To by to prvně jako vývojáři museli chtít udělat nebo to umět. To jsou vážně chabé obhajoby, proč ze zajímavě vypadající openworld hry udělat koridorovku. No, svoje spokojené hráče si to našlo, takže to zase tak špatně nedopadlo. Bohužel nic pro mě.
    • Je mnoho důvodů proč sandbox neudělali ...kromě nedostatečné invence a složitějšího vývoje by se totiž dnešní chvilkoví hráči ztratili a p.čovali by jako ti co tady tvrdí že sandbox je nesmysl ...
      Koridor je taky způsob jak vést hráče za ručičku a nepřipomínat mu neustále kam nemá a kde by měl ted´být....
      • GlaDOS
        To je ale to, co říkám. Udělali z toho lineárku kvůli těm důvodům, co si tu napsal. Ale že by to nešlo, to je pěkně hloupá výmluva.
  • Ja mam Alana prave rozohraneho (PC) a suhlasim s tvorcami, open world by bol pri tejto story driven hre uplne k nicomu a kazil by kontinuitu a napinavost pribehu ked by tam boli zbytocne prilis dlhe a hluche miesta kedy by hrac len hlupo niekade bludil.

    Remedy vie robit uzasne story driven linearne koridorovky. A treba urcite aj take hry, Max Payne 1 a 2 su jedny z mojich najoblubenejsich hier detstva a puberty a vobec mi vtedy nevadilo ze su to koridorovky. Naopak autori mali vdaka tomu moznost vyhrat sa s atmosferou a s kazdym malym detailom prostredia. Nakoniec, ani taky Half-Life 2: EP2 rozhodne nie je ziadna openworld hra, ale skor do detailu vypiplana, dokonale naskriptovana koridorova fps akcia, a vyborna hra samozrejme.

    Alan nakoniec tak ako pise autor clanku nejaky ten pocit z open world prostredia predsalen ma, myslim ze sa im to podarilo perfektne vybalancovat medzi tym aby clovek nemal pocit ze su to vsetko len kulisy a ze je v prilis uzatvorenom svete a tym aby to nebolo nudne a zdlhave. Krajina je okolo hraca casto pomerne volna, no hracovi sa jednoducho moc daleko do toho temneho lesa (kde zrejme necaka nic dobre) moc ist nechce. Zatial sa mi AW dost paci a takych 8/10 by si u mna rozhodne vysluzil.
  • Na Wakea jsem se hodně těšil a když z něho Remedy... pardon, Microsoft, udělali Xbox exkluzivku, zamrzelo mě to, ale teď když vyšel konečně na PeCko a já dojel tu hlavní příběhovou linku, zjistil jsem, že nebylo až tak moc na co se těšit. Tedy hra samozřejmě nebyla vůbec špatná, ten psychothrillerový příběh docela slušně nabíral na otáčkách, ale jinak mě to z nějakého důvodu nijak zvlášť nebavilo. *9* Sám nevím proč, možná z té poměrně stereotypní gameplay (tj. dostatečně dlouho osvěcovat a pak několika ranami obachnout, pak vypláchnout a opakovat). Atmosféra výborná, ale potom, co jsem dohrál hlavní hru a rozjel The Signal, jsem to pak už jen otráveně vypnul a odinstaloval. Asi stárnu či co... *4*
  • Já jsem nedávno tuhle hru dohrál (samo. PC) a musím říct nic moc. Jsem právě ten typ který si zvykl alespoň na nějaký otevřený svět s možností vylepšení čehokoliv a to vůbec nebrání ve skvělém příběhu viz. zaklínač 2 atd.. Vyprávění příběhu v tunelu bez možnosti volby už prostě není pro mě, ale atmosféru ta hra měla zvláštně dobrou :)
    • a proto přemýšlím jestli mám koupit max payna 3
      • Max Payne neměl nikdy otevřený svět a příběh byl lineární bez možnosti nějaké změny. I tak je to ale jedna z nejlepších her, jaké jsem kdy hrál. Nevím, jak dopadne MP3 hlavně kvůli změně prostředí a vývojářského studia, ale doufám, že se to předchozím dílům alespoň přiblíží.
        • a proto přemýšlím jestli mám VŮBEC koupit max payna 3

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit