Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Co se F2P systému v LoTRO týče, tak podle mého názoru zpřístupnil hru především jedné skupině hráčů - studentům, tj. lidem, kteří si nemohou dovolit platit pravidelně, ale tu a tam nemají problém si za některý obsah připlatit, aneboskutečně mají dost času nazbírat TP z deedů. Znám hráče, kteří levelovali z 65 na 75 bez quest packu a pak si jen odemkli Isengard instance za TP. Store ovšem nabízí některé věci, které vylepšují charaktery a nejsou jinde dostupné, naštestí nijak markantně. Co nějakou chvíli pilo raiderům krev, byly first age symboly z lootboxů (naštestíse ukázalo, že jen nová zbraň na Sarumana nestačí).
    K něčemu podobnému ale Turbine svou politikou bohužel svádí opět - a to tím spíše, že datadisk je tentokrát dvojnásobně drahý a instance přijdou v zimě, teoreticky mají všichni nějaké třiměsíce na dosažení lvl 85 (myslím, že hodně lidí, co mají jen jedenu postavu, se do toho pustí, já osobně bych ale shánění expů na opakovacích questech pro minimálně 3 charaktery nevydržela). Poté, co jsme všichni viděli Dunland a především Great River region, asi všichni tušíme, jak bude Rohan přibližně vypadat, jenomže jaký budeme mít důvod spěchat někam přes pláně na koni, když na konci cesty nás bude čekat... Co vlastně? Skirmish raidy? Nevím jak jinde, ale můj server je na ně po loňském podzimu už alergický. Tahle koncepce spolu s přehnanou cenou je skutečně něěčím, na co si komunita stěžuje, ano.
    Fakt ovšem je, že tohle se může lišit server od serveru. Náš je malý a bez hardcore raiding kinů, takže čas se zabíjí vtipkováním, pořádáním závodů, doděláváním meta deedů, levelením altů a snahou naučit něco nováčky, na které konečně taky budeme mít trochu času (a které nedávno přinesl Steam).
    Questy... Nu, každému vyhovuje něco jiného. Směr, jakým se ubíraly právě v GR, se neíbí každému. Spousta lidí se chce rozběhnout, kam se jim zachce, a pak je naštve, když nenajdou questy, protože nesplnily něco někde na druhé straně mapy.
    V každém případě by to chtělo něco nového, jen skočit do zaběhnutých kolejí s přesnou představou o tom, že je nutné co nejrychleji nagrindovat reputaci s guildou, dostat virtues zase na cap a sehnat co nejvíc reliců do legendárek, asi není přesně to, po čem by davy šílely, ostatně jsme si to užili už s příchodem RoI.
    Co se instancí týče, doufám, že přijde něco odlišného od Orthancu, protože přijít do místnosti, kde stojí tlupa mobů a tupě čeká, až na ně zaútočíte (možná podobně jako OD), to tak nějak zkrátka není ono. Rift a Barad Guldur u mě stále vedou.
  • Ještě se zeptám: Co je lepší, dát 40-60 USD za datadisk do LOTRO, nebo si koupit zcela nové a moderní MMO - guild wars 2? *2*
  • gert
    Podle mě, je Lotro jediná MMORPG, co dokáže držet krok s WoWkem. *5*
    • S těma mínuskama jděte někam. Buď napište názor, který můj názor vyvrátí a nebo se nevyjadřujte hlasováním. *7*

      Já napsal velmi objektivní názor člověka, co LOTRO aktivně hraje, co sleduje komunitu (pouze US a ENG, česká komunita nemá váhu). Pokud se vám LOTRO nekriticky líbí, závidím vám. Já bohužel vidím i tu špatnou stránku tohoto MMO. *3*
      • ..hral jsem Lotro vpodstate od zacatku s prestavkami 3 roky.. a drtivou vetsinou veci nemuzu nez souhlasit.Hlavne veci s datadisky,kdy se opravdu vydavaji za hodne penez bez jakychkoliv instanci ci raidu,mnoho veci se dodelava za pochodu,grafika v dnesni dobe uz opravdu nestaci,jsou tam uzasne lokace ale i naprosto sterilni.Na drtuhou stranu se snazi hru hustit dalsimi vecmi jako jsou vyborne skirmishe atd
      • a rychlost pridavani obsahu aspon v soucasne dobe je bezkonkurencni ( za rok 2 datace + jeden cely region)
        • to ano, ale k čemu to, když je obsah silně zabugovaný a datáče jsou rozkoskovány a prodávány na tyhle kousky a to hodně draze? Za cenu jednoho neúplného datadisku si mohu koupit zcela novou hru a to stojí za úvahu. K čemu podporovat naprosto nefér prakticky Turbine?
      • No ale presto ta jeho prvni veta plati, chyb je spousta, ale Wow je na tom daleko daleko hur. Je barevnejsi, snadnejsi, ma pvp a byl driv tak ma vetsi uspech, jako hra je ovsem lotro i pres vsechny nedostatky co popisujes a se kterymi souhlasim lepsi:)
        • Mně se WoW hnusí, takže u mě není co řešit. Ale bude mít LOTRO šanci konkurovat třeba GW2? Podle mě v žádném případě.
      • Ámen.
        • Když mě občas rozčiluje, že pitomé příspěvky tu dostávají pluska a příspěvky, které se skutečně o něco snaží, jsou zasypány mínusky a to bez jediného slova proč. Vím, že tohle hlasování nic neznamené, ale přecijenom...
          • zdeeneek
            Minuska/pluska neres. Vetsina lidi, kteri sem do diskuzi pisou, by tak dlouhej ( a smysluplnej ) prispevek ani nebyla schopna napsat - kliknout na minus zvladne kazdej trouba.
            • O tomto MMO toho vím podle mě docela dost a hodně sleduju i dění v komunitě, proto jsem cítil jistou povinnost tady nějakou formou informovat o současném LOTRO. O tom co všechno dělá Turbine špatně, bych mohl napsat celé studie. *1* Jinak dík. *3*
    • Abych to shrnul, LOTRO je koncepcí už zastaralé MMORPG, které bez velkých změn nemůže udržet krok se současnými MMO. Přestože Turbine (vývojářské studio) se snaží stále přidávat nový a nový obsah, nestačí to. Obsah je většinou dohratelný během několika dnů a následně přichází pocit "co dál?" End game můžou být instance, které jsou ovšem přidávány s velkým zpožděním, nebo PVP, které je ovšem velmi špatně vyladěné - zcela nevyvážené. Chybí tedy motivace hru dále hrát. Chybí také velké systémové změny a doplňky, jaké byly např. u vydání Morie - legendární zbraně. Nyní sice příjde boj na koni, ale když pominu, že je tento systémový přídavek vlastně zbytečný a špatně navržený, je též určený výhradně pro jediný region a na hru samotnou nebude mít zásadní dopad.

      LOTRO má bohužel téměř všechny chyby starých typů MMO a Turbine tyto chyby bohužel není ochotná odstranit.

      Myslím si, že toto MMO se postupně stane MMO pouze pro kmenové vyznavače světa LOTR. Pro milovníky MMO tu budou jiné tituly - možná Guild Wars 2, možná ESO aj.
      • gert
        Většinou máš pravdu, ale ta hra má prostě své kouzlo. Píšu jako velký fanoušek Tolkiena. *3*
        • chápu tě.. já miluju svět LOTR opravdu hodně a každý necitlivý zásah mi opravdu vadí. Proto jsem tak kritický. Ale neříkám, že je LOTRO v porovnání s ostatními MMO špatné, jen by mohl a mělo být lepší. *3*
          • Vsecko ma sve mouchy (sorry, ze pisu takto je to pres mobil)
      • Ale celkově máš pravdu, že LOTRO by potřebovalo opravdu něčím pořádně nakopnout. Ten jejich systém, kdy po vydání datadisku farmíš jeden blbej raid pořád dokola a k tomu točíš dvě instance (a to celé až do doby vydání dalšího datadisku), nemůže prostě fungovat věčně. Prostě by to chtělo doby, kdy se chodil Rift a Morijské instance, to byl zlatý věk v téhle hře.

        Celkové rychlé levelování postavy tomu všemu také moc neprospívá, ale to už je nemoc všech dnešních MMO her.

        PvMP neřeším, nehraju to, respektive ne tak často, ale rozhodně si tam o slovu "balance" můžou hráči nechat jen zdát.
        • Morie byla nejlepším datadiskem a už nikdy nebude překonána - spousta instancí, krásné a zajímavé lokace s mnoha výzvami (např. mnoho rare elite bosů, které např. v RoI zcela chybí), zásadní a velmi dobré systémové změny (legendární zbraně mj.). To + až do Mirkwoodu byl zlatý věk LOTRO. Tedy do toho levelu 65. Pak přišel Enedwaith, který nabídl v podstatě jen grindování reputace a to nikoho nebavilo. Pak Dunland atd., jenž byl pro mnoho hráčů jasné zklamání, přestože si Turbine vymyslela, že to byl nejlepší datadisk všech dob. *1*
    • 5. Hoši z Turbine už 5 let používají prakticky totožné modely - budov a hlavně NPC a mobů. Mobové a NPC jsou jakoby klony. Po celém světě nehledě na regionu můžete potkávat prakticky totožná NPC a moby a to je více než trapné.
      6. V poslední době došlo k narušení lore LOTR. Do hry byly přidány věci, které jsou s lore zcela neslučitelné.
      7. Turbine by měla zvážit svou politiku vydávání datadisků - datadisky jsou drahé a nekompletní. Zcela chybí instance a často se datadisky ještě dokončují v době, kdy už jsou na trhu.
      8. Systém questů je zastaralý. Pokud chce LOTRO udržet krok s moderními MMO, musí se v tomto něco udělat. I odměny za questy jsou až na výjimky zcela k ničemu.
      9. I další herní prvky velmi vážně potřebují předělat a vylepšit - housing, chat, skill odezva, zvuky a hudba apod.
      10. Deed systém je nutné změnit. Deedy = skutky. Skutkem může být např. zabít 200 orků v nějakém regionu. Za splnění deedu získáte vlastnost (trait), kterou můžete dát své postavě. Tento trait zvyšuje různé statistiky postavy (životy, armor apod). Současný systém je doslova nesystémový, kdy nutní hráče dělat otravnou činnost, která nikoho nebaví a nutí je vracet se do regionů, kam by se už nevraceli. Kritiku by šlo ještě rozvinout.
      • ad 5) Tak grafika zrovna není a nikdy nebyl ten důvod, proč jsem začal LOTRO hrát. Ano, upgrade by asi potřebovala, ale pořád je tam řada oblastí, které vypadají fantasticky, takže tohle neřeším.
        ad 6) Lore můžeš řešit na RP serveru, na klasických si myslím, že to až tak moc lidi nezajímá. Je to sice hra na motivy Pána prstenů, ale nikdy neříkali, že se budou striktně držet všech knižních a jiných předloh. Jediné narušení, které vidím já, bylo zavedení toho stupidního LOTRO shopu a když jsem sledoval, jak tam postupem času přibývají i věci, které bych tam nečekal (myslím ty, které nějakým způsobem dokáží zvýhodnit tvůj charakter), tak je mi z toho zle.
        ad 7) Naprostý souhlas. Když jsem viděl cenu Rohanu a zjistil, že tam kromě nového regionu v podstatě nebude vůbec nic... Začínám přemýšlet, že s tím konečně seknu. Pokud budou chtít další peníze za nový raid nebo instance, to už na mě bude trochu moc.
        ad 8) Questy a celý jejich systém jsou podle mě ok, líbí se mi, jak vše předělávají tak, aby tě questy postupně provedly celou oblastí a následně tě přenesly do další. Co se týče odměn, je jasné, že tam nemůžeš dát něco, co bude lepší než loot z instance nebo raidu, takže podle mě jsou odměny až na vyjímky dostačující.
        ad 9) Housing? Lidé pořád brečí, že chtějí lepší housing, proboha k čemu? Za celou dobu, co mám barák (který jsem vyplnil všemi svými trofejemi z instancí a raidů) jsem tam byl jen párkrát a když jsem pak o něj přišel, nějak mě to netrápilo. Na housing je tu Sim City.
        ad 10) Deedy - velká část z nich se udělá téměř sama během questů nebo při farmení equipu a probíhání instancí, opět až na pár vyjímek, takže v pohodě.
        • ad 5) Pokud chce LOTRO v roce 2012 a dále být ještě hrané, musí projít grafika vylepšením. Není to nemožné, takže proč do toho nejít? Grafika je důležitá.
          ad 6) Já jsem začal hrát LOTRO kvůli LOTR a když tam vidím některé věci, je mi zle. Jistě, řada lidí to asi neřeší, ale já ano.
          ad 8) Systém questů je přesně takový, jaký v budoucích MMO už být nesmí: Jdi k NPC, naber všechny questy a jdi je dělat. Většina questů typu zabij 20 orků a seber z nich 20 zbraní. Přinše 10 medvědích kožešin, ale POZOR! Kožešiny padají jen z některých medvědů a je ve velmi omezené oblasti. Tohle je systém o ničem a tvůrci MMO to pochopili a mění svůj přístup.
          ad 9) Ty možná housing neřešíš, ale mnoho lidí ano. Vedle toho změny v housingu nejsou tak náročené, aby konečně Turbine provedla vylepšení, která mimochodem slíbila před několika lety skutek utek.
          ad 10) Deedy jsou zcela zastaralou koncepcí (hlavně ty grindovací). Jen velmi zřídka se udělají deedy tzv. automaticky při dělání questů. Téměř vždycky je třeba je dodělávat a to je NUDA. Příklady: Angmar - questováním nelze dokončit deed na orky, angmariny, wormy. Trollshaws - např. deed na wormy lze dát jen přes jediný skirmish a nikoli pouze questováním. Takhle bych mohl pokračovat.
    • Hm, spíše ne. LOTRO se sice vyvijí, ale má celou řadu bohužel asi nepřekonatelných problémů. Problémem je, že se sice přidává nový obsah, ale hra postrádá větší předělání, zmodernizování, větší systémové změny.
      1. Herní třídy by nutně potřebovaly kompletně předělat a to nikoli ve smyslu, že se z vybraných tříd udělá v podstatě božská třída a zbytek se nechá, jak je.
      2. PVP zásadně potřebuje velké úpravy. Jisté posuny jsou, ale zatím se tak vyrovnaně přidávají nedomyšlené věci a dobré věci. Zároveň je v PVP jasně přítomen P2W systém a to je chyba.
      3. Herní engine a grafika obecně nutně potřebuje vylepšení. LOTRO stále vypadá solidně a v porovnání s ostatními MMO ještě lehce nadprůměrně, ale jsou zde jasné nedostatky - hlavně podoba NPC, mobů, neexistence lepších efektů světel a stínů.
      4. Hra má zásadní problémy s lagy. V PVE části jde jen o občasné problémy, které pokud si jich hráč všimne, ihned přichází ze strany Turbine náprava. V PVP jsou ovšem lagy extrémní a někdy je PVP nehratelné. Totéž platí o instancích, kde jsou občas dost nepříjemné lagy.
  • MidnighT91
    Tuhle hru jsem ještě ani nezkusil můžete mi říct jak to s tím F2P tady vlastně je... Je to styl pay to win nebo něco jako League of Legends, tedy že si hru můžete placením usnadnit (urychlit) ale žádné velké výhody nezískáte nebo je to snad jen jako Age of Conan zkrátka demo do určitého lvlu???
    • LOTRO má nějakých 20 regionů pro level 6-75. 4 regiony pro level 6-cca 35 jsou zdarma. Za další regiony je potřeba zaplatit tzv. turbine points (TP). Tyhle TP člověk získává hraním (questy, deedy) a nebo si je může koupit za peníze (cca 600 TP za cca 5 USD). Jeden region stojí cca 500-800 TP (datadisky více) a do toho 35. levelu hráč získá cca 500-700 TP. Do 35. levelu se dá tedy koupit další region. Pokud si k tomu člověk založí další postavu na vydělávání TP, dá se LOTRO hrát zdarma až do Morie (první datadisk region, který je dražší - pro level 45/50-60). Pokud člověk chce levelovat, ale nechce kupovat dražší Morii, jde to. Levelovat jde přes tzv. skirmishe - jakési i solo instance. Free hráč má k dispozici 2 základní skirmishe + další později. Přes skirmishe jde klidně vyexpit až na level 75, ale je to otrava.

      Jaký je rozdíl mezi F2P účtem a premium či VIP účtem u LOTRO si zjisti na webu LOTRO. Rozdíly tam jsou a nikoli malé.

      Pokud někdo myslí hraní LOTRO aspoň trochu vážně, dříve či později prostě zaplatit musí, pokud tedy nechce pořád vydělávat TP svými dalšími postavami. Mimochodem, znalý hráč vydělá za cca 8-12 hodin cca 500-600 TP. Stačí si založit novou postavu a projít si úvodní lokace.
    • Lotro se dá hrát v pohodě zadarmo, ikdyž se člověk trošku víc naběhá :). Samozřejmě je lepší si pár věcí připlatit, hru to pak zpříjemní. Rozhodně to ale není pay to win i s ohledem na fakt, že jádro hry je v pve a v prozkoumávání Středozemě *3* *3*
      • Máš pravdu jen zčásti. Hra se "dá" hrát zdarma až do max. levelu, ale takové hraní musí být straně nudné a vysilující a nikomu bych to nedoporučoval.

        PVP lotro už je čisté pay to win.

        Prozkoumávání Středozemě je fajn. Turbine tento fantasy svět ztvárnila opravdu pěkně a skoro bych řekl ideálně. Svět je ovšem poměrně prázdný - např. chybí větší množství veřejných dungeonů, zajímavých míst je málo a jsou prázdná,takže brzy nastane pocit "už jsem viděl všechno". Vedle toho na hráče kromě splnění deedu, což je formalita, nečekají žádně odměny. Hráč prostě najde nějakou starobylou ruinu. Ruina je sice pěkná, projedu si jí, ale kolem nenajdu nic. Nejsou zde žádné poklady, většinou žádné skryté questy a výzvy. Ruina tu prostě je, ale není v ní nic. Tohle bohužel platí obecně, takže prozkoumat ruiny po celém světě je dobré akorát tak pro uspokojení zvědavosti. Vše je ovšem prázdné, sterilní a nudné. *9*
    • Age of Conan je jen demo? Vzdyt cela zakladni hra je zdarma. LOTRO je neco mezi. Do urcite lokace to mas zdarma,pak si dokupujes questy,lokace(cele mapy) nebo treba dalsi slot pro postavu, XP lahvicky ,socialni nedulezite itemy.... S tim dokupovanim map to na prvni pohled vypada asi strasne,ale kazdou chvili je ve hre nejaka obrovska sleva na urcite lokace nebo cele balicky,takze trpelivemu hraci to vyjde na pakatel.
      Upozornuji ze ja to Free nikdy nehral(mam LIFETIME)mam to jen nakoukano z ingame obchodu a precteno z webu:)
  • Veskoslav
    Tož budu muset znova nainstalovat:-D Po úžasné Morii by mě zajímalo, čím mě to překvapí tentokrát.
    • Počítej s tím, že Morie byl a stále je nejkvalitnější datadisk LOTRO.
  • dalo by se říct, že se free to play Lotru daří, když má nový přídavek do hry?
    • zdeeneek
      Rekl bych, ze jsi polozil otazku, ve ktere sis i sam sobe odpovedel.
  • One does not simpy add expansions until he gets to Mordor
  • Fangorn *4*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit